Procediment de Responsabilitat Patrimonial en l'àmbit competencial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de quantia igual o inferior a 30.000 euros - PRESENTACIÓ RECLAMACIÓ. - Sede electronica
Procediment de Responsabilitat Patrimonial en l'àmbit competencial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de quantia igual o inferior a 30.000 euros - PRESENTACIÓ RECLAMACIÓ.
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud:
OBERT
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Presentació de reclamació de responsabilitat patrimonial davant del departament de salut corresponent de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a fi de sol·licitar indemnització pels danys i perjudicis que s'entenguen causats en l'àmbit de la prestació de serveis o si aquests són de la seua competència, de valoració econòmica de quantia igual o inferior a 30.000 euros.
Observacions
Observacions
Les sol·licituds han de contindre, a més de les dades genèriques que preveu l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les que preveu l'article 67, amb l'especificació de les lesions produïdes, la presumpta relació de causalitat entre aquestes i el funcionament del servei públic, l'avaluació econòmica de la responsabilitat patrimonial, si fora possible, i el moment en què la lesió efectivament es va produir. A més, ha d'anar d'acompanyada de totes les al·legacions, els documents, les informacions que s'estimen oportunes i de la proposició de prova, a més de la concreció dels mitjans dels quals pretenga valdre's la persona que reclama.
Requisits
Requisits
Que s'haja produït una lesió o mal efectiu, avaluable econòmicament i individualitzat en relació amb una persona o grup de persones, de valoració econòmica de quantia igual o inferior a 30.000 euros.
Que el mal s'haja causat a conseqüència del funcionament normal o anormal dels serveis públics prestats per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, excepte en els casos de força major o de danys que el particular tinga el deure jurídic de suportar d'acord amb la llei.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Les persones físiques o jurídiques, o els seus representants, que hagen patit una lesió en qualsevol dels seus béns i drets, sempre que la lesió siga conseqüència del funcionament dels serveis públics prestats per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i constituïsca un mal antijurídic, de valoració econòmica de quantia igual o inferior a 30.000 euros.
Procediments relacionats
Procediments relacionats
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis i documentació
Termini
Termini
Un any des de la producció del fet o l'acte que motive la indemnització o es manifeste el seu efecte lesiu.
En cas de danys de caràcter físic o psíquic a les persones, el termini començarà a computar-se des de la curació o la determinació de l'abast de les seqüeles.
Formularis i documentació
- El formulari de "RECLAMACIÓ DE RESPONSABILITAT PATRIMONIAL".
- La reclamació ha de contindre la descripció dels fets amb motivació sobre la presumpta relació de causalitat entre el funcionament del servei i el mal causat, data en què van tindre lloc els fets, centre sanitari o centres sanitaris implicats, així com l'avaluació econòmica, sempre que siga possible la seua determinació.
- En cas que en el formulari no es puguen especificar totes les dades per falta d'espai ha de presentar un escrit annex signat.
- A la reclamació es podrà annexar qualsevol altra documentació que s'estime procedent a l'efecte de fonamentar-la.
- En cas de representació, si no consta d'alta en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'Estat, haurà d'aportar original o còpia compulsada del document que acredite la capacitat o poder de representació de qui subscriga la sol·licitud, respecte de la persona física o jurídica en nom de qui actue o reclame, que s'ha d'efectuar per qualsevol dels mitjans admesos en dret.
Taxa o pagament
Taxa o pagament
No està subjecte a taxes.
Presentació
Presentació
Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen.
b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú.
c) En les oficines de Correus, en la forma que s'establisca reglamentàriament.
d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.
