Ajudes per a finançar els costos fixos d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) o en la Mutualitat alternativa a la Seguretat Social del col·legi professional que corresponga, de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants (TRRETA). Treball - Sede electronica
Ajudes per a finançar els costos fixos d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) o en la Mutualitat alternativa a la Seguretat Social del col·legi professional que corresponga, de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants (TRRETA). Treball
Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació
Des de 05-06-2025
Fins 18-06-2025
Què és
La concessió d'ajudes per a finançar els costos fixos d'inclusió en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) o en la Mutualitat alternativa a la Seguretat Social del col·legi professional que corresponga de les persones treballadores autònomes empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb població inferior a 5.000 habitants que, dins de l'any natural de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (d'ara en avant DOGV), hagen cotitzat o estiguen en condicions de cotitzar almenys tres anys i fins a un màxim de cinc anys ininterrompudament, d'acord amb els requisits establits en el capítol I de l'Ordre 5/2023, de 10 de juliol, de bases reguladores.
De conformitat amb l'article 20 d'aquesta Ordre 5/2023, es consideren costos fixos d'inclusió en el RETA els derivats de l'afiliació i cotització per les contingències previstes en el Títol IV del Reial decret legislatiu 8/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei General de la Seguretat Social.
L'objecte d'estes ajudes és la consolidació de l'ocupació autònoma en la Comunitat Valenciana.
1. Els DUBTES relacionats amb el CONTINGUT d'estes ajudes seran ateses, exclusivament, mitjançant la següent adreça de correu electrònic: dgtrabajobl@gva.es
2. Incidències INFORMÀTIQUES (només errors o problemes de caràcter informàtic)
- Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en el corresponent enllaç directe de l'apartat "Enllaços" d'este tràmit.
- Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, pot enviar el seu dubte, problema o consulta emplenant el FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS (veure enllaç directe a ell disponible en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit).
En el formulari de problemes tècnics o en el correu electrònic que envie a la citada adreça han d'indicar-se, entre altres dades: raó social, NIF, usuari@ (nom, cognoms, DNI, correu electrònic i telèfon de contacte) amb el qual es connecta a l'aplicació, captura de la pantalla on s'ha produït l'error, així com descripció el més detallada possible del problema informàtic que s'haja produït.
3. Veure més informació en l'apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Treball de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria. (Enllaç directe en l'apartat "Enllaços" del present tràmit).
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).
- LLei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.
- Ordre 5/2023, de 10 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica parcialment l'Ordre 5/2020, de 10 de setembre (DOGV núm. 9653 de 02.08.2023)
- Ordre 5/2020, de 10 de setembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les BASES REGULADORES i s'estableix el procediment de concessió de les ajudes del Programa de foment del treball autònom a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8905,...
A qui va dirigit
1. Podran ser persones beneficiàries d'estes ajudes les persones treballadores autònomes amb residència i domicili fiscal en la Comunitat Valenciana:
- Podran ser beneficiàries d'estes ajudes les persones treballadores autònomes amb residència i domicili fiscal en la Comunitat Valenciana, que realitzen de manera habitual, personal, directa, per compte propi i fora de l'àmbit d'adreça i organització d'una altra persona, una activitat econòmica o professional a títol lucratiu, donen o no ocupació a persones treballadores per compte d'altri, d'acord amb el que s'establix en l'article 1 de la Llei 20/2007, d'11 de juliol, de l'Estatut del Treball Autònom.
- I que, a més, reunisquen els requisits detallats en l'apartat de "Requisits" d'este tràmit.
També serà aplicable als treballs, realitzats de manera habitual, en el territori de la Comunitat Valenciana, per familiars de les persones definides en el paràgraf anterior que no tinguen la condició de persones treballadores per compte d'altri, conforme al que s'establix en l'article 1.3.e) del text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.
2. No podran obtindre la condició de persones beneficiàries les sol·licitants en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els articles 3 i 20 de les bases reguladores i en el resolc tercer de la Resolució de convocatòria
1) Amb caràcter general, les persones sol·licitants hauran de reunir els següents requisits:
a) Dins de l'any 2025, hauran de portar d'alta en el RETA o en la Mutualitat alternativa a la Seguretat Social del col·legi professional que corresponga, un màxim de 5 anys i un mínim de 3, ininterromputs.
En concret, per a la present convocatòria, l'alta en el RETA o en la Mutualitat alternativa que corresponga, haurà d'haver-se produït en el període comprés entre el 01/01/2020 i el 31/12/2022, els dos inclusivament, havent de mantindre la seua alta de forma continuada durant l'anualitat en la qual es concedix la subvenció.
b) Estar empadronades en un municipi de la Comunitat Valenciana amb menys de 5.000 habitants.
c) Estar donat d'alta, en el cas de les persones treballadores autònomes, en el Cens d'Obligats Tributaris de l'Agència Tributària, corresponent el lloc de desenrotllament de l'activitat declarada a un municipi de la Comunitat Valenciana de menys de 5.000 habitants.
Si l'activitat econòmica declarada no es desenrotlla en local determinat, es tindrà en compte el domicili fiscal de la persona treballadora autònoma, i en este cas, haurà de situar-se en un municipi de la Comunitat Valenciana de menys de 5.000 habitants.
d) No comptar amb més de 9 persones treballadores contractades per compte d'altri el dia de publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
2) EXCLUSIONS
De conformitat amb el que es disposa en l'article 3 de l'Orde 5/2023, de 10 de juliol, de bases reguladores, i en el resolc tercer de la Resolució de convocatòria:
1. No podran ser beneficiàries en estes ajudes les persones en les quals concórrega alguna de les següents circumstàncies:
a) Les persones treballadora incloses en el Sistema Especial per a Treballadors per Compte Propi Agraris.
b) Els qui exercisquen les funcions de direcció i gerència que comporta l'acompliment del càrrec de persona consellera o administradora, o presten altres servicis per a una societat de capital, a títol lucratiu i de manera habitual, personal i directa.
c) Les persones sòcies industrials de societats regulars col·lectives i de societats comanditàries.
d) Les persones sòcies de societats civils irregulars.
e) Les persones sòcies treballadores de societats laborals.
f) Les persones autònomes sòcies d'una cooperativa de treball associat.
g) Les persones treballadores autònomes econòmicament dependents.
h Membres del cos únic de notaris.
i) Membres del cos de registradors de la propietat, mercantils i de béns mobles, així com els del cos d'aspirants.
j) Estaran excloses les persones treballadores autònomes i els “autònoms col·laboradors” els rendiments nets dels quals d'activitats econòmiques i rendiments nets del treball, respectivament, de l'última declaració presentada d'IRPF, siguen superiors a 34.235,28 euros.
En cas que no existisca obligació de presentació de declaració de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) s'acreditarà mitjançant Certificat Negatiu d'Hisenda.
k) Les persones en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS).
l) Haver sigut sancionat amb caràcter ferm en via administrativa, en els dos anys anteriors a la data de presentació de la sol·licitud, per la comissió d'infracció molt greu en matèria de seguretat i salut en el treball o per la comissió d'infracció greu en matèria de relacions laborals consistent en la transgressió de la normativa sobre modalitats contractuals, contractes de duració determinada i temporals, mitjançant la seua utilització en frau de llei o respecte a persones, finalitats, supòsits i límits temporals distints dels previstos legal, reglamentàriament, o mitjançant conveni col·lectiu quan estos extrems puguen ser determinats per la negociació col·lectiva.
3)En el cas d'utilitzar un certificat digital d'una persona actuant en representació d'una altra persona física, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica, la informació de la qual està disponible en:
- REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV(disponible en "Procediments relacionats"
- O bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'ESTAT, la informació del qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit.
Com es tramita
1. PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD, EL SEU ANNEX I LA DOCUMENTACIÓ REQUERIDA per a l'obtenció d'estes ajudes, en el termini establit en la Resolució anual de convocatòria, ÚNICA i OBLIGATÒRIAMENT DE MANERA ELECTRÒNICA, a través del tràmit telemàtic dissenyat per a estes ajudes.
* IMPORTANT:
- La presentació de la sol·licitud d'ajudes i altra documentació requerida es realitzarà obligatòriament de manera telemàtica, atenent el que es preveu en el resolc sext de la Resolució de convocatòria i en l'apartat d'este tràmit denominat "Sol·licitud > Presentació > Telemàtica".
- La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i acceptació de les bases reguladores.
- NOMÉS PODRÀ PRESENTAR-SE UNA SOL·LICITUD per cada persona sol·licitant. Totes aquelles sol·licituds que es consideren duplicades es tindran per no presentades i, en este cas, només es tindrà en compte l'última sol·licitud presentada electrònicament.
2. PROCEDIMENT
- El procediment per a la concessió d'estes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en els termes previstos en l'article 21 de les bases reguladores, sent l'únic criteri de valoració el moment de presentació de les corresponents sol·licituds.
- En cas de no presentar la sol·licitud amb la documentació completa, es considerarà com a moment de presentació de la sol·licitud aquell en què s'haja aportat íntegrament la documentació exigida en la corresponent convocatòria, ja siga a través de les aportacions voluntàries de documentació realitzades per les persones interessades, o mitjançant l'esmena efectuada per estes després del requeriment formulat per l'òrgan instructor d'estes ajudes, d'acord amb el que s'establix en l'article 22.6 de les bases reguladores.
- Les subvencions seran concedides, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, FINS A ESGOTAR EL CRÈDIT DISPONIBLE EN CADA CONVOCATÒRIA.
- Actuarà com a òrgan instructor del procediment per a la concessió d'estes ajudes la Direcció General amb competències en matèria de treball.
3. ESMENA
- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'acompanye la documentació necessària, es requerirà a la persona interessada perquè, EN EL TERMINI DE 10 DIES, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució, que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació de procediment administratiu comú.
- L'esmena es realitzarà DE MANERA TELEMÀTICA dins d'este mateix procediment accedint a la "Presentació autenticada" de la pestanya "Esmena".
4. COMISSIÓ DE VALORACIÓ
- Es constituirà una comissió de valoració, adscrita a la Direcció General competent en matèria de treball, de conformitat amb el que es disposa en l'article 11 de les bases reguladores i en el resolc onzé de la Resolució de convocatòria.
- La comissió de valoració, d'acord amb les disponibilitats pressupostàries existents, formularà proposta de resolució a la Direcció General competent en matèria de treball, que haurà de contindre:
. La relació de sol·licituds admeses, que complisquen els requisits exigits, ordenades per rigorós orde d'entrada.
. La quantia de la subvenció proposada.
. La relació de sol·licituds que es propose denegar i les causes de la denegació, sent la falta de consignació pressupostària la primera causa de denegació una vegada esgotada la totalitat del crèdit disponible.
5. RESOLUCIÓ
- Vista la proposta elevada per la Comissió, la persona titular de la Direcció General competent en matèria de treball, per delegació de la persona titular de la Conselleria amb esta competència, dictarà resolució concedint o denegant la subvenció.
- El contingut de la resolució serà l'establit en l'article 16 de les bases reguladores.
- La resolució haurà de ser dictada de manera expressa i notificada en el termini màxim de SIS MESOS comptats a partir de l'endemà de la data en què haguera finalitzat el termini de presentació de sol·licituds.
- Transcorregut este termini sense que haja sigut notificada la resolució, la sol·licitud podrà entendre's desestimada, sense perjuí que este termini puga ser ampliat excepcionalment, de conformitat amb el que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
6. NOTIFICACIÓ
Les resolucions i els actes de tràmit es notificaran electrònicament, en els termes establits en la normativa de procediment administratiu comú. Veure el que es preveu al respecte en el resolc setzé de la Resolució de convocatòria.
7. JUSTIFICACIÓ DE LES AJUDES
- Les persones beneficiàries justificaran la subvenció concedida, davant la Direcció General competent en matèria de treball, mitjançant l'ACREDITACIÓ DE L'ABONAMENT DE LES QUOTES DEL RETA O MUTUALITAT ALTERNATIVA QUE CORRESPONGA DELS MESOS DE GENER A NOVEMBRE de l'any en què es publique la corresponent resolució per la qual es convoquen estes ajudes.
La justificació podrà fer-se a través dels següents mitjans:
a) Preferentment, mitjançant l'informe de quotes ingressades que pot obtindre's a través de la Seu Electrònica de la Seguretat Social (Informe de bases i quotes de cotització de règims i sistemes especials), o, en el cas de les Mutualitats alternatives, a través d'un certificat emés per les respectives entitats.
b) Davant la impossibilitat d'obtindre el citat informe o certificat, s'aportaran els extractes o rebuts bancaris justificatius dels pagaments de les quotes del RETA o Mutualitat alternativa que corresponga.
- EN CAP CAS la suma del justificat podrà ser INFERIOR a l'import total de la subvenció concedida. En el cas que la quantitat justificada fora inferior a l'import subvencionat, es procedirà a la minoració i, si és el cas, reintegrament de la diferència.
- El TERMINI per a la presentació de la justificació FINALITZARÀ EL 20 DE DESEMBRE de l'any en què es publique la corresponent convocatòria d'estes ajudes.
- La justificació es realitzarà DE MANERA TELEMÀTICA dins d'este mateix procediment accedint a la "Presentació autenticada" de la pestanya de "JUSTIFICACIÓ".
- Aquestes ajudes tenen la consideració de subvencions públiques i la seua concessió es tramitarà amb subjecció al règim de concurrència competitiva, sent l'únic criteri de valoració el moment de presentació de les corresponents sol·licituds.
En cas de no presentar la sol·licitud amb la documentació completa, es considerarà com a moment de presentació de la sol·licitud aquell en què s'haja aportat íntegrament la documentació exigida en la corresponent convocatòria, ja siga a través de les aportacions voluntàries de documentació realitzades per les persones interessades, o mitjançant l'esmena efectuada per aquestes després del requeriment formulat per l'òrgan instructor d'aquestes ajudes, d'acord amb el que s'estableix en l'article 22.6 de les bases reguladores.
- Les subvencions seran concedides, d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, fins a esgotar el crèdit disponible en cada convocatòria.
46004 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
- Certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'AEAT, amb domicili local, actualitzat a data de publicació de la convocatòria, en el seu cas.
- Informe de vida laboral actualitzat
- Certificat d'empadronament actualitzat
- Declaració d'IRPF de l'exercici anterior a la data de la convocatòria
- Documentació acreditativa de trobar-se en algun dels supòsits inclosos en l'article 19.1 a) de les bases reguladores.
- DECLARACIÓ D'AJUDES DE MINIMIS
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
IMPORTANT:
- Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59:59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).
- En cas de no presentar la sol·licitud amb la documentació completa, es considerarà com a moment de presentació de la sol·licitud aquell en què s'haja aportat íntegrament la documentació exigida en la convocatòria, ja siga a través de les aportacions voluntàries de documentació realitzades per les persones interessades, o mitjançant l'esmena efectuada per estes després del requeriment formulat per l'òrgan instructor d'estes ajudes, d'acord amb el que s'establix en l'article 22.6 de les bases reguladores (dogv núm. 10123, de data 4.6.25)
1. SOL·LICITUD general de subvenció i ANNEX I a esta, SEGONS FORMULARIS WEB disponibles en el tràmit telemàtic.
- IMPORTANT:
- Després del seu respectiu emplenament els dos formularis web han de firmar-se electrònicament en el propi tràmit telemàtic.
- Només podrà presentar-se una sol·licitud per cada persona sol·licitant.
Totes aquelles sol·licituds que es consideren duplicades es tindran per no presentades i, en este cas, només es tindrà en compte l'última sol·licitud presentada electrònicament.
- La presentació de la sol·licitud implica el coneixement i acceptació de les bases reguladores.
- Si en el formulari web de sol·licitud de subvenció NO S'HA AUTORITZAT la Conselleria competent en matèria de treball perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries (Estat i Generalitat Valenciana), O S'HA OPOSAT a eixa obtenció respecte a les seues obligacions enfront de la Seguretat Social, en els termes establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i l'article 22 del Reglament d'esta Llei 38/2003, hauran de presentar-se llavors els següents documents acreditatius:
- De l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), l'acreditació que la persona sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.
- De la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), l'acreditació que la persona sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.
- De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), competent en matèria d'hisenda, l'acreditació que la persona sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.
Estos documents hauran de tindre una vigència de, almenys, sis mesos comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud.
2. DOCUMENTACIÓ que ha d'acompanyar-se a la sol·licitud i al seu Annex I (és a dir, a annexar en el tràmit telemàtic):
- IMPORTANT: en cas de no presentar la sol·licitud amb la documentació completa, es considerarà com a moment de presentació de la sol·licitud aquell en què s'haja aportat íntegrament la documentació exigida en la corresponent convocatòria.
a) Certificat de situació censal d'activitats econòmiques de l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), en el qual conste el domicili fiscal i el lloc de desenrotllament de l'activitat de la persona sol·licitant, actualitzat a data de la publicació de la corresponent convocatòria. En el cas de l'autònom/a col·laborador/a, s'aportarà el certificat de situació censal de la persona treballadora autònoma titular del negoci.
b) Dades de DOMICILIACIÓ BANCÀRIA:
- En tot cas han d'indicar-se en l'apartat 'Dades bancàries' del formulari web de sol·licitud les dades del compte bancari en la qual, de resultar beneficiària, l'organització sol·licitant desitja que es realitze el pagament de l'import de l'ajuda.
- En el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació, haurà de formalitzar-se a través del tràmit telemàtic denominat PROPER "Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat, que trobarà en l'apartat "Procediments relacionats".
c) La documentació que, si és el cas, permeta a la persona sol·licitant acreditar que es troba en algun dels supòsits inclosos en l'article 19.1.a) de les bases reguladores, conforme al que en elles s'indica.
3. Si en el formulari web d'estes ajudes, la persona interessada s'oposa o no autoritza al fet que l'òrgan instructor obtinga de manera directa l'informe de vida laboral, el certificat d'empadronament, actualitzats a la data de la convocatòria, així com l'última declaració presentada d'IRPF (Impost sobre la Renda de les Persones Físiques), la persona interessada haurà d'annexar la citada documentació al costat de la sol·licitud de subvenció.
4. La persona sol·licitant haurà d'acompanyar, així mateix, les declaracions responsables relatives als següents extrems:
a) Compliment dels requisits establits en l'article 13 de la LGS per a obtindre la condició de persona beneficiària de subvencions públiques (esta declaració està inclosa en un dels apartats de la sol·licitud de subvenció).
b) Concurrència de qualsevol altra ajuda rebuda o sol·licitada amb el mateix objecte (esta declaració està inclosa en un dels apartats de la sol·licitud de subvenció).
c) Compromís de comunicar quantes sol·licituds de subvenció tramite en qualsevol organisme públic, relacionades amb l'activitat subvencionada en la present convocatòria, a partir de la data de sol·licitud (esta declaració està inclosa en un dels apartats del referit ANNEX I).
d) Ajudes rebudes o sol·licitades en concepte «de minimis» durant els tres anys previs (esta declaració es presentarà segons model normalitzat inclòs com a imprés associat a este tràmit i disponible també en el tràmit telemàtic).
e) Compromís de comunicar les ajudes en concepte «de minimis» rebudes de qualsevol organisme públic a partir de la data de sol·licitud (inclòs en un dels apartats de l'ANNEX I).
f) No comptar amb més de 9 persones treballadores contractades per compte d'altri el dia de publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (inclòs en un dels apartats de l'ANNEX I).
g) No estar inclòs en cap dels supòsits d'exclusions que contempla l'article 3 de les bases reguladores.
5. L'òrgan instructor podrà, així mateix, recaptar en qualsevol moment la documentació original o complementària que considere necessària per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en les bases reguladores i en la present resolució.
Formularis
- Certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'AEAT, amb domicili local, actualitzat a data de publicació de la convocatòria, en el seu cas.
- Informe de vida laboral actualitzat
- Certificat d'empadronament actualitzat
- Declaració d'IRPF de l'exercici anterior a la data de la convocatòria
- Documentació acreditativa de trobar-se en algun dels supòsits inclosos en l'article 19.1 a) de les bases reguladores.
- DECLARACIÓ D'AJUDES DE MINIMIS
1. La PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'estes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC d'este tràmit. Per a això haurà de disposar-se d'un sistema de firma electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en...
- Preguntes freqüents en matèria de tramitació telemàtica - Seu Electrònica de la Generalitat Valenciana
- Ajuda_Suport_FORMULARI DE PROBLEMES TÈCNICS durant la tramitació telemàtica
- Apartat "Ajudes i subvencions" de l'àrea de Treball de la pàgina web de la Conselleria
- Carpeta ciutadana
- Registre electrònic d'Apoderaments de l'Administració General de l'Estat
- Model d'autorització de l'interessat perquè una administració pública puga obtindre dades de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
- EXTRACTE de la Resolució de 21 de maig de 2025, de la Direcció General de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral, per la qual s'efectua la convocatòria de les ajudes per a finançar els costos fixos d’inclusió en el Règim Especial de Treballadors Autònoms (RETA) o en la mutualitat alternativa...
- RESOLUCIÓ de 21 de maig de 2025, de la Direcció General de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral, per la qual es convoquen ajudes per a finançar els costos fixos d’inclusió en el règim especial de treballadors autònoms (RETA) o en la mutualitat alternativa a la Seguretat Social del col·legi...
Esmena
Si l'Administració li ha fet un requeriment d'esmena ha de cenyir-se al termini indicat en este.
Possibilitar l'aportació o esmena de documentació per via telemàtica, dins d'este mateix procediment, a este expedient de sol·licitud.
Per a l'esmena vosté pot aportar:
- Els documents que li ha requerit l'Administració, si se li ha notificat un requeriment d'esmena.
- Els documents que estime necessaris, encara que l'Administració no li'ls haja sol·licitats.
L'esmena es realitzarà DE MANERA TELEMÀTICA dins d'este mateix procediment accedint a la "Presentació Autenticada" de la pestanya "Esmena".
Al·legació / Aportació
Vosté té dret a formular al·legacions i a utilitzar els mitjans de defensa admesos per l'Ordenament Jurídic, i a aportar documents en qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència, que hauran de ser tinguts en compte per l'òrgan competent en redactar la proposta de resolució.
Tot això de conformitat amb l'article 53 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Resolució
- Vista la proposta elevada per la comissió, la persona titular de la direcció general competent en matèria de treball, per delegació de la persona titular de la conselleria amb aquesta competència, dictarà una resolució en què concedirà o denegarà la subvenció.
- El contingut de la resolució serà el que estableix l'article 16 de les bases reguladores.
- La resolució ha de ser dictada de manera expressa i notificada en el termini màxim de SIS MESOS comptats a partir de l'endemà de la data en què haja finalitzat el termini de presentació de sol·licituds.
- Transcorregut aquest termini sense que haja sigut notificada la resolució, la sol·licitud podrà entendre's desestimada, sense perjudici que aquest termini puga ser ampliat excepcionalment, de conformitat amb el que disposa la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Tota alteració de les condicions que s'han tingut en compte per a la concessió de la subvenció, i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions i ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.
- Les resolucions i els actes de tràmit es notificaran electrònicament en els termes establits en la normativa de procediment administratiu comú. Vegeu el que preveu sobre aquest tema el resolc setzé de la resolució de convocatòria.
1. QUANTIA DE L'AJUDA
1.1. La QUANTIA de la subvenció serà:
a) 3.000,00 euros en els supòsits de:
- Dones víctimes de violència de gènere.
- Persones amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33%.
- Persones víctimes del terrorisme.
- Persones amb 48 o més anys d'edat.
De conformitat amb l'article 19 de les bases reguladores, l'acreditació d'estos supòsits ha de realitzar-se en la forma que s'indica més endavant en el punt 1.3.
b) 2.800,00 euros en el cas de dones no compreses en els anteriors apartats.
c) 2.600,00 euros en el cas d'homes no compresos en els anteriors apartats.
1.2. S'exigirà trobar-se en qualssevol d'estos supòsits a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.
1.3. ACREDITACIÓ DELS SUPÒSITS DE L'ARTICLE 19.1.a) DE LES BASES REGULADORES
a) Acreditació de la condició de DONA VÍCTIMA DE VIOLÈNCIA DE GÈNERE:
Podrà aportar-se qualsevol dels següents documents:
- Certificat comprensiu d'este extrem emés per la direcció general competent en la matèria o acreditació per part dels serveis socials específics o especialitzats.
- Resolució judicial que haguera acordat mesures cautelars per a la protecció de la víctima.
- Ordre de protecció acordada a favor de la víctima.
- Informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que és víctima de violència de gènere fins que es dicte l'ordre de protecció.
- En el cas d'estar inclosa en algun programa d'emergència o acolliment de la direcció general competent en matèria de violència de gènere de la Generalitat, mentre aquesta participació es mantinga i durant els dos anys posteriors a la seua eixida d'este.
b) Acreditació de la condició de PERSONA AMB DISCAPACITAT:
Podrà presentar-se:
- Còpia de la targeta acreditativa de la condició de persona amb discapacitat.
- O còpia de la Resolució per la qual es reconeix el grau de discapacitat.
c) Acreditació de la condició de PERSONA VÍCTIMA DEL TERRORISME:
Podrà presentar-se:
- Certificat emés pel Ministeri de l'Interior.
- O document oficial que acredite tal circumstància.
2. PAGAMENT DE LES AJUDES
Atendre el que es disposa en els articles 25 i 26 de les bases reguladores i en el resolc tretzé de la Resolució de convocatòria.
3. COMPATIBILITAT I ACUMULACIÓ D'AJUDES: veure l'indicat en l'article 4 de les bases reguladores i en el resolc quinzé de la Resolució de convocatòria.
4. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DE L'AJUDA CONCEDIDA: atendre el que es disposa en l'article 5 de les bases reguladores i en el resolc catorzé de la Resolució de convocatòria.
5. COMPROVACIÓ DE LA SUBVENCIÓ (PLA DE CONTROL): veure el que es preveu en l'article 9 de les bases reguladores.
Les persones beneficiàries d'estes ajudes hauran de complir totes les obligacions contemplades en les bases reguladores i especialment les establides en l'article 24 d'aquestes bases.
Contra la resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se:
- RECURS POTESTATIU DE REPOSICIÓ davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'UN MES comptat des de l'endemà de la notificació de la resolució, conforme a la legislació vigent de procediment administratiu comú
- O bé IMPUGNAR-LA DIRECTAMENT DAVANT LA SALA CONTENCIOSA ADMINISTRATIVA DEL TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA de la Comunitat Valenciana, en el TERMINI DE DOS MESOS comptats a partir de la seua notificació, formulant per a això el corresponent recurs contenciós administratiu a l'empara del que s'establix en els articles 10.1, lletra a) i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjuí de quants altres recursos s'estime oportú deduir.
46004 - València/Valencia
Atendre el que es preveu en l'article 7 de l'Ordre 5/2023, de bases reguladores.
Desistiment
Amb este tràmit vosté pot desistir de la seua sol·licitud o, quan això no estiga prohibit per l'ordenament jurídic, renunciar als seus drets.
El desistiment consistix a abandonar la sol·licitud i el procediment iniciat. Si la normativa ho permet, en un altre moment podrà vosté exercir el seu dret.
L'Administració acceptarà el desistiment, declarant conclús el procediment, llevat que s'hagen personat tercers que insten la seua continuació o s'hagen de limitar els seus efectes per interés general.
Tot això de conformitat amb l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Recurs de reposició
Recurs potestatiu de reposició: - Si hi haguera resolució expressa: el termini serà d'un mes, comptat des de l'endemà de la notificació de la Resolució, d'acord amb el que es preveu en l'article 123 i concordants de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les...
Saber més- La resolució posa fi a la via administrativa i contra esta l'interessat podrà optar entre interposar, potestativament, un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada. - O bé impugnar-la directament davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de...
La presentació del recurs es realitzarà DE MANERA TELEMÀTICA dins d'este mateix procediment accedint a la "Presentació Autenticada" de la pestanya "Recurs potestatiu de reposició".
Renúncia
En la renúncia s'abandona definitivament l'acció i per tant el dret que es pretén fer valdre a través d'aquella, per la qual cosa la pretensió no podrà tornar a ser exercitada.
L'Administració acceptarà la renúncia, declarant conclús el procediment, llevat que s'hagen personat tercers que insten la seua continuació o s'hagen de limitar els seus efectes per interés general.
Tot això de conformitat amb l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions
- Ocupació
- Ajudes, beques i subvencions
- Treball i ocupació
- Emprenedors
- Subvencions de treball i relacions laborals
- Busque una ajuda
- Ajudes per al foment de l'ocupació
TEMA
- Treball
- Seguretat i salut laboral
- Relacions laborals
- Inspecció de treball
- Inserció sociolaboral
- Emprenedoria
- Condicions de treball
- Foment de l'ocupació
- Administració pública
- Administració electrònica
- Ocupació pública
PERFILS
- Ciutadania
- Persones desocupades
- Empresa
- Cooperatives
- Professionals i autònoms
SECTOR
- Construcció i instal·lacions
- Treballar amb l’administració
TEMÀTICA
- Treball i treballadors
- Relacions laborals
- Seguretat i salut en el treball
- Ocupació
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
- Encetar un negoci
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions