Ingrés i procediment per a l'adquisició de noves especialitats en els cossos de professors d’Ensenyança Secundària (Filosofia, Llatí, Llengua Castellana i Literatura, Geografia i Història, Matemàtiques, Física i Química, Biologia i Geologia, Dibuix, Anglés, Educació Física, Orientació Educativa, Formació i Orientació Laboral, Organització i Projectes de Fabricació Mecànica, Sistemes Electrònics, Assessoria i Processos d’Imatge Personal, Intervenció Sociocomunitària, Processos i Mitjans de Comunicació, Informàtica, Llengua i Literatura Valenciana, Administració d’Empreses, Organització i Gestió Comercial, Processos Diagnòstic Clínic i Productes Ortoprotètics, Processos Sanitaris, Sistemes Electrotècnics i Automàtics, Instal·lacions Electrotècniques, Operacions i Equips d’Elaboració de Productes Alimentaris, Procediments de Diagnòstic Clínic i Ortoprotètic, Procediments Sanitaris i Assistencials, Processos Comercials, Processos de Gestió Administrativa, Servicis a la Comunitat, Sistemes i Aplicacions Informàtiques i Equips Electrònics), professors especialistes en Sectors Singulars de la Formació Professional (Manteniment de Vehicles i Mecanització i Manteniment de Màquines), professors d’Escoles Oficials d’Idiomes (Anglés i Valencià), professors de Música i Arts Escèniques (Piano) i professors d’Arts Plàstiques i Disseny (Disseny Gràfic). - Sede electronica
Avís: Convocatòria - Bases i obertura de termini
Ingrés i procediment per a l'adquisició de noves especialitats en els cossos de professors d’Ensenyança Secundària (Filosofia, Llatí, Llengua Castellana i Literatura, Geografia i Història, Matemàtiques, Física i Química, Biologia i Geologia, Dibuix, Anglés, Educació Física, Orientació Educativa, Formació i Orientació Laboral, Organització i Projectes de Fabricació Mecànica, Sistemes Electrònics, Assessoria i Processos d’Imatge Personal, Intervenció Sociocomunitària, Processos i Mitjans de Comunicació, Informàtica, Llengua i Literatura Valenciana, Administració d’Empreses, Organització i Gestió Comercial, Processos Diagnòstic Clínic i Productes Ortoprotètics, Processos Sanitaris, Sistemes Electrotècnics i Automàtics, Instal·lacions Electrotècniques, Operacions i Equips d’Elaboració de Productes Alimentaris, Procediments de Diagnòstic Clínic i Ortoprotètic, Procediments Sanitaris i Assistencials, Processos Comercials, Processos de Gestió Administrativa, Servicis a la Comunitat, Sistemes i Aplicacions Informàtiques i Equips Electrònics), professors especialistes en Sectors Singulars de la Formació Professional (Manteniment de Vehicles i Mecanització i Manteniment de Màquines), professors d’Escoles Oficials d’Idiomes (Anglés i Valencià), professors de Música i Arts Escèniques (Piano) i professors d’Arts Plàstiques i Disseny (Disseny Gràfic).
Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació
Des de 31-01-2025
hasta 13-02-2025
Informació bàsica
Podeu consultar les titulacions per a cada cos en les següents bases de la convocatòria:
- base 2.2.1. A): cos de professors d'Ensenyament Secundari i cos de professors d'escoles oficials d'idiomes.
- base 2.1.2. B): cos de professors de Música i Arts Escèniques.
- base 2.1.2. C): cos de professors d'Arts Plàstiques i Disseny.
- base 2.1.2. D): cos de professors especialistes en sectors singulars de Formació Professional.
Descripció de places
Es detalla el nombre de places per cos. El desglossament de places per especialitats es pot consultar en la base 1.2 de la convocatòria.
COS DE PROFESSORS D'ENSENYAMENT SECUNDARI (codi 590):
- accés lliure: 1.426 places.
- reserva de diversitat funcional: 164 places.
PROFESSORS D'ESCOLES OFICIALS D'IDIOMES (codi 592):
- accés lliure: 6 places.
PROFESSORS DE MÚSICA I ARTS ESCÈNIQUES (codi 593):
- accés lliure: 2 places.
PROFESSORS D'ARTS PLÀSTIQUES I DISSENY (codi 595)
- accés lliure: 2 places.
COS DE PROFESSORS ESPECIALISTES EN SECTORS SINGULARS DE LA FORMACIÓ PROFESSIONAL (codi 598):
- accés lliure: 7 places.
Per a l’admissió en el procediment selectiu d'ingrés, les persones aspirants hauran de reunir els següents requisits:
2.1.1. Requisits generals:
a) Tindre la nacionalitat espanyola o la nacionalitat d’algun dels altres estats membres de la Unió Europea o ser nacional d’algun estat al qual siga aplicable el Reglament (UE) 492/2011, del Parlament Europeu i del Consell, de 5 d’abril de 2011, relatiu a la lliure circulació dels treballadors dins de la Unió, i el Reial decret 240/2007, de 16 de febrer, sobre entrada, lliure circulació i residència a Espanya de ciutadans dels estats membres de la Unió Europea i d’altres estats part en l’Acord sobre l’Espai Econòmic Europeu.
També podrà participar, qualsevol que siga la seua nacionalitat, el cònjuge dels espanyols i dels nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea o dels estats en els quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per l’Estat espanyol, siga quina siga la seua nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguen separats de dret.
També, amb les mateixes condicions, podran participar els seus descendents, menors de vint-i-un anys o majors d’esta edat que visquen a càrrec dels seus progenitors.
b) Tindre complida l’edat mínima d’accés a la funció pública i no haver arribat a l’edat establida, amb caràcter general, per a la jubilació forçosa, en el moment del nomenament com a personal funcionari de carrera.
c) Posseir la capacitat funcional per a l’acompliment de les tasques habituals del cos, i no patir malaltia ni limitació física o psíquica incompatible amb l’acompliment de les funcions corresponents al cos i a l’especialitat a la qual s’opta.
d) Estar en possessió d’alguna de les titulacions que figuren en l’apartat 2.1.2.
S’entén per “estar en possessió d’una titulació” a l’efecte d’esta convocatòria, d’acord amb el que es disposa en el Reial decret 1002/2010, de 5 d’agost, sobre expedició de títols universitaris oficials, haver pagat les taxes corresponents per a l’expedició del títol almenys l’últim dia de termini de presentació de la sol·licitud de participació en el procediment selectiu i, per tant, seran excloses del procés les persones que no acrediten el pagament de la taxa en este termini.
En el cas que estes titulacions s’hagen obtingut en l’estranger, haurà d’haver-se concedit la corresponent homologació per l’Estat espanyol, de conformitat amb el que es disposa en el Reial decret 889/2022, de 18 d’octubre, pel qual s’establixen les condicions i els procediments d’homologació, declaració d’equivalència i convalidació d’ensenyances universitàries de sistemes educatius estrangers i pel qual es regula el procediment per a establir la correspondència al nivell del Marc espanyol de qualificacions per a l’educació superior dels títols universitaris oficials pertanyents a ordenacions acadèmiques anteriors.
e) No haver sigut separat mitjançant un expedient disciplinari del servici de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o l’escala del funcionariat, o per a exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, en què haja sigut separat o inhabilitat.
Així mateix, de conformitat amb el que s’establix en l’article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, les persones aspirants la nacionalitat de les quals siga distinta de l’espanyola hauran d’acreditar, a més, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes, l’accés a l’ocupació pública.
f) No tindre la condició de personal funcionari de carrera, en pràctiques o estar pendent del corresponent nomenament del mateix cos al qual es pretén ingressar.
g) No haver sigut condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexuals, d’acord amb el que es disposa en l’article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l’adolescència enfront de la violència.
Les persones participants la nacionalitat de les quals siga distinta de l’espanyola, hauran d’acreditar, a més de la certificació negativa del Registre central de delinqüents sexuals referits a l’Estat espanyol, el certificat negatiu de condemnes penals expedit per les autoritats del seu país d’origen o del que siguen nacionals, respecte dels delictes que s’indiquen en l’apartat 1 de l’article 3 del Reial decret 1110/2015, d’11 de desembre, pel qual es regula el Registre central de delinqüents sexuals i de tràfic d’éssers humans. Si este certificat no es trobara redactat en llengua castellana, haurà d’acompanyar-se de la seua traducció oficial o jurada realitzada per traductor jurat o validada pel consolat o l’oficina diplomàtica corresponent.
h) Acreditar el coneixement dels idiomes oficials de la Comunitat Valenciana.
Les persones que participen en este procediment hauran d’acreditar els coneixements, tant en expressió oral com escrita, dels dos idiomes oficials de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que establix el Decret 62/2002, de 25 d’abril, del Consell, pel qual es regula l’acreditació dels coneixements lingüístics per a l’accés i la provisió de places en la funció pública docent no universitària en la Comunitat Valenciana, i amb l’Orde 3/2020, de 6 de febrer, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es determina la competència lingüística necessària per a l’accés i l’exercici de la funció docent en el sistema educatiu valencià, modificada per l’Orde 4/2021, de 4 de febrer.
De conformitat amb l’article 17 de la Llei 1/2024, de 27 de juny, per la qual es regula la llibertat educativa, s’exceptuen del requisit del coneixement de valencià les especialitats indicades en l’annex IV. En estos casos, l’acreditació del certificat de nivell C1 indicat en l’apartat 2.1.1.h, 1, d’esta resolució serà valorat com a mèrit.
Tots els requisits generals enumerats anteriorment s'han de tindre el dia en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds i s'han de mantindre fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera.
Poden consultar els requisits específics per a cada cos en les següents bases de la convocatòria:
- base 2.2.1. A): cos de professors d'Ensenyament Secundari i cos de professors d'escoles oficials d'idiomes.
- base 2.1.2. B): cos de professors de Música i Arts Escèniques.
- base 2.1.2. C): cos de professors d'Arts Plàstiques i Disseny.
- base 2.1.2. D): cos de professors especialistes en sectors singulars de Formació Professional.
RESERVA DE PLACES PER A PERSONES AMB DIVERSITAT FUNCIONAL O DISCAPACITAT
Podran participar per esta reserva les persones que, a més de reunir la resta dels requisits generals i específics, tinguen reconeguda pels òrgans competents de la Generalitat, de l’Estat o de la resta de les comunitats autònomes una diversitat funcional o discapacitat el grau de la qual siga igual o superior al 33 %, sempre que això no siga incompatible amb l’exercici de la docència en el cos i l’especialitat a la qual s’opte.
L’opció per esta reserva haurà de formular-se en la sol·licitud de participació; en el cas d’obtindre plaça, s’acreditarà la compatibilitat amb el lloc mitjançant un certificat expedit pels òrgans competents (conselleria competent en matèria de servicis socials).
No obstant això, si durant la realització de les proves se suscitaren dubtes al tribunal respecte de la capacitat de la persona aspirant per a l’exercici de les activitats habitualment desenrotllades pel personal funcionari del cos pel qual es participa, este podrà sol·licitar a la persona opositora l’informe d’adequació al lloc de treball emés per la conselleria competent en matèria de servicis socials.
En este cas, i fins que s’emeta el dictamen, la persona aspirant podrà continuar participant condicionalment en el procés selectiu, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l’admissió o exclusió del procés fins a la recepció d’este.
El procés selectiu es realitzarà en condicions d’igualtat amb les persones aspirants d’ingrés lliure, sense perjuí de les adaptacions previstes en la base 3.1 d’esta convocatòria.
Les persones que participen per la reserva de diversitat funcional o discapacitat no podran concórrer a la mateixa especialitat pel torn d’accés lliure o per una altra mena de diversitat.
Els requisits per a l'adquisició de noves especialitats es poden consultar en la base 17 de l'orde.
Forma de pagament:
L’ingrés de l’import corresponent a cada sol·licitud es realitzarà mitjançant bizum, targeta bancària o càrrec en compte dins del termini de presentació de sol·licituds a través de la passarel·la de pagament.
La falta del pagament o el deute fora de termini determinarà l’exclusió de la persona aspirant.
Inscripció cos docent, grup A1/A2: 35,95 €.
El simple pagament electrònic de les taxes dins del termini no equival a la inscripció en el procés selectiu, ja que hauran d’efectuar-se tots els passos fins a finalitzar el registre electrònic. El pagament de les taxes per si sol no dona dret a la participació en el procés de selecció si no es registra la sol·licitud.
Excempció / Reducció de tases:
Les persones aspirants que estiguen exemptes del pagament de la taxa o tinguen dret a la seua reducció hauran d’acreditar esta circumstància amb la documentació pertinent o no oposar-se a la consulta telemàtica de les dades per part de l’Administració, tal com es detalla en el punt 3.5.
REDUCCIÓ
- Famílies nombroses i monoparentals de caràcter general: 17,97 €.
- Persones amb grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %: 1,92 €.
EXEMPCIÓ
- Famílies nombroses i monoparentals de caràcter especial:exempta.
- Persones víctimes d’actes de violència sobre la dona: exempta.
- Adquisició de noves especialitats: exempta.
Etapa actual: Bases i obertura de termini
Convocatòria
El termini de presentació de sol·licituds serà des del dia 31 de gener de 2025 a les 00.00 hores fins al dia 13 de febrer de 2025 a les 23.59 hores. La no presentació de la sol·licitud i el pagament de taxes en el termini i la manera establits suposarà la inadmissió o l’exclusió de la persona aspirant.
Per a inscriure's en el procediment selectiu és necessari realitzar i finalitzar el tràmit telemàtic d'inscripció. Es recomana llegir prèviament la guia d'usuari on s'explica pas a pas tots els apartats dels quals consta el tràmit telemàtic d'inscripció.
És important tindre en compte el següent:
• TRÀMIT D'INSCRIPCIÓ: Ompliment, acreditació de requisits, pagament de taxes i registre de la sol·licitud de participació.
Els que desitgen participar en el present procés selectiu hauran d’omplir el model oficial de sol·licitud, que estarà disponible en el portal web de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació (http://www.ceice.gva.es/es/web/rrhh-educacion/oposiciones).
Les sol·licituds hauran d’omplir-se, obligatòriament, en el portal web utilitzant qualsevol dels sistemes d’identificació o firma electrònica admesos en la pròpia seu electrònica, i en esta es podrà manifestar l’oposició a consultar per mitjans telemàtics les dades d’identitat, de titulacions, de condemna per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, de diversitat funcional o discapacitat, de família nombrosa i de família monoparental.
La no presentació de la sol·licitud i el pagament de taxes en el temps i la forma establits suposarà la inadmissió o exclusió de la persona aspirant, que perdrà qualsevol dret de participació en este procediment selectiu. La sol·licitud únicament es considerarà presentada i registrada en el moment en què siga completat tot el procés telemàtic de sol·licitud, s’hagen pagat les taxes i s’haja fet la presentació pel registre telemàtic. Les persones aspirants hauran de guardar el justificant del pagament de la taxa i el justificant de registre com a confirmació de la presentació telemàtica.
En la sol·licitud es farà constar el cos, el codi, el nom de l’especialitat i el torn pel qual es participa. Així mateix, s’indicarà la província en què preferentment es vullga participar en les proves.
Totes les persones aspirants hauran d’indicar la titulació al·legada per a l’ingrés en el cos que se sol·licita. Igualment, hauran d’indicar la titulació que declaren per al compliment del requisit lingüístic dels idiomes oficials de la Comunitat Valenciana, d’acord amb la base 2.1.1.h).
No serà vàlida la presentació de la sol·licitud ni dels documents per mitjans diferents als establits en esta convocatòria, excepte quan l’Administració ho requerisca específicament. El personal participant es responsabilitzarà de la veracitat dels documents que presenten.
L’ús dels mitjans telemàtics establits per a participar en el procediment comporta el consentiment de la persona sol·licitant al tractament de les seues dades de caràcter personal que siguen necessàries per a la tramitació del procés i els processos derivats d’este, d’acord amb la normativa vigent.
Aquelles persones que no desitgen formar part de les llistes de personal docent que ha d’ocupar els llocs vacants i atendre les substitucions en els centres públics docents no universitaris dependents de la Conselleria, els dos casos en règim d'interinitat,hauran de fer-ho constar en la sol·licitud de participació en el procés selectiu en el moment de la seua presentació.
Aquelles persones que necessiten adjuntar documentació catalogada com a sensible segons la LOPD necessitaran també realitzar un tràmit addicional al d'inscripció. Els casos en els quals cal emplenar este segon tràmit es detallen en l'apartat INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA. Este segon tràmit, per si sol, NO SUPOSA la inscripció en el procediment selectiu.
- Portal de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació - Secundària i altres cossos
- Llistat de preguntes freqüents
- Guia d'usuari per a emplenar el tràmit d'inscripció
- Certificat de servicis docents prestats en ensenyaments reglats en centres docents de titularitat diferent de la Generalitat Valenciana
La sol·licitud únicament es considerarà presentada i registrada en el moment en què siga completat tot el procés telemàtic de sol·licitud, s’hagen pagat les taxes i s’haja fet la presentació pel registre telemàtic. Les persones aspirants hauran de guardar el justificant del pagament de la taxa i el justificant de registre com a confirmació de la presentació telemàtica.
Les sol·licituds vincularan les persones participants en els termes que s’indiquen en estes.
No s’admetrà cap sol·licitud que no s’haja omplit a través d’este procediment, d’acord amb el que es determina en la disposició addicional primera del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s’aprova el Reglament d’Actuació i Funcionament del Sector Públic per mitjans electrònics, llevat que excepcionalment ho autoritze la Direcció General de Personal Docent per a aspirants estrangers que no disposen de NIE.
No podrà presentar-se més d’una sol·licitud, llevat que s’opte a més d’una especialitat. En este cas, s’hauran de presentar tantes sol·licituds com nombre d’especialitats a les quals s’opte. No obstant això, l’opció de participar per més d’una especialitat no implica que es puga assistir a les proves de tots els tribunals a on ha sigut assignat.
En cas que es presente més d’una sol·licitud per especialitat, serà vàlida l’última registrada.
• TRÀMIT D'APORTACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ ACREDITATIVA DE LA REDUCCIÓ DE TAXA I DE DOCUMENTACIÓ SENSIBLE:
Les persones que sol·liciten places pel torn de diversitat funcional o discapacitat, o vullguen obtindre una reducció en la taxa hauran d’acreditar que posseïxen un grau de diversitat funcional o discapacitat igual o superior al 33 %, per a la qual cosa aportaran el certificat del grau de discapacitat i el dictamen tècnic facultatiu expedits per la conselleria competent en matèria de servicis socials, o pels òrgans competents en l’Estat o en altres comunitats autònomes, tal com s’indica en el punt 3.5.
Per a accedir pel torn de diversitat funcional o discapacitat, a més de presentar la documentació acreditativa de tal condició, haurà de marcar-se en la sol·licitud l’opció d’accés per esta via.
A més, les persones amb diversitat funcional o discapacitat igual o superior al 33 % reconeguda, participants tant per torn lliure com per torn de diversitat funcional o discapacitat, que necessiten adaptacions de temps o mitjans per a la realització de les proves selectives hauran d’aportar, en el tràmit addicional previst en l’apartat 3.5, el certificat expedit pels òrgans competents en el qual s’especifique l’adaptació requerida. El termini de petició d’adaptacions començarà el mateix dia que el termini de presentació de sol·licituds i finalitzarà el 30 d’abril de 2025.
També hauran d’omplir el tràmit addicional previst en l’apartat 3.5 les persones aspirants que s’acullen a les situacions que es detallen a continuació:
— Les persones declarants víctimes d’actes de violència de gènere que desitgen ser tractades durant el procés selectiu amb una identitat fictícia per a protegir la seua intimitat, d’acord amb l’article 63 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.
— Les persones declarants víctimes d’actes de violència de gènere que desitgen acollir-se a l’exempció de la taxa.
— Les persones declarants que desitgen ser tractades durant el procés selectiu amb la identitat que figura en la seua targeta de reconeixement del dret a la identitat i a l’expressió de gènere, d’acord amb la Llei 8/2017, de 7 d’abril, de la Generalitat, integral del reconeixement del dret a la identitat i a l’expressió de gènere en la Comunitat Valenciana.
Llistat d'etapes
Etapa actual: Bases i obertura de termini
Data publicació: 30-01-2025
Termini obert
Tribunals. Participació voluntària
Data publicació: 07-02-2025
Termini obert
Tràmit dades sensibles
Data publicació: 30-01-2025
Termini obert
Publicació de l'OPT
Data publicació: 25-07-2024