Convocatòria del premi bones pràctiques en centres residencials de persones majors - Sede electronica
Convocatòria del premi bones pràctiques en centres residencials de persones majors
Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda
Des de 11-10-2025
Fins 10-11-2025
Què és
Convocar per a l'exercici 2025 el premi bones pràctiques en centres residencials de persones majors, la finalitat de les quals és la realització de bones pràctiques destinades a contribuir a la millora de les condicions de vida tant de les persones usuàries d'estos centres, dels seus familiars, així com de les persones professionals que presten els seus servicis en estos.
El deslliurament dels premis podrà realitzar-se en un acte públic organitzat per la direcció general amb competències en matèria de Persones Majors.
Les bones pràctiques hauran d'establir mesures que revertisquen en una millora substancial de la qualitat dels servicis, les quals redundaran directament en les persones usuàries d'estos, d'acord amb les següents premisses:
Els treballs podran estar escrits, indistintament, en valencià o en castellà.
Les bones pràctiques es presentaran mecanografiades, amb lletra tipus Times New Roman o Arial de grandària 12 i amb interlineat doble, i impreses en paper grandària DIN A4 per una sola cara.
Les bones pràctiques tindran un contingut mínim de 3.000 i màxim de 5.000 paraules.
Les bones pràctiques es dirigiran específicament a:
- Garantir, de manera efectiva, els drets de la persona major prestant especial protecció al dret d'una vida digna i autònoma.
- Proporcionar una atenció integral centrada en la persona, desenrotllant un estil personalitzat d'atenció, suport i cura.
- Aportar a la persona usuària els suports necessaris per al desenrotllament del seu projecte de vida en l'entorn residencial i comunitari, des de la singularitat personal.
- Promoure un model organitzatiu que comporte la flexibilitat dels processos d'atenció o de suport i permeta la participació efectiva de totes les parts integrants.
- Desenrotllar la conceptualització de la persona professional de referència com la persona que establix una relació de suport per a l'atenció, canalització i resolució dels problemes i demandes de les persones residents.
- Configurar ambients i entorns domèstics facilitadors d'espais per a la intimitat, i la interacció social, potenciant les capacitats d'autonomia i des de la perspectiva dels gustos i preferències de les persones residents.
- Dissenyar programes d'activitats terapèutiques significatives als processos vitals de la persona resident, aportant satisfacció, actitud positiva i benestar bio-psicosocial.
- Integrar a la família, amistats i persones de l'entorn de les persones majors en la vida del centre, possibilitant la seua participació en les activitats quotidianes.
- Facilitar la integració del centre residencial en l'entorn comunitari, així com promoure actuacions que afavorisquen la participació d'este entorn en el centre.
- La introducció de la perspectiva de gènere en els centres residencials de persones majors.
Les bones pràctiques que es presenten a cada convocatòria de premis hauran d'estar executant-se, o haver-se executat, en el mateix any de la convocatòria o en fins a dos anys anteriors a esta.
A qui va dirigit
Podran participar en les corresponents convocatòries, d'acord amb el que s'establix en la Resolució d'11 de juliol de 2025, les entitats de titularitat privada, tant d'iniciativa social o mercantil, així com les persones físiques que gestionen centres residencials de persones majors situats en la Comunitat Valenciana, degudament inscrits en el Registre General de Titulars d'Activitats, de Servicis i de Centres de Servicis Socials, i que formen part del Sistema Públic Valencià de Servicis Socials.
Entitats de titularitat privada, tant d'iniciativa social o mercantil, així com les persones físiques que gestionen centres residencials de persones majors situats en la Comunitat Valenciana, degudament inscrits en el Registre General de Titulars d'Activitats, de Servicis i de Centres de Servicis Socials, i que formen part del Sistema Públic Valencià de Servicis Socials.
No podran obtindre la condició de beneficiari les persones en els qui concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13 de Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Trobar-se al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries, amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Hisenda de la Generalitat, i amb la Seguretat Social.
La persona participant no podrà estar incursa en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària de subvencions públiques, de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i trobar-se al corrent del compliment de les obligacions de reintegrament de subvencions que, si és el cas, se li hagueren exigit
Com es tramita
Es nomenarà un jurat per a la valoració de les bones pràctiques.
El jurat estarà compost per:
- La persona titular de la Direcció General de Dependència i de les Persones Majors o persona que designe per a substituir-la, que ostentara la presidència.
- Quatre vocals, designades per la direcció general amb competències en persones majors entre personal empleat públic de la Conselleria competent en majors relacionats amb el món sociosanitari.
- Un tècnic o tècnica de la Direcció General amb competències en matèria de majors que exercirà la secretaria del jurat, actuant amb veu, però sense vot.
En el cas que fora necessari, el jurat podrà comptar amb l'assistència tècnica de persones, amb experiència i prestigi, en el sector sanitari, educatiu, de nutrició, tecnològic, etc. Esta persona serà triada per la persona titular de la direcció general amb competències en persones majors, i només actuarà als mers efectes d'assessorament al jurat.
Tot això de conformitat amb el que s'establix en la Base novena de la Resolució d'11 de juliol de 2025.
La identitat de les persones que componen el jurat es farà pública a través de la pàgina web de la Vicepresidència primera i Conselleria de Servicis socials, Igualtat i Vivenda en l'àrea de les persones majors, amb anterioritat a l'expiració del termini de presentació de sol·licituds de la present convocatòria.
https://inclusio.gva.es/es/web/mayores/premios-del-mayor
En la valoració de les bones pràctiques presentades el jurat tindrà en compte:
1. La incidència que puguen tindre en la millora de l'atenció i en la qualitat de vida de les persones usuàries, familiars i professionals dels centres residencials per a persones majors. Fins a un màxim de 45 punts.
1.1. Desenrotllament d'estratègies d'intervenció basades en els principis ètics que garantisquen la dignitat de les persones i la protecció dels seus drets. (20 punts).
1.2. Implementació d'instruments d'avaluació del benestar de les persones usuàries del centre en les dimensions física, psicològica, afectiva, social i/o funcional (15 punts).
1.3. Inclusió d'instruments de participació de les persones usuàries i les seues famílies en les propostes i presa de decisions del centre que afecten la seua vida quotidiana (10 punts).
2. La viabilitat de les propostes. Fins a un màxim de 30 punts.
2.1. Facilitat de translació i implementació del projecte als centres de persones majors (10 punts).
2.2. Proposta d'activitats terapèutiques que siguen viables en els centres de persones majors i que aporten millores en la seua qualitat de vida (10 punts).
2.3. Accions que garantisquen l'accessibilitat universal, considerant la diversitat de les persones majors usuàries i les seues famílies (10 punts).
3. El caràcter innovador de les bones pràctiques i el seu impacte a nivell social. Fins a un màxim de 15 punts.
3.1. Capacitat de poder ser estés i generalitzat a professionals, equips i entitats de l'àmbit de servicis socials (10 punts).
3.2. Utilització de tecnologia que acurte la bretxa digital en els centres de persones majors (5 punts).
4. Incorporació de la perspectiva de gènere: Fins a un màxim de 5 punts.
4.1. La participació de personal amb formació específica en matèria d'igualtat (5 punts).
La puntuació total màxima serà de 95 punts.
En el cas que les bones pràctiques presentades no reunisquen els requisits establits en la present convocatòria, quan no s'aconseguisca el 50% de la puntuació establida en el resolc deu de les Bases Reguladores, es podrà declarar deserta la convocatòria.
D'acord amb el que s'establix en l'article 45.1b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, durant la instrucció de l'expedient es publicaran els requeriments d'esmena i altres tràmits a emplenar en el procediment, en la web de la...
46018 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Serà d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
(DOGV núm. 10212, de 10.10.2025)
1. La presentació es realitzarà de manera telemàtica conforme a l'article 4 del Decret 54/2025, de 15 d'abril, del Consell, de simplificació administrativa i transformació digital. A la sol·licitud de participació degudament emplenada, el model de la qual s'adjunta com a Annex I, i en el qual s'expressarà l'acceptació de les bases, i a la qual se li assignarà un número de registre, s'acompanyarà la bona pràctica en format PDF, identificada amb un títol.
2. Només podrà presentar-se una bona pràctica per cada participant. Cada un dels participants haurà d'haver triat un pseudònim. Dita pseudònima constarà també a l'interior del formulari de sol·licitud, no podent aparéixer cap referència al mateix en el nom dels fitxers annexats.
Així mateix, i amb la finalitat de garantir l'anonimat de les entitats autores de les bones pràctiques, les sol·licituds juntament amb la resta de la documentació es dirigiran a una unitat registral habilitada a este efecte i assignada a la persona que ostente la secretaria del jurat.
Segons disposa la base 9ª de la Resolució d'11 de juliol de 2025, la secretaria del jurat correspondrà a un/a tècnic/a de la Direcció General amb competències en persones majors, qui custodiarà la documentació rebuda i facilitarà al jurat únicament els fitxers en format PDF que continguen el text de les bones pràctiques firmades amb pseudònim. Una vegada deliberat i decidit el títol de les bones pràctiques guanyadores, el secretari/a comprovarà a qui correspon el pseudònim amb el qual s'ha presentat les bones pràctiques, obtenint així les dades personals dels guanyadors o guanyadores del premi.
3. Si de la comprovació efectuada resulta alguna discordança amb les dades facilitades en la sol·licitud, la Direcció General amb competències en persones majors queda facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la.
4. En el cas que els sol·licitants foren persones físiques:
a) Si s'oposen al fet que l'administració consulte les seues dades d'identitat mitjançant el sistema de verificació i consulta de dades, de conformitat amb el que es disposa en el Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic, hauran d'aportar còpia compulsada o autenticada del document nacional d'identitat, passaport o número d'identificació d'estranger, segons siga procedent.
b) Si s'oposen al fet que l'òrgan convocant comprove les dades de domicili i residència, si ha modificat el seu empadronament en els dos últims mesos, o si el domicili no consta en el Sistema de Verificació de Dades de Residència o el que figura és diferent del facilitat, hauran d'aportar original o còpia compulsada o autenticada del certificat del seu empadronament.
En el cas que els sol·licitants siguen persones jurídiques hauran de presentar la sol·licitud degudament formalitzada i subscrita per qui ostenta la representació de l'entitat, havent de coincidir el nom de l'entitat amb el qual figure en el NIF.
5. Si la persona sol·licitant (siga persona física o jurídica) s'oposa al fet que l'òrgan convocant obtinga l'acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Tresoreria General de la Seguretat Social o no presta autorització perquè s'obtinga l'acreditació de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Hisenda de la Generalitat, previstes en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, haurà d'aportar certificats positius expedits per la Tresoreria General de la Seguretat Social, per la AEAT i per l'Agència Tributària Valenciana (ATV), expressius de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social o obligacions fiscals, si és el cas.
6. La sol·licitud inclou una declaració responsable de no estar incurs/a en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària de subvencions públiques, de conformitat amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions de reintegrament de subvencions que, si és el cas, se li hagueren exigit.
1) Accedisca a l'enllaç. 2) Emplene les dades del formulari de dades generals, el formulari especifique i ferm telemàticament el formulari. 3) Adjunte la bona pràctica. 4) Anyada altres documents necessaris i continue. No ha de realitzar cap pagament. 6) Procedisca a registrar la seua...
- RESOLUCIÓ de 22 de setembre de 2025, per la qual es convoca, per a l'exercici 2025, el premi Bones Pràctiques en Centres Residencials de Persones Majors.
- EXTRACTE de la Resolució de 22 de setembre de 2025, per la qual es convoca, per a l'exercici 2025, el premi Bones Pràctiques en Centres Residencials de Persones Majors.
Resolució
Sis mesos que comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la present convocatòria.
1. S'entregaran tres premis que consistiran en la percepció de la dotació econòmica següent:
- 1º premi: 2.000€
- 2º premi: 1.500€
- 3º premi: 1.000€
2. Es podran concedir tres mencions especials amb un màxim cada una de 500€ si la qualitat de les obres presentades i no premiades ho meresqueren, a consideració del jurat. En cas de no concedir-se cap menció especial, s'incrementaran els premis en 500€. En cas de concedir-se alguna de les 3 mencions especials, es prorratejarà el crèdit sobrant entre els tres premiats.
1. A este efecte de conducta al cobrament del premi, quan les persones premiades siguen persones físiques podran presentar el model de domiciliació bancària que s'adjunta degudament emplenat o donar-se d'alta en el PROPER (procediment per a tramitar les altes, modificació i baixes de les domiciliacions bancàries) segons el que es disposa en l'Orde 2/2022, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat, a través del següent enllaç:
https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648
2. Quan les persones premiades siguen persones jurídiques estaran obligades a donar-se d'alta en el PROPER (procediment per a tramitar les altes, modificació i baixes de les domiciliacions bancàries) segons el que es disposa en l'Orde 2/2022, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat, a través de l'enllaç anterior.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Ajudes i subvencions
- Ciutadania
- Col·lectius i servicis socials
- Beques, premis i campanyes
- Col·lectius i servicis socials
- Ajudes, beques i subvencions
- Col·lectius i servicis socials
TEMA
- Serveis socials
PERFILS
- Ciutadania
- Gent major
- Empresa
TIPUS
- Premis, concursos i distincions
