Sol·licitud d'inscripció en la prova perquè les persones majors de vint anys puguen obtindre directament el títol de Batxiller a la Comunitat Valenciana - Sede electronica
Sol·licitud d'inscripció en la prova perquè les persones majors de vint anys puguen obtindre directament el títol de Batxiller a la Comunitat Valenciana
Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació
Des de 08-07-2025
Fins 21-07-2025
Què és
Possibilitar l'obtenció del títol de Batxiller a aquelles persones majors de vint anys o que els complisquen l'any natural de realització de la prova, sempre que demostren haver aconseguit els objectius del Batxillerat establits en l'article 33 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, així com els fixats en els aspectes bàsics del currículum regulats en el Reial decret 243/2022, de 5 d'abril, pel qual s'establixen l'ordenació i les ensenyances mínimes del Batxillerat.
1) Seus i celebració de la prova:
La realització dels exercicis dels quals consta la prova s'efectuarà els dies 6 i 7 de novembre de 2025.
Els centres que actuaran com a seus dels diferents tribunals en la convocatòria del curs acadèmic 2024-2025 en cada demarcació territorial són els que s'indiquen a continuació:
- Direcció Territorial d'Alacant: IES Platja Sant Joan, d'Alacant.
- Direcció Territorial de Castelló: IES Politècnic, de Castelló de la Plana.
- Direcció Territorial de València: IES Luís Vives, de València.
2) Contingut, estructura i desenrotllament de la prova:
1. La prova per a l'obtenció directa del títol de Batxiller es realitzarà de manera diferenciada segons les diferents modalitats i vies de Batxillerat, de manera que els exercicis tindran com a referència curricular les competències clau i els descriptors operatius de l'etapa de Batxillerat, així com les competències específiques, els sabers bàsics i els criteris d'avaluació de les matèries que consten en el currículum vigent per a l'etapa de Batxillerat en la Comunitat Valenciana, arreplegat en el Decret 108/2022, de 5 d'agost del Consell, pel qual s'establixen l'ordenació i el currículum de Batxillerat.
2. La prova per a l'obtenció directa del títol de Batxiller s'estructurarà en dos blocs i set exercicis, tal com figura i s'especifica en l'annex I de l'ORDE 12/2025, de 25 de juny, de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, per la qual es regula la prova per a l'obtenció directa del títol de Batxiller per a persones majors de vint anys en la Comunitat Valenciana, ateses les diferents matèries que componen l'etapa de Batxillerat, a les seues modalitats i vies, que s'organitzarà del següent mode:
a) El primer bloc constarà dels exercicis 1, 2, 3 i 4, corresponents a les matèries comunes de l'etapa.
b) El segon bloc constarà dels exercicis 5, 6 i 7, corresponents a les matèries de modalitat de l'etapa.
3. Cada exercici estarà constituït per dos matèries, una del primer curs i una altra del segon curs, que poden implicar continuïtat o no. Les matèries de continuïtat s'indiquen en l'annex II de l'Orde 12/2025, de 25 de juny.
4. En els exercicis que incloguen matèries de continuïtat, la matèria de continuïtat de segon implicarà la realització d'algunes parts de la matèria corresponent de primer més les pròpies de segon.
3) Procediments i dades importants:
- Període d'inscripció: del 8 al 21 de juliol de 2025.
- Publicació dels llistats provisionals de persones admeses i excloses: abans del 23 de setembre de 2025.
- Reclamacions als llistats provisionals: 10 dies hàbils des de la data de publicació dels llistats provisionals.
- Publicació de les llistes definitives de persones admeses i excloses: abans del 15 d'octubre de 2025.
4) Realització de la prova:
- El dia de realització de la prova, les persones participants hauran d'acreditar la seua identitat i, si és procedent, les dades de residència, per mitjà de qualsevol dels següents documents en vigor: document nacional d'identitat (DNI) en format físic o digital, targeta d'identitat d'estranger o NIE, passaport o visat d'estudis, permís de conduir o qualsevol document oficial que acredite fefaentment la identitat i l'edat de la persona, perquè el tribunal puga fer les comprovacions pertinents en qualsevol moment.
- La totalitat de la prova es durà a terme en tres sessions que es desenrotllaran durant els dos dies previstos per a realitzar la prova. Les persones que es presenten com a mínim a un dels exercicis dins de cada sessió, hauran de presentar-se a la crida corresponent d'esta sessió. La distribució horària establida per als diferents exercicis que es realitzaran durant els dos dies d'execució de la prova és la següent:
a) Sessió primera: 6 de novembre de 2025 en horari de matí:
8.00 h: Crida de les persones participants
8.30 h: Exercici 1: Valencià: Llengua i Literatura I i II
10.30 h: Exercici 2: Llengua Castellana i Literatura I i II
b) Sessió segona: 6 de novembre de 2025 en horari de vesprada:
15.00 h: Crida de les persones participants
15.30 h: Exercici 3: Llengua Estrangera I i II
17.30 h: Exercici 4: Filosofia i Història d'Espanya
c) Sessió tercera: 7 de novembre de 2025 en horari de matí:
8.00 h: Crida de les persones participants
8:30h: Exercici 5: Matèries de modalitat obligatòries en funció de l'opció triada
10.30 h: Exercici 6: Matèries de modalitat en funció de l'opció triada
12:30h: Exercici 7: Matèries de modalitat en funció de l'opció triada
5) Persones participants amb discapacitat:
1. D’acord amb l’article 15.1 de l’Orde 12/2025, de 25 de juny, les proves comptaran amb les mesures d’accessibilitat universal i les adaptacions que necessiten les persones participants que tinguen el reconeixement oficial de persones amb discapacitat.
2. A fi que l’Administració educativa preveja les mesures i adaptacions necessàries per al desenrotllament de la prova, la persona adulta amb discapacitat haurà de marcar en esta sol·licitud la casella corresponent i especificar les mesures concretes sol·licitades, i haurà d’adjuntar a la sol·licitud d’inscripció un certificat acreditatiu del grau de discapacitat o certificat mèdic, expedit per l’administració competent, que necessite el tipus d’adaptacions requerides per a la realització de la prova. Estes adaptacions en cap cas es tindran en compte per a minorar les qualificacions obtingudes i es referiran únicament a les condicions generals quant a temps o mitjans per a la realització de la prova. En cap cas es realitzaran adaptacions de contingut ni de criteris d’avaluació.
3. Les direccions territorials competents en matèria d’educació informaran els casos en què cal atendre cada circumstància particular a la direcció general competent en matèria d’ordenació acadèmica mitjançant la remissió d’una còpia de la documentació aportada per cada persona participant a l’adreça electrònica soa_batxillerat@gva.es.
6) Circumstàncies específiques d'inscripció per als aspirants:
1. En la sol·licitud d'inscripció, les persones participants hauran d'indicar, si és el cas:
a) La sol·licitud d'adaptació de la prova per a persones amb discapacitat d'acord amb l'article 15 de l'Orde 12/2025, de 25 de juny, indicant les mesures concretes sol·licitades.
b) La sol·licitud d'equivalències acadèmiques d'acord amb l'article 17 de l'Orde 12/2025, de 25 de juny.
c) El reconeixement de convalidacions reconegudes prèviament segons determina l'article 18 de l'Orde 12/2025, de 25 de juny.
d) La sol·licitud de l'exempció de l'exercici de Valencià: llengua i literatura I i II, d'acord amb l'article 14 de l'Orde 12/2025.
2. Les persones participants que sol·liciten realitzar només una part dels exercicis de la prova, així com les que sol·liciten l'equivalència d'un o més exercicis pel fet d'haver superat amb anterioritat matèries de Batxillerat o exercicis de la prova en convocatòries anteriors, o per tindre reconeguda prèviament alguna matèria de modalitat convalidada, assenyalaran els exercicis dels quals sol·liciten examinar-se. En el cas de l'aplicació d'equivalències i convalidacions, els exercicis per als quals se sol·licita equivalència o convalidació s'hauran d'indicar en la sol·licitud d'inscripció, d'acord amb el que prescriuen els articles 17 i 18 de l'Orde 12/2025, de 25 de juny, i el resolc nové d'esta resolució.
3. Quant a l'exempció de l'exercici de Valencià: Llengua i Literatura I i II, les persones participants en la prova que vulguen sol·licitar l'exempció de la matèria Valencià: Llengua i Literatura, d'acord amb el que s'establix en l'article 14 de l'Orde 12/2025, de 25 de juny, hauran de marcar la casella corresponent en la sol·licitud d'inscripció i aportar la documentació acreditativa.
7) Documentació acadèmica acreditativa per al reconeixement d'equivalències i convalidacions:
1. En els casos de les persones participants que sol·liciten l'equivalència d'un o més exercicis de la prova per matèries cursades i superades anteriorment en Batxillerat o per haver superat algun d'estos exercicis o matèries en convocatòries anteriors d'esta prova, o que tinguen reconeguda la convalidació de les dos matèries que constituïxen un exercici segons el que s'establix en l'article 18 de l'Orde 12/2025, de 25 de juny, estes ho faran constar en la casella corresponent de la sol·licitud d'inscripció i hauran d'adjuntar una còpia autèntica d'un dels documents acreditatius següents:
a) Certificació acadèmica de Batxillerat amb les matèries d'esta etapa amb qualificació positiva cursades amb anterioritat o historial acadèmic.
b) Certificat acreditatiu de la superació d'exercicis o matèries en la prova per a persones majors de vint anys per a l'obtenció directa del títol de Batxiller en convocatòries anteriors al curs 2024-2025.
c) Títol de tècnic de Formació Professional.
d) Títol de tècnic/a de les ensenyances professionals de Música o Dansa o certificació acreditativa de la superació de les ensenyances professionals de Música o de Dansa.
e) Títol de tècnic d'Arts Plàstiques i Disseny.
En els supòsits dels epígrafs c), d) i e) anteriors, s'haurà d'acompanyar del certificat acadèmic amb les qualificacions de les ensenyances corresponents.
2. En el cas que la persona sol·licitant aportació dins del termini d'inscripció la documentació acadèmica acreditativa de matèries de Batxillerat superades en convocatòries anteriors d'esta mateixa prova realitzada en altres comunitats autònomes, el tribunal haurà de remetre esta sol·licitud d'equivalència a la direcció general competent en matèria d'ordenació acadèmica per al seu estudi i valoració.
- ORDE 12/2025, de 25 de juny, de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, per la qual es regula la prova per a l’obtenció directa del títol de Batxiller per a persones majors de vint anys a la Comunitat Valenciana.
- DECRET 108/2022, de 5 d’agost, del Consell, pel qual s’estableixen l’ordenació i el currículum de Batxillerat.
- RESOLUCIÓ d’1 de juliol de 2025, de la Direcció General d’Ordenació Educativa i Política Lingüística, per la qual es convoca la prova del curs acadèmic 2024-2025 i es dicten les instruccions que regulen el procediment per a la inscripció i gestió de la prova perquè les persones majors de vint...
A qui va dirigit
Podran inscriure's per a participar en la prova aquelles persones que complisquen els requisits del següent apartat.
Podran participar en la prova per a l'obtenció directa del títol de Batxiller les persones que complisquen els següents requisits:
1. Tindre almenys vint anys o complir-los durant l'any 2025.
2. No estar matriculat o matriculada en l'etapa de Batxillerat en cap dels règims (ordinari diürn, nocturn o a distància) en el moment de realitzar la inscripció.
3. No estar en possessió del títol de Batxiller en cap de les seues modalitats, ni estar en possessió de cap titulació declarada equivalent a efectes acadèmics.
Com es tramita
Certificats de superació parcial de la prova i expedició del títol de Batxiller:
1. Una vegada realitzada la prova, cada tribunal haurà d'emetre la documentació acreditativa
següent:
a) Per a totes les persones participants que no superen la totalitat de la prova, un certificat de les qualificacions obtingudes en els diferents exercicis de la prova, d'acord amb el model establit en l'annex VI de l'Orde 12/2025, de 25 de juny, a fi que estes puguen acreditar la superació de determinats exercicis en convocatòries successives. En cas de pèrdua d'este certificat, es podrà sol·licitar un duplicat a la secretaria del centre on s'haja realitzat la prova.
b) Per a les persones participants que superen la totalitat dels exercicis de la prova, un certificat d'obtenció del títol de Batxiller, d'acord amb el model establit en l'annex VII de l'Orde 12/2025, de 25 de juny, amb indicació de la nota mitjana normalitzada de l'etapa de Batxillerat obtinguda en la prova, així com la referència a la modalitat i via corresponent.
2. La direcció dels instituts d'Educació Secundària que actuen com a seus de la prova, a petició de la persona interessada i previ pagament de la taxa corresponent del títol de Batxiller, haurà de tramitar la sol·licitud d'expedició del títol de Batxiller per a aquelles persones participants que hagen superat la totalitat d'exercicis de la prova.
3. Per a la proposta d'expedició del títol de Batxiller cal seguir el procediment que determina l'Orde 85/2010, de 15 de novembre, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula el procediment per a l'expedició dels títols acadèmics i professionals, la gestió de els quals correspon a la Generalitat.
Tota la informació actualitzada sobre la convocatòria anual de la prova per a majors de vint anys per a l'obtenció directa del títol de Batxiller del curs acadèmic 2024-2025 es troba disponible mitjançant els canals oficials de comunicació habilitats per l'Administració valenciana: - L'espai...
46015 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
El termini per a la presentació de la sol·licitud d’inscripció a la prova s’establix des del
dia 8 de juliol de 2025 fins al dia 21 de juliol de 2025, els dos inclosos. (DOGV 10144/04.07.2025)
1. Per a la inscripció a la prova les persones aspirants hauran d’abonar la taxa corresponent:
Model 046 - Taxa per inscripció en la prova per a persones majors de vint anys per a l'obtenció directa del títol de Batxiller, descarregable a través d'este enllaç:
https://sara-frontend.gva.es/sara-frontend/modelo?ID_SIMUL=SIMU046-9777&LANG=va
2. L'import de la taxa que hauran d'abonar les persones que s'inscriguen és el que determina la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes:
a) Matrícula ordinària: 20,51 €.
b) Família nombrosa de categoria general o família monoparental de categoria general: 10,26 €.
c) Família nombrosa de categoria especial o família monoparental de categoria especial o contribuents en situacions d'exclusió social: 0,00 €.
d) Persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%: 10,26 €.
3. Els membres de família nombrosa o de família monoparental de categoria general o especial, així com les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%, hauran d'adjuntar a la sol·licitud, una còpia de la documentació que acredite esta circumstància a l'efecte de l'exempció o la bonificació corresponent en el pagament de la taxa.
4. Les persones contribuents que estiguen en situació d'exclusió social hauran d'adjuntar l'acreditació de l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.
- Les persones aspirants s'inscriuran a la prova preferentment per via telemàtica a través
de la següent pàgina web:
https://www.tramita.gva.es/ctt-att-atr/asistente/iniciarTramite.html?tramite=EDC_PRUEBA_LIBRES_BACH&version=1&idioma=es&login=c&idProcGuc=16176&idCatGuc=PR&idSubfaseGuc=SOLICITUD i constarà dels següents passos:
a) Emplenar la sol·licitud d'inscripció, segons el model de l'annex de la Resolució de l'1 de juliol de 2025.
b) Adjuntar, si és procedent, la documentació acreditativa en cas de sol·licitud de convalidacions o equivalències d'exercicis de la prova, d'adaptació de les condicions generals de realització de la prova o d'exempció de l'avaluació i la qualificació de l'exercici de Valencià: Llengua i Literatura.
c) Pagar la taxa corresponent d'acord amb el resolc sèptim d'esta resolució.
d) Firmar digitalment i registrar la sol·licitud d'inscripció.
- Les persones adultes interessades a participar ompliran la sol·licitud d’inscripció segons la modalitat de Batxillerat triada, amb indicació dels exercicis que es realitzaran i de la sol·licitud d’equivalències, convalidacions o exempcions.
- Les persones sol·licitants, amb la seua firma electrònica, es responsabilitzaran que complixen els
requisits establits per a participar en la convocatòria, que les dades contingudes en la sol·licitud són certes i que són conscients que la seua falsedat pot donar lloc a la pèrdua del dret de realització de la prova o a l’anul·lació del resultat que s’obtinga.
- En el cas que la persona aspirant no dispose de firma electrònica, la sol·licitud d’inscripció podrà ser firmada per una persona representant. En este supòsit, s’adjuntarà una fotocòpia del document identificatiu oficial i en vigor que acredite fefaentment la identitat i l’edat de la persona aspirant, així com l’autorització per a la representació.
- Segons disposa l’article 28 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en absència d’oposició expressament assenyalada en la sol·licitud d’inscripció per part de la persona participant, l’òrgan gestor competent de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació està autoritzat per a obtindre directament per consulta interactiva les seues dades d’identitat i residència.
- D’acord amb el que s’establix en l’article 68.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, davant de les sol·licituds registrades sense haver completat tots els passos anteriors, es requerirà a l’interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa així, se li tindrà per desistit de la seua petició, amb una resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes previstos en l’article 21 de la citada llei. Quan les sol·licituds no queden registrades per la tramitació incompleta dels passos indicats en l’apartat anterior, esta circumstància donarà lloc al fet que es considere la sol·licitud com no presentada i, per tant, a la pèrdua del dret de realització de la prova.
- Excepcionalment, en els supòsits en els quals no puguen presentar la seua sol·licitud segons el procediment descrit en els punts anteriors, les persones interessades podran presentar les seues sol·licituds a través de qualsevol dels mitjans indicats en l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.
Resolució
De conformitat amb el que disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del
procediment administratiu comú de les administracions públiques, este acte no posa fi a la via
administrativa i podrà ser objecte d'un recurs d'alçada davant la Secretaria Autonòmica de
Educació, dins del termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial
de la Generalitat Valenciana.
46015 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Educació i formació
- Batxillerat i Formació Professional
- Educació i formació
TEMA
- Educació i formació
- Batxillerat i formació professional