e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
I, preferentment, en els registres dels departaments de salut corresponents:
On dirigir-se
- REGISTRE GENERAL DEL DEPARTAMENT DE SALUT D'ALCOI/ALCOY
- REGISTRE GENERAL DEL DEPARTAMENT DE SALUT D'ELDA
- REGISTRE GENERAL DEL DEPARTAMENT DE SALUT D'ALACANT-HOSPITAL GENERAL
- REGISTRE GENERAL DEL DEPARTAMENT DE SALUT D'ALACANT-SANT JOAN D'ALACANT
- REGISTRE GENERAL DEL DEPARTAMENT DE SALUT D'ELX-HOSPITAL GENERAL
- REGISTRE GENERAL DEL DEPARTAMENT DE SALUT DE LA MARINA BAIXA
- REGISTRE GENERAL DEL DEPARTAMENT DE SALUT D'ORIHUELA
- REGISTRE GENERAL DEL DEPARTAMENT DE SALUT DE REQUENA
- REGISTRE GENERAL DEL DEPARTAMENT DE SALUT DE VINARÒS
- REGISTRE GENERAL DEL DEPARTAMENT DE SALUT DE CASTELLÓ
- REGISTRE GENERAL DEL DEPARTAMENT DE SALUT DE LA PLANA
- REGISTRE GENERAL DEL DEPARTAMENT DE SALUT DE SAGUNT/SAGUNTO
- REGISTRE GENERAL DEL DEPARTAMENT DE SALUT DE VALENCIA-ARNAU DE VILANOVA-LLIRIA
- REGISTRE GENERAL DEL DEPARTAMENT DE SALUT DE VALÈNCIA-CLÍNIC-MALVARROSA
- REGISTRE GENERAL DEL DEPARTAMENT DE SALUT DE VALENCIA-DOCTOR PESET
- REGISTRE GENERAL DEL DEPARTAMENT DE SALUT VALÈNCIA-LA FE
- REGISTRE GENERAL DEL DEPARTAMENT DE SALUT DE GANDIA
- REGISTRE GENERAL DEL DEPARTAMENT DE SALUT DE XÀTIVA-ONTINYENT
- REGISTRE GENERAL DEL DEPARTAMENT DE SALUT DE VALÈNCIA - CONSORCI HOSPITAL GENERAL
- Registre General de la Conselleria de Sanitat
Pol. CARAMANXELL, S/N
03804 - Alacant/Alicante
Crta. ELDA-SAX, S/N
03600 - Alacant/Alicante
C/ PINTOR BAEZA, 12
03010 - Alacant/Alicante
Crta. ALACANT-VALÈNCIA, S/N
03550 - Alacant/Alicante
C/ CAMÍ DE L'ALMAZARA, 11
03203 - Alacant/Alicante
Av. ALCALDE EN JAUME BOTELLA MAYOR, 7
03570 - Alacant/Alicante
Crta. ORIHUELA-ALMORADÍ, S/N (PDA.S.BART.)
03314 - Alacant/Alicante
CASA BLANCA, S/N
46340 - València/Valencia
Av. GIL DE ATROCILLO, S/N
12500 - Castelló/Castellón
Av. BENICÀSSIM, S/N
12004 - Castelló/Castellón
Crta. VILA-REAL-BURRIANA (CV-185), KM 0,5
12540 - Castelló/Castellón
Av. RAMON I CAJAL, S/N
46520 - València/Valencia
C/ SANT CLEMENT, 12
46015 - València/Valencia
Av. BLASCO IBÁÑEZ, 17
46010 - València/Valencia
Av. GASPAR AGUILAR, 90
46017 - València/Valencia
Av. FERNANDO ABRIL MARTORELL, 106
46026 - València/Valencia
Av. DE LA MEDICINA, 6 (POL. SANXO LLOP)
46702 - València/Valencia
Crta. XÀTIVA-SILLA, KM 2
46800 - València/Valencia
Av. TRES CREUS, 2
46014 - València/Valencia
C/ MISSER MASCÓ, 31 -33
46010 - València/Valencia
Telemàtica
Com es tramita telemàticament, a través de l'enllaç corresponent:
Tramitar amb certificat electrònic.
Tramitació
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat.
1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida s'ha de fer MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual s'acaba d'indicar.
Per a això, cal disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s'admeten:
- El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l'FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana).
- I el sistema clave-signatura de l'Estat.
Més informació respecte dels sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/va/sede_certificados
2. Per a fer tràmits per via telemàtica davant de l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), cal inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en:
- En https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp
- I en http://regrep.accv.es/accv_repr/zonarep/index.html/
Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que presenta.
3. Fent clic en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (de color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i la documentació omplida i signada digitalment que s'haja d'aportar i fer la presentació telemàtica de tot això, amb la qual cosa obtindreu el corresponent justificant de registre.
4. Fent clic en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (de color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i la documentació omplida i signada digitalment que s'haja d'aportar i fer la presentació telemàtica de tot això, amb la qual cosa obtindreu el corresponent justificant de registre.
5. Respecte dels DOCUMENTS QUE CAL ANNEXAR, si és el cas:
És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots, els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que posteriorment pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic.
Normativa
Normativa
- Resolució de 21 de desembre de 2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública per la qual es deleguen competències en matèria de responsabilitat patrimonial.
- https://www.boe.es/boe_valenciano/dias/2015/10/02/pdfs/BOE-A-2015-10566-V.pdf
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
Procés de tramitació
Procés de tramitació
Les fases de tramitació seran les generals del procediment administratiu, amb les especialitats dels articles 67, 81, 91 i 92 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
a) INICI del procediment després de la reclamació administrativa; en cas que siga necessari, es procedirà al requeriment d'esmena o millora de la sol·licitud.
b) Els procediments la quantia dels quals siga igual a 30.000 euros o inferior els tramitarà el departament de salut corresponent.
c) INSTRUCCIÓ: Es recaptarà tota la informació pertinent al cas: històries clíniques del supòsit perjudicat, informes de funcionament dels hospitals o centres de salut implicats, informes mèdics pericials, informes del Servei d'Inspecció de Serveis Sanitaris i, si és el cas, informe de la Comissió de Valoració del Dany.
d) AUDIÈNCIA als interessats per a la presentació d'al·legacions.
e) PROPOSTA de resolució i dictamen del Consell Jurídic Consultiu (serà necessari recaptar un dictamen quan la quantia reclamada siga superior a 30.000 euros).
f) RESOLUCIÓ administrativa.
La competència de tramitació i resolució correspon d'acord amb la *cuantia de la valoració econòmica:
- *Cuantia igual o inferior a 30.000:
. Persones titulars de les gerències dels departaments de salut, en la seua *ambito de demarcació
. Persones titulars dels comissionats de la Conselleria de Sanitat de les societats concessionàries d'assistència sanitària de la Comunitat *Valeciana, en el seu àmbit de demarcació
. Persona titular de la direcció del Centre de Transfusions de la Comunitat Valenciana en el seu àmbit de funcionament.
. Sotssecretària Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en els casos que no siguen competents les persones titulars anteriors.
- *Cuantia superior a 30.000 euros: persona titular de la sotssecretària de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.
òrgans de tramitació
òrgans de tramitació
SERVEI DE RESPONSABILITAT PATRIMONIAL
CONSELLERIA DE SANITAT UNIVERSAL I SALUT PUBLICA
C/ MISSER MASCÓ, 31-33
46010 València
DEPARTAMENTS DE SALUT
CENTRE DE TRANSFUSIONS
- Conselleria de Sanitat
C/ MISSER MASCÓ, 31 -33
46010 - València/Valencia
Observacions
Observacions
A) RECURS POTESTATIU DE REPOSICIÓ
- Resolució expressa: el termini serà d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que preveu l'article 123 i concordants de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, davant del mateix òrgan que la va dictar.
- Silenci administratiu: en qualsevol moment a partir d'endemà del dia en què es produïsca l'acte presumpte.
B) RECURS CONTENCIÓS ADMINISTRATIU: es pot interposar directament, bé davant del jutjat contenciós administratiu que siga procedent o bé davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, segons corresponga per raó de la quantia, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la notificació de la resolució, de conformitat amb el que disposa l'article 46.1 i 8.2.c i 10.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Termini màxim
Termini màxim
El termini màxim per a resoldre i notificar els expedients serà de 6 mesos a comptar de la presentació de la reclamació, amb la possibilitat d'ampliació d'aquest termini en altres 6 mesos. Es podrà acordar la suspensió del procediment en els casos que preveu la llei.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
SOTSSECRETÀRIA
CONSELLERIA DE SANITAT UNIVERSAL I SALUT PUBLICA
C/ MISSER MASCÓ, 31-33
46010 València
GERENTS I COMISSIONATS DELS DEPARTAMENTS DE SALUT, DIRECTOR CENTRE TRANSFUSIONS segons Resolució de 21 de desembre de 2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es deleguen competències en matèria de responsabilitat patrimonial.
- Conselleria de Sanitat
C/ MISSER MASCÓ, 31 -33
46010 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí