Ajudes per a la integració cooperativa agroalimentària a la Comunitat Valenciana - Sede electronica
Ajudes per a la integració cooperativa agroalimentària a la Comunitat Valenciana
Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca
Des de 02-04-2025
Fins 02-05-2025
Què és
Es convoquen subvencions per a les cooperatives agroalimentàries immerses en un procés d'integració, amb la finalitat de contribuir al desenvolupament del sector cooperatiu agroalimentari valencià, reforçar la posició que té en la indústria agroalimentària i en el comerç, tant en el mercat...
CONCEPTES SUBVENCIONABLES
1. Seran subvencionables les despeses amortitzables i d'inversió que recull el Pla d'integració, d'acord amb el següent detall: inversions materials, com a construcció, adquisició i millora de béns immobles, maquinària i béns d'equip, elements mòbils i programes informàtics. Quant a les despeses amortitzables, es podran considerar les despeses de constitució de la nova entitat i d'assessoria per a la preparació del projecte d'integració i de la inversió auxiliable.
2. Seran subvencionables les despeses corrents de gestió que es generen per la integració, que recull el Pla d'integració i que incloguen els conceptes següents:
a) Lloguer d'immobles destinats a oficines, així com material consumible.
b) Serveis de comunicacions, energia elèctrica, subministrament d'aigua i neteja de locals.
c) Assessorament jurídic, fiscal, laboral i elaboració d'auditories.
d) Retribucions del personal tècnic, d'administració i direcció, directament relacionades amb el projecte, incloent-hi les despeses de formació necessàries per a adaptar-se a la nova estructura. També seran auxiliables les despeses de personal derivades de l'adequació de les plantilles laborals a la situació resultant després de la integració.
e) Dietes i despeses de viatge relacionades amb el procés d'integració, inclòs el lloguer de vehicles.
f) Despeses d'amortització dels actius que calga desinvertir a causa de la integració, que han d'estar avalades per l'informe d'auditoria corresponent.
- Ordre 15/2017, de 16 de maig, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions per a la integració cooperativa agroalimentària a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 8093, de...
- ORDE 12/2024, 19 de novembre, de la Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, per la qual es modifica l'Orde 15/2017, de 16 de maig, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenrotllament Rural, per la qual s'establixen les bases reguladores de la concessió de...
A qui va dirigit
Les cooperatives agroalimentàries resultants d'un procés de fusió o les cooperatives de segon grau, grups cooperatius, o societats mercantils constituïdes majoritàriament per cooperatives agroalimentàries.
Les cooperatives agroalimentàries que s'integren en qualsevol de les entitats resultants que es descriuen en el paràgraf anterior, d'acord amb el que estableix el Pla d'integració.
Les entitats beneficiàries han de tindre la seua seu social i desenvolupar l'activitat cooperativitzada amb els seus socis, totalment o parcialment, en algun dels municipis de la Comunitat Valenciana.
Com es tramita
- El procediment de la concessió de les subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva.
- L'òrgan competent per a l'ordenació i instrucció del procediment de concessió de la subvenció, és el Servici d'Estructures Agràries i Cooperativisme, que estudiarà l'adequació dels gastos per als quals se sol·licita subvenció, als requisits establits en les bases reguladores, després de la qual cosa emetrà un informe tècnic de subvencionalitat. Este informe serà posat a la disposició de la Comissió de Valoració.
- Les sol·licituds seran avaluades per un òrgan col·legiat de tres membres: la Comissió de Valoració. Els seus components seran nomenats per la persona titular de la Direcció General de Producció Agrícola i Ramadera, entre el personal que preste els seus servicis en esta, establint qui ostentarà la presidència i secretaria de la citada Comissió
- La Comissió de Valoració aplicarà el barem de les bases reguladores a les sol·licituds que hagen obtingut informe tècnic de subvencionalitat favorable.
- Correspon a la persona titular de la Direcció General de Producció Agrícola i Ramadera, la resolució dels expedients, a proposta de la Comissió de Valoració.
- S'establix un termini de 6 mesos per a resoldre i notificar la resolució dictada en relació amb les sol·licituds comptats a partir de la publicació de la convocatòria, entenent-se desestimades les subvencions no resoltes de manera expressa.
1. El barem que s'aplicarà per a la selecció d'entitats beneficiàries, constarà dels següents criteris de priorització, que seran acumulatius:
1r) Pel tipus d'entitat resultant del procés d'integració segons les lletres a, b, c i d de la base segona d'aquesta ordre:
- Fusió: 10 punts.
- Cooperativa de segon grau: 5 punts.
- Grup cooperatiu: 5 punts.
- Societat mercantil: 5 punts.
2n) Pel nombre de cooperatives agroalimentàries que estiguen immerses en el procés d'integració:
- Més de 10 cooperatives: 10 punts.
- Entre 6 i 9 cooperatives: 8 punts.
- Entre 3 i 5 cooperatives: 6 punts.
- Menys de 3 cooperatives: 4 punts.
3r) En relació amb la incorporació de joves (que no hagen complit els 41 anys en el moment de la sol·licitud d'ajuda) al Consell Rector o òrgan de govern:
- Quan dos o més dels seus integrants siguen joves: 3 punts.
- Quan un dels seus integrants siga jove: 2 punts.
4t) En relació amb la incorporació de dones al Consell Rector o òrgan de govern:
- Quan dos o més dels seus integrants siguen dones: 3 punts.
- Quan una dels seus integrants siga dona: 2 punts.
5é) En relació amb la qualificació dels membres del Consell Rector o òrgan de govern:
- Quan dos o més dels seus integrants siguen titulats universitaris:
4 punts.
- Quan un dels seus integrants siga titulat universitari: 3 punts.
- Quan dos o més dels seus integrants tinguen un diploma de Formació Professional:
2 punts.
- Quan un dels seus integrants tinga un diploma de Formació Professional:
1 punt.
En cas de tindre dos o més diplomes, només serà computable el de més nivell acadèmic.
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes, comptat a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV. Num. 10078 / 01.04.2025).
El còmput del termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà l'endemà al de la publicació de l'extracte en el DOGV i finalitzarà un mes després.
1) Sol·licitud de subvenció degudament omplida, que comportarà:
- Autorització a l'òrgan gestor per a recaptar els certificats del fet d'estar al corrent en les obligacions fiscals (Agència Tributària i Generalitat) i davant de la Seguretat Social, excepte oposició expressa.
- Declaració responsable que acredite el compliment o, si escau, l'exempció, de la normativa sobre integració laboral de persones amb diversitat funcional, en els termes que preveu l'article 6 del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures per al foment d'ocupació de persones amb discapacitats.
- Compte bancari en el qual es vol cobrar l'ajuda.
- Declaració responsable que l'entitat sol·licitant no està incursa en les prohibicions establides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Declaració responsable d'ajudes rebudes o sol·licitades per a les despeses subvencionables que conté la sol·licitud.
- Declaració responsable d'altres ajudes de minimis concedides o sol·licitades en l'exercici corrent i en els dos anteriors.
2) Certificació sobre els òrgans de govern i representació de l'entitat en vigor, així com que l'òrgan competent, segons els seus estatuts, ha acordat la sol·licitud d'aquesta ajuda.
3) Còpia del NIF de la persona jurídica sol·licitant, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor.
4) Còpia dels comptes anuals de l'últim exercici tancat, així com certificat de l'aprovació i inscripció d'aquests en el registre públic que siga preceptiu.
5) Pla d'integració que incloga almenys la informació següent:
a) Identificació de l'entitat resultant de la integració, amb la indicació de les persones que són membres de l'òrgan d'administració i les entitats sòcies que participen en aquesta, amb la indicació del volum de negoci aportat per cada una i la delimitació de la zona geogràfica d'actuació.
b) Objectius perseguits, actuacions previstes i cronograma d'actuació. Descripció de l'activitat que es durà a terme, amb la indicació de la ubicació de la seu social de l'empresa, el lloc en el qual es realitzaran les inversions i desenvoluparà l'activitat, les activitats desenvolupades fins a la data, el personal que promou l'actuació, amb la indicació de la formació que té en la matèria, així com el personal assalariat del qual es disposa.
c) Estudi de viabilitat socioeconòmica de l'activitat que es desenvoluparà. S'hi ha d'incloure una previsió d'ingressos i despeses de l'entitat resultant, durant els 3 anys posteriors a la integració, amb l'especificació del sector d'activitat i el volum d'aquesta en unitats físiques.
d) Inversions que s'hagen de dur a terme, tant per l'entitat resultant com per les cooperatives sòcies d'aquesta. En el cas de reestructuració productiva derivada del procés d'integració, s'haurà d'especificar i valorar la inversió que s'ha d'escometre.
e) Estimació del pressupost del procés, d'acord amb el desglossament de despeses subvencionables que recull la base quarta.
6) Despeses previstes agrupades per partides pressupostàries, justificades per factures proforma o pressupostos, amb la indicació de les característiques tècniques, si escau, i el termini d'execució d'aquestes.
7) Autobaremació tenint en compte els criteris aplicables per a la selecció d'operacions establits en la base huitena. S'ha d'aportar la documentació justificativa dels mèrits que s'han al·legat.
8) Escriptura de constitució de l'entitat resultant de la integració i estatuts actualitzats, inscrits en el registre corresponent.
AAtés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de...
- RESOLUCIÓ de 26 de març de 2025, de la Direcció General de Producció Agrícola i Ramadera, per la qual es convoca per a l'any 2025 la concessió de subvencions per a la integració cooperativa agroalimentària a la Comunitat Valenciana.
- EXTRACTE de la Resolució de 26 de març de 2025, de la Direcció General de Producció Agrícola i Ramadera, per la qual es convoca per a l'any 2025 la concessió de subvencions per a la integració cooperativa agroalimentària a la Comunitat Valenciana.
Al·legació / Aportació
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació...
Resolució
La resolució de les ajudes es notificarà a l'interessat dins del termini de sis mesos comptats des de la data d'inici del termini de presentació de sol·licituds d'ajuda.
La quantia de la subvenció no podrà superar el 50% del gasto subvencionable.
Les subvencions convocades mitjançant la present Resolució, són compatibles amb el mercat interior, atés que tenen el caràcter d'ajudes de minimis, subjectes al Reglament (UE) 2831/2023 de la Comissió de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis (DOUE L 15.12.2023).
L'article 3.2 d'este Reglament 2831/2023 indica , “L'import total de les ajudes de minimis concedides per un Estat membre a una única empresa no excedirà de 300.000 € durant qualsevol període de tres anys.
Les resolucions de concessió, pagament, revocació i reintegrament posaran fi a la via administrativa. Contra aquestes, els interessats podran interposar un recurs de reposició davant del mateix òrgan que les haja dictades, en el termini d'un mes o, directament, un recurs contenciós administratiu.
El règim sancionador serà el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, general de subvencions.
Justificació
** CONVOCATÒRIA 2025, anualitat 2025
Respecte a la justificació de les possibles ajudes que corresponguen a l'anualitat 2025, el termini màxim de justificació finalitzarà el 15 de novembre de 2025.
** CONVOCATÒRIA 2025, anualitat 2026
Respecte a la justificació de les possibles ajudes que tinguen caràcter plurianual, el termini màxim de justificació finalitzarà el 30 de setembre de 2026.
Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de...
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Ajudes, crèdits i subvencions
- Organitzacions i corporacions agràries
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Ajudes i subvencions
- Ajudes i subvencions Agricultura, ramaderia i pesca
- Treball i ocupació
- Cooperatives
TEMA
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Desenvolupament rural
- Agricultura
- Indústria agroalimentària
PERFILS
- Empresa
- Cooperatives
SECTOR
- Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
- Ramaderia
- Indústria agroalimentària
- Agricultura
- Indústria
- Indústria agroalimentària
TEMÀTICA
- Finançament i gestió econòmica
- Ajudes i subvencions
- Formes de finançament
- Competitivitat i responsabilitat social
- Competitivitat i responsabilitat social
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions