Beques per a l'alumnat que vaja a realitzar estudis universitaris oficials de grau en els centres associats de la UNED en la Comunitat Valenciana

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 223753
|
Codi GVA: 18458
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 07-05-2025

Fins 06-06-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Renúncia
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Convocar beques per a l'alumnat que vaja a realitzar estudis en els centres associats de la Universitat Nacional d'Educació a Distància en la Comunitat Valenciana durant el curs acadèmic 2024-2025.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 07-05-2025 fins a 06-06-2025
EsmenaTermini obert
Al·legació / AportacióTermini obert
Observacions

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

• Has de tindre menys de 55 anys al final del termini de sol·licitud.

• Has d'estar estudiant en un centre associat de la UNED en la Comunitat Valenciana.

 

NO PODRAN OPTAR A LA BECA:

• Estudiants que cursen el curs d'accés a majors de 25 anys.

• Estudiants que sol·liciten exempcions o ajudes per a realitzar estudis de màster.

• Estudiants que sol·liciten ajudes per a estudis de doctorat o tercer cicle.

• Estudiants que sol·liciten ajudes per a estudis d'especialització.

• Estudiants que sol·liciten ajudes per a estudis conduents a l'obtenció de títols propis de la UNED.

 

Requisits

REQUISITS GENERALS

a) Nacionalitat:

Ser espanyol/a o d'un país de la Unió Europea.

• Si eres d'un altre país de la Unió Europea, tu o els teus familiars (cònjuge, fills, pares o avis) no necessiten ser residents permanents ni tindre un treball.

b) Residència:

• Viure en qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana.

• Has de mantindre la residència durant tot el curs acadèmic.

c) Estudis:

• Estudiar un grau universitari oficial en un centre associat de la UNED a la Comunitat Valenciana durant el curs 2024-2025.

d) Titulació:

• No tindre ja un títol del mateix nivell o superior al que sol·licites la beca.

• No et poden quedar només les pràctiques o un examen d'idiomes per a obtindre el títol.

e) Edat:

• Ser menor de 55 anys en finalitzar el termini de sol·licitud.

f) Requisits econòmics i acadèmics:

• Complir amb els requisits econòmics i acadèmics que s'establixen en la convocatòria.

En el cas d'estranger/a no comunitaris:

• S'aplica la normativa sobre drets i llibertats dels estranger/a a Espanya i la seua integració social.

• Queden exclosos els qui es troben en situació d'estada per estudis.

Familiars:

• Es consideren familiars: cònjuge o parella legal, pares, avis i fills menors de 21 anys.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

CONVOCATÒRIA:La convocatòria de la beca es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.

La tramitació i presentació de la sol·licitud es realitzarà únicament per mitjans electrònics en la plataforma de tramitació de la GVA.

RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ: La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.

RECURS: Després de la publicació de la resolució de concessió, disposarà d'un mes de termini per a presentar el recurs de reposició, disponible en este mateix procediment.

Si té dubtes sobre la convocatòria, pot contactar per correu electrònic  o trucar al telèfon d'informació administrativa 012 (des de fora de la Comunitat Valenciana: 963 866 000).

 

Criteris de valoració

Com es concedixen les beques: criteris de selecció

1. Concurrència competitiva:

Les beques es concedixen per orde de mèrit acadèmic, és a dir, en funció de la nota mitjana dels sol·licitants.

Si la demanda de beques supera el pressupost disponible:

• S'ordenaran les sol·licituds de major a menor nota mitjana.

• Es concediran beques fins a esgotar el pressupost.

• L'alumnat amb una nota mitjana inferior a la de l'últim estudiant que rep beca quedaran exclosos.

• En cas d'empat, es donarà prioritat al sexe infrarepresentat en la titulació.

2. Càlcul de la nota mitjana:

• Batxillerat: S'utilitza la nota d'accés a la universitat, sense incloure la fase específica.

• Altres casos:

o Segon curs o posteriors: S'utilitza la nota mitjana del curs anterior, incloent-hi els complements formatius.

o Primer curs amb estudis universitaris previs: S'utilitza la nota mitjana ponderada de les assignatures cursades.

3. Càlcul de la nota mitjana ponderada:

• S'assigna una puntuació a cada qualificació:

o Matrícula d'honor = 10 punts

o Excel·lent = 9 punts

o Notable = 7,5 punts

o Aprovat = 5,5 punts

o Suspens = 2,5 punts

o No presentat = 2,5 punts

• Es multiplica la puntuació de cada assignatura pel nombre de crèdits que la integren.

• Se sumen els punts de totes les assignatures i es dividix pel nombre total de crèdits cursats.

4. Excepcions:

• Les assignatures reconegudes, convalidades, adaptades i transferides no es tenen en compte per a calcular la nota mitjana.

• Les notes mitjanes d'estudis tècnics o d'enginyeria i arquitectura es multipliquen per un coeficient de 1,17.

 

Òrgans de tramitació
Informació de contacte completa: - Direcció General d'Universitats. - Servici de Gestió de Beques i Ajudes Universitàries - Av. Campanar, 32 46015 València. - Telèfon 012. - Si crida fora de la Comunitat valenciana:+34 963 866 000

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 07-05-2025 fins a 06-06-2025

El termini de presentació de sol·licituds telemàtiques serà d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV 10101 de 06.05.2025)

Documentació

Documentació addicional per a la sol·licitud de beca

En alguns casos, se't sol·licitarà documentació addicional per a completar la teua sol·licitud de beca. Hauràs d'adjuntar-la a la sol·licitud telemàtica i assegurar-te que la situació que acredites es donava a data 31 de desembre de 2023.

A continuació, et detallem quina documentació necessites en cada cas:

Orfandat absoluta (menors de 25 anys):

• Document que acredite la situació d'orfandat.

Unitat familiar:

Unitat familiar amb un sol membre:

• Documentació que justifique que comptes amb mitjans econòmics propis suficients.

• Titularitat o lloguer del teu domicili habitual.

• Certificat d'empadronament col·lectiu, conjunt o familiar a data 31 de desembre de 2023.

Viduïtat, separació, divorci, cessament de la convivència o no convivència de les mares/pares:

• Certificat de defunció (en cas de viduïtat).

• Sentència judicial de separació o de divorci.

• Conveni regulador o document públic de mesures sobre la cura i educació dels seus descendents.

Certificat d'empadronament col·lectiu on conste la situació a 31 de desembre de 2023.

 

Taxa o pagament

La presentació de la sol·licitud i resta de tràmits, són gratuïts

Esmena

Termini
Termini obert

Se li concedix un termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la recepció de la

notificació, perquè acompanye els documents requerits

Si no ho fera se li tindrà desistit de la seua petició, prèvia resolució dictada en els termes establits.

Per al càlcul dels dies hàbils no es tenen en compte els dissabtes, diumenges i festius.

Més informació: article 21 i 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Descripció

Si la teua sol·licitud no està completa o no complix amb els requisits, l'Administració t'ho notificarà i et donarà un termini perquè el corregisques o completes

 

Si no la completes o corregixes en eixe termini, s'entendrà que has renunciat a ella.

 

 

Observacions

El termini per a resoldre la sol·licitud s'interromprà des que l'Administració et notifique que has de completar-la o corregir-la fins que ho faces, o fins que es complisca el termini de 10 dies.

 

Més informació: Article 22 i 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

Forma de presentació

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert

En qualsevol fase del procediment, fins abans del tràmit d'audiència.

Descripció

Pots presentar al·legacions, aportar documents i usar tots els mitjans de defensa que la llei et permet.

 

 

 

 

Observacions

Més informació: Article 53 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

La resolució de la beca es dictarà en un termini màxim de sis mesos des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria.

Quantia i cobrament

- La beca consistirà en l'exempció del pagament de l'import dels crèdits matriculats per l'alumnat en primera matrícula.

- Este import serà l'establit en l'Orde CNU/1113/2024, de 3 d'octubre, per la qual es fixen els preus públics pels servicis acadèmics universitaris i altres servicis en la Universitat Nacional d'Educació a Distància per al curs 2024-2025 (BOE 248, de 14.10.2024).

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Obligacions

Els beneficiari/as d'estes ajudes tenen les següents obligacions:

1. Matricular-se i mantindre la matrícula durant el curs acadèmic.

2. Complir amb els requisits i condicions per a rebre la beca.

3. Col·laborar amb l'administració en les comprovacions necessàries.

4. Comunicar a l'entitat que concedix la beca si rep altres beques o subvencions per a la mateixa finalitat.

5. Informar l'entitat que concedix la beca si anul·la la matrícula o si hi ha algun canvi en les condicions que es van tindre en compte per a concedir-li la beca.

6. Utilitzar la beca per a la finalitat per a la qual es concedix. Si no la utilitza per a eixa finalitat, haurà de retornar els diners.

 

 

Òrgans resolució
Informació de contacte completa: - Direcció General d'Universitats - Servici de Gestió de Beques i Ajudes Universitàries - Av. Campanar, 32 46015 València. - Telèfon 012. - Si crida fora de la Comunitat valenciana:+34 963 866 000

Desistiment

Termini

Quan puc sol·licitar-ho?

En qualsevol moment del procediment, sempre que la llei ho permeta.

Descripció

Què és el desistiment?

És la possibilitat d'abandonar una sol·licitud o renunciar als teus drets en un procediment administratiu.

Observacions:

L'Administració acceptarà el desistiment, declarant conclús el procediment, llevat que s'hagen personat tercers que insten la seua continuació o s'hagen de limitar els seus efectes per interés general.

Més informació: Article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Forma de presentació

Renúncia

Descripció

En la renúncia s'abandona definitivament l'acció i per tant el dret que es pretén fer valdre a través d'aquella, per la qual cosa la pretensió no podrà tornar a ser exercitada.

L'Administració acceptarà la renúncia, declarant conclús el procediment, llevat que s'hagen personat tercers que insten la seua continuació o s'hagen de limitar els seus efectes per interés general.

 

Observacions

Més informació: Article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Forma de presentació