Ajudes per a projectes desenrotllats dins de les estratègies de desenrotllament local participatiu (EDLP) aprovades als grups d'acció local de pesca (GALP) en la Comunitat Valenciana

Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca

Codi SIA: 277062
|
Codi GVA: 18878
Descarregar informació
Termini obert

Des de 05-12-2024

Fins 05-05-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Sol·licitud d'ajudes per a fomentar una pesca sostenible en la Comunitat Valenciana emmarcades en la Prioritat 3 del FEMPA, per a projectes desenrotllats dins de les EDLP aprovades als GALP en la CV.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 05-12-2024 fins a 05-05-2025
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 05-12-2024 00:00:00h
JustificacióTermini pendent
Des de 06-05-2025 00:00:00h
Observacions

Elegibilitat de les operacions:

1. Els projectes que es presenten podran incloure inversions o gastos per a sufragar les operacions presentades en aplicació de cadascuna de les EDLP de cada GALP i que tinguen els objectius definits en el Capítol IV del Títol II del FEMPA.

 

2. Els projectes, perquè siguen elegibles, compliran els següents requisits:

a) Contribuir als objectius del EDLP aprovada per a la zona on actuarà.

b) Estar situats en el territori de cada GALP.

c) Ser tècnica i econòmicament viable.

d) Complir amb les normes sectorials (UE, nacionals i regionals) aplicables a cada tipus de projecte.

e) Complir amb les condicions i els criteris mínims de selecció establits en la EDLP corresponent.

 

3. L'ajuda relativa per a operacions en aplicació d'una EDLP podrà incloure actuacions emmarcades en algun dels altres tipus d'activitat previstos en la Prioritat 1, la Prioritat 2 o la Prioritat 4 del programa FEMPA, excepte les de caràcter compensatori, sempre que estiguen incloses en l'Estratègia i es justifique clarament la seua gestió i impacte local. Quan es concedisca ajuda per a operacions corresponents a altres tipus d'activitat, s'aplicaran les seues respectives condicions i requisits excepte l'expressament indicat en l'Annex III, sobre intensitat d'Ajuda del RFEMPA.

 

4. Totes les operacions seleccionades hauran de complir amb la normativa comunitària, nacional i regional aplicable en matèria d'accessibilitat. En els criteris de selecció per a la concessió de les ajudes del Programa del FEMPA aprovats pel Comité de Seguiment del Programa FEMPA 2021-2027 es pot consultar una relació no exhaustiva de normativa en la matèria susceptible d'aplicar en funció del tipus d'operació.

 

5. Totes les operacions seleccionades hauran de complir amb els requisits en matèria ambiental establits en l'apartat 5.1.2.6 dels Criteris de Selecció per a la concessió de les ajudes del Programa del FEMPA.

Normativa

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Administració
Persones interessades

Amb caràcter general podran ser persones beneficiàries de les ajudes, les persones físiques, jurídiques, i les entitats sense personalitat jurídica que desenrotllen projectes integrats en les EDLP i siguen coherents amb els objectius i les prioritats que en ella s'establisquen, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. S'entendrà que un projecte està integrat en la EDLP quan haja sigut avaluat i aprovat pel GALP corresponent al seu àmbit territorial.

Quan es tracte d'entitats sense personalitat jurídica haurà de fer-se constar expressament en la sol·licitud la quota de participació de cadascun dels membres que la componen, que tindran igualment condició de beneficiaris. Llevat que es dispose una altra cosa en la sol·licitud, es considerarà que cada membre assumirà els compromisos d'execució i rebrà un percentatge de la subvenció equivalent a la quota de participació en l'entitat. En qualsevol cas, haurà de nomenar-se a un representant o apoderat únic de l'entitat, amb poders bastants per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'entitat. No podrà dissoldre's l'entitat fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Els GALP no podran ser beneficiari i executar operacions conforme a l'Estratègia.

Requisits

1. En termes generals, el beneficiari deurà:

a) Disposar de capacitat financera i fonts de finançament estables i suficients per a mantindre la seua activitat durant tot el període subvencionat, així com per a participar en el seu finançament. Esta condició s'acreditarà mitjançant declaració responsable i es verificarà a través de les dades econòmiques dels tres últims exercicis reflectits en els comptes anuals aprovats i depositades en el Registre Mercantil o en el registre oficial en què haja d'estar inscrit. Tal com s'arreplega en el punt 5 de l'article 198 del Reglament (UE, Euratom) nº 2018/1046, la verificació de la capacitat financera no s'aplicarà als següents casos:

i) les persones físiques beneficiàries d'ajudes per a educació;

ii) les persones físiques més necessitades, com a desocupats i refugiats, i que reben ajuda directa;

iii) els organismes públics, incloses organitzacions dels Estats membres;

iv) les organitzacions internacionals;

v) les persones o entitats que sol·liciten bonificacions de tipus d'interés i subvencions de comissions de garanties quan l'objectiu d'estes bonificacions i subvencions siga reforçar la capacitat financera d'un beneficiari o generar una renda.

b) Disposar de les competències i qualificacions professionals requerides per a dur a terme l'acció o el programa de treball proposats.

 

2. No podran ser beneficiaris de les ajudes:

a) Les persones o entitats en els qui concórreguen qualsevol dels supòsits de l'article 13.2 i 3 de la Llei 38/2003 General de Subvencions. Esta condició s'acreditarà mitjançant declaració responsable i es verificarà a través de les consultes de l'òrgan gestor (mitjançant autorització prèvia) o documentació aportada pel sol·licitant i que es detallarà en la convocatòria.

b) Per a subvencions d'import superior a 30.000 euros, quan els sol·licitants siguen persones físiques i jurídiques, distintes de les entitats de dret públic, amb ànim de lucre subjectes a la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, no podran obtindre la condició de beneficiari quan incomplisquen els terminis de pagament previstos en la citada llei. Esta condició s'acreditarà mitjançant declaració responsable en cas d'empreses que d'acord amb la normativa comptable no tinguen l'obligació de presentar comptes o presenten comptes de pèrdues i guanys abreujats. En cas contrari s'acreditarà mitjançant certificat o informe de procediments acordats elaborat per auditor inscrit en el ROAC.

c) Els qui estiguen subjectes a una orde de recuperació d'ajudes a conseqüència d'una decisió prèvia de la Comissió Europea que les declare il·legals i incompatibles amb el mercat comú.

d) Els qui incomplisquen la norma sobre integració de persones amb discapacitat o si és el cas l'exempció, d'acord amb el que es disposa en el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat. Esta condició s'acreditarà mitjançant declaració responsable.

 

3. A més, seran inadmissibles durant un període de temps establit de conformitat amb els annexos I, II, III, IV del Reglament Delegat (UE) 2022/2181, i l'apartat 4 dels Criteris de selecció, les sol·licituds d'ajudes presentades per operadors respecte dels quals l'autoritat competent haja comprovat que:

a) Han comés infraccions greus conformement a l'article 42 del Reglament (CE) 1005/2008 del Consell o a l'article 90 del Reglament (CE) 1224/2009, o conformement a altres actes legislatius adoptats pel Parlament Europeu i pel Consell en el marc de la Política Pesquera Comuna (en endavant PPC).

b) Han estat involucrats en l'explotació, gestió o propietat d'algun vaixell pesquer inclòs en la llista de vaixells INDNR de la Unió Europea segons disposa l'article 40, apartat 3, del Reglament (CE) 1005/2008, o d'algun vaixell amb pavelló de països considerats tercers països no cooperants segons s'establix en l'article 33 d'este Reglament.

c)  Han comés algun dels delictes mediambientals establits en els articles 3 i 4 de la Directiva 2008/99/CE del Parlament Europeu i del Consell, en cas que la sol·licitud d'ajudes es referisca a les activitats de l'aqüicultura.

El període d'inadmissibilitat s'iniciarà en la data que la resolució la resolució sancionadora per la qual es determina la comissió de la infracció adquirix fermesa.

 

4. Tampoc seran admissibles, durant el mateix període establit en el punt anterior, les sol·licituds presentades per un operador respecte del qual l'autoritat competent corresponent haja determinat, per mitjà d'una resolució definitiva, que ha comés frau, tal com es definix en l'article 3 de la Directiva (UE) 2017/1371, en el context del FEMP o del FEMPA.

 

5. A l'efecte d'acreditar els requisits dels punts 4 i 5 es presentarà declaració responsable i certificat d'antecedents penals.

 

6. Així mateix, s'haurà de complir amb els requisits específics arreplegats en les EDLPs aprovades en el seu àmbit territorial, la qual cosa s'acreditarà a través dels informes emesos pels GALP.

Com es tramita

Procés de tramitació

1. El procediment de concessió s'iniciarà d'ofici mitjançant convocatòria publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la Base de dades Nacional de Subvencions, d'acord amb el procediment establit en l'article 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, fixant-se l'import màxim destinat a la subvenció a atorgar en cadascun dels procediments de selecció successius, així com el crèdit pressupostari al qual se li imputa.

 

2. A partir de les pistes d'auditoria, les fulles de control i els informes elaborats pel GALP que acrediten l'adequació a la seua EDLP i la valoració segons els criteris de selecció d'esta, la Secció de Pesca Marítima de la Direcció Territorial corresponent comprovarà que és correcta la documentació presentada i que el sol·licitant complix amb els requisits establits en les presents bases reguladores per a la concessió de l'ajuda econòmica que li puga correspondre.

 

3. Quan les subvencions financen obres o instal·lacions que exigisquen projecte tècnic, este haurà de sotmetre's a informe de l'Oficina de Supervisió de Projectes.

 

4. En el cas que la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanyen els documents preceptius, es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents, amb la indicació que si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 68, apartat 1, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Esta resolució serà dictada pel Director General amb competència en matèria de pesca marítima, tal com s'establix en l'article 18 de l'Orde 10/2024, de 4 d'octubre sense necessitat de valoració per part de la Comissió de Valoració.

 

5. Per a cadascun dels expedients, les seccions de pesca marítima de cada direcció territorial elaboraran un informe de compliment de requisits. En este informe manifestarà si la documentació presentada és correcta, si el sol·licitant complix amb els requisits per a ser beneficiari i si l'operació és elegible d'acord amb el que s'establix en els articles 6 i 7 de l'Orde 10/2024, de 4 d'octubre. A més, en els casos en què es complisquen estes circumstàncies, s'inclourà la proposta de valoració i la puntuació obtinguda d'acord amb els informes emesos pel GALP que inclourà la proposta de cost elegible i la intensitat i l'import d'ajuda proposada.

 

6. La secció de pesca marítima de cada direcció territorial remetrà l'expedient complet juntament amb l'informe de compliment de requisits corresponent a la Direcció General competent en pesca marítima i aqüicultura.

Criteris de valoració

1. La valoració de cadascun dels projectes serà realitzada pel GALP corresponent seguint els criteris de selecció establits en la seua EDLP. Esta valoració s'inclourà en els informes preceptius que el GALP haurà de remetre a l'òrgan instructor per a l'emissió de l'informe de compliment de requisits.

 

2. Les sol·licituds que complisquen amb els requisits exigits en l'Orde 10/2024, de 4 d'octubre i en les corresponents convocatòries, i així ho acredite l'informe de compliment de requisits emés per la secció de pesca marítima de la direcció territorial corresponent, seran revisades per una Comissió de Valoració, creada a este efecte, composta per la persona titular de la Subdirecció General amb competència en pesca marítima i aqüicultura, que la presidirà, la persona titular de la Direcció de Servici d'Ordenació del Sector Pesquer en qualitat de secretari o secretària i dos tècnics de la Direcció General amb competències en pesca marítima i aqüicultura, en qualitat de vocals.

 

3. En cas de vacant absència o malaltia d'algun dels membres de la comissió de valoració, se substituiran estos membres pels tècnics adscrits a la Direcció General competent en pesca marítima i aqüicultura que seran designats per la persona titular de la Direcció General competent en matèria de pesca marítima i aqüicultura.

 

4. Esta comissió de valoració ajustarà el seu funcionament a les previsions establides per als òrgans col·legiats en el capítol II del Títol Preliminar de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.

 

5. La comissió de valoració tindrà una composició equilibrada entre homes i dones, tenint en compte les persones titulars i suplents que puguen ser designades.

 

6. La comissió de valoració podrà recaptar quants informes, dades i documents estime convenient per a resoldre els dubtes que es presenten i prendre els acords necessaris.

 

7. La comissió de valoració revisarà els informes de compliment de requisits, ordenarà els expedients de major a menor segons la proposta de valoració d'este informe i, en funció del crèdit disponible establit en la convocatòria, remetrà informe amb el resultat a l'òrgan instructor, en este cas les seccions de pesca marítima de les direccions territorials. En este informe s'expressarà la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció i la seua quantia, així com, i de manera expressa, la desestimació de la resta de sol·licituds.

En cas que el crèdit pressupostari disponible en la convocatòria fora insuficient per a atendre totes les sol·licituds que complisquen amb els requisits exigits, es resoldran negativament aquelles amb menor puntuació per falta de fons. En cas d'empat es prioritzarà per a resoldre positivament aquella sol·licitud que haja sigut presentada primer.

 

8. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que haurà de notificar-se als interessats en la forma que establisca la convocatòria, i es concedirà un termini de 10 dies per a presentar al·legacions.

 

9. Examinades les al·legacions adduïdes si és el cas pels interessats, es formularà la proposta de resolució definitiva, que haurà d'expressar el sol·licitant per al qual es proposa la concessió de la subvenció, i la seua quantia, especificant la seua avaluació i els criteris de valoració seguits per a efectuar-la.

 

10. La proposta de resolució definitiva s'elevarà a l'òrgan competent per a la seua resolució.

Òrgans de tramitació
1. La instrucció del procediment per a la concessió de les ajudes per a projectes emmarcats en les ELDP, correspondrà a la Secció de Pesca Marítima de la Direcció Territorial en l'àmbit territorial de la qual vaja a realitzar-se l'activitat per a la qual s'ha sol·licitat finançament. Esta Secció...
Saber més

Sol·licitud

Termini
Des de 05-12-2024 fins a 05-05-2025

El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà al de la publicació de l'extracte de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i es mantindrà obert durant 5 mesos. (DOGV núm. 9999 del 04.12.2024)

Forma de presentació
Telemàtica

En virtut de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les persones interessades que reunisquen els requisits previstos per a ser beneficiàries en l'article 4 de l'orde que regula les ajudes, presentaran les sol·licituds telemàticament a través del model normalitzat que es publicarà en la...

Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 05-12-2024 00:00:00h
Documentació

Les al·legacions o aportació de documentació es realitzaran telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat.

 

Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar firmats electrònicament pels qui siguen competents per a això.

 

Forma de presentació
Telemàtica

Atés que els sol·licitants poden ser tant persones físiques obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics, en virtut de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com a...

Saber més

Resolució

Termini màxim

1. El termini màxim per a dictar i notificar esta resolució serà de 6 mesos a comptar des de la presentació de la sol·licitud. El transcurs d'este termini sense que s'haja dictat i notificat la resolució legitima als interessats per a entendre desestimada per silenci administratiu la seua sol·licitud.

 

2. La resolució serà notificada als interessats, hagen resultat o no beneficiaris, de conformitat amb el que es disposa en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú.

 

Quantia i cobrament

1. Les ajudes regulades en la present orde estaran cofinançades en un 70% pel Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura i la resta per la Generalitat Valenciana, tal com es determina en el Programa espanyol del FEMPA, aprovat per Decisió d'Execució de la Comissió de 29 de novembre de 2022.

 

2. Les ajudes es concediran en règim de concurrència competitiva mitjançant convocatòries, sempre que hi haja disponibilitat pressupostària. Les convocatòries seran publicades en la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS), www.pap.hacienda.gob.es/bdnstrans/index, i un extracte d'esta en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

 

3. En les convocatòries es fixarà la quantia màxima de la subvenció i l'aplicació pressupostària dels Pressupostos Generals de la Generalitat Valenciana a la qual s'imputen.

 

4. La convocatòria serà de caràcter obert i establirà la realització de diversos procediments de selecció successius, seguint el que s'establix en l'article 59 del Reglament de la Llei General de Subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

En la convocatòria es concretarà el nombre de resolucions successives que hauran de recaure i, per a cadascuna d'elles

 

a) L'import màxim a atorgar.

b) El termini màxim de resolució de cadascun dels procediments.

c) El termini en què, per a cadascuna d'elles, podran presentar-se les sol·licituds.

 

Quan a la finalització d'un període s'hagen concedit les subvencions corresponents i no s'haja esgotat l'import màxim a atorgar, es podrà traslladar la quantitat no aplicada al procediment de selecció immediatament posterior.

 

5. El gasto previst per a les presents ajudes podrà imputar-se a exercicis posteriors a aquell en el qual recaiga la resolució de concessió, conforme al que es preveu en l'article 57 del Reglament de la Llei General de Subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

 

6. Tant la concessió de l'ajuda com el pagament quedaran supeditades a l'existència de crèdit adequat i suficient en l'aplicació pressupostària corresponent dels Pressupostos Generals de la Generalitat Valenciana.

 

7. Per a establir el percentatge d'ajuda màxima en projectes presentats per a operacions a l'empara de la corresponent EDLP, es tindrà en compte els límits que establisquen la EDLP aprovada en el seu àmbit territorial, i es complirà en tot cas el màxim establit en l'article 41 del RFEMPA.

 

8. En el cas de projectes als quals no se'ls aplique l'exempció d'aplicació de les normes sobre ajudes estatals establides en l'article 10.2 del Reglament del FEMPA, s'estarà al que es disposa en el Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, entre elles la limitació de no rebre més de 300.000€ d'ajuda en 3 anys consecutius.

 

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Obligacions

1. Les persones beneficiàries de les ajudes hauran de complir amb les obligacions específiques que vinguen exigides per la present orde, en la EDLP aprovada en el seu àmbit territorial, pel RDC i pel FEMPA. Igualment quedaran, en tot cas, subjectes a les obligacions imposades per l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

 

2. En particular hauran de complir el següent:

 

a) Realitzar les inversions per a les quals sol·licita l'ajuda i exercir l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció en la forma i terminis establits.

 

b) Justificar la subvenció concedida en els termes previstos en la normativa reguladora de les ajudes, així com el compliment dels requisits i condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.

 

c) Assumir les responsabilitats que pogueren derivar-se de la realització de l'activitat.

 

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i seguiment a efectuar per l'òrgan instructor, així com a qualssevol altres actuacions de comprovació o control financer a efectuar pels òrgans de control competents, tant autonòmics, com a nacionals o comunitaris.

 

e) Comunicar a la conselleria competent en pesca marítima i aqüicultura, l'obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional o internacional. Esta comunicació haurà d'efectuar-se #tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

 

f) Comunicar a l'òrgan concedent, i si és el cas, sol·licitar i obtindre autorització prèvia-, qualsevol modificació de les circumstàncies tant objectives com subjectives que afecten a algun dels requisits o condicions de l'ajuda. Per a modificar els aspectes relacionats amb l'execució de l'operació se seguirà l'indicat en l'article 20 de l'Orde 10/2024, de 4 d'octubre.

 

g) No trobar-se culpable en cap de les situacions d'inadmissibilitat contemplades en l'article 4.4 de l'Orde 10/2024, de 4 d'octubre, durant el període comprés entre la presentació de la sol·licitud d'ajudes i els cinc anys següents a la realització del pagament final, entenent com a tal, la data d'eixida de l'ajuda dels comptes públics.

 

h) Mantindre les inversions en els terminis i condicions establits en l'article 26 de l'Orde 10/2024, de 4 d'octubre.

 

i) En el cas de suports a vaixells de pesca, este vaixell no podrà ser transferit fora de la Unió Europea ni rebanderer amb pavelló de fora de la Unió durant, almenys, cinc anys des del pagament final de l'operació secundada.

 

j) Adoptar les mesures necessàries per a donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de l'actuació objecte de subvenció, en els termes previstos en l'en l'article 11 de l'Orde 10/2024, de 4 d'octubre.

 

k) Mantindre, bé un sistema de comptabilitat específic per a les transaccions relacionades amb l'operació subvencionada, o si és el cas, assignar un codi comptable adequat per a estes.

 

l) Disposar i conservar els llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits en la legislació mercantil i sectorial aplicable a l'entitat beneficiària en cada cas, així com quants estats comptables i registres específics siguen exigits per la normativa reguladora de les ajudes, mentres puguen ser objecte de comprovació i control, a fi de garantir l'adequat exercici d'estes facultats.

 

m) Conservar en el nivell adequat tots els documents justificatius relacionats amb una operació subvencionada durant un termini de cinc anys a partir del 31 de desembre de l'any en què s'efectue l'últim pagament a la persona beneficiària d'acord amb el que s'establix en l'article 82 del Reglament (UE) Núm. 2021/1060. Este termini s'interromprà si s'inicia un procediment judicial o a petició de la Comissió.

 

n) Estar en possessió de les corresponents concessions i llicències que exigisca l'operació d'acord amb el Dret aplicable i aportar-les a l'òrgan gestor en el moment de la sol·licitud de pagament.

 

o) Aportar i actualitzar la informació sol·licitada per l'òrgan gestor relativa al projecte establida en l'article 42 i annex XVII del RDC, així com la referida en l'article 25 de l'Orde 10/2024, de 4 d'octubre.

 

p) Sotmetre's a les actuacions de control financer previstes en els articles 113 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat i en els articles 44 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com les que puguen dur a terme la Generalitat i altres òrgans de control.

 

q) Emplenament i actualització d'indicadors relatius al projecte.

 

r) Acreditar la viabilitat tècnica i econòmica de les operacions.

 

s) Complir amb els requisits específics exigit en la EDLP corresponent al seu territori.

 

Observacions

La resolució de concessió de l'ajuda concretarà la data límit de finalització de l'operació conformement a criteris objectius de gestió de tals ajudes, podent-se dividir en diverses anualitats.

 

Abans d'esta data el beneficiari haurà de comunicar a la Secció de Pesca Marítima de la Direcció Territorial corresponent que ha finalitzat l'operació a l'efecte d'alçar la corresponent acta de final d'obra.

Òrgans resolució
1. La persona titular de la Direcció General competent en pesca marítima i aqüicultura, resoldrà el procediment de concessió en el termini de 15 dies des de la data d'elevació de la proposta de resolució per part de la Comissió de Valoració i d'acord amb el que es preveu en l'article 88 de la...
Saber més
Sancions

Els beneficiaris d'estes ajudes queden sotmesos a les responsabilitats i règim sancionador previstos en Capítol I del Títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i en el Capítol IV del Títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic...

Saber més

Justificació

Termini
Des de 06-05-2025 00:00:00h

El termini per a presentar la documentació referida en este article serà d'un mes comptat a partir de l'endemà de la data límit de finalització de l'acció que figura en la resolució de concessió. L'incompliment del termini sense obtindre pròrroga suposarà la pèrdua de l'ajuda corresponent.

 

La pròrroga del període concedit en la resolució per a la realització i justificació de les operacions se sol·licitarà almenys amb un mes d'antelació al termini establit, davant les seccions de Pesca Marítima de la Direcció Territorial corresponent que remetran la sol·licitud, acompanyada del seu informe sobre procedència de la pròrroga al director general competent en pesca marítima. Este resoldrà sobre l'ampliació comunicant, si és el cas, el nou termini concedit per a la realització i justificació de les operacions.

 

No podrà prorrogar-se un termini ja prorrogat.

 

Descripció

Les persones beneficiàries hauran de presentar la sol·licitud de pagament telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat acompanyada de la documentació que justifique la realització de l'acció corresponent. Esta documentació, establida en l'article 72 i següents del Reglament de la Llei General de Subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006 de 21 de juliol, es determinarà en la convocatòria.

 

Mitjançant la presentació de la sol·licitud de pagament el sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades arreplegades en ella i en la documentació que s'adjunta són verídics i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant a la disposició de la Generalitat per a la seua presentació, comprovació, control i inspecció posterior que s'estimen oportuns.

Observacions

Transcorregut el termini sense que s'haja presentat la justificació i sol·licitud de pagament, la Secció de Pesca Marítima de la Direcció Territorial en l'àmbit de la qual es realitze l'acció, emetrà resolució en la qual es tinga per transcorregut el termini. Esta resolució es notificarà a l'interessat en els termes previstos en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, no sent admeses a tràmit les sol·licituds presentades amb posterioritat.

 

Únicament s'abonarà la totalitat de la subvenció concedida si l'operació ha sigut executada i justificada íntegrament; en un altre cas, només s'abonarà la part de la subvenció proporcional a l'execució i els justificants de gasto aportats sempre que l'operació realitzada permeta aconseguir els objectius per als quals es va concedir la subvenció.

 

Les operacions que no siguen susceptibles de comprovació material, hauran de justificar-se mitjançant un informe o memòria en la qual es detalle l'activitat subvencionada, la finalitat que es pretenia aconseguir amb l'ajuda, i en la qual es demostre la consecució d'esta finalitat.

 

No s'admetran els pagaments en metàl·lic, ni rebuts d'estos pagaments podran ser considerats vàlids per a la justificació de gastos elegibles.

 

Mitjançant la presentació de la sol·licitud de pagament el sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades arreplegades en ella i en la documentació que adjunta són verídics i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant a la disposició de la Generalitat per a la seua presentació, comprovació, control i inspecció posterior que s'estimen oportuns.

 

Documentació

Al costat de la sol·licitud de pagament s'adjuntarà la documentació indicada en la base sexta de la Resolució de convocatòria.

Forma de presentació
Telemàtica

Atés que els sol·licitants poden ser tant persones físiques obligades a relacionar-se amb les administracions públiques a través de mitjans electrònics, en virtut de l'article 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, com a...

Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
  • Empreses
    • Agricultura, ramaderia i pesca
      • Ajudes, crèdits i subvencions
    • Ajudes i subvencions
      • Ajudes i subvencions Agricultura, ramaderia i pesca

TEMA

  • Administració pública
  • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Desenvolupament rural
    • Pesca. Aqüicultura

PERFILS

  • Ciutadania
  • Empresa
    • Entitats del tercer sector
    • Professionals i autònoms
    • Petita i mitjana empresa

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Pesca

TEMÀTICA

  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions