Subvencions destinades a finançar les actuacions d'intervenció arquitectònica en consultoris auxiliars destinats a la prestació d'assistència primària sanitària, en municipis de la Comunitat Valenciana, per als anys 2025 i 2026 - Sede electronica
Subvencions destinades a finançar les actuacions d'intervenció arquitectònica en consultoris auxiliars destinats a la prestació d'assistència primària sanitària, en municipis de la Comunitat Valenciana, per als anys 2025 i 2026
Des de 27-06-2025
Fins 28-07-2025
Què és
L'objecte de la subvenció que es convoca és el finançament de les actuacions d'intervenció arquitectònica en Consultoris auxiliars destinats a la prestació d'assistència sanitària per part d'esta Conselleria, en municipis de la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2025 i 2026.
La subvenció que es concedisca només es destinarà a finançar el cost d'execució de l'obra i instal·lacions, amb IVA.
Conseqüentment, no se sufragaran els gastos generats en ocasió de la redacció del projecte tècnic, estudis de seguretat i salut, els que es deriven de la direcció d'obra, o qualsevol altre que no estiga directament relacionat amb l'execució de l'obra com, per exemple, estudis sobre l'estat estructural, estudis geotècnics, etc.
Les subvencions que s'atorguen tindran la consideració de subvenció a fons perdut, sent el percentatge de subvenció a aplicar fins al 100% de l'import sol·licitat, amb un límit de 500.000,00 euros per projecte, sense que este puga superar al cost d'execució del corresponent projecte aprovat o el d'adjudicació. El nombre màxim de projectes subvencionables en cada convocatòria per ajuntament serà de dos.
Els increments pressupostaris de les obres derivats de les modificacions dels contractes, així com de la liquidació d'aquelles que resultaren, si és el cas, del procediment de contractació de les obres, no seran objecte de subvenció. Els increments, als quals tinguera dret l'empresa contractista de les obres correran per compte i càrrec exclusiu de l'òrgan de contractació.
D'acord amb el que es disposa en l'article 31.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (d'ara en avant, LGS) es consideren gastos subvencionables aquells que, en cada una de les anualitats que es contemplen en l'acte de concessió, responguen de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat subvencionada, i es realitzen des del primer dia de l'exercici pressupostari de la convocatòria.
Si la subvenció superara el cost real de l'obra, o si a conseqüència de la disminució del cost global de l'obra projectada, s'haguera abonat un import superior al percentatge de participació de l'administració, procedirà el reintegrament de l'excés obtingut.
A qui va dirigit
Podran obtindre la condició d'entitat beneficiària els ajuntaments de la Comunitat Valenciana que complisquen els requisits generals establits en els articles 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en la base 2 de la Resolució de data 13 de juny de 2025 per la qual s'aproven les bases reguladores que regiran la concessió de les subvencions destinades a finançar les actuacions d'intervenció arquitectònica en Consultoris auxiliars destinats a la prestació d'assistència primària sanitària per part d'esta Conselleria, en municipis de la Comunitat Valenciana i es convoquen estes subvencions per als anys 2025 i 2026.
1. Per a les actuacions d'intervenció arquitectònica, podran obtindre la condició d'entitat beneficiària els ajuntaments de la Comunitat Valenciana que complisquen tots i cada un dels següents requisits:
a) Que ostenten la titularitat patrimonial del local en el qual es proposa l'actuació d'intervenció arquitectònica o bé que disposen, com a arrendataris, de local en el municipi per a la funció de prestació d'assistència sanitària, degudament acreditat, durant un temps mínim de 20 anys a partir de la sol·licitud de la subvenció, més l'autorització de la part propietària per a realitzar les obres.
b) Que disposen d'un informe tècnic preliminar emés per la persona titular de la Subdirecció en matèria d'infraestructures de la Conselleria de Sanitat, per a l'obtenció de la qual serà necessària l'aportació dels següents documents:
- Acreditació de la titularitat patrimonial de l'immoble objecte del projecte tècnic, mitjançant certificació de la secretaria de l'ajuntament acompanyada de la fitxa descriptiva i gràfica cadastral; o bé contracte d'arrendament i autorització de la part propietària per a realitzar les obres.
- Informe subscrit per personal tècnic municipal, relatiu a l'estat de l'immoble on es presta el servici assistencial i amb indicació de les deficiències constructives detectades, més la descripció de l'estat de cada una de les instal·lacions, així com la indicació de les actuacions a realitzar, amb un alçament planimètric de l'estat actual i del reformat (plans de planta, secció i alçats, delimitats i amb les seues superfícies útils i construïdes corresponents per estades i totals).
Este informe es redactarà sobre la base dels següents punts:
•Nombre de consultes no corresponent al nombre de sanitaris usuaris i/o superfície (metres quadrats) inadequada de les consultes i/o sales d'espera.
• Necessitat d'adequació a la normativa vigent en matèria d'accessibilitat..
• Necessitat d'adequació a la normativa vigent en matèria de protecció contra incendis i/o mal estat de les instal·lacions de lampisteria, energia, condicionament i climatització o inexistència d'estes.
• Mal estat de l'estanquitat de l'edifici.
Així mateix s'aportarà un reportatge fotogràfic de l'estat actual del Centre en ús.
L'extensió màxima d'esta documentació serà de 5 fulles a dos cares.
Quan un centre present necessitat d'adequació de 3 o més dels apartats citats anteriorment s'estudiarà la possibilitat de la no continuïtat de l'expedient.
- En cas de modificació del Pla Funcional (Programa de necessitats del centre, tant a nivell de recursos humans com d'infraestructures: nombre de sanitaris més nombre d'espais de consulta o tractaments) del centre referit en l'actuació, els departaments de salut que conformen el sistema públic de salut de la Comunitat Valenciana passen a integrar-se en este procediment de concessió de subvencions elaborant el denominat “Informe justificatiu sobre la necessitat de les actuacions” com a part de l'expedient administratiu a conformar, sent este degudament aprovat per la persona titular de la Direcció General amb competències en matèria d'assistència sanitària primària.
Juntament amb l'informe preliminar emés per la persona titular de la Subdirecció en matèria d'infraestructures es procedirà a confeccionar el Quadre de Superfícies i Pressupost Estimat (d'ara en avant CSPE) del projecte a redactar.
Estos documents serviran de base per a la redacció del projecte bàsic i d'execució a presentar, necessaris per al següent informe, el de conformitat.
c) Que hagen presentat correctament la documentació necessària per a l'obtenció de l'informe tècnic de conformitat que emetrà la persona titular de la Subdirecció en matèria d'infraestructures, al projecte realitzat per a esta actuació, prèviament a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds de la subvenció.
Per a la seua obtenció haurà sigut necessària l'aportació dels següents documents:
- Projecte bàsic i d'execució firmat per tècnic competent, amb el contingut establit en l'article 233 de la LCSP, que complisca amb el preceptuat en la Secció 2ª del Capítol II del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, aprovat pel Reial decret 1098/2001, de 12 d'agost, i els articles 124 a 134 d'este Reglament, amb data anterior a la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud de la present convocatòria.
Este contingut suposa la següent documentació:
A) D'índole administrativa:
▪ Certificat d'obra completa (Art. 125 Reglament de la LCSP).
▪ Classificació del contractista o la no exigència del mateix (Art. 77.1 de la LCSP).
▪ Revisió de preus o la no exigència de la mateixa (Art. 103 de la LCSP).
B) D'índole tècnica (segons l'article 233 de la LCSP):
▪ Memòria descriptiva de l'objecte de les obres.
▪ Normativa d'obligat compliment.
▪ Plec de Prescripcions Tècniques Particulars, haurà d'incloure:.
• Descripció de les obres a realitzar.
• Execució.
• Obligacions d'orde tècnic que corresponguen al contractista..
• La manera de dur a terme el mesurament de les obres executades.
• Control de qualitat dels materials emprats.
• Procés d'execució.
▪ Plans (els exigits en l'informe tècnic municipal més aquells de detall necessaris).
▪ Pressupost, amb expressió de preus unitaris, descompostos, estat de mesuraments i resum general de pressupost.
▪ Haurà d'incloure el capítol/partida amb valoració del Control de Qualitat, Seguretat i Salut i Gestió de Residus.
