Convocatòria, per a l'any 2025, de subvencions a organitzacions no governamentals per al desenrotllament (ONGD), per al finançament d'actuacions en matèria d'educació i sensibilització per a la ciutadania global, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana

Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 3168172
|
Codi GVA: 103174
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 11-03-2025

Fins 08-04-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Convocar subvencions, en règim de concurrència competitiva i amb càrrec al pressupost de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 2025, destinades al finançament de gastos corrents de projectes i programes d'educació i sensibilització per a la ciutadania global, a executar en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 11-03-2025 fins a 08-04-2025
EsmenaTermini obert
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 11-03-2025 00:00:00h
Observacions

1. Sol·licituds: es tramitaran exclusivament de manera telemàtica en la Seu Electrònica de la Generalitat Valenciana. La presentació de la sol·licitud de forma diferent de la telemàtica prevista en este apartat determinarà l'exclusió de la convocatòria.

 

En el cas de sol·licituds presentades per una agrupació de ONGD, la sol·licitud serà presentada per l'entitat sol·licitant designada com a líder, en representació de les entitats que componen l'agrupació.

 

2. Documentació: la sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la documentació preceptiva arreplegada en el resolc nové de la convocatòria i, a l'efecte de valoració de projectes i programes, de la documentació prevista en el resolc dècim.

 

3. Criteris objectius de valoració: les actuacions hauran d'obtindre una puntuació mínima de 65 punts sobre 100, dels criteris objectius de valoració arreplegats en els articles 17 i 19 de l'Orde de Bases, amb la ponderació establida en l'annex de la convocatòria.

 

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Les organitzacions no governamentals per al desenrotllament (ONGD), i les agències de Nacions Unides i els seus Comités Nacionals o organitzacions que les representen a Espanya individualment, o en agrupació amb una altra o altres ONGD.

Requisits

REQUISITS DE LES ENTITATS BENEFICIÀRIES

a) Els exigits en l'article 11 de la LGS.

b) Acreditar que disposen de capacitat financera i de gestió per a realitzar el projecte subvencionable.

c) Estar inscrites en el Registre d'Agents de la Cooperació Internacional al Desenrotllament de la Comunitat Valenciana, mitjançant resolució de l'òrgan competent, abans de l'1 de gener de 2024.

d) Tindre seu, domicili social o delegació permanent en la Comunitat Valenciana, inscrita en el Registre d'Agents de la Cooperació Internacional al Desenrotllament de la Comunitat Valenciana.

e) Comptar amb base social (persones associades, afiliades i en cas de fundacions, persones col·laboradores) de la ONGD en la Comunitat Valenciana: s'ha d'acreditar un número mínim de 15 persones entre totes estes categories, que tinguen residència en la Comunitat Valenciana.

f) L'entitat ha d'haver desenrotllat 10 activitats en l'àmbit de la difusió dels ODS, sensibilització o educació per a la ciutadania global en la Comunitat Valenciana durant els 5 anys anteriors al de la present convocatòria. S'entén per activitat: una formació, un taller, una exposició, una xarrada. Es consideren activitats diferenciades la mateixa actuació desenrotllada en diferents zones. No es tindran en compte les activitats en línia quan la majoria dels participants no siguen de la Comunitat Valenciana. No es consideraran les activitats de difusió en xarxes socials del treball de l'entitat.

g) Acreditar experiència en la realització, individualment o en agrupació amb altres ONGD, d'almenys tres projectes executats d'educació per a la ciutadania global a Espanya, finançats per administracions públiques o per entitats privades, excepte per al cas de les sol·licituds relatives a la modalitat B (actuacions específiques) en els quals no caldrà acreditar experiència anterior. En el cas que es tracte de projectes finançats solament per entitats privades, el finançament de cada projecte per part d'esta mena d'entitats ha de ser d'almenys 3.000 euros. S'exclouen els projectes finançats solament amb els fons propis de l'entitat sol·licitant.

2. Quan una sol·licitud es presente per una agrupació de ONGD, totes les ONGD que la integren tindran la consideració d'entitats beneficiàries, i hauran de complir els requisits exigits per esta convocatòria, excepte el requisit de l'experiència mínima al qual es referix l'anterior apartat 1.g), que serà el corresponent a la suma d'experiència de tota l'agrupació.

3. No podran ser beneficiàries de subvencions, les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en l'article 13.2 de la LGS.

Com es tramita

Procés de tramitació

Passos

 

    1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la llista de les entitats sol·licitants que hagen d'esmenar la seua sol·licitud o adjuntar els documents preceptius que no es van presentar amb la sol·licitud, del resolc nové de la convocatòria es publicarà en la pàgina Web de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda en les URL https://www.cooperaciovalenciana.gva.es i https://inclusio.gva.es, amb indicació que si en el termini de 10 dies, no s'aporten correctament, es considerarà que desistixen de la seua sol·licitud, prèvia resolució en la qual es declararà el motiu d'exclusió.

2. La proposta de resolució serà publicada en el tauler d'anuncis de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda  en la URL https://www.cooperaciovalenciana.gva.es i https://inclusio.gva.es, perquè les entitats interessades puguen presentar al·legacions en el termini de 10 dies hàbils des de la publicació.

3. La Resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat i en la pàgina web de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, en les URL https://cooperaciovalenciana.gva.es/ i https://inclusio.gva.es/es/.

En la publicació es farà constar, almenys, la relació de sol·licitants per orde de baremació, la quantitat subvencionada, número sense decimals, i el títol de l'actuació juntament amb la puntuació obtinguda.

 

4. En la resolució es fixaran el termini i requisits d'acceptació de la subvenció i, si és procedent, de la reformulació dels projectes o programes. En defecte d'això s'establix un termini de deu dies hàbils des de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. En cas que l'acceptació o la reformulació no es produïsca en el termini previst, o no es tinguen en compte els requisits dels articles 42 i 43 de l'Orde de Bases, així com si es produïra la renúncia a la subvenció per part de l'entitat beneficiària, la sol·licitud s'exclourà de la convocatòria, reunint-se de nou la Comissió de Valoració d'acord amb el que establix l'article 39 d'esta Orde.

 

 

Criteris de valoració

Criteris objectius de valoració

1. Els criteris objectius de valoració de les sol·licituds presentades a esta convocatòria seran els recollits en l'article 17 de l'orde de bases, tots ells amb la ponderació establida en els annexos I i II de la resolució de convocatòria.

En cas d'Agrupació s'aplicaran les normes de valoració contemplades en els annexos de la resolució de convocatòria.

2. En el supòsit previst en l'apartat 6 de l'article 39 de l'orde de bases, en el cas que diverses sol·licituds tingueren la mateixa puntuació total i a causa de la falta de disponibilitat pressupostària, haja de desempatar-se per a poder distribuir les subvencions, es considerarà primer a la sol·licitud que haja obtingut més puntuació en el bloc II “Criteris relacionats amb la valoració de la qualitat del projecte”, si persistix l'empat, a la sol·licitud que s'haja presentat en primer lloc, tenint en compte el dia i hora d'entrada en el Registre Telemàtic.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 11-03-2025 fins a 08-04-2025

20 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el DOGV.

DOGV núm 10063, de 10.03.2025

Documentació

Els models de formularis i d'annexos es troben en la URL de la sol·licitud citada, i en la web de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, en les URL https://www.cooperaciovalenciana.gva.es i https://inclusio.gva.es

 

 

 

Documentació preceptiva

La sol·licitud formalitzada en tots els seus apartats i firmada electrònicament per el/la representant legal degudament autoritzat/a, anirà acompanyada de la següent documentació preceptiva:

1. Annex de memòria econòmica o pressupost de la intervenció específica, projecte o programa (annex I), que reflectirà les partides pressupostàries de gastos que podrà comprendre l'actuació i que haurà de presentar-se obligatòriament en el model oficial.

2. Annex a la memòria econòmica (annex II), on es relacionaran, si és el cas, les factures proforma, pressupostos professionals o peritatges sobre els costos. Així mateix, al costat d'estos annexos s'aportarà acreditació documental de:

a) El cofinançament de la intervenció específica, projecte o programa, quan siga necessari, incloent-hi les aportacions en espècie, adjuntant declaració responsable de la persona física o jurídica que aportació els locals juntament amb valoracions cadastrals o qualsevol altre document que corrobore la quantia de l'aportació valorada. I per a acreditar el valor del treball del personal voluntari es realitzarà declaració responsable, inclosa en l'annex II. Quan es formule la línia de base s'aportaran els acords de voluntariat. En el cas de projectes que no estiguen obligats a presentar una línia de base, els acords de voluntariat s'aportaran juntament amb l'Informe Final.

En la web de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, hi ha disponible un model d'acord de voluntariat, segons la normativa que el regula.

b) L'aportació financera de la intervenció específica, projecte o programa, adjuntant, si és el cas, declaració responsable de l'entitat, acreditativa dels fons aportats com a cofinançament, que acredite que es complix amb les condicions de cofinançament de l'apartat 3.b) del resolc sext, i en la qual es faça constar, si és el cas, que si no s'acredita cofinançament suficient o no s'accepta per l'òrgan instructor el cofinançament proposat, serà l'entitat la que assumirà este cofinançament. En la web d'esta Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, hi ha disponible un model de declaració responsable.

c) Factures proforma, pressupostos professionals o peritatges sobre els costos per unitat dels recursos a emprar, o altres documents probatoris, quan es tracte de gastos superiors a 6.000 euros, encara que siguen diferents conceptes de gasto, d'un mateix proveïdor, però de naturalesa homogènia. Estos documents hauran de contemplar detalladament els treballs a realitzar, el nombre d'hores emprades, l'import dels treballs i la data i el segell o firma de l'empresa o professional que emet les factures.

L'òrgan gestor podrà sol·licitar, quan el considere necessari, factures proforma o pressupostos addicionals, o altres documents que avalen els imports reflectits en el pressupost, per a comprovar la seua adequació al gasto.

3. En l'annex de personal (annex III) es relacionaran els perfils professionals del personal imputat a la subvenció.

4. Annex de relació de projectes (annex IV), en el qual s'han de relacionar tots els projectes aportats com a experiència de l'entitat sol·licitant, i si és el cas, de les entitats en agrupació. En la modalitat B d'educació per a la ciutadania global, este annex únicament tindrà la condició de documentació valorativa.

5. Memòria de l'entitat sol·licitant i, si és el cas, també de les entitats que formen l'agrupació, que faça constar que reunix les condicions de solvència i capacitat de gestió per a realitzar l'actuació objecte de la subvenció. En el cas que no fora exigible encara legalment la presentació de la memòria de l'últim exercici, haurà de presentar-se la de l'exercici anterior. En esta memòria es podrà incloure, si és procedent, documentació acreditativa de:

a) Les actuacions realitzades durant l'últim any natural anterior al de la convocatòria.

b) Estat comptable i ingressos corresponents a l'exercici anterior al de la convocatòria, incloent-hi balanç de situació, compte de pèrdues i guanys i memòria econòmica de l'any anterior, o bé les últimes auditades, tot això subscrit per persona autoritzada segons els estatuts.

6. Informe on figuren les activitats desenrotllades en la Comunitat Valenciana, en l'àmbit de la difusió dels ODS i de sensibilització o educació per a la ciutadania global, durant els cinc anys anteriors als de la present convocatòria. En la modalitat B d'educació per a la ciutadania global, este informe tindrà també la condició de documentació valorativa.

7. Organigrama i delegacions en la Comunitat Valenciana de l'entitat sol·licitant i, si és el cas, les entitats que formen l'agrupació, on constarà:

a) La composició dels òrgans de govern, administració i direcció de l'entitat, de la seu central i de la delegació en la Comunitat Valenciana.

b) La relació d'almenys 15 persones associades, afiliades i si és el cas col·laboradores de la ONGD, amb residència en la Comunitat Valenciana. La relació ha de contindre: nom, cognoms i localitat o província de residència de cada persona o bé les inicials, DNI anonimitzat i localitat o província de residència de cada persona.

8. Certificacions expedides per una administració pública, organisme oficial o entitat privada finançadora, que acredite fefaentment l'execució dels projectes aportats com a experiència, per les entitats sol·licitants (i, si és el cas, les entitats en agrupació), i on conste, almenys: denominació del projecte o programa, lloc d'actuació, duració, data d'inici i de finalització i import de la subvenció concedida. No serà necessari presentar estes certificacions dels projectes subvencionats per la Generalitat, relacionats en l'Annex de projectes (annex IV), gestionats per l'òrgan directiu competent en matèria de cooperació al desenrotllament. En la modalitat B d'educació per a la ciutadania global, estes certificacions tindran únicament la condició de documentació valorativa.

9. Projecte detallat en el qual es concretarà l'actuació objecte de subvenció, que constarà dels següents documents:

a) Per a actuacions concurrents a la modalitat A en matèria d'Educació per al Desenrotllament i la Ciutadania Global: projecte tècnic descriptiu, que haurà de contindre, almenys, informació detallada sobre el context d'intervenció, el diagnòstic i la justificació de l'actuació, la descripció de la població beneficiària, els objectius i resultats esperats, les activitats a realitzar i la seua calendarización, un estudi de la viabilitat de l'actuació i la metodologia i instruments de seguiment i avaluació. Les propostes tècniques tindran una extensió màxima de 50 pàgines. El format de presentació s'acollirà a les següents característiques tècniques: tipus de lletra arial 11, interlineat senzill, màrgens: entre 2 i 2,5 cm per a tots els màrgens (superior i inferior, dret i esquerre).  Per cada pàgina en excés, es penalitzarà 0,10 punts del total de la puntuació obtinguda.

b) Per a actuacions concurrents a la modalitat B (intervencions específiques de sensibilització i educació per a la ciutadania global): formulari per a la descripció del projecte tècnic modalitat B, segons model facilitat com a annex V per l'òrgan gestor. L'annex V es troba en la tramitació telemàtica de la sol·licitud i en la web de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, en la URL: https://inclusio.gva.es/va/web/cooperacion/convocatorias .

c) Per a totes les actuacions, matriu de planificació, d'acord amb l'enfocament del marc lògic. En la tramitació telemàtica de la sol·licitud, i en la pàgina web de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda consta un model per a elaborar esta matriu.

10. En el cas de presentació de la sol·licitud per una agrupació d'entitats, hauran de presentar un acord subscrit entre les entitats que la componen, on conste, almenys, l'entitat responsable jurídicament davant la Generalitat, que serà l'entitat líder i ostentarà la representació de l'agrupació, la identificació del representant legal, així com la voluntat de les parts de concórrer conjuntament a la convocatòria, el percentatge de participació de cada entitat en el projecte, els drets i obligacions de cada agent participant, l'import de subvenció a aplicar per cada un d'ells, el sistema de gestió del pressupost i de resolució de conflictes, i haurà de citar-se expressament que cada una de les entitats assumix la responsabilitat directa i solidària per la totalitat del projecte. Igualment constarà, expressament, el compromís de totes les entitats participants, de mantindre la unió temporal fins al termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la LGS. Este document haurà d'estar firmat digitalment per totes les entitats que formen l'agrupació. En la tramitació telemàtica de la sol·licitud i en la pàgina web de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, consta un model per a aportar este acord.

11. En el cas de nou perceptor o nou compte bancari, haurà d'acreditar la tramitació de la inscripció del nou compte que haurà de realitzar-se mitjançant tràmit telemàtic “PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària)” disponible en https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648&version=amp    

12. En el cas que en el formulari de sol·licitud es desautoritze a l'òrgan gestor, perquè esta obtinga de manera directa a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les obligacions enfront de la Seguretat Social i tributàries enfront de l'Estat i la Generalitat, s'hauran d'aportar els certificats acreditatius d'estes circumstàncies. En el cas dels certificats acreditatius d'estar al corrent d'obligacions tributàries, han d'incloure l'acreditació d'esta circumstància referida a l'efecte de l'obtenció d'ajudes i subvencions. En este supòsit, i en el cas que el projecte es presente per una agrupació de ONGD, es presentaran els certificats de totes les entitats agrupades.

13. La inscripció de les entitats sol·licitants, i si és el cas, de les entitats agrupades, així com la seu, domicili social o delegació permanent en la Comunitat Valenciana, i l'acreditació de la representació de l'entitat sol·licitant en cas que fora necessari, serà comprovada d'ofici amb els dades que consten en el Registre d'Agents de la Cooperació Internacional al Desenrotllament de la Comunitat Valenciana. La modificació o actualització d'estes dades haurà de ser comunicada d'acord amb els articles 13 i 14 del Decret 19/2020, de 7 de febrer, del Consell, de regulació del Registre d'Agents de la Cooperació Internacional al Desenrotllament de la Comunitat Valenciana.

14. Les entitats sol·licitants, podran estar exemptes de presentar els documents referits a la seua entitat, o si és el cas, a les entitats en agrupació, requerits en els apartats 7 i 8 d'este resolc, si ja s'hagueren presentat en les subvencions de concurrència competitiva en matèria de cooperació al desenrotllament convocades l'any anterior per la Conselleria competent en la matèria, sempre que ho facen constar en el formulari de sol·licitud, indicant els documents i el número d'expedient en el qual van ser presentats.

15. Les entitats sol·licitants podran estar exemptes de presentar els documents referits a la seua entitat, o si és el cas, a les entitats en agrupació, requerits en l'apartat 5 d'este resolc, si en el termini de presentació de sol·licituds estigueren publicats en la seua pàgina web, sempre que ho facen constar en el formulari de sol·licitud, indicant els documents i la URL de publicació.

16. Els annexos citats en els apartats 1 a 4 d'este resolc estan a la disposició de les entitats sol·licitants en la seu electrònica de la Generalitat en el procediment de sol·licitud de la subvenció, i en la web de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, en les URL https://cooperaciovalenciana.gva.es/ i https://inclusio.gva.es/es/.

17. La no aportació o l'aportació incompleta de la documentació prevista en els apartats 1 (annex I de memòria econòmica o pressupost del projecte) i 9 (projecte detallat en el qual es concretarà l'activitat objecte de subvenció), en el termini de presentació de la sol·licitud inicial, determinarà l'exclusió de la convocatòria, sense ser possible la seua aportació, ni esmena, en tràmit posterior.

18. Els models de plantilles que figuren en la web, distints dels formularis i annexos d'obligat emplenament, es posen a la disposició dels sol·licitants amb la finalitat de facilitar els continguts mínims que ha de figurar en cada document, però si és necessari ha d'afegir-se tota la informació que ajude a una millor explicació del que es pretén declarar: declaracions responsables, declaracions de cofinançament, etc.

19. El títol del projecte ha de ser succint, amb una extensió màxima de 100 caràcters. Tipus de lletra arial 11, inclosos els espais.

Documentació valorativa

1. L'entitat sol·licitant podrà adjuntar a la sol·licitud, la següent documentació valorativa:

a) Resolució d'inscripció del Pla d'Igualtat de l'entitat sol·licitant (o d'alguna de les entitats agrupades) en el Registre de Convenis i Acords Col·lectius de Treball (REGCON), o resolució de visat del Pla d'Igualtat emesa pel centre directiu de l'administració de la Generalitat amb competència en matèria de dona o organisme equivalent en una altra comunitat autònoma. Esta documentació no té caràcter valoratiu en la modalitat B d'educació per a la ciutadania global.

b) Qualificació d'entitat socialment responsable, emesa per l'organisme públic competent. Esta documentació no té caràcter valoratiu en la modalitat B d'educació per a la ciutadania global.

c) Pla de Voluntariat de l'entitat sol·licitant, o d'alguna de les entitats agrupades.

d) Estratègia d'educació per al desenrotllament de l'entitat sol·licitant, o d'alguna de les entitats en agrupació. Esta documentació no té caràcter valoratiu en la modalitat B d'educació per a la ciutadania global.

e) Acords de col·laboració o instruments de coordinació amb altres institucions competents i altres entitats o grups que treballen en l'àrea d'intervenció.

f) Compromisos de participació, que acrediten la voluntat de treballar conjuntament en l'execució del projecte i en els quals es reflectisquen les actuacions i els térmens de col·laboració de cada part.

2. Les entitats sol·licitants podran estar exemptes de presentar els documents referits a la seua entitat, o si és el cas, a les entitats en agrupació, requerits en els apartats a), b) i c) d'este resolc, si ja s'hagueren presentat en les subvencions de concurrència competitiva en matèria de cooperació al desenrotllament convocades l'any anterior per esta conselleria, sempre que ho facen constar en el formulari de sol·licitud, indicant els documents i el número d'expedient en el qual van ser presentats.

3. Les entitats sol·licitants podran estar exemptes de presentar els documents referits a la seua entitat, o si és el cas, a les entitats en agrupació, requerits en els apartats b), c) i d) d'este resolc, si en el termini de presentació de sol·licituds estigueren publicats en la seua pàgina web, sempre que ho facen constar en el formulari de sol·licitud, indicant els documents i la URL de publicació.

4. La documentació valorativa haurà de ser aportada dins del termini de presentació de sol·licituds i no serà corregible, ni podrà admetre's en cap tràmit posterior a la finalització del termini de sol·licitud.

 

 

 

 

Forma de presentació
Telemàtica

La presentació serà obligatòriament de manera telemàtica. Les entitats sol·licitants, atés que són persones jurídiques i, per tant, estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els térmens de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment...

Saber més

Esmena

Termini
Termini obert
Forma de presentació

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 11-03-2025 00:00:00h

Els documents es presentaran, en cada tràmit específic, abans de la finalització dels següents terminis:

  • De presentació de sol·licituds.
  • D'al·legacions a la proposta de resolució, en el termini establit en esta.
  • D'acceptació de les subvencions i/o reformulació del pressupost del projecte en el termini establit per la resolució de concessió.
  • Les relatives a l'execució del projecte segons els terminis establits en l'orde de bases o la resolució de la convocatòria: comunicació dates d'inici i recepció de la subvenció, i obertura del compte específic; línia de base; informe de seguiment; auditoria; modificacions substancials i accidentals; justificació; reintegraments;  i resta de les qüestions relatives a l'execució, seguiment i justificació del projecte.
Descripció
  • Aportació de documentació addicional a la sol·licitud de la subvenció ja presentada, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
  • Aportació d'al·legacions a la proposta de resolució, en el termini establit en esta.
  • Aportació de documentació relativa a: l'acceptació de la subvenció; reformulació del projecte; comunicació dates d'inici i recepció de la subvenció, i obertura del compte específic; línia de base; informe de seguiment; auditoria; modificacions substancials i accidentals; justificació; reintegraments;  i resta de les qüestions relatives a l'execució, seguiment i justificació del projecte.

 

Documentació

Les entitats sol·licitants (o, si és el cas, beneficiàries) adjuntaran els documents establits en les bases de la convocatòria relatius a un expedient obert (i no arxivat):

 

En esta fase de concessió de la subvenció:

 

  • Els que s'aporten addicionalment a la sol·licitud de la subvenció ja presentada, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
  • Els que s'aporten com a al·legacions a la proposta de resolució, en el termini establit en esta.
  • Les comunicacions relatives a l'acceptació de la subvenció, reformulació del projecte, comunicació de l'inici del projecte, comunicació de la recepció de la subvenció, etc.
  • Les relatives a l'execució del projecte segons els terminis establits en l'orde de bases o la resolució de la convocatòria: comunicació dates d'inici i recepció de la subvenció, i obertura del compte específic; línia de base; informe de seguiment; auditoria; modificacions substancials i accidentals; justificació; reintegraments;  i resta de les qüestions relatives a l'execució, seguiment i justificació del projecte.

 

Respecte a esta documentació:

 

  • És recomanable que, en primer lloc, reunisca tots els documents a presentar i els guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic.
  • IMPORTANT: tots els documents certificats o firmats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les firmes digitals de les persones o entitats que els subscriguen. Per a això l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV) oferix un servici gratuït de firma de documents PDF. Acudisca a: http://www.accv.es per a més informació al respecte.
  • En l'apartat denominat "Formularis" del tràmit de la Guia Prop al qual corresponga l'expedient obert d'ajudes o subvencions al qual es realitza l'aportació, apareixerà el llistat de documents a presentar.
  • Si existix model normalitzat el document haurà de presentar-se en este model.
  • Si no existix model, els documents hauran de ser creats o recaptats per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar mitjançant este tràmit telemàtic.

 

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a dictar i publicar la resolució serà de sis mesos des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat. Transcorregut l'esmentat termini, sense que s'haja dictat i publicat la resolució, les peticions s'entendran desestimades per silenci administratiu, tot això sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada

 

Quantia i cobrament

L'import màxim de la subvenció i el període màxim d'execució de les actuacions seran:

- Modalitat A:  projectes i programes amb un període d'execució mínim de 12 mesos i màxim de 24 mesos, i un import màxim de subvenció de 250.000 euros.

- Modalitat B: intervencions específiques amb un període d'execució mínim de 6 mesos i màxim de 12 mesos, i un import màxim de subvenció de 60.000 euros.

Les entitats sol·licitants únicament podran concórrer a una de les 2 modalitats anteriors. En cas de concórrer a les dos modalitats resultarà exclosa la sol·licitud presentada a la modalitat B.

Una vegada resolta la convocatòria i rebut el document d'acceptació de la subvenció concedida, es podrà tramitar el deslliurament del 100 per 100 de l'import de la subvenció concedida, mitjançant transferència bancària al compte designat per l'entitat beneficiària en la seua sol·licitud.

De conformitat amb l'article 10.1.j), de l'Orde 2/2021 de bases, l'entitat haurà de comunicar a l'òrgan gestor, en el termini d'un mes des de la percepció de l'import de la subvenció, el compte bancari obert exclusivament per al projecte objecte de la subvenció i ingressar l'import en este compte.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Obligacions

a) Complir l'objectiu, gestionar i realitzar de manera directa, si és el cas, amb la participació de l'entitat soci local, les activitats que constituïxen el contingut principal de l'actuació subvencionable, a excepció d'aquelles activitats que per la seua pròpia naturalesa hagen de ser realitzades per terceres persones. A este efecte, es consideraran com a vinculants els resultats previstos en la formulació inicial, si és el cas, en la reformulació, si se li haguera sol·licitat, en les modificacions degudament autoritzades per l'òrgan gestor, així com en qualsevol altra acordada en aplicació de les normes sobre subvencions.

b) Justificar davant l'òrgan concedent el compliment dels requisits i condicions, així com la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.

c) Acreditar amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, en la forma que es determine en esta orde.

d) Reformular la proposta, si és el cas, i acceptar per escrit la subvenció concedida en els supòsits als quals es referixen els articles 42 i 43 de l'Orde 2/2021 de bases, dins del termini que a este efecte s'establisca. Si no fora acceptada en este termini, s'entendrà que es renuncia a la concessió.

e) Gestionar els fons obtinguts que no podran ser transferits ni gestionats per organitzacions intermediàries diferents de l'entitat beneficiària i de les entitats sòcies locals designades en el document de formulació o en les seues modificacions degudament autoritzades, a excepció de l'indicat en l'article 31 de l'Orde 2/2021 de bases respecte a la subcontractació, ni podran emprar-se per a fins diferents dels de l'activitat objecte de subvenció.

f) Iniciar les activitats pròpies de la intervenció en els terminis màxims i en les condicions establides en l'article 50 de l'Orde 2/2021 de bases.

g) Sol·licitar de l'òrgan gestor autorització per a les modificacions, ampliacions de termini d'execució i suspensió de l'activitat subvencionada que s'indiquen en els articles de l'Orde 2/2021 de bases.

h) Presentar els informes de seguiment, avaluació i justificació establits en els articles 55, 56, 64, 65 i 66 de l'Orde 2/2021 de bases.

i) Informar, en les condicions establides en l'article 5 de l'Orde 2/2021 de bases, de l'obtenció d'ajudes i subvencions per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o ens públic o privat, nacional o internacional.

j) Comunicar a l'òrgan gestor, en el termini d'un mes des de la percepció de l'import de la subvenció, el compte bancari obert exclusivament per al projecte objecte de la subvenció i ingressar l'import en este compte. Este apartat no serà aplicable quan l'entitat beneficiària siga una entitat pública.

k) Complir amb les obligacions de justificació del gasto establides en el títol V de l'Orde 2/2021 de bases.

l) Sotmetre's a les actuacions de comprovació de la Generalitat Valenciana, de la Intervenció General de la Generalitat Valenciana, de la Sindicatura de Comptes i del Tribunal de Comptes.

D'acord amb el que s'establix en l'article 43 de la LGS, en *loque es referix a la coordinació d'actuacions, el pronunciament de l'òrgan gestor respecte de l'aplicació dels fons pels perceptors de subvencions s'entendrà sense perjuí de les actuacions de control financer que competixen a la Intervenció General.

m) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentres puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control, d'acord amb el que s'establix en l'article 39 de la LGS.

n) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els térmens exigits per la normativa aplicable a l'entitat beneficiària en cada cas, així com quants estats comptables i registres específics siguen exigits per les bases reguladores de les subvencions, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.

o) Vincular als fins per als quals es va concedir la subvenció, pels períodes establits en esta orde, els béns adquirits, construïts o reformats, i realitzar la seua transferència d'acord amb les citades normes.

p) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats en el capítol 2 del títol VI de l'Orde 2/2021 de bases.

q) Fer constar en quantes publicacions o accions de difusió de l'actuació, el finançament de la Generalitat Valenciana. Quan l'entitat beneficiària exhibisca el seu propi logotip, haurà d'incloure l'establit

per la Generalitat Valenciana en la mateixa grandària i iguals condicions de visibilitat. Esta obligació s'estén a l'entitat sòcia local, que haurà d'identificar adequadament la participació de la Generalitat Valenciana mitjançant l'ús del logotip i anagrama de la institució en el cartell o suport d'identificació visual similar. Es podrà excepcionar d'esta obligació aquelles entitats que ho comuniquen i justifiquen a l'òrgan gestor en els casos en què es comprometa la seguretat de la intervenció.

r) En el cas que les activitats pròpies de la intervenció es desenrotllen en territori espanyol i impliquen contacte habitual amb menors, presentar declaració responsable que tot el personal que mantinga este contacte (tant voluntari com empleat) complix amb l'acreditació d'aportar certificat negatiu del Registre Central de Penats per delictes sexuals, tal com establix l'article 13 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del codi civil i de la llei d'enjudiciament civil, així com l'article 8 de la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de voluntariat.

 

En compliment de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana i de l'article 18 de la LGS, les entitats beneficiàries estaran subjectes a més a les següents obligacions de transparència:

a) Hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan es troben en alguna de les següents situacions:

1º) Que perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros.

2º) Que perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros.

3º) Que les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40% del total dels seus ingressos anuals, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros.

En particular, hauran de publicar en els térmens previstos en els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013 la informació institucional i organitzativa de l'article 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'esta. Esta publicació es realitzarà a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència Entitats Privades, de Gva Oberta, a la qual es pot accedir en https://gvaoberta.gva.es/va/tep. Esta informació s'haurà de publicar a partir de l'any següent a aquell en el qual s'hagen superat els llindars establits, i haurà de mantindre's publicada durant almenys quatre anys naturals.

b) Sense perjuí de les obligacions previstes en l'apartat anterior, les entitats beneficiàries hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de programes, activitats, inversions o actuacions de qualsevol tipus que siguen objecte de subvenció, incloent-hi el logotip de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials Igualtat i Vivenda, així com de la identitat corporativa de la cooperació valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada. Igualment, s'haurà d'incloure el distintiu de la identitat corporativa de la cooperació valenciana.

c) Les entitats beneficiàries d'estes subvencions estan obligades a subministrar a l'entitat concedent, previ requeriment, tota la informació que siga necessària per al compliment de les obligacions previstes en la llei de transparència que esta requerisca, en el termini de 15 dies hàbils des del requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que el mateix haguera sigut atés, l'òrgan que ha realitzat el requeriment podrà acordar, previ advertiment i audiència a la persona interessada, la imposició de multes coercitives en els térmens previstos en l'article 5 de la Llei 1/2022.

d) Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenrotllament de les subvencions atorgades per l'administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.

 

De conformitat amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades, les dades de caràcter personal proporcionats per les entitats interessades seran tractats per la Generalitat per a procedir a la tramitació de la sol·licitud a l'empara de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i de la Llei 1/2015, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

Les entitats podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició, supressió, portabilitat i limitació del tractament davant la Conselleria que gestiona esta ajuda, així com reclamar, si és el cas, davant l'autoritat de control en matèria de protecció de dades, especialment quan no haja obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets.

 

Els documents publicats com a acció o resultat d'alguna actuació finançada, a més de contindre el logotip o nom de la Generalitat com a finançador, hauran d'incloure el següent paràgraf, traduït a les llengües en què es publique el document: «Està publicació ha sigut realitzada amb el suport financer de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials Igualtat i Vivenda. El contingut d'esta publicació és responsabilitat exclusiva de «NOM ENTITAT» i no reflectix necessàriament l'opinió de la Generalitat».

 

Prèviament a l'edició o publicació dels materials impresos o dels instruments de comunicació i difusió vinculats a les activitats del projecte, qualsevol que siga el tipus de suport emprat, estos hauran de remetre's prèviament, amb la suficient antelació, a l'òrgan gestor, per a la seua autorització en l'ús de la imatge corporativa de la Generalitat. En la pàgina web de l'òrgan gestor estan disponibles les instruccions per a la realització de publicacions i actes de difusió i divulgació. Igualment, els manuals corporatius d'estil per a l'ús de logotips de la Generalitat estan disponibles en la URL http:// www.presidencia.gva.es/manuales-corporativos.

 

Tots els documents impresos i els suports comunicatius de qualsevol tipus elaborats per a la difusió del projecte, la socialització i la comunicació de resultats hauran d'editar-se en les dos llengües oficials de la Comunitat.

Juntament amb l'informe final, s'haurà de remetre a l'òrgan gestor una relació de tots els materials de difusió editables i materials didàctics produïts durant l'execució. L'òrgan gestor podrà disposar d'estos materials per a la seua difusió gratuïta i amb menció expressa de l'entitat que els haja produïts.

Òrgans resolució
Proposada resolució: director general d'Inclusió i Cooperació. Òrgan competent per a adoptar la resolució de convocatòria: vicepresidenta primera i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda.
Sancions

Referent a les sancions i la seua graduació, s'estarà a la legislació estatal bàsica i a l'autonòmica en matèria de cooperació al desenrotllament, de subvencions, de procediment administratiu comú i de règim jurídic del sector públic.

L'article 73 de l'Orde 2/2021 establix a més uns percentatges de reintegrament de la subvenció concedida en funció de la graduació dels incompliments establits en la citada orde:

 

Article 73. Graduació dels incompliments

1. De conformitat amb el que es disposa en l'article 17.3.n de la LGS, per a la graduació dels incompliments establits en l'article 71, s'establixen els següents percentatges de reintegrament, aplicant-se a les quanties resultants l'interés de demora comptabilitzat des que es va fer efectiva la subvenció:

a) Incompliment total dels fins per als quals es va atorgar la subvenció: 100 per 100 de la subvenció.

b) Incompliment de l'obligació de justificació: 100 per 100 de la subvenció.

c) Obtenció de la subvenció sense reunir les condicions requerides per a això: 100 per 100 de la subvenció.

d) En el supòsit d'incompliment de les obligacions imposades per l'administració a les entitats beneficiàries, així com dels compromisos per estes assumits, amb motiu de la concessió de la subvenció, sempre que afecten o es referisquen al mode en què s'han d'aconseguir els objectius, realitzar l'activitat, executar el projecte o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció, la fixació de la quantitat que haja de ser reintegrada per la part adjudicatària es determinarà en aplicació del principi de proporcionalitat que, no obstant això, es podrà modular tenint en compte el fet que el compliment s'aproxime significativament al compliment total, i s'acredite per l'entitat adjudicatària una actuació inequívocament tendent al compliment dels seus compromisos. Entre estos incompliments seran objecte de reintegrament, pels percentatges que s'indiquen, els següents:

1. Incompliment del termini d'execució de l'activitat sense haver-se autoritzat la corresponent ampliació: fins al 100 per 100 dels gastos executats fora de termini.

2. Incompliment de la data d'inici de l'actuació o de la represa del projecte en els casos de suspensió després de requeriment de l'òrgan gestor: fins al 100 per 100 dels gastos no executats.

3. Demora en la presentació de la justificació: el 0,1 per 100 de la subvenció per cada trimestre complet de demora, fins a un màxim de dos trimestres, sent aplicable a partir d'eixe moment el que es preveu per a l'incompliment de l'obligació de justificació.

4. Justificació insuficient o deficient: fins al 10 per 100 de la subvenció, proporcionalment a la documentació obligatòria no presentada o deficient, excepte quan es tracte de justificants de gasto

els defectes del qual afecten l'acreditació de la seua realització, i en este cas es reintegrarà el 100 per 100 del seu import.

5. Introducció de modificacions substancials sense la preceptiva autorització de la conselleria competent, 100 per 100 dels gastos en què s'haja incorregut a causa de la modificació, llevat que fora acceptada en virtut de l'article 86 del Reglament de la LGS.

6. Incompliment d'obertura d'un compte al país d'execució per a la gestió de l'actuació subvencionada, llevat que s'aporte justificació, es procedirà al reintegrament de la totalitat de l'import no transferit mitjançant acreditació bancària.

7. Incompliment de l'obligació d'obertura d'un compte obert exclusivament per al projecte objecte de subvenció i ingressar l'import en este compte, el 10 per 100 de la subvenció concedida.

8. Incompliment de difusió de la participació de la Generalitat Valenciana en les activitats, publicacions, etc., realitzades: 5 per 100 de la subvenció.

e) L'adopció, en virtut del que s'establix en els articles 87 a 89 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, d'una decisió de la qual es derive una necessitat de reintegrament en este cas procedirà el reintegrament establit en la referida decisió.

f) Subvenció no executada per qualsevol causa: el 100 per 100 de la subvenció no executada.

2. Quan s'haja produït un incompliment parcial dels objectius específics de les actuacions subvencionades, en cas de produir-se per situacions excepcionals degudament acreditades, com ara desastres naturals, enfrontaments armats o crisis humanitàries, que dificulten o impossibiliten la seua execució total, el reintegrament o la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció no afectarà les quantitats invertides en els objectius complits.