Convocatòria de processos selectius per a l'accés per torn lliure, als Cossos de Gestió Processal i Administrativa, Tramitació Processal i Administrativa i Auxili Judicial de l'Administració de Justícia. Orde PJC/1437/2024 - Sede electronica
Convocatòria de processos selectius per a l'accés per torn lliure, als Cossos de Gestió Processal i Administrativa, Tramitació Processal i Administrativa i Auxili Judicial de l'Administració de Justícia. Orde PJC/1437/2024
Informació bàsica
Titulació:
a) Per al Cos de Gestió Processal i Administrativa: estar en possessió o en condicions d'obtindre el títol de Grau, Llicenciat, Diplomat Universitari, Enginyer Tècnic, Arquitecte Tècnic o equivalent.
b) Per al Cos de Tramitació Processal i Administrativa: Estar en possessió o en condicions d'obtindre el títol de Batxillerat o equivalent.
c) Per al Cos d'Auxili Judicial: Estar en possessió o en condicions d'obtindre el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent.
En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació o, si és el cas, del corresponent certificat d'equivalència.
Este requisit no s'aplicarà als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions del Dret de la Unió Europea.
Descripció de places
- Cos de Gestió Processal i Administrativa: 731 places.
- Cos de Tramitació Processal i Administrativa: 855 places.
– Cos d'Auxili Judicial: 726 places.
Del total d'estes places es reserven per a ser cobertes pel contingent de reserva persones amb discapacitat amb un grau igual o superior al 33 %:
– Cos de Gestió Processal i Administrativa: 75 places.
– Cos de Tramitació Processal i Administrativa: 86 places.
– Cos d'Auxili Judicial: 72 places.
Per a ser persones admeses a la realització del procés selectiu, les persones aspirants hauran de posseir en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre fins al moment de la presa de possessió com a funcionari o funcionària de carrera, els requisits de participació que s'indiquen en el punt 4 de l'Orde de convocatòria.
Forma de pagament:
La presentació i el pagament de la corresponent taxa es realitzaran per via electrònica, a través del servici d'Inscripció en Processos - Proves Selectives del Punt d'Accés General (https://administracion.gob.es/pag_home/empleopublico/ips.HTML), mitjançant l'ús del mateix formulari 790 esmentat en les bases i d'acord amb les instruccions que s'indiquen
Import de les taxes per cos:
– Gestió Processal i Administrativa: 23,33 euros i 11,67 euros per a les famílies nombroses de categoria general.
– Tramitació Processal i Administrativa: 15,57 euros i 7,79 euros per a les famílies nombroses de categoria general.
– Auxili Judicial: 11,66 euros i 5,83 euros per a les famílies nombroses de categoria general.
Excempció / Reducció de tases:
Exempció o reducció de taxes.
Estaran exempts del pagament de taxes:
a) Les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al trenta-tres per cent, havent d'acompanyar a la sol·licitud certificat acreditatiu de tal condició. No serà necessari presentar este certificat quan la condició de discapacitat haja sigut reconeguda en alguna de les Comunitats Autònomes que figuren en l'adreça http://administracion.gob.es/pag/pid. En este cas, i prèvia conformitat de la persona interessada, l'òrgan gestor podrà verificar esta condició mitjançant l'accés a la plataforma d'intermediació de dades de les Administracions Públiques oferit a través del servici inscripció en proves selectives.
b) Les persones que figuren com a demandants d'ocupació durant el termini, almenys, d'un mes anterior a la data de la convocatòria. Seran requisits per al gaudi de l'exempció que, en el termini de què es tracte, no hagueren rebutjat oferta d'ocupació adequada ni s'hagueren negat a participar, excepte causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professional i que, així mateix, manquen de rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. La certificació relativa a la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits assenyalats, se sol·licitarà en l'oficina dels servicis públics d'ocupació. La justificació de rendes s'acreditarà mitjançant la declaració de l'IRPF de l'últim exercici. La condició de demandant d'ocupació i l'acreditació de les rendes podrà verificar-se, sempre que la persona sol·licitant no s'opose, per l'òrgan gestor mitjançant l'accés a la plataforma d'intermediació de dades de les Administracions Públiques oferit a través del servici inscripció en proves selectives.
c) Les famílies nombroses, en els termes de l'article 12.1.c) de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de Protecció de la Família Nombrosa, tindran dret a una exempció del cent per cent de la taxa els membres de famílies de la categoria especial i a una reducció del cinquanta per cent els que foren de la categoria general. La condició de família nombrosa s'acreditarà mitjançant el corresponent títol actualitzat. L'aportació del títol de família nombrosa no serà necessària quan el mateix haja sigut obtingut en alguna de les Comunitats Autònomes que figuren en el punt d'accés general. En este cas, sempre que la persona sol·licitant no s'opose, l'òrgan gestor podrà verificar esta condició mitjançant l'accés a la plataforma d'intermediació de dades de les Administracions Públiques.
d) Les víctimes del terrorisme, entenent per tals les persones que hagen patit danys físics o psíquics a conseqüència de l'activitat terrorista i així ho acrediten mitjançant sentència judicial ferma o en virtut de resolució administrativa per la qual es reconega tal condició, el seu cònjuge o persona que haja conviscut amb anàloga relació d'afectivitat, el cònjuge del mort i els fills i filles dels ferits, ferides, morts o mortes, d'acord amb la disposició final quinta de la Llei orgànica 9/2015, de 28 de juliol, que afija una nova lletra a l'apartat cinc de l'article 18 de la Llei 66/1997, de 30 de desembre
Etapa actual: Llista provisional admesos/exclosos. Termini d'al·legacions. Nomenament tribunal. Data de celebració d'exercici
Oposició
Tant les persones aspirants excloses com les omeses per no figurar en les llistes d'admeses ni en la d'excloses, podran esmenar els defectes que hagen motivat la seua exclusió o la seua omissió en les llistes, en el termini de deu dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació d'este orde en el "Boletín Oficial del Estado"
Formularis
Altres documents
L'esmena de la sol·licitud o, si és el cas, la modificació de les dades d'esta, haurà de realitzar-se en línia a través de l'aplicació d'Inscripció en Proves Selectives.
Finalitzat el termini d'esmena s'elevaran a definitives les relacions de persones aspirants admeses i excloses, exposant-se per a la seua total difusió en els mateixos llocs que les provisionals.
La data per a la celebració dels exercicis de la fase d'oposició serà el 27 de setembre de 2025.
Els tres processos selectius es faran el mateix dia i començaran a la mateixa hora, a més podran ser coincidents en el temps, en qualsevol de les seues fases, entre si o amb qualssevol altres processos selectius. Tots els exercicis tindran lloc en el mateix dia i hora en totes les seus d'examen, en un únic acte d'examen, un a continuació d'un altre.
Els llocs concrets de celebració dels exercicis de la fase d'oposició es publicaran en la resolució per la qual s'aprova les relacions definitives de persones aspirants admeses i excloses, en la qual es convocarà a les persones admeses en crida única per a la celebració de l'exercici.
Llistat d'etapes
Etapa actual: Llista provisional admesos/exclosos. Termini d'al·legacions. Nomenament tribunal. Data de celebració d'exercici
Data publicació: 10-06-2025
Temini tancat
Bases i obertura de termini
Data publicació: 19-12-2024
Temini tancat