Administratiu/a (concurs mèrits Llei 20/2021) - Sede electronica
Administratiu/a (concurs mèrits Llei 20/2021)
Informació bàsica
Títol de Batxillerat; tècnic de Formació Professional, o l'equivalent per a l'acompliment de la categoria; accés a la universitat per a majors de 25 anys, si s'acredita estar en possessió del títol de graduat en ESO; o l'equivalent a efectes professionals; o haver superat, almenys, 15 crèdits...
1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola, o de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea, així com dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, s'aplique la lliure circulació de treballadors i treballadores en els termes en què aquesta es troba definida en el Tractat constitutiu de la Unió Europea, o tindre aquest dret segons el que preveu el Reial decret 543/2001, de 18 de maig. Independentment de la nacionalitat, hi poden participar els i les cònjuges de les persones espanyoles i les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i, quan ho preveja el tractat corresponent, sempre que no hi haja separació de dret, els seus descendents i els dels seus cònjuges, sempre que no hi haja separació de dret, siguen menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents.
En el cas d'aspirants de nacionalitat i llengua oficial diferent de l'espanyola, han d'acreditar un coneixement suficient del castellà mitjançant un diploma d'espanyol com a llengua estrangera nivell B2 expedit per l'organisme oficial competent. Estan exemptes d'acreditar el coneixement de l'idioma espanyol les persones aspirants el títol de les quals, en virtut del qual es presenten a aquestes proves selectives, s'haja cursat en espanyol en alguna universitat o centre educatiu espanyol, o d'estats la llengua oficial dels quals siga l'espanyola, o que acrediten haver conclòs en l'Estat espanyol el període de formació sanitària especialitzada en Ciències de la Salut.
2. Edat: tindre complits 16 anys i no excedir l'edat de jubilació forçosa.
3. Titulació: posseir, dins del termini de sol·licituds que s'especifica en aquesta convocatòria, el títol exigit per a cada categoria i/o especialitat, d'acord amb el que recull l'annex d'aquesta convocatòria, o estar en condicions d'obtindre'l dins del termini de presentació de sol·licituds.
S'entendrà que està en condicions d'obtindre-la qui acredite haver finalitzat amb una avaluació positiva la formació exigida per a la seua consecució dins del termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació.
4. Capacitat: tindre la capacitat funcional necessària per a l'acompliment de les tasques que es deriven del nomenament corresponent, capacitat que s'ha d'acreditar dins del termini que requereix aquesta convocatòria mitjançant un certificat mèdic, de manera que la presa de possessió quedarà supeditada a la superació d'aquest requisit.
5. Habilitació: no haver sigut separat/ada del servei, mitjançant un expedient disciplinari, de qualsevol servei de salut o administració pública, ni trobar-se inhabilitat/ada amb caràcter ferm per a l'exercici de funcions públiques ni, si és el cas, per a la professió corresponent. En el cas de persones nacionals d'altres estats esmentats en el punt 1, no haver sigut inhabilitat/ada, per sanció o pena, per a l'exercici professional o per a l'accés a funcions o serveis públics en un estat membre de la Unió Europea, ni haver sigut separat/ada, per sanció disciplinària, d'alguna de les seues administracions o serveis públics.
Així mateix, i, segons l'apartat 5 de l'article 13 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, sempre que l'activitat implique un contacte habitual amb menors, no haver sigut condemnat/ada, per sentència ferma, per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexual, que inclou l'agressió i l'abús sexual, l'assetjament sexual, per raó de sexe, orientació sexual i identitat de gènere, l'exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l'explotació sexual, la corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans. En el moment de la presa de possessió, s'ha d'acreditar aquesta circumstància en el departament de salut corresponent mitjançant l'aportació d'una certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals.
6. Abonament de taxa: haver pagat la taxa de participació, en el cas de no estar-ne exempt/a, segons especifica la base 3 d'aquesta convocatòria.
7. No tindre la condició de personal estatutari fix en la mateixa categoria i, si és el cas, especialitat convocada, en tot el Sistema Nacional de Salut. Aquest requisit s'haurà de complir durant tot el procés, fins a l'últim dia del termini possessori de la plaça adjudicada.
Les persones adjudicatàries de places que, en el moment de la formalització del nomenament, en tinguen un altre en la mateixa categoria professional, en un altre servei de salut diferent d'aquell en el qual se'ls adjudica la plaça, no podran formalitzar el nou nomenament, ja que incompleixen el que preveu la convocatòria.
Qui estiga exercint ja un altre lloc o activitat en el sector públic i accedisca, en virtut d'algun dels processos selectius derivats de la Llei 20/2021, a un nou lloc o plaça del sector públic que resulte incompatible en virtut de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, haurà d'optar per un d'aquests, dins del termini de presa de possessió i abans d'aquesta presa de possessió. Si no hi ha opció en el termini assenyalat, s'entendrà que opten per la plaça nova i es passarà a la situació d'excedència voluntària en la d'origen.
Forma de pagament:
Els imports de les taxes de participació seran els indicats en l'annex d'esta convocatòria.
Excempció / Reducció de tases:
Exempcions i bonificacions:
a) Exempcions: estarà exempt del pagament de la taxa, conforme establix la Llei 20/2017, de 28 de desembre de la Generalitat, de taxes:
- El personal que acredite la seua condició de persona amb diversitat funcional amb un grau igual o superior al 33%.
- El personal que acredite ostentar el títol de membre de família nombrosa de categoria especial, o de família monoparental de categoria especial compresa en el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana.
- Les víctimes d'actes de violència, la condició de la qual siga acreditada pels mitjans previstos en l'article 23 del Reial decret llei 9/2018, de 3 d'agost, de mesures urgents per al desenrotllament del Pacte d'Estat contra la violència de gènere, això és, mitjançant una sentència condemnatòria per un delicte de violència de gènere, una orde de protecció o qualsevol altra resolució judicial que acorde una mesura cautelar a favor de la víctima, o bé per l'informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que la demandant és víctima de violència de gènere. També podran acreditar-se les situacions de violència de gènere mitjançant informe dels servicis socials, dels servicis especialitzats, o dels servicis d'acolliment destinats a víctimes de violència de gènere de l'Administració Pública competent; o per qualsevol altre títol, sempre que això estiga previst en les disposicions normatives de caràcter sectorial que regulen l'accés a cadascun dels drets i recursos. En la Comunitat Valenciana, són els Centres Dona 24 hores els qui estan autoritzats per a l'acreditació d'estes situacions.
b) Bonificacions: Gaudirà d'una bonificació del 50% de la taxa el personal que acredite ostentar el títol de membre de família nombrosa de categoria general, o de família monoparental de categoria general compresa en el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana.
Etapa actual: Llista definitiva del concurs-oposició. Termini de recurs
Concurs
Es concedeix un termini de 10 dies hàbils a comptar des del 10 de febrer de 2025, perquè les persones incloses en l'annex I, inclosos els candidats en reserva, aporten en qualsevol dels registres especificats a continuació els documents originals que s’indiquen per a la seua autenticació.
Documentación a entregar:
a) En el caso de titulaciones obtenidas en el extranjero, fotocopia autenticada en el anverso y en el reverso de la credencial que acredite la homologación que corresponda.
b) Declaración responsable, conforme al anexo IV, de no haber sido separada o separado, o haberse revocado su nombramiento como personal interino o temporal, con carácter firme mediante procedimiento disciplinario de ninguna administración pública u órgano constitucional o estatutario, ni hallarse inhabilitada o inhabilitado por sentencia firme para el ejercicio de cualesquiera funciones públicas o de aquellas propias que son objeto de la convocatoria. Tratándose de personas nacionales de otros Estados, no hallarse inhabilitadas o en situación equivalente ni haber sido sometidas a sanción disciplinaria o equivalente que impida en los mismos términos en su Estado el acceso al empleo público.
En el momento de la toma de posesión, el interesado/a deberá acreditar, conforme al artículo 57, apartado 1, de la Ley Orgánica 8/2021, de 4 de junio, de protección integral a la infancia y a la adolescencia frente a la violencia, no haber sido condenado/a por sentencia firme por cualquier delito contra la libertad e indemnidad sexuales, tipificados en el título 8 de la Ley Orgánica 10/1995, de 23 de noviembre, del Código Penal. Esta circunstancia será acreditada en el Departamento de Salud correspondiente mediante la aportación de una certificación negativa del Registro Central de delincuentes sexuales.
c) Declaración responsable, que figura en el anexo V, en la que manifiesten poseer las capacidades y aptitudes físicas y psíquicas necesarias para el desempeño de las funciones o tareas que correspondan a la plaza de la categoría convocada. Dicha declaración constituirá presunción de disponer de tales capacidades y requisitos de aptitud por parte de la persona declarante y podrá ser verificada, en su caso, con los informes médicos que emita el servicio de prevención correspondiente.
d) Documentación original acreditativa de los méritos que fueron presentados y que no son valorables de oficio por parte de la Administración, considerándose originales las copias de los documentos que lleven firma electrónica del emisor.
Unitats de registre:
- 03001Alacant: carrer de Girona, núm. 26.
- 03801 Alcoi: Polígon de Caramanxel, s/n.
- 12001 Castelló de la Plana: carrer de l’Hort dels Corders, núm. 12.
- 46008 València: avenida de Ferran el Catòlic, núm. 74.
- Registres generals dels departaments de salut de la Conselleria de Sanitat.
RESOLUCIÓ de 30 de desembre de 2024 de directora general de Personal per la qual, d’acord amb l'acord del tribunal del subgrup C1 de personal estatutari de gestió i serveis, per al desenvolupament i execució del procés excepcional d'estabilització pel sistema de concurs de mèrits per a cobrir les places estatutàries previstes en els annexos I i II del Decret 71/2022, de 27 de maig, del Consell, es publica la llista definitiva de valoració de mèrits en la categoria d’administratiu o administrativa.
Llistat d'etapes
Etapa actual: Llista definitiva del concurs-oposició. Termini de recurs
Data publicació: 30-12-2024
Termini pendent
Llista provisional. Termini d'al·legacions
Data publicació: 29-04-2024
Temini tancat
Llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses
Data publicació: 13-12-2023
Nomenament de tribunal
Data publicació: 07-11-2023
Nova obertura de termini extraordinari
Data publicació: 19-10-2023
Temini tancat
Aportació de mèrits
Data publicació: 19-10-2023
Temini tancat
Llista provisional admesos/exclosos. Termini d'al·legacions
Data publicació: 25-04-2023
Temini tancat
Bases i obertura de termini
Data publicació: 23-12-2022
Temini tancat
Aportació de mèrits
Data publicació: 23-12-2022
Temini tancat