Subvencions per a estades de personal investigador doctor en centres d'investigació radicats fora de la Comunitat Valenciana (CIBEST, Annex VIII de la resolució de convocatòria)

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 3182014
|
Codi GVA: 104730
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 07-07-2025

Fins 28-07-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

L'objecte de la present convocatòria és la concessió de subvencions per a promoure les estades de personal investigador doctor en centres d'investigació radicats fora de la Comunitat Valenciana, que tinguen com a finalitat l'adquisició de noves tècniques, a l'accés a instal·lacions científiques, la consulta de fons bibliogràfics o documentals, o altres activitats significatives que contribuïsquen a la seua labor, i la seua regulació específica s'establix en els articles 72 a 76 de l'Orde de bases reguladores.

 

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 07-07-2025 fins a 28-07-2025
Observacions

L'estada haurà de realitzar-se en centres d'investigació radicats fora de la Comunitat Valenciana de manera ininterrompuda i tindrà una duració mínima d'un mes i màxima de sis mesos, improrrogables, havent de coincidir amb els períodes d'activitat dels centres de destí.

El període de realització de l'estada estarà comprés entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2026.

 

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Els beneficiaris hauran de:

Ostentar una categoria professional de personal investigador que requerisca el títol de doctor en la seua relació estatutària, funcionarial o contractual amb un centre d'investigació de la CV i no haver sigut beneficiari d'esta ajuda en les tres anualitats anteriors.

Requisits

Les persones que sol·liciten esta subvenció hauran de reunir la totalitat dels següents requisits a la finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre'ls durant el període de vigència de la subvenció:

a) Ser personal investigador amb vinculació funcionarial o contractual amb un centre d'investigació de la Comunitat Valenciana per a la formalització de la qual s'haja requerit el grau de doctor, i estar en servici actiu.

b) No haver-li sigut concedida esta ajuda en cap de les tres anualitats anteriors a la present convocatòria llevat que no haja pogut gaudir-la per causa de força major degudament acreditada.

Com es tramita

Procés de tramitació

1. L'òrgan instructor, d'ofici, impulsarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució, així com per a realitzar les propostes de cada fase comptable que procedisquen en execució d'aquesta.

2. Si la sol·licitud, amb el contingut al qual es refereix l'article 14.2 no reunira els requisits establits en la convocatòria, es requerirà mitjançant publicació en la pàgina web de la Conselleria que ostente la competència en matèria de política científica i investigació, a les entitats o persones sol·licitants perquè en el termini de deu dies esmenen la falta o acompanyen els documents preceptius, amb advertiment que si no ho feren se'ls tindrà per desistit de la seua sol·licitud, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPAC) i en l'article 23.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. Addicionalment, també podrà comunicar-se aquesta incidència per correu electrònic.

3. Durant el període d'esmena no es podrà modificar l'objecte i condició de la sol·licitud presentada.

4. Les notificacions es realitzaran mitjançant publicació en la pàgina web de la conselleria que ostente la competència en matèria de política científica i investigació assortint tots els efectes de notificació practicada.

Criteris de valoració

Les sol·licituds s'avaluaran segons els criteris i els barems següents:

a) El currículum cientificotècnic de la persona sol·licitant (30 %).

b) L'interés cientificotècnic i les possibles repercussions del treball d'investigació proposat, així com la viabilitat de l'execució d'aquest en el temps sol·licitat (40 %).

1. Fins a 15 punts: qualitat del treball d'investigació proposat.

2. Fins a 10 punts: possibles repercussions del treball d'investigació (publicacions, congressos, patents, etc.).

3. Fins a 15 punts: viabilitat de l'execució en el temps sol·licitat.

c) La qualitat i l'interés de l'historial científic del grup investigador en què s'integrarà la persona sol·licitant o, si és el cas, de la institució en què es desenvoluparà l'activitat (30 %).

1. Fins a 15 punts: excel·lència científica del grup investigador en què s'integrarà.

2. Fins a 15 punts: qualitat del centre receptor en relació amb l'àrea científica del projecte segons els rànquings més prestigiosos a aquest efecte.

Òrgans de tramitació
L'òrgan instructor, a qui correspondrà la tramitació del procediment, serà la unitat administrativa superior dependent de la direcció general competent en matèria de política científica i investigació, així com el servei dependent d'aquella que exercisca les funcions a aquest efecte.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 07-07-2025 fins a 28-07-2025

El termini de presentació de sol·licituds serà del 7 al 28 de juliol de 2025 i es presentaran en els termes
indicats en l'apartat quart d'esta resolució.


DOGV Núm 10142/ 02.07.2025

Documentació

A la sol·licitud caldrà adjuntar aquests documents:

a) El document d'acceptació del centre on tinga lloc l'estada.

b) Una memòria del treball d'investigació que es desenvoluparà.

c) El currículum del sol·licitant (segons model FECYT: CVN) Instrucció elaboració CV.

d) L'historial cientificotècnic dels últims tres anys del grup d'investigació o de la institució en què desenvoluparà l'estada.

Llevat que la documentació ja estiga en poder de l'administració actuant, si l'investigador du a terme les seues funcions en una entitat privada, caldrà adjuntar la documentació que preveu l'article 14.5 de l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores.

A efectes del que disposa l'article 14.3 de l'Ordre de bases, la memòria del treball d'investigació que cal desenvolupar i el currículum de la persona sol·licitant, es consideren part integrant de la sol·licitud, per la qual cosa la no presentació o la falta de contingut d'aquests documents determinarà la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, amb una resolució prèvia que s'haurà de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Forma de presentació
Telemàtica

Les persones o entitats que desitgen participar en cada convocatòria hauran d'emplenar el model oficial de sol·licitud que estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana https://sede.gva.es, i en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació:...

Saber més

Resolució

Termini màxim

La resolució de les ajudes convocades i la seua notificació es realitzarà conforme al que s'estableix en l'article 20 de l'Ordre de bases reguladores 19/2020 d'1 d'octubre.

El termini màxim per a resoldre les sol·licituds presentades i per a la concessió de les subvencions serà de sis mesos a partir de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

El termini màxim per a resoldre el procediment i notificar la resolució es podrà suspendre en el cas previst en l'art. 22.1 a de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre. Transcorregut aquest termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada en els termes previstos en l'article 25 de la LPAC.

 

Quantia i cobrament

La subvenció consistirà en una dotació mensual de 900 euros per a gastos d'allotjament i manutenció, si l'estada es realitza a Espanya i de 1.500 euros si es realitza en un país estranger, i una ajuda addicional per al viatge d'anada i tornada al centre de destí, de 300 euros si el destí és...

Saber més
Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Obligacions

1. Les persones beneficiàries estaran obligades a:

 

a) Remetre, en el termini de 20 dies hàbils:

Una còpia escanejada del document que acredite la seua incorporació a la universitat o centre d'investigació de destí.

b) Ajustar la seua actuació a les normes del centre d'investigació al qual s'incorpore i exercir la seua activitat en règim de dedicació exclusiva.

c) Realitzar l'estada en els termes de la resolució.

d) Contractar una assegurança d'accidents, de responsabilitat civil, i quan es tracte de països sense concert amb la Seguretat Social espanyola o quan les cobertures d'este concert foren insuficients, una assegurança d'assistència mèdica l'àmbit de cobertura de la qual incloga el país de destinació. Estes assegurances hauran de cobrir el període total de gaudi efectiu de la subvenció.

e) Aportar, en el termini de 20 dies hàbils des que finalitze l'estada:

- Un informe del treball realitzat que continga els resultats obtinguts i on es faça constar la conformitat del responsable de l'equip o grup investigador receptor, així com un certificat de l'estada emés per la persona representant legal del centre de destí en el qual consten la data d'inici i la data de finalització de l'estada, amb el vistiplau de la persona responsable de l'equip o grup científic receptor.

 

2. En cas de no aportar la documentació requerida en els terminis fixats en este apartat, es considerarà que es renuncia a la subvenció concedida.

Observacions

1. D'acord amb el que es disposa en l'article 19.2 de l'Orde de bases es publicarà una resolució amb la relació provisional de persones seleccionades per a la concessió de les ajudes. En este cas, la comissió avaluadora elevarà una relació prioritzada de les persones seleccionades amb indicació dels resultats de l'avaluació.

 

2. La resolució amb la relació provisional serà notificada, segons el que s'establix en l'article 16.4 de l'orde, perquè en el termini de deu dies a partir del següent al de la seua publicació, les persones proposades manifesten la seua acceptació o renúncia a la subvenció.

 

3. Per a l'acceptació de la subvenció, hauran de presentar a través del següent enllaç: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18542&version=amp, els següents documents:

a) Escrit d'acceptació de l'ajuda.

b) Justificant d'haver efectuat la sol·licitud d'alta telemàtica de domiciliació bancària a través del procediment PROPER de la Generalitat.

 

En cas de no aportar la documentació requerida dins del termini establit en este apartat, es considerarà que es renuncia a la subvenció concedida.

 

Òrgans resolució
Elevada la proposta de resolució definitiva, la persona titular de la direcció general competent en matèria de política científica i investigació, dictarà la resolució definitiva del procediment, acte que posarà fín a la via administrativa i que serà notificada als interessats.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
      • Investigació i tecnologia

PERFILS

  • Ciutadania
    • Investigadors/ores