Concessió directa d'una ajuda addicional a titulars d'explotacions agrícoles d'herbacis, ferratgeres i aromàtiques, hortícoles i vivers afectats per la catàstrofe natural iniciada el dia 29 d'octubre de 2024 en el PDRCV 2014-2022 (Mesura 23)

Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca

Codi SIA: 3180634
|
Codi GVA: 103443
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 14-04-2025

Fins 30-04-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Es tracta d'una ajuda addicional als titulars d'explotacions agrícoles d'herbacis (excepte arròs), ferratgeres i aromàtiques, hortícoles i vivers afectats per la catàstrofe natural iniciada el dia 29 d'octubre de 2024, amb la finalitat d'afrontar les dificultats de liquiditat, en el marc del Programa de Desenrotllament Rural de la Comunitat Valenciana (PDR-CV 2014-2020 Mesura 23), a través del Reglament (UE) nº 2022/1033 del Parlament Europeu i el Consell de 29 de juny de 2022.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 14-04-2025 fins a 30-04-2025
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 14-04-2025 00:00:00h

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Titulars d'explotacions agrícoles dels sectors indicats en l'apartat Requisits el potencial productiu del qual hi haja patit pèrdues superiors al 30% de la superfície agrària de la seua explotació per la catàstrofe natural iniciada el dia 29 d'octubre de 2024.

Requisits

- Titulars l'explotació agrícola dels quals figure inscrita en el Registre d'Explotacions Agrícoles de la Comunitat Valenciana (REACV) o en el Registre d'Operadors Professionals de Vegetals (ROPVEG) a data 29 d'octubre 2024 dels següents cultius:

- Herbacis (excepte arròs), ferratgers i aromàtiques

- Hortícoles

- Vivers

- La superfície mínima de l'explotació d'un titular, cultivada i afectada per la DANA ha de ser igual o superior a 0,25 hectàrees, excepte per a les plantes de viver, la superfície mínima del qual serà de 0,1 hectàrees.

- En el cas de cultius anuals seran auxiliables les superfícies agràries situades en els municipis i polígons que figuren en l'annex I.

- En el cas del cultiu de plantes de vivers seran auxiliables les superfícies situades en els municipis afectats per la DANA. 

- Haver presentat actualització del REACV abans del dia 31 de maig de 2025 amb la finalitat de comprovar la continuïtat de l'activitat agrària.

Com es tramita

Procés de tramitació

Presentades les sol·licituds, l'òrgan instructor competent realitzarà d'ofici totes les actuacions que estime necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de formular-se la proposta de resolució amb el crèdit pressupostari assignat. L'òrgan instructor una vegada comprovat que les sol·licituds reunixen els requisits exigits en la present Resolució, elaborarà la proposta de resolució de concessió, i l'elevarà a l'òrgan competent per a la seua resolució

La resolució de les ajudes inclourà la concessió o denegació expressa de la subvenció, total o parcial, amb els imports de subvenció aprovats per a cada gasto subvencionable, motivant degudament el sentit d'estes, i es notificarà als interessats mitjançant publicació conforme al que s'establix en l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Criteris de valoració
  • Complits els requisits, per als cultius anuals es consideraran hectàrees subvencionables, a l'efecte de les ajudes, aquelles que, estant cultivades, es trobaren en producció, i estiguen recollides en el Registre d'Explotacions Agrícoles de la Comunitat Valenciana (REACV) a data 29 d'octubre de 2024 i es troben situades en l'àrea delimitada (annex I) com afectada per la DANA dins del llistat de municipi identificats en el Decret 163/2024, de 4 de novembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió directa d'ajudes urgents per a pal·liar la pèrdua de béns de primera necessitat de les persones físiques, produïda pel temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana i en la Resolució de 19 de novembre de 2024, de la Conselleria de Justícia i Interior.

 

  • Complits els requisits per a plantes de vivers, es consideraran hectàrees subvencionables, a l'efecte de les ajudes, aquelles que es trobaren en producció, i estiguen recollides en el Registre d'Explotacions Agrícoles de la Comunitat Valenciana (REACV) o en el Registre d'Operadors Professionals de Vegetals (ROPVEG) a data 29 d'octubre de 2024 i es troben situades dins del llistat de municipi identificats en el Decret 163/2024, de 4 de novembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió directa d'ajudes urgents per a pal·liar la pèrdua de béns de primera necessitat de les persones físiques, produïda pel temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana i en la Resolució de 19 de novembre de 2024, de la Conselleria de Justícia i Interior. 

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 14-04-2025 fins a 30-04-2025

El termini de presentació de les sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV Núm. 10086, d'11.04.2025)

Documentació

El beneficiari declararà haver patit pèrdues en el seu potencial productiu superiors al 30% de les superfícies agràries de la seua explotació a conseqüència de la catàstrofe natural iniciada el dia 29 d'octubre de 2024.

 A la sol·licitud d'ajuda s'haurà d'adjuntar:

a) Acreditació de la identitat de la persona jurídica sol·licitant, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

b) Acreditació, quan siga procedent, de la identitat del representant legal, quan esta representació es duga a terme per una persona jurídica, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

c) Model de domiciliació bancària, quan siga procedent.

 

NOTA ACLARIDORA: 

En cas de presentació telemàtica, en emplenar els camps obligatoris, en l'apartat D. LLOC D'ACTIVITAT/PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD del formulari telemàtic, ha d'indicar-se en "Tipus de Via" Polígon o Terrenys, en "Nom de Via Pública" Parcel·les agrícoles, en "Número" S/N , en "CP" el codi postal d'un municipi on se situe una parcel·la afectada, en "Província" València i en "Localitat" un municipi on se situe una parcel·la afectada. No és necessari indicar les dades de totes les parcel·les afectades.

Forma de presentació
Telemàtica

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat amb mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per esta via, han de presentar les...

Saber més
Presencial

Les sol·licituds es presentaran preferentment de manera telemàtica, podent-se presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú.

En les seus de les oficines comarcals d'agricultura, en les direccions territorials d'agricultura i en les oficines de les entitats col·laboradores acreditades a tal fi, es prestarà l'oportuna assistència i col·laboració per a emplenar les sol·licituds.

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 14-04-2025 00:00:00h
Descripció

En el cas que les sol·licituds presentades no reunisquen els requisits exigits o la documentació presentada no siga la preceptiva, l'òrgan instructor requerirà per escrit als sol·licitants perquè en un termini de 5 dies hàbils procedisquen a esmenar o acompanyar la documentació d'acord amb el requerit, amb indicació expressa que si així no ho fera se li tindrà per desistit en la seua sol·licitud de subvenció, prèvia resolució, conforme al que es preveu en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Forma de presentació
Telemàtica

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones interessades que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar...

Saber més
Presencial

L'aportació documental que s'haja de realitzar posteriorment a la sol·licitud es presentarà preferentment de manera telemàtica, podent-se presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú.

En les seus de les oficines comarcals d'agricultura, en les direccions territorials d'agricultura i en les oficines de les entitats col·laboradores acreditades a tal fi, es prestarà l'oportuna assistència i col·laboració per a emplenar les sol·licituds.

Resolució

Termini màxim

30 de juny de 2025.

Quantia i cobrament

Les quanties de les ajudes seran en funció de la superfície de l'explotació i del tipus de cultiu, sent l'import màxim de l'ajuda no podrà superar els 42.000 EUR per persona o entitat titular d'una explotació agrària, amb independència que es formulen diverses sol·licituds d'ajuda.

 

El pagament de l'ajuda es realitzarà abans del 31 de desembre de 2025.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Observacions

De conformitat amb l'Acord de 26 d'abril de 2012, pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEADER entre l'organisme pagador i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, així com de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, i de la Conselleria de Governació, la competència per a resoldre els expedients d'ajudes correspon a la persona que ostente la direcció general competent en matèria de política agrària comuna.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Agricultura, ramaderia i pesca
      • Cultius agraris
      • Organitzacions i corporacions agràries
  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions

TEMA

  • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Desenvolupament rural
    • Agricultura
    • Política Agrària Comuna PAC

PERFILS

  • Ciutadania
  • Empresa

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Agricultura

TEMÀTICA

  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions