Reconeixement de centres de pràctiques del màster que habilita per a l'exercici de les professions de professor d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i ensenyaments d'idiomes

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 211447
|
Codi GVA: 14902
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 01-05-2025

Fins 31-05-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

L'objecte d'esta resolució és dictar instruccions sobre el procediment de sol·licitud telemàtica per al reconeixement de centres de pràctiques del Pràcticum del màster que habilita per a l'exercici de les professions de professor/a d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i ensenyances d'idiomes, corresponent al curs 2025-2026.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 01-05-2025 fins a 31-05-2025
Observacions

- Tots els centres educatius que desitgen ser reconeguts com a centre de pràctiques, hauran d'ajustar-se a les indicacions establides en esta Resolució. En cas contrari, no podrà admetre alumnat en pràctiques del màster que habilita per a l'exercici de les professions de professor d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i ensenyances d'idiomes.

- Les Universitats que assignen estudiants en pràctiques del màster als centres reconeguts com a centres de pràctiques seguiran les instruccions que s'adjunten com a Annex I.

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Centres educatius corresponents.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud telemàtica i documentació corresponent.

 

- Està previst que el mes de setembre de 2025 els centres seleccionats actualitzen o confirmen la informació incorporada a la plataforma OVICE:

  • Dades dels i les tutoritzes/as indicant el nombre màxim d'estudiants que cada professor/a pot tutelar.
  • Certificat acreditatiu expedit per la secretaria del centre i amb el vistiplau de l'adreça, que el professorat incorporat complix amb els requisits contemplats en l'article 3 de l'Orde de 30 de setembre de 2009 i del que es disposa en esta resolució, segons el model disponible en la web.
Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 01-05-2025 fins a 31-05-2025

El termini de presentació de sol·licituds començarà el dia 1 de maig de 2025 i finalitzarà el dia 31 d'este mateix mes. Conclòs este període, se seguirà el procediment selectiu indicat en l'esmentada Orde.

Documentació

Els centres realitzaran la seua sol·licitud a través de la plataforma OVICE mitjançant la següent pàgina web d'accés:

<https://oficinavirtual.gva.es/oficina_tactica/>

 

  1. Utilitzaran l'usuari i contrasenya d'accés a ITACA, de manera que en incorporar-se a la plataforma les dades del centre es recuperaran automàticament.
  2. En la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació que a continuació es precisa, es troba disponible per a la seua consulta la informació de suport per al desenrotllament del procediment:

<http://www.ceice.gva.es/es/web/formacion-profesorado/practicum-del-master-de-secundaria>

  1. La sol·licitud podrà ser per a un nou reconeixement o per a renovació de l'existent.
  2. Si el centre presenta sol·licitud de renovació deurà:
  • Cursar la sol·licitud de renovació.
  • Introduir en el formulari el professorat participant en la convocatòria on s'indiquen les dades dels i les tutoritzes/as ordenats alfabèticament, el nombre màxim d'estudiants que cada professor/a pot tutelar i en quin horari desglossat explícitament per les especialitats docents a les quals es fa referència en el Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre. Per a facilitar l'actualització o confirmació de la informació incorporada s'establirà un període, tal com s'indica en el punt 9 d'este apartat.
  • Certificat acreditatiu expedit per la secretaria del centre i amb el vistiplau de l'adreça en el cas de centres públics, i certificat de l'adreça o titular del centre, amb el vistiplau del servici d'inspecció educativa en el cas de centres privats concertats,  que el professorat presentat complix amb els requisits contemplats en l'article 3 de l'Orde de 30 de setembre de 2009, segons els models disponibles en la pàgina web de formació del professorat de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.

<https://www.ceice.gva.es/es/web/formacion-profesorado/practicum-del-master-de-secundaria>

 

  1. Si el centre presenta nova sol·licitud, deurà:
  • Cursar la sol·licitud de nova incorporació.
  • Adjuntar un pla de treball d'acord amb el punt 4 de l'article 5 de l'Orde de 30 de setembre de 2009, de la Conselleria d'Educació. S'enviarà en arxiu pdf el nom del qual seguirà el format<codi de centre_Nom del centre_ Província>.
  • Introduir en el formulari el professorat participant en la convocatòria on s'indiquen les dades dels i les tutoritzes/as ordenats alfabèticament, el nombre màxim d'estudiants que cada professor/a pot tutelar i el seu horari, desglossat explícitament per les especialitats docents a les quals es fa referència en el Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre, pel qual es definixen les condicions de formació per a l'exercici de la docència en l'educació secundària obligatòria, el batxillerat, la formació professional i les ensenyances de règim especial i s'establixen les especialitats dels cossos docents d'ensenyança secundària.
  • Certificat acreditatiu expedit per la secretaria del centre i amb el vistiplau de l'adreça en el cas de centres públics, i certificat de l'adreça o titular del centre amb el vistiplau del servici d'inspecció educativa en el cas de centres privats concertats, que el professorat presentat complix amb els requisits contemplats en l'article 3 de l'Orde de 30 de setembre de 2009, segons els models disponibles en la pàgina web de formació del professorat de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació.

<https://www.ceice.gva.es/es/web/formacion-profesorado/practicum-del-master-de-secundaria>

  • Aprovació del claustre de professorat del centre.
  • Aprovació del consell escolar del centre o consell social en el cas de centres integrats de formació professional.
  1. El professorat que es propose per a tutoritzar a estudiants en pràctiques i siga membre de l'equip directiu haurà d'impartir docència directa, almenys, en quatre grups distints.
  2. Una vegada introduïda la sol·licitud en l'aplicació telemàtica, el centre haurà d'imprimir el comprovant de l'enviament d'esta.
Forma de presentació
Telemàtica

Instruccions i convocatòria en la web de Formació del Professorat i sol·licitud per via telemàtica utilitzant la plataforma OVICE en la següent pàgina web: https://oficinavirtual.gva.es/oficina_tactica/

Resolució

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ No
Recurs que procedeix contra la resolució
Alçada
Òrgans resolució

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Educació i formació
      • Professorat
  • Administracions
    • Tràmits i servicis
      • Centres docents no universitaris

PERFILS

  • Administració i altres entitats
    • Universitats

TIPUS

  • Cursos, formació i programes