▪ Estudi Bàsic de Seguretat i Salut (RD 1627/1997 de 24 d'octubre).
▪ Programa de desenrotllament dels treballs o Pla d'obra, amb previsió de temps i cost (En este punt s'indicaran les fases en què es dividirà l'obra per a coexistir amb les funcions actuals del centre i les mesures efectives que s'implantaran per a això).
▪ Quanta documentació vinga prevista en normes de caràcter legal o reglamentari (CTE, Reglament de Baixa Tensió, RITE, etc).
- Acta de replanteig previ del projecte bàsic i d'execució, d'acord amb el que s'establix en l'article 236 de la LCSP.
- Informe de Supervisió del projecte (Art. 235 de la LCSP), que serà obligatori si les obres afectaren l'estabilitat, estanquitat o seguretat.
- Aprovació d'este projecte bàsic i d'execució per l'òrgan competent municipal i degudament segellat en tots els documents integrants del mateix (memòria, plecs plans, pressupost, estudi de seguretat i salut, estudi de gestió de residus, programa de desenrotllament dels treballs o pla d'obra, etc.)
d) Sense perjuí de les obligacions de responsabilitat social en la contractació pública que té com a entitat pública, en virtut article 24 del capítol III del Decret 118/2022, de 5 d'agost, del Consell, pel qual es regula la inclusió de clàusules de responsabilitat social pels ens locals a l'efecte de subvencions i ajudes autonòmiques, després de la publicació de la seua modificació pel Decret llei 15/2022, d'11 de novembre, del Consell (DOGV núm. 9469 de 14 de novembre de 2022), les entitats beneficiàries tenen les següents obligacions:
- Acreditar mitjançant declaració responsable que l'ens local ha inclòs, com a condició especial d'execució, en els plecs de contractació aprovats dins de l'últim any natural a la publicació de les presents bases reguladores, almenys una de les clàusules de responsabilitat social previstes en l'Annex II del Decret 118/2022 sempre que això resulte obligatori de conformitat amb la normativa d'aplicació. Amb anterioritat a la proposta de resolució de concessió de la subvenció es requerirà la presentació de la documentació que acredite la realitat de les dades contingudes en la citada declaració, en un termini no superior a 15 dies.
2. La persona titular de la Subdirecció en matèria d'infraestructures procedirà a informar de conformitat el projecte bàsic i d'execució presentat respecte al compliment de les determinacions contingudes en els informes referits en l'apartat b) del punt 1 de la Base 2, del compliment de les necessitats
funcionals i cost estimat de l'actuació d'intervenció continguts en el CSPE.
Este informe de conformitat no substituïx a l'informe de supervisió del projecte que haja de recaure, si és el cas, abans de l'aprovació del projecte per l'òrgan de contractació, per aplicació de l'article 235 del LCSP.
En el cas de detectar-se incidències o observacions a esmenar en el projecte aportat, l'ajuntament procedirà a la seua correcció en el termini que s'establisca en l'informe corresponent.
3. L'informe de conformitat, realitzat d'acord amb el que es preveu en el present article tindrà una validesa de quatre anys, sense perjuí, si és el cas, de les modificacions que hagueren d'introduir-se en el projecte una vegada informat, derivades de noves normatives d'obligat compliment i d'aplicació a les obres pendents d'inici. En este cas, es requerirà el projecte adaptat a la nova normativa, amb el nou informe de conformitat per la persona titular de la Subdirecció en matèria d'infraestructures.
4. En qualsevol cas, s'haurà d'acreditar no trobar-se en les prohibicions de l'article 13 i 34.5 de la LGS, mitjançant presentació de la declaració responsable, d'acord amb l'article 26 del Reglament que la desenrotlla, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
Com es tramita
L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la subdirecció general amb competències en matèria d'infraestructures, que d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució.
Finalitzat el termini de presentació d'esmenes per a les sol·licituds, la comissió de valoració es reunirà per a comprovar la documentació aportada, valorar les propostes presentades i proposarà a l'òrgan instructor la relació prioritzada d'entitats beneficiàries de les subvencions que es contemplen en la corresponent
convocatòria i es regulen en les presents bases, amb el límit del crèdit existent en el moment. Així mateix, elaborarà una relació ordenada de les sol·licituds que es propose no ser beneficiàries per falta de crèdit.
L'òrgan instructor proposarà a l'òrgan encarregat per a resoldre el llistat provisional de beneficiaris que es publicarà en DOGV.
Publicada la Resolució Provisional de concessió, l'òrgan instructor concedirà un termini de deu dies hàbils perquè els interessats puguen formular al·legacions.
Finalitzat el termini de presentació d'al·legacions, la Comissió de Valoració es reunirà per a analitzar les al·legacions presentades, comprovar la documentació aportada i elevar a l'òrgan instructor una proposta de llistat definitiu de concessió.
L'òrgan instructor proposarà a l'òrgan encarregat per a resoldre el llistat definitiu de beneficiaris.
Correspon a la persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'infraestructures dictar la resolució de concessió de les ajudes.
La resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
Tant la resolució provisional com la definitiva seran publicades en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat http://www.san.gva.es/inicio.
La resolució tindrà els efectes i contingut previstos en l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i es publicaran en la Base de dades Nacional de Subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com un extracte de la mateixa en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Esta publicació assortirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que es disposa en l'article 45.1 b) de la LPAC.
El termini de justificació de les subvencions finalitza el 15 de novembre de 2025, per a la part de l'obra realitzada amb càrrec al pressupost de 2025, i el 15 de novembre de 2026 per a l'obra executada en 2026. L'incompliment d'este requisit podrà donar lloc al desistiment sense efectes de la subvenció corresponent a l'exercici en què este es produïsca.
Per a l'Aportació de documentació i al·legacions per via telemàtica es troba l'enllaç directe mes a baix en l'apartat Llesta de seguiment.
Les sol·licituds presentades es valoraran conforme als criteris establits en l'Annex I i/o II: Criteris de valoració, de la Resolució del conseller de Sanitat, per la qual s'aproven les bases reguladores que regiran la concessió de les subvencions destinades a finançar les actuacions d'intervenció arquitectònica en Consultoris auxiliars destinats a la prestació d'assistència primària sanitària per part d'esta Conselleria, en municipis de la Comunitat Valenciana i es convoquen estes subvencions per als anys 2025 i 2026, segons els valors vigents a la data de terminació del termini de presentació de sol·licituds previst en la present convocatòria.
Criteris de valoració segons Annex I i/o II:
1. Nº d'habitants segons padró municipal del municipi en el cas de centres assistencials únics, o de l'agrupació de població menor que el municipi en el cas de centres auxiliars. Màxim 14 punts.
1.1. Fins a 1.500 habitants 14 punts
1.2. Més de 1.500 habitants 0 punts
Forma d'acreditació: Certificat de la secretaria de l'ajuntament.
2. Estat de la infraestructura on es desenrotlla actualment l'assistència. Màxim 42 punts
2.1. Inadequació del nombre de consultes al nombre de sanitaris usuaris i/o superfície (metres quadrats) inadequada de les consultes i/o sales d'espera. 16 punts
2.2. Necessitat d'adequació a la normativa vigent en matèria d'accessibilitat del centre existent. 12 punts
2.3. Necessitat d'adequació a la normativa vigent en matèria de protecció contra incendis del centre existent o mal estat de les instal·lacions de lampisteria, energia, condicionament i climatització del centre existent. 8 punts
2.4. Necessitat d'adequació en matèria d'estanquitat. 6 punts
Forma d'acreditació: Declaració expressa per tècnic municipal competent en la matèria conforme al projecte presentat.
3. Actuació que comporte mesures de sostenibilitat energètica: fins a 24 punts
3.1 Grup A. Eficiència energètica: enllumenat interior, millora d'eficiència en climatització/calefacció, substitució de calderes, etc. 6 punts
3.2. Grup B. Millora de comportament tèrmic de les envolupants de l'edifici: aplacats exteriors i extradossats interiors, millora de la impermeabilitat tèrmica de finestres i portes, sistemes de protecció d'assolellament, etc. 6 punts
3.3. Grup C. Instal·lacions per a l'ús d'energies renovables: Instal·lacions solars tèrmiques i geotèrmiques de baixa temperatura per a ACS/ Climatització, instal·lació de solars fotovoltaiques per a autoconsum. 6 punts
3.4. Grup D. Instal·lació de sistemes de monitoratge/ mesurat/ gestió de consums energètics municipals.
6 punts
Forma d'acreditació: Declaració expressa per tècnic municipal competent en la matèria conforme al projecte presentat.
4. Municipi adherit al Fons de Cooperació Municipal per a la lluita contra el despoblament dels municipis de la Comunitat Valenciana. 10 punts
Forma d'acreditació: Certificat de la secretaria de l'ajuntament
5. Municipi que, en les cinc últimes convocatòries, no haja rebut subvenció d'acord amb estes bases o amb les bases de la subvenció de l'actuació d'intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per part d'esta Conselleria. 10 punts
Forma d'acreditació: Certificat de la secretaria de l'ajuntament
46010 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
El termini per a la presentació de les sol·licituds serà d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana núm. 10138 de 26/06/2025.
1. El model normalitzat de sol·licitud que es troba en la seu electrònica PROP de la Generalitat (sede.gva.es) o en la pàgina web de la Conselleria de Sanitat.
2. Els ajuntaments hauran d'emplenar la sol·licitud en el model normalitzat, haurà d'anar firmada per la persona titular de la presidència de la corporació local o representació autoritzada de l'ajuntament. Tot això, sense perjuí del que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant LPAC).
La documentació que ha de presentar-se al costat de la sol·licitud és la següent:
a) Còpia de l'Informe de Conformitat emés per la persona titular de la Subdirecció General en matèria d'infraestructures del projecte bàsic i d'execució amb data anterior als cinc dies hàbils posteriors a la
finalització del termini per a la presentació de la sol·licitud.
b) En el cas de nous perceptors o canvi de número de compte bancària, alta de domiciliació bancària a través del tràmit automatitzat de domiciliació bancària accessible mitjançant el següent enllaç:
https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648
Per a la resta dels casos, s'hauran d'identificar les dades per a realitzar el pagament.
c) Certificat de persona representant de l'entitat en el qual conste:
- Pressupost base de licitació del projecte bàsic i d'execució supervisat per la persona titular de la Subdirecció General en matèria d'infraestructures.
- Estat de licitació de l'obra, en el qual s'especifique si està pendent de licitació, en fase de licitació, o adjudicada.
- Pressupost d'adjudicació del contracte, si és el cas.
- Subvencions i ajudes sol·licitades a altres organismes amb especificació d'estes i la quantia atorgada en cas de concessió.
d) Programa d'actuació, que garantisca l'execució de les obres en els exercicis establits tenint en compte que el termini màxim de justificació finalitzarà el 15 de novembre de cada exercici. A este efecte i de
acord amb els terminis reglamentaris per a la tramitació del contracte d'obra, el programa d'actuació expressarà:
- Data estimada d'inici de l'expedient de contractació de l'obra, o data real si este ja va ser iniciat.
- Data estimada de l'inici de les obres o, si és el cas, la data de l'acta de comprovació del replanteig i d'inici de les obres.
- Termini d'execució de cada una de les anualitats i imports estimats d'estes, d'acord amb el pla d'obra del projecte, o bé el termini d'execució i les anualitats previstes en el plec de clàusules administratives particulars, o bé, el termini i anualitats contingudes en el contracte d'obres si este ja ha sigut
subscrit, segons el moment procedimental en què es trobe l'expedient..
e) Documentació justificativa de l'annex de criteris de valoració, segons este mateix.
f) En qualsevol cas, s'haurà d'acreditar no trobar-se en les prohibicions de l'article 13 de la LGS i de complir-se l'article 34.5. mitjançant presentació de la declaració responsable, d'acord amb l'article 26
del Reglament que la desenrotlla, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
g) Certificat emés per la Sindicatura de Comptes en el qual figure que la
entitat local es troba al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant esta Sindicatura.
h) Segons l'article 24 del Decret 118/2022, de 5 d'agost, del Consell, pel qual es regula la inclusió de clàusules de responsabilitat social en la contractació pública i en les convocatòries d'ajudes i subvencions,
declaració responsable que l'ens local ha inclòs, com a condició especial d'execució, en els plecs de contractació aprovats dins de l'últim any natural a la publicació de les presents bases reguladores, al
menys una de les clàusules de responsabilitat social previstes en l'Annex II del decret i en la forma prevista en este.
Resolució
El termini màxim per a resoldre i notificar els expedients serà de sis mesos a comptar des de la data de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, núm.10138 de 26/06/2025. Transcorregut el termini sense haver-se notificat la resolució, podrà entendre's desestimada la sol·licitud de concessió de subvenció en els termes de l'article 25 de la LPAC.
Les subvencions que s'atorguen tindran la consideració de subvenció a fons perdut, sent el percentatge de subvenció a aplicar fins al 100% de l'import sol·licitat, amb un límit de 500.000,00 euros per projecte, sense que aquest puga superar al cost d'execució del corresponent projecte aprovat o el d'adjudicació. El nombre màxim de projectes subvencionables en cada convocatòria per ajuntament serà de dos.
El pagament de la subvenció es realitzarà prèvia justificació per l'ajuntament de la realització de les obres d'intervenció arquitectònica en els locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per la Conselleria.
Els pagaments s'efectuaran contra certificacions d'obres expedides per la direcció facultativa de les obres, d'acord amb les condicions de finançament establides i de conformitat amb el projecte presentat. Aquestes certificacions es presentaran davant la subdirecció, conforme al model oficial que figura en l'Annex XI del Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament general de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques (BOE núm. 257, de 26 d'octubre de 2001), acompanyades dels originals de les corresponents factures, que hauran d'estar aprovades per la Junta de Govern Local, per la comissió de govern o òrgan municipal competent.
En el cas que es produïra alguna baixa per diferència entre el pressupost de licitació i el d'adjudicació de l'obra, s'entendrà que la quantia de la subvenció queda fixada en l'import d'adjudicació, sempre que el finançament de la Conselleria es referisca a la totalitat del pressupost de l'obra.
Constituirà, en tot cas, requisit previ per al pagament, l'expedició per la Subdirecció, del corresponent certificat de comprovació i aprovació de justificants.
Els ajuntaments sol·licitants de subvencions adquirixen per la concessió d'estes les següents obligacions:
1. Realitzar l'activitat objecte de la subvenció i acreditar la seua realització en la forma fixada en estes bases.
2. Respondre de la veracitat dels documents aportats.
3. Actualitzar la documentació presentada que haguera patit alguna modificació o la vigència de la qual haguera finalitzat amb anterioritat a la liquidació de les subvencions, així com comunicar altres subvencions que haguera obtingut o sol·licitat amb posterioritat a la data de presentació de la sol·licitud.
En cas de produir-se qualsevol circumstància que exigisca una modificació del projecte subvencionat i conseqüentment la modificació del contracte d'obres subvencionades, haurà de sol·licitar-se a la persona titular de la Subdirecció en matèria d'infraestructures, amb caràcter previ a l'aprovació tècnica del projecte modificat, l'emissió del corresponent informe favorable d'este .
4. Realitzar les obres segons el projecte d'execució revisat, informat o supervisat favorablement per persona titular de la Subdirecció en matèria d'infraestructures o, si és el cas, segons l'últim projecte modificat informat favorablement per aquella i degudament aprovat per l'òrgan de
contractació municipal.
5. Complir amb totes i cada una de les obligacions establides en l'article 14 de la LGS.
6. Fer constar, en tota la informació o documentació que s'oferisca sobre els centres subvencionats, la col·laboració i finançament de la Generalitat, a través de la Conselleria.
Durant el període d'execució de les obres, en lloc visible des de la via pública i posteriorment al costat de la porta d'accés principal al centre objecte de l'actuació d'intervenció arquitectònica subvencionada o de nova construcció, s'instal·larà un cartell exterior, en el qual quede reflectida la col·laboració de la Conselleria amb l'ajuntament, segons model oficial establit a este efecte a cada moment.
7. Assegurar que el local objecte de l'actuació d'intervenció arquitectònica no variarà el seu destí en un període mínim de 15 anys, des de la finalització de les obres, excepte acord exprés de la Conselleria, en els termes previstos en l'article 31 de la LGS.
8. Assumir l'aportació econòmica per l'import del cost total de la inversió per a la qual se sol·licita la subvenció, de manera que es garantisca l'execució de l'obra i les variacions pressupostàries, si s'originen, en l'execució d'esta .
Esta aportació haurà d'acreditar-se en el termini de 30 dies següents a la notificació de la resolució de concessió, mitjançant un certificat de l'acord adoptat per l'òrgan competent de l'entitat local cofinançadora en el qual es comprometa per als exercicis corresponents el crèdit necessari.
9. Complir amb la normativa d'integració laboral de persones amb diversitat funcional, o si és el cas, acreditar l'exempció d'esta obligació, en aplicació del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb diversitat funcional.
10. Incloure, com a condició especial d'execució, en el plec de contractació aprovat per a l'execució de l'obra objecte de la subvenció, almenys una de les clàusules de responsabilitat social previstes en l'Annex II del Decret 118/2022, de 5 d'agost, del Consell, pel qual es regula la inclusió de clàusules de responsabilitat social en la contractació pública i en les convocatòries d'ajudes i subvencions, sempre que això resulte obligatori de conformitat amb la normativa vigent.
11. Sense perjuí de les obligacions de transparència que té com a entitat pública, en virtut del capítol II la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, dels articles 3 i 5 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana i de l'article 18 de la LGS, les entitats beneficiàries tenen les següents obligacions:
- Donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip de la Generalitat
Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada. Esta informació podrà publicar-se en el portal web de l'entitat o bé a través de la plataforma TEP - Transparència Entitats Privades, de Gva Oberta (https://gvaobert.gva.es/tep).
- Subministrar a l'entitat concedent, previ requeriment, tota la informació que siga necessària per al compliment per esta de les obligacions previstes en la llei de transparència, en el termini de 15 dies
hàbils des del requeriment.
- Disposar dels nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenrotllament de les subvencions atorgades per l'administració de la Generalitat, sempre que siga possible, com a conjunt
de dades obertes.
Es podrà interposar:
- Potestativament, recurs de reposició davant l'òrgan que va dictar l'acte, en el termini d'un mes, comptats des de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, davant el Jutjat contenciós administratiu de la corresponent província, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa.
Tot això, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.
46010 - València/Valencia
1. ACTES PREPARATORIS DEL CONTRACTE, CONTRACTE I INICI OBRA
- Còpia compulsada de l'anunci de licitació de les obres.
- Original o còpia compulsada de l'acord de l'òrgan de contractació municipal pel qual s'adjudica l'obra.
- Còpia compulsada del contracte de la totalitat de les obres, com a document acreditatiu de l'import d'adjudicació d'estes.
- Original o còpia compulsada de l'acta de comprovació del replanteig i inici d'obra (Acta d'Inici).
2. RECEPCIÓ DE LES OBRES, CERTIFICACIONS, FACTURES, APROVACIONS
- Original o còpia compulsada de l'acta de recepció de l'obra.
- Original/és o copia/s compulsada/s de la/s certificació/és d'obra (inclosa la seua relació valorada).
- Original/és o copia/s compulsada/s de la/s factura/s del contractista de l'obra, expedides a l'ajuntament.
- Original/és o copia/s compulsada/s de l'acord de l'òrgan de contractació municipal pel qual aprova/n la/s certificació/és.
- Escrit de trobar-se al corrent en l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes. Este certificat ha d'estar emés per la pròpia Sindicatura, en el qual figure que l'entitat local es troba al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant esta Sindicatura.
- Declaració responsable compliment dels articles 13 i 34 de la Llei 38/2003, Llei General de Subvencions.
- Dos fotografies del cartell exterior en el qual quede reflectida la col·laboració de la Conselleria de Sanitat amb l'Ajuntament, segons model oficial establit a este efecte a cada moment.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Administracions
- Ajudes i subvencions
- Administracions locals
- Ajudes i subvencions
PERFILS
- Administració i altres entitats
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions