Ajudes indemnitzatòries per a l'erradicació i el control del bacteri de quarantena "Xylella fastidiosa", en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca

Codi SIA: 688159
|
Codi GVA: 18932
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 09-10-2024

Fins 08-11-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

La Llei de Sanitat Vegetal preveu que els afectats per l'obligatorietat de la lluita contra una plaga es beneficiaran de l'assistència tècnica i de les ajudes econòmiques que, si és el cas, es determinen en la norma corresponent, reconeixent que, quan les mesures establides per a la lluita contra plagues suposen la destrucció, deterioració o inutilització dels béns o propietats particulars o públiques, l'administració competent que haja declarat la plaga compensarà als perjudicats mitjançant la deguda indemnització.

 

En este sentit, la Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, establix les ajudes indemnitzatòries per a l'erradicació i el control del bacteri de quarantena Xylella fastidiosa tant en les parcel·les dels propietaris agrícoles com per als proveïdors de material vegetal de la Comunitat Valenciana.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 09-10-2024 fins a 08-11-2024
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 09-10-2024 00:00:00h
Observacions

1. Podran obtindre la condició de beneficiari els qui es troben en la situació que fonamenta la concessió de les ajudes previstes en l'orde de bases reguladores, sempre que complisquen amb les obligacions contemplades en l'article 14 de la Llei General de Subvencions, llevat que concórrega en ells alguna de les prohibicions arreplegades en l'article 13 de la citada norma. 

2. D'acord amb el que es disposa en l'article 1.1.a del Reglament (UE) 2022/2472 de la Comissió, de 14 de desembre de 2022, els beneficiaris d'estes ajudes hauran de ser microempreses, petites o mitjanes empreses (pimes), atenent per a la seua definició, segons el que es preveu en l'article 2.52) del citat Reglament, als criteris establits en el seu Annex I.   

Els beneficiaris d'estes ajudes no podran pertànyer a la categoria d'empreses en crisis, d'acord amb les Directrius Comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i reestructuració d'empreses no financeres en crisis (Comunicació 2014/C 249/01, de la Comissió, de 31 de juliol de 2014), excepte en el cas que les ajudes vagen destinades a compensar els costos de prevenció, control i erradicació de plagues vegetals conforme al que s'establix en l'article 26, apartats 8 i 9, en relació amb l'article 1.5.c del Reglament 2022/2472 de la Comissió, de 14 de desembre de 2022.

Així mateix, no podran atorgar-se estes ajudes als qui estiguen subjectes a una orde de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior.

3. En particular, i considerant la finalitat d'utilitat pública o interés social que es pretén fomentar amb l'atorgament d'estes ajudes, els beneficiaris deuran, així mateix, observar les obligacions establides en l'àmbit de la lluita contra plagues per la Llei 43/2002, de 20 de novembre, de Sanitat Vegetal, aplicant les mesures fitosanitàries obligatòries que s'establisquen a conseqüència de la declaració d'existència o actualització de la situació de la plaga, mitjançant resolució de l'òrgan administratiu competent, sense que puguen resistir-se a les mateixes per mitjà de conductes de fet encaminades a impedir, obstaculitzar, dificultar o retardar la seua realització, i sense perjuí del seu dret a utilitzar, si és el cas, els mitjans legals previstos per l'ordenament jurídic per a oposar-se a l'adopció d'estes mesures per raons fundades en Dret. En correspondència amb l'anterior, i d'acord amb el que es preveu en l'article 26.14 del Reglament 2022/2472 de la Comissió, de 14 de desembre de 2022, no es concediran ajudes individuals quan quede demostrat que la infestació amb la plaga vegetal ha sigut causada deliberadament o per negligència del beneficiari.

4. En el cas que la persona afectada decidisca dur a terme, pels seus propis mitjans, les mesures acordades per la persona titular de la direcció general competent en la matèria, haurà de comunicar-ho amb caràcter previ al servici de sanitat vegetal, amb la finalitat que pel personal tècnic de la Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca estenga acta prèvia in situ, descriptiva de la situació en què es troba el material vegetal especificat. Una vegada efectuada l'anterior comprovació, hauran d'adoptar-se les mesures de caràcter fitosanitari d'erradicació i control en la forma prevista en la resolució corresponent, la qual cosa haurà de comunicar-se al servici amb competències en la matèria, després de la finalització dels treballs, a fi de que puga realitzar-se una verificació sobre el terreny de la correcta execució de les mesures imposades, del que haurà de quedar constància en la corresponent acta que s'estendrà pel personal tècnic de la Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca.

5. La inobservança de les obligacions establides en este article pels qui resulten afectats per les mesures de caràcter fitosanitari imposades per a la lluita contra la plaga, que haurà d'acreditar-se mitjançant informe emés pel servici amb competències en matèria de sanitat vegetal sobre la base de les actes alçades pel personal tècnic de la Conselleria, en les quals hauran de reflectir-se els fets que, constatats per aquells, posen de manifest esta contravenció, tindrà caràcter d'incompliment total de la finalitat de la subvenció i, per tant, determinarà la impossibilitat d'accedir a esta. 

6. En aplicació del que es preveu en el Decret 118/2022, de 5 d'agost, del Consell, pel qual es regula la inclusió de clàusules de responsabilitat social en la contractació pública i en la convocatòria d'ajudes i subvencions, l'arrancada i la destrucció del material vegetal realitzat per la persona interessada, amb els seus propis mitjans, es durà a terme seguint les instruccions del personal tècnic de la Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, havent d'utilitzar per als tractaments fitosanitaris prescrits els productes autoritzats, que siguen respectuosos amb el medi ambient

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Podran obtindre la condició de beneficiaris de les indemnitzacions regulades en la present orde: a) Les persones propietàries de parcel·les que s'hagen vist afectades per l'adopció de les mesures de caràcter fitosanitari obligatòries per a la lluita contra Xylella fastidiosa, acordades mitjançant resolució de la direcció general competent en matèria de sanitat vegetal.

b) Els proveïdors de material vegetal, inscrits en el Registre d'Operadors Professionals de Vegetals (ROPVEG), que s'hagen vist afectats per l'adopció de les mesures de caràcter fitosanitari obligatòries per a la lluita contra Xylella fastidiosa, acordades mitjançant resolució de la direcció general competent en matèria de sanitat vegetal.

No podran ser beneficiaris d'estes ajudes les persones propietàries de parcel·les que es troben abandonades. Es considerarà que una parcel·la està abandonada si complix alguna de les següents condicions:

a) Quan l'estat vegetatiu de l'arbre/cep indique que està sec.

b) Quan quede constatada la no aplicació clara de pràctiques de cultiu en els arbres/ceps, per falta de poda o d'aplicació de tractaments, quan existisquen fruits sense recol·lectar, o per l'observança, si és el cas, de xucladors *lignificados, branques mortes, vinyes *bravías, etc.

c) Quan en l'arbre/cep s'observen indicis d'abandó i hi haja presència de plantes plurianuals arbustives en gran part de la superfície (no de manera aïllada o testimonial) amb fort creixement, sense aplicació clara de pràctiques de cultiu en la terra (cultiu mínim, conservació, etc) i siga necessari realitzar labors extraordinàries, com a ús de maquinària pesant, desbrossaments, etc., per a tornar a posar la superfície en bones condicions agràries i mediambientals (reversibilitat dels cultius abandonats).

Requisits

1. Els requisits que han de reunir les persones interessades per a poder percebre les presents ajudes seran aquells que venen recollits en l'article 3 de l'Orde 6/2024, de 14 d'agost, de bases reguladores.

2. Juntament amb la sol·licitud d'ajuda, els interessats acompanyaran la següent documentació:

a) Acreditació de la identitat de la persona jurídica, mitjançant còpia del seu NIF, en el cas que no s'autoritze la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment a través de la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat, o jurídica, per qualsevol mig vàlid en Dret.

b) Acreditació, si és el cas, per qualsevol mig vàlid en Dret, de la representació que ostente qui formule la sol·licitud en nom d'una altra persona.

c) En el cas de propietaris de parcel·les afectades, còpia de certificació registral o notarial del títol de propietat, o, en cas que no puga aportar-se la documentació anterior per concórrer circumstàncies justificades que impedisquen o dificulten la seua obtenció, certificació cadastral descriptiva i gràfica, actualitzada, en la qual figure de mode inequívoc el dret de propietat sobre la parcel·la afectada de la persona sol·licitant de l'ajuda, quan la persona sol·licitant s'opose a la consulta d'esta certificació per l'òrgan gestor a través de la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat.

d) Acreditació d'estar al corrent en el compliment de les obligacions amb les agències tributària estatal i autonòmica, en el cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor a través de la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat.

e) Acreditació d'estar al corrent en els pagaments amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, en cas d'oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor a través de la Plataforma Autonòmica d'Interoperabilitat.

f) Model de domiciliació bancària, en cas que la persona sol·licitant no estiga obligada a realitzar l'alta o modificació del compte bancari a través del corresponent tràmit automatitzat, i no opte per efectuar-lo d'esta forma.

L'acreditació de la documentació relacionada s'efectuarà sense perjuí del que s'establix en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. No obstant això, i de manera excepcional, quan la rellevància del document en el procediment l'exigisca o existisquen dubtes raonables en relació amb la informació consultada, o acreditada mitjançant còpia, l'òrgan gestor podrà requerir, de forma motivada, l'exhibició del document o informació original.

3. Quan l'Administració actuant consulte o recapte dades o documents, en l'àmbit dels fins de la convocatòria, que estiguen a poder o que hagen sigut elaborats per qualsevol altra Administració, el règim aplicable serà el següent:

a) L'òrgan gestor del procediment haurà d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica i les dades d'identitat fiscal davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

b) L'òrgan gestor del procediment està facultat per a consultar les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, si és el cas, del seu representant legal, les dades relatives a l'exigència d'estar al corrent en les obligacions amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, així com els relatius a la descripció gràfica de la parcel·la en el registre administratiu del cadastre. No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique, de manera expressa, el seu desacord a esta consulta, així com els motius que ho justifiquen, quedant obligada, en este últim cas, a aportar els documents acreditatius corresponents.

c) L'òrgan gestor podrà verificar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d'acord amb el que s'establix en la Disposició Addicional Octava de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic i en l'article 13 de la Llei 39/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

4. Així mateix, les persones sol·licitants d'ajuda hauran de subscriure les següents declaracions responsables, que figuren incorporades al propi formulari normalitzat de sol·licitud:

a) Que s'ha destruït el material vegetal infectat, seguint les instruccions de la Conselleria competent en matèria d'Agricultura.

b) Que es compromet a complir les mesures fitosanitàries ordenades pels servicis tècnics de la Conselleria competent en matèria d'Agricultura, així com a col·laborar amb els mateixos en l'aplicació de les mesures acordades per al control i erradicació de la plaga.

c) Que no es troba culpable en alguna de les situacions previstes en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, que impossibiliten obtindre la condició de beneficiari de subvencions, que no és deutora de la Generalitat per reintegrament de subvencions, que complix amb els requisits exigits en la normativa reguladora, que disposa de la documentació que així ho acredita i que es compromet a mantindre el seu compliment durant el temps inherent a l'exercici del dret de cobrament de la subvenció.

d) Complir amb la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, estar exempta d'esta obligació, de conformitat amb el que s'establix en el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell, pel qual es regulen procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat.

e) No pertànyer a la categoria d'empreses en crisis, d'acord amb el que es disposa en les Directrius Comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i reestructuració d'empreses en crisis (2014/C249/01), o bé, en el cas de pertànyer a la categoria d'empreses en crisis, o haver-se convertit l'empresa en una empresa en crisi a causa de les pèrdues o danys causats pels costos d'erradicació i reparació dels danys causats per Xylella fastidiosa .

f) Tindre la condició de pime.

g) No tractar-se d'empreses subjectes a una orde de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior.

h) Que ha informat les persones de les quals aporta dades o documentació en este procediment, de la comunicació dels mateixos a l'Administració parar el seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment; de la possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat; i del dret d'oposició que li assistix al fet que l'Administració tracte les seues dades, i en este cas haurà de comunicar-se esta oposició a l'Administració, als efectes oportuns. Així mateix, declara que en el cas que esta consulta requerisca per llei autorització de la persona les dades de la qual es consultaran, disposa d'esta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

Com es tramita

Procés de tramitació

1. La instrucció de l'expedient la farà el servei competent en matèria de sanitat vegetal, que examinarà la sol·licitud i la documentació presentada i adjuntarà les còpies de les resolucions corresponents i les actes alçades durant les actuacions.

2. Les sol·licituds presentades seran tramitades i resoltes per ordre rigorós de presentació, fins a l'esgotament de la quantitat màxima disponible en cada convocatòria.

Sol·licitud

Termini
Des de 09-10-2024 fins a 08-11-2024

El termini de presentació de sol·licituds serà d'1 mes, a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV nº 9953 de 08.10.2024)

Per al material vegetal que s'haja destruït abans de la publicació de la present convocatòria, així com als titulars d'explotacions als quals s'haguera erradicat el material vegetal una vegada finalitzat el termini establit en la convocatòria per a presentar la corresponent sol·licitud,  es tindrà en compte el que establix la disposició addicional tercera, de l'Orde 6 /2024, de 14 d'agost, subvencionabilitat d'actuacions anteriors i posteriors a les publicacions de les convocatòries especifiques.

 

Documentació

En la sol·licitud s'ha d'incloure el nom i la raó social del propietari de la parcel·la o l'empresa proveïdora de material vegetal sol·licitant. S'ha d'acompanyar amb la documentació següent:

 

a) Còpia del NIF o el CIF dels sol·licitants, quan no autoritzen a l'administració la consulta d'aquests a través de mitjans telemàtics, així com de l'acreditació de la seua personalitat jurídica.

b) Acreditació documental de la representació que ostenta la persona que subscriu la sol·licitud.

c) Els propietaris de les parcel·les o proveïdors de material vegetal, segons corresponga:

- Certificació registral,

- Títol de propietat,

- O si escau, certificació cadastral descriptiva i gràfica. En aquest últim cas si no s'autoritza a l'administració a la seua consulta de conformitat amb el que es disposa en l'article 28.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

En el document que s'aporte hauran de constar les següents dades: nom, cognoms i DNI/CIF del propietari o proveïdor de material vegetal, i dades SIGPAC de l'explotació (terme municipal, polígon, parcel·la, recinte i superfície).

d) Acreditació que indique que el beneficiari es troba al corrent de les seues obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social, així com amb la Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, quan no s'autoritze l'Administració perquè ho consulte a través de mitjans telemàtics.

e) Model de domiciliació bancària, en cas que la persona sol·licitant no estiga obligada a realitzar l'alta o modificació del compte bancari a través del corresponent tràmit automatitzat, i no opte per efectuar-lo d'esta forma.

Forma de presentació
Telemàtica

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de...

Saber més
    Presencial

    a) Als registres dels òrgans administratius al quals s'adrecen.

    b) Als registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, ajuntaments i consells insulars, als ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú.

    c) A les oficines de Correus, de la manera que s'establisca reglamentàriament.

    d) A les representacions diplomàtiques o les oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

    e) A qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

     

    No obstant això, els sol·licitants que siguen persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligats a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds s'ha de fer electrònicament. En cas que es faça presencialment, es requerirà l'interessat perquè l'esmene per mitjà de la presentació electrònica. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud el dia en què s'haja fet l'esmena.

     

    I, preferentment, a:

    On dirigir-se

    Al·legació / Aportació

    Termini
    Des de 09-10-2024 00:00:00h
    Forma de presentació
    Telemàtica

    Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones interessades que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar...

    Saber més
    Presencial

    a) Als registres dels òrgans administratius al quals s'adrecen.

    b) Als registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, ajuntaments i consells insulars, als ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú.

    c) A les oficines de Correus, de la manera que s'establisca reglamentàriament.

    d) A les representacions diplomàtiques o les oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

    e) A qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

     

    No obstant això, els sol·licitants que siguen persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligats a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds s'ha de fer electrònicament. En cas que es faça presencialment, es requerirà l'interessat perquè l'esmene per mitjà de la presentació electrònica. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud el dia en què s'haja fet l'esmena.

     

    I, preferentment, a:

    On dirigir-se

    Resolució

    Termini màxim

    El termini màxim per a resoldre i notificar serà de sis mesos des de la presentació de la sol·licitud. Transcorregut este termini sense que s'haja notificat resolució expressa, els interessats podran entendre desestimada la seua sol·licitud per silenci administratiu, de conformitat amb el que es...

    Saber més
    Quantia i cobrament

    La quantia de l'ajuda s'establix segons els barems per al càlcul de les indemnitzacions en plantacions i per a proveïdors de material vegetal.

     

    A) Propietaris de parcel·les agrícoles.

    1. Ajudes per destrucció

    Import màxim de 5000€/ha per la totalitat dels gastos d'arrancada i destrucció del material vegetal duta a terme pel propietari de la parcel·la o a la seua costa.

     

    2. Valor plantacions

    La delimitació del valor de les indemnitzacions s'ha realitzat mitjançant la determinació del valor del perjuí causat per les mesures fitosanitàries imposades, entés com la diferència entre el valor de la parcel·la afectada abans de la seua realització i el valor de la mateixa amb posterioritat a la seua execució. En tots dos casos, el valor de la parcel·la s'ha determinat mitjançant el càlcul de la suma actualitzada dels fluxs de caixa futurs que en la mateixa es poden, previsiblement, generar. Les indemnitzacions s'han establit per fases de cultiu: "plançó en creixement"(2-3 anys), "en producció"(el 75% de la vida útil del cultiu), "decaïment o declivi"(25% de la vida útil) i plantacions de "edats molt avançades.

     

    VEURE: Taula Indemnització per cultiu i edat per unitat de superfície i per exemplar de l'Annex, APARTAT A.2 de l'Orde 6/2024,de 14 d'agost.

     

    B) Proveïdors de material vegetal

    1. Ajudes per destrucció

    Import màxim de 5000 €/ha per la totalitat dels gastos d'arrancada i destrucció del material vegetal duta a terme pel propi proveïdor de material vegetal. Les indemnitzacions han de compensar el valor de mercat de les plantes destruïdes i la pèrdua d'ingressos.

     

    2. Valor dels vegetals

    La determinació del valor de les indemnitzacions s'ha realitzat mitjançant la determinació del valor del perjuí causat per les mesures sanitàries adoptades, entés com la diferència entre el valor dels vegetals abans d'adoptar les mesures i el valor després de l'aplicació d'estes. Seran indemnitzables tots els vegetals que s'hagen destruït en compliment de les mesures dictades per Resolució de Director General responsable en sanitat vegetal.

    S'han definit dos fases o estadis per a ornamentals de temporada, aromàtiques i planta forestal (fase de sembra o esqueix i fase de primer repicat), i tres fases o estadis per a les ornamentals arbustives, fruiteres, cítrics i arbres ornamentals (fase de sembra o esqueix, fase de repicat inicial i fase de desenrotllament de l'exemplar). Una vegada desenrotllat l'exemplar, i superat l'any de formació, els diferents formats es valoraran segons les característiques de diàmetre de tronc i altura pel seu valor comercial.

    VEURE: Taula 1: Fases i valor de la indemnització per tipus de plantes i formats

    Taula 2: Indemnització per plantes mare de material de bases de vinya.

    Taula 3: Indemnització per plantes mare de material certificat de vinya

    de l'APARTAT B.2 de l'Annex de l'Orde 6/2024, de 14 d'agost.

     

    Indemnització per plantes mare de fruiteres i cítrics (€/Ha)

    Any Semestre Planta mare de fruiteres i cítrics

    Any 1>>> semestre 1>>> 20.196,17

    Any 1>>> semestre 2>>> 16.862,83

    Any 2>>> semestre 3>>> 13.529,50

    Any 2>>> semestre 4>>> 10.196,17

    Any 3>>> semestre 5>>> 6.862,83

    Any 3>>> semestre 6>>> 3.529,50

     

    3. Valor de la pèrdua d'ingressos provocades per les mesures ordenades a conseqüència de la detecció de l'organisme nociu.

    El proveïdor haurà d'estar registrats de conformitat amb la Directiva 92/90/CEE de la Comissió i la Llei 30/2006.

    Es diferencien dos situacions de pèrdues:

    1) Per les dificultats de replantació o rotació. Només per a les empreses especialitzades, amb més del 75% de la seua producció en plantes hoste, i sobre la qual procedirà la declaració de "empresa en crisi".

    2) Per les mesures de quarantena, que obliguen a la immobilització i limiten l'àmbit de venda. La declaració anual dels productors de material vegetal serà la base per a la determinació de les plantes produïdes i no venudes. Les indemnitzacions es calcularan pel valor dels costos de producció de les plantes afectades, estimat a partir del càlcul del marge de vendes del sector, que s'estima en un 28,02%.

     

     

    Efecte silenci / Esgota via administrativa
    Desestimatori
    / Sí
    Recurs que procedeix contra la resolució
    Potestatiu de reposició
    Observacions

    Els previstos en la normativa reguladora del procediment administratiu comú.

    Preguntes freqüents

    Dubtes sobre la tramitació
    On consultar dubtes sobre el tràmit:

    Temes relacionats

    MATÈRIES

    • Ciutadania
      • Ajudes, beques i subvencions
    • Empreses
      • Ajudes i subvencions
        • Ajudes i subvencions Agricultura, ramaderia i pesca

    TEMA

    • Agricultura, ramaderia i pesca
      • Sanitat vegetal

    PERFILS

    • Ciutadania
    • Empresa
      • Professionals i autònoms
      • Petita i mitjana empresa

    SECTOR

    • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
      • Sanitat vegetal i alimentària

    TIPUS

    • Ajudes, beques i subvencions