Ajudes a les explotacions agrícoles de cirera en zones afectades per factors climàtics, ambientals i d'incendis en la Comunitat Valenciana

Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca

Codi SIA: 3156599
|
Codi GVA: 97446
Descarregar informació
Termini obert

Des de 02-01-2025

Fins 31-01-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

L'objecte de la subvenció és compensar les pèrdues econòmiques de les explotacions agrícoles de cirera que s'hagen vist afectades per factors climàtics, ambientals i d'incendis en la Comunitat Valenciana.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 02-01-2025 fins a 31-01-2025
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 02-01-2025 00:00:00h
JustificacióTermini obert
Des de 02-01-2025 00:00:00h
Observacions

1. No seran admissibles aquelles sol·licituds presentades fora del termini establit en la corresponent convocatòria per a la qual sol·liciten les ajudes.

2. Les sol·licituds d'aquelles empreses que, en el moment de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de la corresponent convocatòria d'ajudes, per a la campanya a què faça referència esta convocatòria, no tinguen actualitzada la seua explotació en el REA de la Comunitat Valenciana, es consideraran inadmissibles.

3. Només seran admissibles aquelles parcel·les de l'explotació que s'hagen sol·licitat, pertanguen a l'explotació de la persona sol·licitant, figuren en el REA de la Comunitat Valenciana amb cultiu cirerer, estiguen inscrites amb sistema d'explotació de secà, no es troben amb la incidència d'abandó en el Sistema d'Informació Geogràfica de la Política Agrària Comuna (SIGPAC), i es troben en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana o, en cas de reducció  de rendiments i mòduls de caràcter  excepcional a nivell de municipi per incidències  meteorològiques puntuals, en el llistat de municipis afectats que apareix en l'annex d'esta  convocatòria.

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

1. Tindran la condició de beneficiàries d'estes ajudes les empreses, independentment de la seua forma jurídica, dedicades a la producció agrícola primària de cireres que, en la campanya a què faça referència la corresponent convocatòria, tinguen la seua explotació inscrita en el Registre d'Explotacions Agrícoles (REA) de la Comunitat Valenciana, i, en el moment de presentar la seua sol·licitud, es troben en l'àmbit d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, sobre l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola, modificat mitjançant el Reglament (UE) 2019/316 de la Comissió, de 21 de febrer de 2019.

2. Podran accedir a la condició de beneficiari les agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, les iniciatives de gestió en comú, les comunitats de béns, les explotacions de titularitat compartida o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, fins i tot mancant de personalitat jurídica, puguen dur a terme els projectes, activitats o comportaments o es troben en la situació que motiva la concessió de la subvenció.

3. Estes ajudes es concediran a les empreses dedicades a la producció agrícola primària de cireres, amb excepció de:

a. Les ajudes l'import de les quals es fixe sobre la base del preu o la quantitat dels productes comercialitzats.

b. Les ajudes a activitats relacionades amb l'exportació a tercers països o Estats membres, en concret, les ajudes directament vinculades a les quantitats exportades, a l'establiment i l'explotació d'una xarxa de distribució o a altres gastos corrents relacionats amb l'activitat exportadora.

c. Les ajudes condicionades a la utilització de productes nacionals en lloc d'importats.

Requisits

1. Per a obtindre la condició de persona beneficiària de les subvencions, la persona sol·licitant declararà responsablement que complix, des del moment de presentar la sol·licitud, els requisits establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, inclosa la inexistència d'obligacions de reintegrament d'altres subvencions o ajudes, o, si és el cas, el fidel compliment de les seues obligacions de reintegrament d'altres subvencions o ajudes, conforme als termes establits en l'article 21 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i comprometre's a complir amb este requisit durant el temps inherent a l'exercici del dret de cobrament de la subvenció, així com les obligacions contemplades en l'article 14 de la Llei general de subvencions.

2. La persona sol·licitant haurà de presentar declaració responsable sobre si ha demanat i/o ha obtingut altres ajudes públiques o privades per a la mateixa activitat, fent constar la relació detallada de l'entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda.

En cas d'haver rebut ajudes de minimis, en els tres anys previs a la data de concessió, indicarà l'objecte, el reglament de minimis corresponent i l'import d'estes ajudes.

3. En el cas de fusions o adquisicions d'empreses, haurà de declarar totes les ajudes prèvies de minimis concedides a qualsevol de les empreses que es fusionen. Es tindran en compte per a determinar si la concessió d'una nova ajuda de minimis a la nova empresa o a l'empresa adquirent excedix els límits màxims de minimis corresponents, el topall nacional o el topall sectorial corresponents. Les ajudes de minimis concedides legalment amb anterioritat a la fusió o adquisició continuaran sent legals.

En cas que una empresa se separe en dos o més empreses independents, les ajudes de minimis concedides abans de la separació s'assignaran a l'empresa que es va beneficiar d'elles, que és en principi l'empresa que assumix les activitats per a les quals es van concedir les ajudes de minimis. Si esta assignació no fora possible, les ajudes de minimis s'assignaran proporcionalment sobre la base del valor comptable del capital social de les noves empreses en la data efectiva de la separació.

4. La persona beneficiària declararà responsablement que complix amb la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'esta obligació, d'acord amb el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat.

5. Així mateix, haurà de declarar responsablement que disposa d'un pla d'igualtat efectiva de dones i homes, si és el cas, d'acord amb el que s'establix en l'article 20 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes, i l'article 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

6. La persona beneficiària haurà de complir amb l'obligació d'informar tercers, les dades de caràcter dels quals personal s'aporten en el procediment administratiu derivat de la presentació de la corresponent sol·licitud, de la comunicació d'estes dades a la Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, així com del tractament dels mateixos per part d'esta.

7. Quan es tracte d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, sense personalitat, hauran de fer-se constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de subvenció a aplicar per cadascun d'ells, que tindran igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, haurà de nomenar-se un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders bastants per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. No podrà dissoldre's l'agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei general de subvencions.

Com es tramita

Procés de tramitació

1. El procediment de concessió de la subvenció es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

2. L'ajuda té caràcter de subvenció per a compensar les pèrdues econòmiques de les explotacions agrícoles de cireres durant una campanya determinada que hagen experimentat un descens del rendiment mitjà de la collita comercialitzada en eixa campanya o en campanyes posteriors, a conseqüència de factors climàtics, ambientals i d'incendis.

Criteris de valoració

1. En cas que l'import total de les sol·licituds admeses, una vegada realitzat el tràmit d'esmena, supere la dotació pressupostària disponible en la convocatòria d'ajudes, l'òrgan de valoració les prioritzarà d'acord amb la puntuació obtinguda segons els criteris de valoració següents:

- Titular de l'explotació agricultor/a professional, o jove agricultor/a, o explotació agrària prioritària, o explotació de titularitat compartida reconeguda en la Comunitat Valenciana, o IGC reconeguda en la Comunitat Valenciana: 3 punts per cada criteri.

- Explotació amb la totalitat de parcel·les inscrites en el Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana o en la Indicació Geogràfica Protegida «Cireres de la Muntanya d'Alacant»: 2 punts.

- Titulars d'explotacions les sol·licituds de les quals siguen presentades des d'una organització de productors, associació d'organitzacions de productors, cooperativa agroalimentària o altres entitats associatives de caràcter agroalimentari, i organització professional agrària reconeguda en la Comunitat Valenciana: 1 punt.

2. En cas d'empat de les sol·licituds, es prioritzaran pels següents criteris de responsabilitat social:

- Empreses que tinguen la qualificació d'entitat valenciana socialment responsable, obtinguda en la forma establida reglamentàriament en desenrotllament del títol III de la Llei 18/2018, de 13 de juliol, de la Generalitat, per al foment de la responsabilitat social: 1 punt addicional.

3. Si quedaren sol·licituds empatades, es prioritzaran de moment exacte de presentació que conste en el registre d'entrada. En últim lloc, se seleccionarà aquella sol·licitud per a la qual existisca dotació pressupostària suficient.

4. Una vegada avaluades les sol·licituds, l'òrgan instructor formularà la proposta de resolució de concessió de les subvencions, d'acord amb l'informe de l'òrgan de valoració.

Sol·licitud

Termini
Des de 02-01-2025 fins a 31-01-2025

El termini de presentació de sol·licituds serà des del dia 2 de gener de 2025 fins al dia 31 de gener de 2025, tots dos inclusivament. (DOGV nº 10016 de 31/12/2024)

Documentació

1. A la sol·licitud, s'adjuntarà la documentació següent:

 

a) Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant, en cas de no autoritzar u oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

 

b) Acreditació, quan siga procedent, de la identitat del representant legal, quan esta representació es done a terme per una persona jurídica, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

 

c) Acreditació de la persona sol·licitant d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, en cas de no autoritzar o oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

 

d) Model de domiciliació bancària, en cas que la persona sol·licitant no estiga obligada a realitzar l'alta o modificació del compte bancari a través de la corresponent tramitació telemàtica, i no opte per efectuar esta tramitació telemàtica.

 

e) Acreditació que l'explotació de la persona sol·licitant es troba inscrita en el REA de la Comunitat Valenciana en la campanya 2023, així com la identificació de les parcel·les inscrites a nivell de municipi, polígon, parcel·la, recinte, cultiu, sistema d'explotació i superfície cultivada, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

 

f) Si és el cas, acreditació d'agricultor o agricultora professional.

 

g) Quan siga procedent, acreditació de titularitat d'explotació agrària prioritària, explotació de titularitat compartida o iniciativa de gestió en comú, en cas d'oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

 

h) Si és el cas, certificat que l'explotació està inscrita en el Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana o en la Indicació Geogràfica Protegida “Cireres de la Muntanya d'Alacant”.

 

i) Si és el cas, document que atorgue el poder de representació a la persona representant que presente la sol·licitud de la persona interessada, llevat que s'atorgue esta representació a través del Registre de Representants de l'ACCV, d'acord amb el número quatre del resolc quint.

 

j) Quan siga procedent, document que acredite la qualificació d'entitat valenciana socialment responsable, obtinguda en la forma establida reglamentàriament en desenrotllament del títol III de la Llei 18/2018, de 13 de juliol, de la Generalitat, per al foment de la responsabilitat social.

 

k) Si és el cas, acreditació dels compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació de persones físiques o jurídiques, sense personalitat, així com l'import de subvenció a aplicar per cadascun d'ells, que tindran la consideració de persones beneficiàries. Haurà de nomenar-se un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders bastants per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. No podrà dissoldre's l'agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei general de subvencions.

 

l) Si és el cas, d'acord amb el que es preveu en l'article 13.3 bis de la Llei General de Subvencions, certificació emesa per un auditor inscrit en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes que acredite el seu compliment pel sol·licitant, amb independència de qualsevol finançament per al cobrament anticipat de l'empresa proveïdora. A este efecte, si de l'informe d'auditoria dels últims comptes anuals es deduïx un compliment del 100% dels terminis de pagament a proveïdors per part del sol·licitant, bastarà un certificat emés per l'auditor que indique que en el seu treball d'auditoria ha realitzat procediments per a obtindre evidència de la correcció del contingut de la memòria dels comptes anuals com a certificació de compliment del requisit de l'article 13.3 bis. En cas que no siga possible emetre tal certificat (per no existir comptes anuals auditats o perquè estes reflectisquen un percentatge de compliment de terminis de pagament a proveïdors inferior al 100%), es presentarà certificació, basada en un «Informe de Procediments Acordats», que acredite que el sol·licitant en el moment de presentació de sol·licitud d'ajuda no té cap factura pendent de pagament en la qual s'hagen superat els terminis legals de pagament. Esta certificació no podrà tindre en cap cas una antiguitat superior a un mes anterior a la data de presentació de la sol·licitud.

 

m) Declaració d'ajudes de minimis.

 

n) Declaració d'ajudes de minimis en cas que una empresa se separe en dos o més empreses o en cas de fusions o adquisicions d'empreses.

 

2. L'acreditació de la documentació relacionada s'efectuarà sense perjuí del que s'establix en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

3. Quan l'administració actuant consulte o recapte dades o documents en l'àmbit dels fins de la convocatòria que obren en la seua poder o que hagen sigut elaborats per qualsevol altra administració, el règim aplicable serà el següent:

 

a) L'òrgan gestor del procediment haurà d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal d'Administració Tributària, i les dades de l'Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE). En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

 

b) L'òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social, consulta del DNI, dades del registre electrònic de poders notarials, dades del Registre d'Explotacions Agrícoles de la Comunitat Valenciana, dades de joves agricultors, dades del Registre d'Explotació Agrària Prioritària qualificada per la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, i dades del Registre d'Entitats de Titularitat Compartida de la Comunitat Valenciana. No obstant això, si la persona interessada vol oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta a la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'oposa, queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.

 

c) L'òrgan gestor podrà verificar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d'acord amb el que s'establix en la disposició addicional octava de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

Forma de presentació
Telemàtica

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat amb mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per esta via, han de presentar les...

Saber més
Presencial

a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).

b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

I, preferentment, en:

On dirigir-se

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 02-01-2025 00:00:00h

Des de data inicie presentació sol·licituds fins a data publicació resolució en DOGV.

 

Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud es realitzaran presencialment en els registres a què fa referència l'apartat primer d'este resolc tercer, o telemàticament en la seu electrònica de la Generalitat a través de l'adreça d'Internet sede.gva.es/va/proc97446.

 

D'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, si la sol·licitud d'iniciació no reunix els requisits que assenyala l'article 66 d'esta Llei i els exigits en l'Orde 5/2024, d'1 d'agost, de la Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, i en la present convocatòria, es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la citada Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

 

Quan les persones interessades necessiten donar d'alta o modificar un compte bancari per a la percepció de les ajudes convocades, esta actuació es podrà realitzar de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es/proc22648), si bé tenen esta obligació els subjectes previstos en l'article 6 de l'Orde 2/2022, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat.

 

Documentació

1. A la sol·licitud, s'adjuntarà la documentació següent:

 

a) Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant, en cas de no autoritzar o oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

 

b) Acreditació, quan siga procedent, de la identitat del representant legal, quan esta representació es done a terme per una persona jurídica, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

 

c) Acreditació de la persona sol·licitant d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, en cas de no autoritzar o oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

 

d) Model de domiciliació bancària, en cas que la persona sol·licitant no estiga obligada a realitzar l'alta o modificació del compte bancari a través de la corresponent tramitació telemàtica, i no opte per efectuar esta tramitació telemàtica.

 

e) Acreditació que l'explotació de la persona sol·licitant es troba inscrita en el REA de la Comunitat Valenciana en la campanya 2023, així com la identificació de les parcel·les inscrites a nivell de municipi, polígon, parcel·la, recinte, cultiu, sistema d'explotació i superfície cultivada, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

 

f) Si és el cas, acreditació d'agricultor o agricultora professional.

 

g) Quan siga procedent, acreditació de titularitat d'explotació agrària prioritària, explotació de titularitat compartida o iniciativa de gestió en comú, en cas d'oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

 

h) Si és el cas, certificat que l'explotació està inscrita en el Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana o en la Indicació Geogràfica Protegida “Cireres de la Muntanya d'Alacant”.

 

i) Si és el cas, document que atorgue el poder de representació a la persona representant que presente la sol·licitud de la persona interessada, llevat que s'atorgue esta representació a través del Registre de Representants de l'ACCV, d'acord amb el número quatre del resolc quint.

 

j) Quan siga procedent, document que acredite la qualificació d'entitat valenciana socialment responsable, obtinguda en la forma establida reglamentàriament en desenrotllament del títol III de la Llei 18/2018, de 13 de juliol, de la Generalitat, per al foment de la responsabilitat social.

 

k) Si és el cas, acreditació dels compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació de persones físiques o jurídiques, sense personalitat, així com l'import de subvenció a aplicar per cadascun d'ells, que tindran la consideració de persones beneficiàries. Haurà de nomenar-se un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders bastants per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. No podrà dissoldre's l'agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei general de subvencions.

 

l) Si és el cas, d'acord amb el que es preveu en l'article 13.3 bis de la Llei General de Subvencions, certificació emesa per un auditor inscrit en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes que acredite el seu compliment pel sol·licitant, amb independència de qualsevol finançament per al cobrament anticipat de l'empresa proveïdora. A este efecte, si de l'informe d'auditoria dels últims comptes anuals es deduïx un compliment del 100% dels terminis de pagament a proveïdors per part del sol·licitant, bastarà un certificat emés per l'auditor que indique que en el seu treball d'auditoria ha realitzat procediments per a obtindre evidència de la correcció del contingut de la memòria dels comptes anuals com a certificació de compliment del requisit de l'article 13.3 bis. En cas que no siga possible emetre tal certificat (per no existir comptes anuals auditats o perquè estes reflectisquen un percentatge de compliment de terminis de pagament a proveïdors inferior al 100%), es presentarà certificació, basada en un «Informe de Procediments Acordats», que acredite que el sol·licitant en el moment de presentació de sol·licitud d'ajuda no té cap factura pendent de pagament en la qual s'hagen superat els terminis legals de pagament. Esta certificació no podrà tindre en cap cas una antiguitat superior a un mes anterior a la data de presentació de la sol·licitud.

 

m) Declaració d'ajudes de minimis.

 

n) Declaració d'ajudes de minimis en cas que una empresa se separe en dos o més empreses o en cas de fusions o adquisicions d'empreses.

 

2. L'acreditació de la documentació relacionada s'efectuarà sense perjuí del que s'establix en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

3. Quan l'administració actuant consulte o recapte dades o documents en l'àmbit dels fins de la convocatòria que obren en la seua poder o que hagen sigut elaborats per qualsevol altra administració, el règim aplicable serà el següent:

 

a) L'òrgan gestor del procediment haurà d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica, les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal d'Administració Tributària, i les dades de l'Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE). En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

 

b) L'òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social,dades d'identitat del sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal, dades del Registre de representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV), dades del registre electrònic de poders notarials, dades del Registre d'Explotacions Agrícoles de la Comunitat Valenciana, dades de joves agricultors, dades del Registre d'Explotació Agrària Prioritària qualificada per la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, i dades del Registre d'Entitats de Titularitat Compartida de la Comunitat Valenciana. No obstant això, si la persona interessada vol oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta a la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'oposa, queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.

 

c) L'òrgan gestor podrà verificar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d'acord amb el que s'establix en la disposició addicional octava de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

Forma de presentació
Presencial

a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).

b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

I, preferentment, en:

On dirigir-se

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos, a comptar des de l'endemà de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Quantia i cobrament

1. El càlcul de l'ajuda es farà tenint en compte els següents valors:

 

a. En el cas de parcel·les afectades per factors climàtics o ambientals reconeguts en l'informe sobre la reducció de mòduls de caràcter excepcional per incidències meteorològiques de la Comunitat Valenciana per a la campanya de referència de la convocatòria, el valor dels costos de producció del cultiu, que es publicaran en la corresponent convocatòria, multiplicat pel percentatge de reducció de l'índex de rendiment net (mòduls) de la campanya de referència de la convocatòria, bé per motius meteorològics generals per a tota la Comunitat Valenciana, bé per incidències meteorològiques puntuals per a municipis concrets. En el cas de sequera, només seran subvencionables les parcel·les o recintes inscrits en el REA de la Comunitat Valenciana amb sistema d'explotació de secà.

 

b. Si es tracta de parcel·les afectades per incendis forestals o factors climàtics o ambientals reconeguts per l'administració autonòmica o estatal o per una declaració de sinistre per danys en capital assegurat de plantació per al producte cireres de l'assegurança agrària combinada, en la campanya de referència de la convocatòria, que hagen suposat la reposició del cultiu afectat, el valor del marge brut estàndard deixat de percebre des de la campanya de referència de la convocatòria fins a l'entrada en plena producció, d'acord amb els valors que es publiquen en la corresponent convocatòria.

 

2. Els valors obtinguts en l'anterior número es multiplicaran per la superfície de cultiu de cirerer de la parcel·la que conste inscrita en el REA de la Comunitat Valenciana.

 

3. Només es considerarà la superfície de regadiu d'aquelles parcel·les que consten inscrites en el REA de la Comunitat Valenciana amb este sistema d'explotació.

 

4. Estes ajudes se sotmeten al Reglament (UE) 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, modificat pel Reglament (UE) 2019/316 de la Comissió, de 21 de febrer de 2019,pel Reglament (UE) n.º 2391/2023 de la Comissió de 4 d'octubre de 2023, i pel Reglament (UE) n.º 2024/3118 de la Comissió, de 10 de desembre de 2024, segons el qual l'import total de les ajudes de minimis concedides per un Estat membre a una única empresa no excedirà de 50.000 euros durant qualsevol període de tres anys.

 

5. Quan l'import proposat per a concedir en una sol·licitud siga inferior a 300 euros, esta no es tramitarà per qüestió d'eficàcia i eficiència administratives, i s'arxivarà l'expedient amb la comunicació prèvia a la persona sol·licitant.

 

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

1. Les persones sol·licitants hauran de subscriure les declaracions responsables següents, segons corresponga:

 

 

a) Compliment del punt 1 de l'article 1 del Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, en tant que l'empresa es dedica a la producció primària de productes agrícoles.

 

b) Declaració responsable sobre si ha demanat i/o ha obtingut altres ajudes públiques o privades per a la mateixa activitat, fent constar la relació detallada de l'entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda.

 

c) No haver rebut ajudes de minimis en els tres anys previs a la data de concessió, o, en cas d'haver-les rebut, no superar el límit establit d'acord amb l'assenyalat en l'article 3 del Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, modificat pel Reglament (UE) 2019/316 de la Comissió, de 21 de febrer de 2019, pel Reglament (UE) n.º  2391/2023 de la Comissió de 4 d'octubre de 2023, i pel Reglament (UE) n.º 2024/3118 de la Comissió, de 10 de desembre de 2024. En cas d'haver rebut ajudes d'este tipus en el període referit haurà d'indicar-se: l'objecte, el reglament de minimis corresponent i l'import d'estes ajudes. 

 

d) En el cas de fusions o adquisicions d'empreses, declaració de totes les ajudes prèvies de minimis concedides a qualsevol de les empreses que es fusionen, que es tindran en compte per a determinar si la concessió d'una nova ajuda de minimis a la nova empresa o a l'empresa adquirent excedix els límits màxims de minimis corresponents, el topall nacional o el topall sectorial corresponents. Les ajudes de minimis concedides legalment amb anterioritat a la fusió o adquisició continuaran sent legals.

 

e) En el cas que una empresa se separe en dos o més empreses independents, les ajudes de minimis concedides abans de la separació s'assignaran a l'empresa que es va beneficiar d'elles, que és en principi l'empresa que assumix les activitats per a les quals es van concedir les ajudes de minimis. Si esta assignació no fora possible, les ajudes de minimis s'assignaran proporcionalment sobre la base del valor comptable del capital social de les noves empreses en la data efectiva de la separació.

 

f) Compliment de la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'esta obligació, d'acord amb el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat.

 

g) Que disposa d'un pla d'igualtat efectiva de dones i homes, si és el cas, d'acord amb el que s'establix en l'article 20 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes, i en l'article 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

 

h) Haver informat les persones de les quals aporte dades o documentació en este procediment de:

- La comunicació d'estes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

- La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat. Si esta consulta requerix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o el seu representant legal haurà d'haver recaptat esta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment

- La possibilitat i manera d'exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició que li assistixen en relació amb el tractament de les seues dades personals.

 

i) Declaració responsable, d'acord amb el que es preveu en l'article 13.3 bis de la Llei General de Subvencions, en els termes previstos en l'article 26 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

j) Declaració responsable de no estar culpable en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 de la Llei general de subvencions, que no és deutora de la Generalitat per reintegrament de subvencions, que complix amb els requisits exigits en la normativa reguladora, que disposa de la documentació que així ho acredita i que es compromet a mantindre el seu compliment durant el temps inherent a l'exercici del dret de cobrament de la subvenció.


2. Els compromisos que han d'assumir la persones sol·licitants són:

a) Compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, sense personalitat, així com l'import de subvenció a aplicar per cadascun d'ells, que tindran la consideració de beneficiaris. Haurà de nomenar-se un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders bastants per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. No podrà dissoldre's l'agrupació fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei general de subvencions.

 

b) Compromís de compliment de la finalitat per a la qual es concedix esta subvenció i l'aplicació dels fons percebuts amb el manteniment del cultiu de cireres pel període mínim a què fa referència la convocatòria d'ajudes.

 

c) Complir amb les obligacions establides en els articles 13 i 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

Observacions

1. La resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de conformitat amb el que es disposa en l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. No obstant això, podrà anunciar-se en la seu electrònica de la Generalitat la data i el número del DOGV en què la resolució s'ha publicat. Tot això sense perjuí de practicar la resta de les notificacions conforme al que s'establix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

 

2. En la resolució de concessió constaran els continguts mínims a què fa referència l'article 9.4 de l'Orde 5/2024, d'1 d'agost, de la Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca.

 

Òrgans resolució
L'òrgan competent per a emetre la resolució sobre les sol·licituds de subvenció és la persona titular de la Direcció General de Producció Agrícola i Ramadera, per delegació del conseller d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca.

Justificació

Termini
Des de 02-01-2025 00:00:00h

1. En cas d'aplicar la quantia d'ajuda descrita en l'apartat 1.b anterior, el compliment de la finalitat per a la qual es concedix la subvenció i l'aplicació dels fons percebuts es justificarà amb el manteniment del cultiu de cireres per un període mínim de set anys, en parcel·les o recintes de secà, i d'almenys cinc anys, en parcel·les o recintes de regadiu, comptats des de l'any següent al de concessió de l'ajuda.

 

2. En cas de concedir la subvenció d'acord amb la quantia que s'especifica en l'apartat 1.a anterior, es justificarà el compliment de la finalitat per a la qual es concedix esta subvenció i l'aplicació dels fons percebuts amb el manteniment del cultiu de cireres per un període mínim de tres anys, comptats des de l'any següent al de concessió de l'ajuda.

 

Forma de presentació
Telemàtica

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, presentaran la...

Saber més
Presencial

a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).

b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

I, preferentment, en:

On dirigir-se

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
  • Empreses
    • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Ajudes i subvencions

TEMA

  • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Agricultura

PERFILS

  • Ciutadania
  • Empresa
    • Petita i mitjana empresa
    • Professionals i autònoms

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Agricultura

TEMÀTICA

  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions