Sol·licitud de visat de plans d'igualtat en empreses de la Comunitat Valenciana

Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 211308
|
Codi GVA: 13820
Descarregar informació
Termini obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Renúncia
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Els plans d'igualtat són un conjunt ordenat de mesures adoptades després de realitzar un diagnòstic de situació, tendents a aconseguir en l'empresa la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes, i a eliminar la discriminació per raó de sexe. Els plans d'igualtat es tramitaran d'acord amb el que s'establix en la normativa estatal competent que regula els plans d'igualtat i el seu registre.
El visat és un procediment en el qual s'examinen i avaluen la qualitat i l'adequació de les mesures d'igualtat proposades en relació amb l'estructura, naturalesa de l'empresa i objectius perseguits. Amb la concessió del visat del pla d'igualtat s'obté l'ús del segell «Fent Empresa. Iguals en Oportunitats»

Terminis
Sol·licitudTermini obert
EsmenaTermini obert
Al·legació / AportacióTermini obert
Observacions

Els Plans d'Igualtat hauran d'estar degudament inscrits i registrats en el REGCON (Registre I Dipòsit de Convenis Col·lectius, Acord Col·lectius de Treball i Plans d'Igualtat).
Les mesures d'igualtat hauran d'estar depositades en l'esmentat REGCON.

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Podrà sol·licitar el visat qualsevol entitat o empresa, de capital públic o privat, que exercisca la seua activitat en territori de la Comunitat Valenciana.

Requisits

1. Totes les entitats o empreses candidates hauran de reunir els següents requisits:
a) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions en matèria tributària i de Seguretat Social.
b) Disposar del registre retributiu conforme al que es preveu en l'article 28 de l'Estatut dels Treballadors i els articles 5 i 6 del Reial decret 902/2020, de 13 d'octubre.
c) Promoure condicions de treball que eviten la comissió de delictes i altres conductes contra la llibertat sexual i la integritat moral en el treball, incidint especialment en l'assetjament sexual i l'assetjament per raó de sexe, inclosos les comeses en l'àmbit digital.
d) No haver sigut sancionada amb caràcter ferm per infraccions greus o molt greus en les següents matèries:
1º. Matèria d'igualtat i no discriminació, en els tres anys anteriors a la data de la presentació de la sol·licitud, d'acord amb el que es disposa en el text refós de la Llei sobre Infraccions i Sancions de l'Orde Social, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost.
2º Matèria d'igualtat i no discriminació en l'accés als béns i servicis, en els tres anys anteriors a la data de la presentació de la sol·licitud, d'acord amb el que s'establix en el text refós de la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris i altres lleis complementàries, aprovat per Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre.
3º Matèria d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, en els tres anys anteriors a la data de la presentació de la sol·licitud, d'acord amb el que es disposa en el text refós de la Llei General de Drets de les Persones amb Discapacitat i de la seua Inclusió Social, aprovada per Reial decret legislatiu 1/2013, de 16 de novembre.»
2. Les entitats o empreses candidates que tinguen l'obligació d'elaborar i aplicar un pla d'igualtat, d'acord amb el que s'establix en l'article 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, deuran, a més de reunir els requisits enumerats en el punt 1, en el moment de la presentació de la sol·licitud:
a) Tindre vigent i registrat un pla d'igualtat, que incloga una auditoria retributiva, conforme a la normativa aplicable.
b) Haver realitzat l'avaluació i seguiment del pla d'igualtat durant un període mínim d'un any. La concurrència d'este requisit s'acreditarà mitjançant un informe de seguiment que avaluarà les mesures i objectius establits en el pla d'igualtat referit a l'últim any natural anterior a la sol·licitud.
3. Les entitats o empreses candidates que no tinguen l'obligació d'elaborar i aplicar un pla d'igualtat, d'acord amb el que s'establix en l'article 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, deuran, a més de reunir els requisits enumerats en el punt 1, en el moment de la presentació de la seua sol·licitud:
a) Tindre mesures d'igualtat depositades en el Registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball i plans d'igualtat, o, si és el cas, comptar amb un pla d'igualtat voluntari conforme al que s'establix en l'article 45 i 46 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març.
b) Haver implantat mesures d'igualtat durant un període mínim d'un any. La concurrència d'este requisit s'acreditarà mitjançant un informe d'avaluació i seguiment de les mesures d'igualtat implantades o, si és el cas, del pla d'igualtat voluntari, referit a l'últim any natural anterior a la sol·licitud.

Com es tramita

Procés de tramitació

Rebuda la sol·licitud en la direcció general amb competències en matèria d'igualtat d'oportunitats de dones i homes, es verificarà que:

- La sol·licitud i documentació presentada siga completa i correcta.

En els casos en què la documentació este incorrecta o falte algun document, es requerirà a l'entitat perquè, en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició, d'acord amb el que s'establix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

-El Pla d'igualtat s'ha de presentar total i complet amb totes les parts i extrems que ho integren (diagnòstic, protocols, estructura, sistemes de seguiment, objectius, indicadors «etc.»), de conformitat amb els articles 45 i 46 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i del Reial decret 901/2020 de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i el seu registre.

-L'Informe d'avaluació i seguiment del pla d'igualtat o mesures d'igualtat durant un període mínim d'un any que haurà de presentar-se en el model normalitzat establit a este efecte.

-L'Informe de l'auditoria retributiva, així com la seua vigència i periodicitat, en els termes establits en el Reial decret 902/2020, de 13 d'octubre, d'igualtat retributiva entre dones i homes.

- Es procedirà a la inadmissió d'aquelles sol·licituds de visat que no tinguen el pla d'igualtat degudament registrat en el REGCON, o les mesures d'igualtat degudament depositades en el REGCON.

- En els casos en què el contingut estiga incomplet o siga inadequat s'emetrà informe tècnic desfavorable, i es requerirà a l'entitat perquè, en el termini de 3 mesos, reformule i esmene el pla d'igualtat, amb indicació que, si no ho fera, s'entendrà que s'ha produït la paralització del procediment iniciat a sol·licitud de part interessada, i es declararà mitjançant resolució la caducitat de l'expedient, acordant-se l'arxivament de les actuacions, de conformitat amb el que s'establix en l'article 95 de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

-Tant el requeriment d'esmena, com el requeriment d'adaptació del Pla o mesures d'Igualtat presentades amb motiu d'un informe negatiu, suspendrà el termini per a resoldre pel temps que medie entre el requeriment i l'efectiu compliment del mateix o pel transcurs del termini concedit.

- El termini de resolució de l'expedient serà de tres mesos comptats des de la data en què la sol·licitud de visat del Pla d'Igualtat o mesures d'igualtat haja tingut entrada en el registre de l'òrgan competent per a la seua tramitació.

- Transcorregut el termini sense que haguera recaigut resolució expressa, s'entendrà estimada la sol·licitud de visat, article 20.3 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat entre dones i homes. -

La resolució correspondrà a la direcció general amb competència en matèria d'igualtat d'oportunitats de dones i homes.

- El visat i l'ús del segell «Fent Empresa. Iguals en Oportunitats» coincidirà amb la vigència del pla o mesures d'igualtat i la seua vigència no excedirà de 4 anys.

Es podrà prorrogar els efectes del visat pel termini màxim d'un any, a comptar des de la finalització de la vigència del visat, quan l'empresa així ho sol·licite en el mes anterior a la finalització de la vigència i adjunte l'informe final.

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Plazo de solicitud abierto durante todo el año.

Documentació

1. La sol·licitud de visat es presentarà mitjançant model normalitzat, degudament emplenada i firmada per la persona titular o representant legal de l'empresa sol·licitant. Les sol·licituds es presentaran en el tràmit habilitat a este efecte, en la seu electrònica de la Generalitat.

2. Juntament amb la sol·licitud, s'haurà d'aportar la següent documentació:

a) Autorització a l'òrgan instructor del procediment perquè realitze les comprovacions del compliment de requisits. (ANNEX I)

b) Pla d'Igualtat o mesures d'igualtat proposades degudament registrat o depositades, respectivament, que incloga una auditoria retributiva.

c) Informe d'avaluació anual. (ANNEX II)

Forma de presentació
Telemàtica

Exclusivament per via electrònica, en la seu electrònica de la Generalitat https://sede.gva.es https://inclusio.gva.es/es/web/igualtat-i-institut-de-les-dones/plans-igualtat

Esmena

Termini
Termini obert

10 dies (art. 68 Llei 39/2015, 1 octubre).

Descripció

Esmenar l'absència de documentació preceptiva establida en l'orde de bases i convocatòria, o els errors que continga la mateixa.

Forma de presentació
Telemàtica

Presentació exclusivament telemàtica.

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert

En qualsevol moment del procediment, anterior al tràmit d'audiència (art. 76 Llei 39/2015, 1 octubre).

Descripció

Adduir al·legacions i aportar documents o altres elements de juí.

Forma de presentació
Telemàtica

Presentació exclusivament telemàtica.

Resolució

Termini màxim

- El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de tres mesos a comptar des de la data en què la sol·licitud haja tingut entrada en el registre de l'òrgan competent per a la seua tramitació.

- Transcorregut el termini sense que haguera recaigut resolució expressa, s'entendrà estimada la sol·licitud de visat, article 20.3 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat entre dones i homes.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Estimatori
/ No
Recurs que procedeix contra la resolució
Alçada
Obligacions

- Presentació de la documentació establida per a la tramitació del visat.

- Tindre el pla d'igualtat degudament registrat en el REGCON, o les mesures d'igualtat degudament depositades en el REGCON.

Observacions

Contra la resolució, que no posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs d'alçada, en el termini d'un mes, davant de la persona titular de la secretaria autonòmica competent en dones, d'acord amb el que disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del...

Saber més
Òrgans resolució
Directora General amb competències en matèria d'igualtat d'oportunitats de dones i homes de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Desistiment

Termini

A partir de l'endemà a la fi del termini d'esmena (art. 94 Llei 39/2015, 1 octubre).

Descripció

Finalitzar el procediment en relació amb l'entitat sol·licitant de què es tracte, al no haver atés en termini i forma el corresponent requeriment d'esmena.

Forma de presentació
Telemàtica

Presentació exclusivament telemàtica.

Renúncia

Termini

En qualsevol moment a partir de la notificació de la concessió (art. 94 Llei 39/2015, 1 octubre).

Descripció

Deixar sense efecte la resolució de concessió en relació amb l'entitat beneficiària que presenta la renúncia.

Forma de presentació
Telemàtica

Presentació exclusivament telemàtica.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Treball i ocupació
      • Inspecció

TEMA

  • Treball
    • Igualtat d’oportunitats

PERFILS

  • Empresa
    • Gran empresa
    • Petita i mitjana empresa
    • Professionals i autònoms

TEMÀTICA

  • Treball i treballadors

CICLE VITAL

  • Planificar un negoci