Procediment de Responsabilitat Patrimonial en l'àmbit competencial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de quantia superior a 30.000 euros - PRESENTANCIÓN RECLAMACIÓ.

Codi SIA: 2413365
Codi GUC: 21412
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Presentació de reclamació de responsabilitat patrimonial davant de la Sotssecretaria de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública a fi de sol·licitar indemnització pels danys i perjudicis que s'entenguen causats en l'àmbit de la prestació de serveis o en ocasió dels que siguen de la seua competència, de valoració econòmica de quantia superior a 30.000 euros.

Observacions

Observacions

Les sol·licituds han de contindre, a més de les dades genèriques que preveu l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les que preveu l'article 67, amb l'especificació de les lesions produïdes, la presumpta relació de causalitat entre aquestes i el funcionament del servei públic, l'avaluació econòmica de la responsabilitat patrimonial, si fora possible, i el moment en què la lesió efectivament es va produir. A més, ha d'anar d'acompanyada de totes les al·legacions, els documents, les informacions que s'estimen oportunes i de la proposició de prova, a més de la concreció dels mitjans dels quals pretenga valdre's la persona que reclama.

Requisits

Requisits

Que s'haja produït una lesió o mal efectiu, avaluable econòmicament i individualitzat en relació amb una persona o grup de persones, de valoració econòmica de quantia igual a 30.000 euros o superior. Que el mal s'haja causat a conseqüència del funcionament normal o anormal dels serveis públics prestats per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, excepte en els casos de força major o de danys que el particular tinga el deure jurídic de suportar d'acord amb la llei.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones físiques o jurídiques, o els seus representants, que hagen patit una lesió en qualsevol dels seus béns i drets, sempre que la lesió siga conseqüència del funcionament dels serveis públics prestats per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública i constituïsca un mal antijurídic, de valoració econòmica de quantia superior a 30.000 euros.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).
  • Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
  • Resolució de 21 de desembre de 2021, de la conselleria de Sanitat Universal i Salud Pública, per la qual es deleguen competències en matèria de responsabilitat patrimonial.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Un any des de la producció del fet o l'acte que motive la indemnització o es manifeste el seu efecte lesiu. En cas de danys de caràcter físic o psíquic a les persones, el termini començarà a computar-se des de la curació o la determinació de l'abast de les seqüeles.

Formularis i documentació

-El formulari de "RECLAMACIÓ DE RESPONSABILITAT PATRIMONIAL". - La reclamació ha de contindre la descripció dels fets amb motivació sobre la presumpta relació de causalitat entre el funcionament del servei i el mal causat, data en què van tindre lloc els fets, centre sanitari o centres sanitaris implicats, així com l'avaluació econòmica, sempre que siga possible la seua determinació. - En cas que en el formulari no es puguen especificar totes les dades per falta d'espai ha de presentar un escrit annex signat. - A la reclamació es podrà annexar qualsevol altra documentació que s'estime procedent a l'efecte de fonamentar-la. - En cas de representació, si no consta d'alta en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'Estat, haurà d'aportar original o còpia compulsada del document que acredite la capacitat o poder de representació de qui subscriga la sol·licitud, respecte de la persona física o jurídica en nom de qui actue o reclame, que s'ha d'efectuar per qualsevol dels mitjans admesos en dret.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

No està subjecte a taxes.

Presentació

Presentació

Presencial
- En el registre electrònic de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública o el corresponent registre dels departaments de salut als quals s'adrecen, així com en la resta de registres electrònics de qualsevol de les administracions públiques o entitats a les quals es refereix l'article 2.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. - En qualsevol oficina de Correus. En aquest cas, la presentació de la sol·licitud en l'oficina de correus corresponent s'ha de fer d'acord amb el que disposa l'article 31 del Reial decret 1829/1999, de 31 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula la prestació dels serveis postals, en sobre obert, a fi que l'exemplar destinat a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública siga datat i segellat abans de ser certificat. En cas que la sol·licitud no estiga datada i segellada per l'oficina de Correus corresponent, s'entendrà com a data vàlida de presentació la que aparega en l'entrada de registre de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. - En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. - En les oficines d'assistència en matèria de registres. - En qualsevol altre que establisca les disposicions vigents. I, preferentment, a:
Telemàtica
Com es tramita telemàticament, a través de l'enllaç corresponent: Tramitar amb certificat electrònic Tramitació Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. 1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida s'ha de fer MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual s'acaba d'indicar. Per a això, cal disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests sistemes, s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per l'FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). - I el sistema clave-signatura de l'Estat. Més informació respecte dels sistemes admesos en la seu electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2. Per a fer tràmits per via telemàtica davant de l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), cal inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració general de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en: - En https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=17168&version=amp - I en http://regrep.accv.es/accv_repr/zonarep/index.html/ Sense aquesta inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona que presenta. 3. Fent clic en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (de color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i la documentació omplida i signada digitalment que s'haja d'aportar i fer la presentació telemàtica de tot això, amb la qual cosa obtindreu el corresponent justificant de registre. 4. Fent clic en l'enllaç directe indicat en "Com es tramita telemàticament?" o en l'enllaç "TRAMITAR AMB CERTIFICAT" (de color roig a l'inici d'aquest tràmit), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i la documentació omplida i signada digitalment que s'haja d'aportar i fer la presentació telemàtica de tot això, amb la qual cosa obtindreu el corresponent justificant de registre. 5. Respecte dels DOCUMENTS QUE CAL ANNEXAR, si és el cas: És recomanable que, en primer lloc, els reuniu tots, els ompliu, els signeu i els guardeu electrònicament en el vostre ordinador, de manera que posteriorment pugueu incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les fases de tramitació seran les generals del procediment administratiu, amb les especialitats dels articles 67, 81, 91 i 92 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. a) INICI del procediment després de la reclamació administrativa; en cas que siga necessari, es procedirà al requeriment d'esmena o millora de la sol·licitud. b) Els procediments la quantia dels quals siga igual o inferior a 30.000 euros seran tramitats d'acord amb la Resolució de Delegació, de 21 de desembre de 2021, de la Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, segons es detalla posteriorment. c) INSTRUCCIÓ: Es recaptarà tota la informació pertinent al cas: històries clíniques del supòsit perjudicat, informes de funcionament dels hospitals o centres de salut implicats, informes mèdics pericials, informes del Servei d'Inspecció de Serveis Sanitaris i, si és el cas, informe de la Comissió de Valoració del Dany. d) AUDIÈNCIA als interessats per a la presentació d'al·legacions. e) PROPOSTA de resolució i dictamen del Consell Jurídic Consultiu (serà necessari recaptar un dictamen quan la quantia reclamada siga superior a 30.000 euros). f) RESOLUCIÓ administrativa. La competència de tramitació i resolució correspon d'acord amb la *cuantia de la valoració econòmica: - *Cuantia igual o inferior a 30.000€: . Persones titulars de les gerències dels departaments de salut, en la seua *ambito de demarcació . Persones titulars dels comissionats de la Conselleria de Sanitat de les societats concessionàries d'assistència sanitària de la Comunitat *Valeciana, en el seu àmbit de demarcació . Persona titular de la direcció del Centre de Transfusions de la Comunitat Valenciana en el seu àmbit de funcionament. . Sotssecretària Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en els casos que no siguen competents les persones titulars anteriors. - *Cuantia superior a 30.000 euros: persona titular de la sotssecretària de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

SERVEI DE RESPONSABILITAT PATRIMONIAL CONSELLERIA DE SANITAT UNIVERSAL I SALUT PUBLICA C/ MISSER MASCÓ, 31-33 46010 València DEPARTAMENTS DE SALUT CENTRE DE TRANSFUSIONS

Observacions

Observacions

A) RECURS POTESTATIU DE REPOSICIÓ - Resolució expressa: el termini serà d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que preveu l'article 123 i concordants de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, davant del mateix òrgan que la va dictar. - Silenci administratiu: en qualsevol moment a partir d'endemà del dia en què es produïsca l'acte presumpte. B) RECURS CONTENCIÓS ADMINISTRATIU: es pot interposar directament, bé davant del jutjat contenciós administratiu que siga procedent o bé davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, segons corresponga per raó de la quantia, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la notificació de la resolució, de conformitat amb el que disposa l'article 46.1 i 8.2.c i 10.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar els expedients serà de 6 mesos a comptar de la presentació de la reclamació, amb la possibilitat d'ampliació d'aquest termini en altres 6 mesos. Es podrà acordar la suspensió del procediment en els casos que preveu la llei.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

SOTSSECRETÀRIA CONSELLERIA DE SANITAT UNIVERSAL I SALUT PUBLICA C/ MISSER MASCÓ, 31-33 46010 València GERENTS I COMISSIONATS DELS DEPARTAMENTS DE SALUT, DIRECTOR CENTRE TRANSFUSIONS segons Resolució de 21 de desembre de 2021, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es deleguen competències en matèria de responsabilitat patrimonial

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa