Sol·licitud de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones ocupades per a l'exercici 2025, corresponents a l'obtenció de certificats professionals, en aplicació de l'Orde EFP/942/2022, de 23 de setembre - Sede electronica
Sol·licitud de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones ocupades per a l'exercici 2025, corresponents a l'obtenció de certificats professionals, en aplicació de l'Orde EFP/942/2022, de 23 de setembre
LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació
Des de 02-05-2025
Fins 22-05-2025
Què és
Convocar, en règim de concurrència competitiva la concessió de subvencions destinades a la realització de programes de formació dirigits almenys en un 70% per a persones treballadores emprades en empreses o centres de treball situats en la Comunitat Valenciana incloent a les persones treballadores amb contracte fix discontinu a què fa referència l'article 16 del text refós de la Llei de l'Estatut de treballadors aprovat per Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, en els períodes en què es troben en activitat laboral o persones treballadores autònomes residents en la mateixa i en un 30% com a màxim a persones treballadores desocupades residents també en la Comunitat Valenciana
Destinataris i beneficiaris finals de l'acció: Ajudes per a la realització de programes de formació dirigits almenys en un 70% per a persones treballadores emprades en empreses o centre de treball situats en la Comunitat Valenciana o persones treballadores autònomes residents en la mateixa i en un 30% com a màxim a persones treballadores desocupades residents també en la Comunitat Valenciana.
Es destinarà per a atendre les subvencions per a la realització d'accions formatives vinculades a l'obtenció de certificats de professionalitat dirigides prioritàriament a persones ocupades amb càrrec a la línia de subvenció S0364 del capítol IV del subprograma C322C02, del pressupost de Labora Servici Valencià d'Ocupació i Formació del 2024, prorrogats per a l'exercici 2025.
- Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral (BOE núm. 217, de 10/09/15).
- Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenrotlla la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit labora
- Orde EFP/942/2022, de 23 de setembre, per la qual es regula l'oferta formativa del sistema de Formació professional en l'àmbit laboral associada al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals efectuada per les administracions competents, s'establixen bases reguladores, així com les...
- Reial decret 659/2023, de 18 de juliol, pel qual es desenrotlla l'ordenació del Sistema de Formació Professional
- RESOLUCIÓ de 24 d’abril de 2025, de la Direcció General, per la qual s’aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d’accions formatives conduents a certificats professionals i dirigides prioritàriament a persones ocupades per a l’exercici 2025, en aplicació de...
- EXTRACTE de la Resolució de 24 d'abril de 2025, de la Direcció General de Labora Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la qual s’aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d’accions formatives conduents a certificats professionals i dirigides...
A qui va dirigit
Podran ser entitats beneficiàries de les subvencions que es regulen en esta convocatòria:
1. Seran beneficiàries de les subvencions els centres i entitats de formació públiques o privades, així com empreses o associacions empresarials autoritzades o inscrites en el corresponent Registre d'Entitats de formació professional a data de finalització de presentació del termini de sol·licituds.
2. Els centres, fundacions i altres persones jurídiques públiques o privades existents en l'àmbit o a l'empara del sistema universitari o altres sistemes diferents del de formació professional, no podran impartir i realitzar propostes de titulació associades a ofertes del Sistema de Formació Professional, excepte diferenciació indubtable en el seu estatut respecte al seu objecte i diferenciació en la denominació dels centres regulats per a l'àmbit del sistema universitari.
3. Les entitats i centres hauran d'estar autoritzats o inscrits, per a impartir les ofertes de formació professional objecte de la formació, en modalitat presencial, virtual o semipresencial, amb presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, havent de disposar en este àmbit d'instal·lacions degudament autoritzades o inscrites, per a les accions formatives impartides en modalitat presencial o per a la realització de sessions de formació presencial i/o proves d'avaluació final presencials en el cas d'accions formatives impartides en modalitat virtual o semipresencial. de teleformació o mixta.
4. Un mateix espai formatiu no podrà ser autoritzat o inscrit per diferents centres o entitats de formació.
5. D'acord amb el que es preveu en l'article 11.3 de la LGS, les societats civils i les comunitats de béns podran ser beneficiàries de les subvencions regulades en la present convocatòria, quan tinguen presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, havent de disposar en este àmbit d'instal·lacions degudament autoritzades o inscrites, en el registre que permeten la impartició de les accions formatives sol·licitades.
- Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries estatals, autonòmiques i enfront de la Seguretat Social, tant a la data de concessió com a la de pagament.
- No podran obtindre la condició d'entitats beneficiàries de les subvencions les entitats i organitzacions en els qui concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament enfront de l'administració pública, tant a la data de concessió com a la de pagament.
- Complir la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és procedent, l'exempció d'esta obligació.
- Complir tot el que s'establix en el Reial decret 659/2023, de 18 de juliol, pel qual es desenrotlla l'ordenació del Sistema de Formació Professional.
- En la modalitat d'impartició virtual, s'hauran de complir els requisits arreplegats en l'annex II, III i IV de l'Orde TMS 369/2019, de 28 de març .
- Mantindre les exigències tecnicopedagògiques, d'instal·lacions, equipament i mitjans humans tingudes en compte per a l'autorització o inscripció de l'acció formativa.
Com es tramita
1. El procediment de concessió de les ajudes, es tramitarà en règim de concurrència competitiva en els termes establits en el títol I de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. L'òrgan instructor del procediment serà la Subdirecció General de Formació Professional per a l'Ocupació, les sol·licituds seran sotmeses a una fase d'instrucció en la qual es verificarà el compliment dels requisits exigits, podent-se recaptar de les entitats sol·licitants l'aportació addicional de quanta documentació es precise per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en les convocatòries. D'acord amb el que es preveu en l'article 68 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques, en el cas que la sol·licitud presentada no complisca els requisits exigits o la documentació aportada amb caràcter obligatori, continguera errors o fora insuficient, l'òrgan instructor requerirà a l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o aportació els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida en la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la mateixa Llei.
2. Les activitats d'instrucció comprendran l'avaluació de les sol·licituds conforme als criteris d'avaluació establit en l'Annex I de la convocatòria. 3. S'inadmetran les sol·licituds presentades per una entitat per a un determinat programa o sector, quan prenent en consideració la liquidació obtinguda en l'última convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives conduents a l'obtenció de certificats professionals i dirigides prioritàriament a persones ocupades, en la qual haguera resultat beneficiària en el mateix programa o sector, d'entre les tres últimes publicades, haguera incorregut en algun dels següents suposats:
a) Haver justificat de conformitat una quantia inferior al 35% de la subvenció inicialment concedida.
b) Haver obtingut en la valoració tècnica calculada en la fase de liquidació de la subvenció una disminució superior a un 25%, en relació amb l'obtinguda per a l'aprovació del pla en el corresponent procés de valoració de sol·licituds.
4. D'acord amb el que s'establix en l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per a la valoració dels plans formatius es constituirà una Comissió de Valoració, els components de la qual seran designats per la persona que ostente la Direcció del Servici de Gestió de Programes de Formació per a l'Ocupació.
5. A la vista de la documentació obrant en l'expedient i prèvia ponderació dels criteris de valoració arreplegats en l'Annex I d'esta resolució, la Comissió de Valoració emetrà informe motivat en el qual es concrete el resultat de la avaluació
La valoració de les sol·licituds es realitzarà d'acord amb els següents criteris:
A) Adequació de l'oferta formativa: Fins a 68 punts. B) Capacitat acreditada de l'entitat sol·licitant. En este criteri es valorarà la capacitat de l'entitat sol·licitant atés el nombre d'accions formatives executades en els anys 2022 i 2023, amb una puntuació màxima de 15 punts en este apartat depenent del tipus de programa de formació. B1 Programes de formació transversal, de qualificació per a completar formació, economia social i autònoms: Fins a 15 punts. B2 Programa sectorial: Fins a 15 punts.
C) Abast del programa. En este criteri es valorarà el nombre de persones treballadores participants en el programa sol·licitat: Fins a 20 punts
D) Implantació territorial. En este criteri es valorarà la implantació territorial en la Comunitat Valenciana: Fins a 10 punts
E) Aplicació de normes de qualitat. En este criteri es valorarà els certificats que acrediten la gestió de la qualitat en el desenrotllament de la formació i en àrees d'interés per a la millora de l'activitat formativa fins a un màxim de 24 punts.
F) Aplicació de mesures de responsabilitat social. En este criteri es valorarà d'una banda la inclusió social fins a un màxim de 12 punts i per l'altre la igualtat entre dones i hòmens amb un màxim de 10 punts.
G) Grau d'execució: En este criteri s'atorgaran inicialment un màxim de 10 punts a totes les entitats que concórreguen a la present convocatòria.
H) Disminució de la puntuació en la valoració tècnica. En relació amb els apartats B, E, i F, en tractar-se de documentació voluntària, solament es valorarà la documentació que acompanye l'entitat amb la sol·licitud. En cas d'empat entre dos o més plans formatius, es resoldrà a favor del projecte que haja obtingut major puntuació en els apartats F, A, G, D, E, B i C per este orde, i si així i tot persistira l'empat, s'atendrà el número d'orde de l'expedient.
I) ) Valoració positiva de les accions formatives executades en els dos anys anteriors, atés el percentatge d'abandó no superior al 50%: Fins a 8 punts.
En relació amb els apartats B, E, i F, en tractar-se de documentació voluntària, solament es valorarà la documentació que acompanye l'entitat amb la sol·licitud.
En cas d'empat entre dos o més plans formatius, es resoldrà a favor del pla formatiu que haja obtingut major puntuació en els apartats F, A, G, D, E, B, C i I per este orde, i si així i tot persistira l'empat, s'atendrà el número d'orde de l'expedient.
Les sol·licituds es presentaran telemàticament en model normalitzat, juntament amb la documentació específica. Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'accedirà a la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/es/), des d'on podrà accedir al tràmit presentació...
46004 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV (DOGV nº10098 de 30/04/2025).
La sol·licitud s'acompanyarà de la següent documentació, que haurà d'annexar-se per mitjans telemàtics sense perjuí que puga requerir-se en determinades circumstàncies l'exhibició dels documents originals per al seu acarament:
a) Autorització expressa a Labora Servici Valencià d'Ocupació i Formació perquè comprove les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, del seu representant. No obstant això, si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la persona interessada, l'òrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la. Si la persona sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar còpia del document nacional d'identitat. Quan es tracte d'una persona jurídica s'haurà d'aportar, a més, documentació acreditativa i identificativa de la mateixa consistent en còpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o registre corresponent, així com de la targeta d'identificació fiscal i, si és el cas, poders de representació. En el cas que esta haguera sigut aportada anteriorment i no haguera patit cap variació, bastarà el certificat o declaració responsable de la representació legal de l'entitat acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament de la persona que exercix el càrrec de president o de qui ostente la representació a data de presentació de la sol·licitud. Així mateix, haurà de constar en este certificat l'expedient administratiu en el qual es va aportar la mateixa i l'òrgan al qual va ser dirigida.
b) Declaració responsable de no trobar-se en cap dels supòsits de l'article 13.2, 13.3 i 13.3 bis, de la LGS, segons model normalitzat, així com de no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament.
c) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'esta obligació, segons el que s'establix en el Decret 279/2004, de 17 de desembre del Consell, i en l'article 42 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei General de Drets de les Persones amb Discapacitat i de la seua inclusió social.
d) Certificat de situació en el cens d'Activitats econòmiques de la AEAT dels epígrafs en alta i documents acreditatius de l'últim abonament de l'Impost d'activitats Econòmiques (I.A.E.) corresponent a les activitats de formació en alta en epígrafs del grup 932 o en l'epígraf 933.9 o declaració responsable de la seua exempció o no subjecció, si és el cas.
e) D'acord amb el que es preveu en l'article 22.4 del RLGS, la presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització de la persona sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de manera directa l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del citat reglament a través de certificats telemàtics, i en este cas la persona sol·licitant no haurà d'aportar la corresponent certificació. No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, havent d'aportar llavors les certificacions corresponents, que tindran un període de validesa de sis mesos.
f) Dades de domiciliació bancària, que es facilitaran conforme al procediment establit en l'Orde 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.
g) Relació prioritzada dels grups (cursos).
h) En modalitat d'impartició virtual per a poder impartir les sessions de formació presencial i/o avaluació final de caràcter presencial, si és el cas s'aportarà el corresponent acord o conveni amb l'entitat que tinga autoritzada o inscrita l'acció formativa en modalitat presencial, que haurà d'estar degudament actualitzat al moment de presentació de la sol·licitud. Es podran incloure durant el període d'execució nous convenis per a les sessions presencials. En el cas de formació el procés d'aprenentatge de la qual es desenrotlle en modalitat d'impartició virtual les entitats amb les quals es concerte la impartició de la formació hauran de facilitar la direcció virtual (URL) d'accés al programari de seguiment formatiu, amb indicació de les seues credencials d'accés.
i)El pla que continga el programa formatiu de l'entitat es presentarà en una única sol·licitud en format electrònic, segons model facilitat per *Labora Servici Valencià d'Ocupació i Formació a este efecte.
La informació dels centres on s'impartirà la formació (lloc d'impartició i número de cens) i el codi i denominació dels certificats professionals, certificats de competència i acreditacions parcials de competència que s'impartiran en cada un dels centres a més d'arreplegar-se en el model normalitzat del Pla Formatiu, haurà de presentar-se per les entitats sol·licitants en un document en format proporcionat per *Labora.
Amb caràcter voluntari, podrà aportar-se:
a) La implantació d'un sistema de gestió en vigor, segons apartat E de l'Annex I.
b) L'experiència en accions formatives de formació per a l'ocupació dirigides prioritàriament a persones ocupades realitzades per la participació en convocatòries d'ajudes executades en els exercicis 2022 i 2023 de les diferents administracions públiques del Sistema de Formació Professional regulat en la Llei orgànica 3/2022, de 31 de març (SFP) s'acreditarà mitjançant declaració responsable de l'entitat i certificat emés per l'administració pública corresponent del (SFP) segons model normalitzat disponible en la pàgina web de Labora.
c) Declaració responsable del nombre de persones que a data de sol·licitud estiguen incloses en la plantilla de l'entitat, en alta durant un període igual o superior a 9 mesos en la mateixa en l'exercici pressupostari anterior al que finança la present convocatòria (en cap cas es prendran en consideració els contractes subvencionats a través dels programes mixtos d'ocupació-formació) i de les persones incloses en la plantilla, durant el mateix període, que reunisquen alguna de les següents condicions, que s'acreditaran documentalment de la manera següent:
-Persones amb discapacitat s'acreditarà mitjançant certificat oficial emés per l'òrgan competent.
-Persones en situació o risc d'exclusió social, s'acreditarà mitjançant certificat oficial emés pels servicis socials competents.
-Dones víctimes de violència de gènere.
A l'efecte de comprovació les situacions d'alta de les persones treballadores en l'empresa, es presentarà el ITA de la Seguretat Social i l'Informe de Vida Laboral d'Empresa, que incloguen el període comprés entre el 01.01.2024 i fins a una data inclosa dins del termini de sol·licitud.
d) Declaració responsable en model normalitzat del compromís assumit voluntàriament per l'entitat sobre el número d'alumnat a formar pertanyent als següents col·lectius: persones amb discapacitat, persones en situació o risc d'exclusió social i dones víctimes de violència de gènere.
Les sol·licituds es presentaran telemàticament en model normalitzat, juntament amb la documentació específica. Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'accedirà a la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/es/), des d'on podrà accedir al tràmit presentació...
- RESOLUCIÓ de 24 d’abril de 2025, de la Direcció General, per la qual s’aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d’accions formatives conduents a certificats professionals i dirigides prioritàriament a persones ocupades per a l’exercici 2025, en aplicació de...
- EXTRACTE de la Resolució de 24 d'abril de 2025, de la Direcció General de Labora Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la qual s’aprova la convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d’accions formatives conduents a certificats professionals i dirigides...
Esmena
D'acord amb el que es preveu en l'article 68 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques, en el cas que la sol·licitud presentada no complisca els requisits exigits o la documentació aportada amb caràcter obligatori, continguera errors o fora insuficient, l'òrgan instructor requerirà a l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o aportació els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida en la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la mateixa Llei.
Al·legació / Aportació
Les al·legacions o aportació de documentació es realitzaran telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat.
Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar firmats electrònicament pels qui siguen competents per a això.
Resolució
El termini per a resoldre i notificar la resolució del procediment serà de sis mesos, comptats des de l'endemà de la data de la publicació de la present Resolució en el DOGV.
Si transcorregut este termini no s'haguera dictat resolució, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu.
La quantia de la subvenció es calcularà multiplicant el nombre d'hores pel número d'alumnat participant i pel corresponent mòdul econòmic de l'acció formativa.
Per a fixar la quantia de la subvenció, s'aplicaran els següents mòduls econòmics màxims (cost per participant i hora de formació) segons la modalitat d'impartició de la formació:
a) Presencial: 8 euros.
b) Virtual: 5 euros.
c) Semipresencial: S'aplicaran els mòduls corresponents a les hores de formació presencial o d'impartició virtual que tinga la concreta acció formativa considerada aplicant els mòduls expressats en les lletres a) i b) anteriors.
La subvenció vindrà determinada pel pressupost establit i s'adjudicarà a les entitats beneficiàries, seguint l'orde de puntuació obtinguda d'acord amb els criteris de valoració establits en l'Annex I, fins que s'esgote el crèdit pressupostari assignat. A este efecte per als programes sectorials, l'adjudicació de les subvencions es farà independentment per a cada un dels sectors convocats. Per a la determinació del finançament addicional per a les ajudes a l'alumnat desocupat i amb discapacitats, es calcularà sobre la base de les ajudes concedides per estos conceptes en l'última convocatòria resolta.
Les persones desocupades amb discapacitat amb grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33% o amb reconeixement de pensió d'incapacitat permanent en grau de total, absoluta o gran invalidesa o de pensió de classes passives de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servici o inutilitat, podran percebre una beca per import de 9 euros per dia realment assistit.
Les persones treballadores desocupades que participen en les accions formatives subvencionades a l'empara de la present convocatòria podran percebre ajudes en concepte de transport. Per a això serà requisit haver superat amb èxit els mòduls propis del certificat professional, Grau C i Certificat de Competència Grau B i Acreditacions Parcials de Competència Grau A excepte en els casos d'alumnat amb paràlisi cerebral, amb trastorn de la salut mental, amb discapacitat intel·lectual o amb trastorn de l'espectre de l'autisme, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33%; així com les persones amb discapacitat física o sensorial amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 65%. La quantia d'estes ajudes ascendirà a 1,5 euros per dia d'assistència.
Les beques per discapacitat són compatibles amb l'ajuda en concepte de transport.
Les entitats beneficiàries col·laboraran en la gestió de les beques i ajudes a l'alumnat participant.
ACOMPTE
D'acord amb el que es preveu en l'article 13 de l'Orde EFP/942/2022 es preveuen lliuraments de fons amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa de fins al 25% de l'import concedit. Igualment es preveu el pagament de fins a un 35% addicional una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa, a estos efectes es podran formalitzar les sol·licituds en els models normalitzats que es facilitaran a este efecte.
Així mateix, es podrà sol·licitar per part de l'entitat beneficiària, un únic acompte fins al 60% de l'import concedit, una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa.
Llevat que l'entitat beneficiària estiga exempta d'esta obligació, d'acord amb la normativa vigent, s'haurà de presentar aval bancari per un import igual a la quantitat a anticipar. L'entitat beneficiària haurà de depositar la garantia en la corresponent direcció territorial de la Conselleria competent en matèria d'Hisenda.
Amb caràcter previ al cobrament l'entitat beneficiària haurà d'acreditar, mitjançant declaració responsable, que es troba al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, en virtut del que es preveu en l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Sense perjuí de les altres obligacions establides en l'Orde EFP/942/2022, de 23 de setembre, constituïxen obligacions de les entitats beneficiàries:
1) Aportar la informació i documentació que es requerisca durant la fase d'instrucció del procediment, execució de la formació i justificació de la subvenció.
2) Garantir la gratuïtat de les accions formatives per a les persones participants en la formació subvencionada i no percebre cap quantitat d'estes.
3) Haver realitzat o, si és el cas, garantit les devolucions de quantitats concedides i pagades en convocatòries anteriors i acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament, tant a la data de concessió com a la de pagament.
4) Comunicar a l'òrgan concedent competent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades.
5) Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries estatals i autonòmiques i enfront de la Seguretat Social, tant a la data de concessió com a la de pagament.
6) Fer constar el caràcter públic del finançament de l'activitat subvencionada.
7) Les entitats públiques hauran de complir amb les obligacions de transparència que, en virtut de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, li corresponen com a entitat pública.
8) Informar l'alumnat de l'abast de la formació i de si esta és conduent a l'obtenció d'un certificat professional, de certificats de competència i/o d'acreditacions parcials de competència, i de les oportunitats de formació en el sistema de formació professional per a millorar la seua ocupabilitat.
9) Portar una comptabilitat separada o codi comptable adequat, respecte de totes les transaccions relacionades amb l'activitat subvencionada i disposar d'un sistema informatitzat de registre i emmagatzematge de dades comptables.
10) Complir en la impartició de les accions formatives les prescripcions que els siguen aplicable en virtut de disposició legal o reglamentària, inclosa l'obligació d'impartir la formació en els espais i amb els mitjans formatius autoritzats o inscrits per a tal fi.
11) Mantindre les exigències tecnicopedagògiques, d'instal·lacions, equipament i mitjans humans tingudes en compte per a la autorització o inscripció de l'acció formativa.
12) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per Labora Servici Valencià d'Ocupació i Formació o qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents.
13) Comprovar que les persones participants disposen dels requisits d'accés, per a realitzar l'acció formativa en funció dels requeriments d'esta.
14) Comunicar, si és el cas, la renúncia a l'execució de la subvenció concedida en un termini màxim de 2 mesos des de la notificació d'esta.
15) Cooperar en la tramitació de les ajudes a l'alumnat.
16) Subscriure en relació amb l'alumnat tant aturat com ocupat, una pòlissa d'assegurança d'accidents i responsabilitat civil de les persones participants.
17) Complir tot el que s'establix en el Reial decret 659/2023, de 18 de juliol, pel qual es desenrotlla l'ordenació del Sistema de Formació Professional i altra normativa aplicable en la matèria.
18) Complir la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'esta obligació.
19) L'entitat beneficiària haurà d'adoptar les mesures d'índole tècnica i organitzativa que siguen necessàries i apropiades per a garantir un nivell de seguretat adequat al risc, assegurant, en tot cas, la confidencialitat, seguretat i integritat de les dades i documentació de caràcter personal.
Contra la present resolució que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant este mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució, d'acord amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós administratiu, de conformitat amb el que s'establix en l'article 8 apartat 3, així com en l'article 46 apartat 1, els dos de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa, sense perjuí que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.
46004 - València/Valencia
D'acord amb l'article 16 de l'Orde de bases, i el resolc Vint-i-tresé de la convocatòria, l'incompliment dels requisits establits en la mateixa i altres normes aplicables, així com de les condicions que s'hagen establit en la corresponent resolució de concessió donarà lloc a la pèrdua total o parcial del dret al cobrament de la subvenció o, previ l'oportú procediment de reintegrament, a l'obligació de retornar totalment o parcialment la subvenció percebuda i els interessos de demora que puguen correspondre.
Justificació
Les persones beneficiàries hauran de justificar la realització de l'activitat formativa subvencionada, així com els gastos generats per esta activitat.
En cap cas es permetrà la compensació entre els conceptes subvencionats. El compte justificatiu es presentarà a través de l'aplicació informàtica que, si és el cas, es facilite.
Desistiment
D'acord amb el que es preveu en l'article 68 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques, en el cas que la sol·licitud presentada no complisca els requisits exigits o la documentació aportada amb caràcter obligatori, continguera errors o fora insuficient, l'òrgan instructor requerirà a l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o aportació els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida en la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la mateixa Llei.
Recurs de reposició
Contra la present resolució que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant este mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució, d'acord amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei...
Renúncia
2 mesos
L'entitat beneficiària haurà de comunicar,la renúncia a l'execució de la subvenció concedida en un termini màxim de 2 mesos des de la notificació d'esta.
En el cas que l'entitat no haja renunciat dins d'este termini i present renúncia en un termini posterior o no execute les accions que li han sigut concedides, es considerarà com un incompliment de les obligacions establides.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Ajudes i subvencions
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions