Text tràmite general

Sol·licitud general única d’iniciació i tramitació TELEMÀTICA de procediments - Tràmit a utilitzar EXCLUSIVAMENT quan no n’hi haja un d’específic en la seu electrònica de la Generalitat.

El tràmit TELEMÀTIC de sol·licitud general única pot utilitzar-se per les persones interessades quan, havent-hi un model normalitzat de sol·licitud per a la presentació presencial, les persones interessades vulguen o hagen de presentar-la de manera electrònica (article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre) i encara no s’haja habilitat un procediment electrònic específic per a això.

Si hi ha un procediment específic de presentació telemàtica, haurà d’utilitzar necessàriament esta via per a relacionar-se amb l’Administració.

Integració del mòdul de notificacios electròniques de la Generalitat amb el mòdul de registre en Blockchain

La Generalitat Valenciana ha posat en marxa un mòdul de registre en Blockchain, amb l’objectiu d’incorporar tecnologies d’ajuda a la ciutadania que permeten millorar la traçabilitat i la transparència de les transaccions que realitza la ciutadania amb l’Administració de la Generalitat.

Blockchain proporciona seguretat, ja que no depén d’una entitat central sinó d’una xarxa de nodes/servidors distribuïts (estructura descentralitzada), i utilitza una forma avançada de xifratge que garanteix la integritat de les dades i la transparència.

La Generalitat ha desplegat els serveis de Blockchain a través d’ISTEC (Infraestructures i Serveis de Telecomunicacions i Certificació), membre de BlockchainFUE, primera cooperativa valenciana que ofereix una xarxa pública de tecnologia Blockchain.

Com a projecte pilot, i per a donar visibilitat a les millores que comporta l’ús d’aquesta nova tecnologia, s’ha integrat el mòdul de Notificacions de la GVA amb aquest registre en Blockchain. Aquesta integració permet generar i registrar les evidències digitals dels diversos esdeveniments i estats pels quals passa una notificació durant el seu cicle de vida, oferint transparència i assegurant la seua immutabilitat i traçabilitat des que la notificació es crea fins que s’hi compareix o caduca.

El mòdul de Notificacions de la Generalitat Valenciana, per a totes les notificacions amb acusament (telemàtiques o per doble via) que gestiona, genera i registra evidències quan es produeixen aquestes situacions o canvis en el cicle de vida d’una notificació:

  • Alta de la notificació en el mòdul de Notificacions de la Generalitat.

  • Posada a disposició en la DEHú (adreça electrònica habilitada única).

  • Enviament de correu electrònic a l’interessat d’avís de la posada a disposició.

  • Compareixença de l’interessat (siga des del mateix mòdul de Notificacions, des de la DEHú o siga per compareixença presencial).

  • Caducitat de la notificació, perquè no es produeix la compareixença. 

Per a cadascuna d’aquestes evidències es registra la informació necessària per a poder mostrar de manera transparent la situació temporal de cadascuna de les seues notificacions.

La ciutadania, accedint a través de la seua Carpeta ciutadana o del mòdul de Notificacions, podrà visualitzar, des del detall de la notificació, i a través d’aquest enllaç, l’informe de traçabilitat:

 

Aquest informe de traçabilitat, el propòsit del qual és informatiu, conté el registre d’evidències generat pel mòdul de registre en Blockchain per a aquesta notificació.

La informació concreta que proporciona l’informe és la següent:

En la capçalera:

L’aplicació registradora, indicant el codi que identifica el mòdul de Notificacions de la Generalitat i el grup de registre; aquest últim és l’identificador únic de la notificació en aquest mòdul.

En el cos de l’informe:

Per a cadascun dels esdeveniments produïts:

  • La descripció del canvi en el cicle de vida, per exemple: “Alta de notificació”, “Enviament d’avís de notificació”...

  • La data en la qual s’ha produït.

  • La data en la qual ha quedat registrat l’esdeveniment en Blockchain.

  • El número de registre d’eixida associats a la notificació, en l’exemple: “GVRTE/2021/9999999”.

  • La signatura de l’evidència, que garanteix la immutabilitat de la informació recollida en el sistema Blockchain.

L’objectiu de la Generalitat Valenciana, amb aquestes accions, és anar incorporant progressivament noves tecnologies, com la de Blockchain, per a proporcionar un major nivell de transparència i seguretat per a la ciutadania en totes les interaccions que realitze amb la Generalitat Valenciana.

Vídeo explicatiu

Pasarela Digital PD

La informació que apareix a continuació s'emmarca en el programa Your Europe de la Unió Europea. La Generalitat Valenciana participa en aquest programa a través de la Pasarela Digital Única (Single Digital Gateway), i posa a la disposició de la ciutadania i les empreses la informació, els procediments administratius i els serveis d'assistència que necessiten per a viure o desenvolupar la seua activitat empresarial en un altre país de la Unió Europea (UE).

Característiques de la seu electrònica

La seu electrònica de la Generalitat té les següents característiques:

  1. L'àmbit d'aplicació comprén l'Administració de la Generalitat i està accessible a la ciutadania de manera permanent i gratuïta.
  2. La seu electrònica identifica a la Generalitat quan es relaciona per mitjans electrònics amb els ciutadans i amb altres administracions públiques. A través d'aquesta seu es realitzen totes les actuacions, procediments i els serveis que requerisquen l'autenticació dels ciutadans o de l'Administració de la Generalitat en les seues relacions amb ells i amb altres Administracions per mitjans electrònics, així com aquells altres serveis electrònics dels quals es decidisca la seua inclusió per raons d'eficàcia, eficiència i qualitat en la prestació dels serveis públics.
  3. La seu electrònica és de titularitat de la Generalitat.
  4. La gestió de la seu es du a terme d'acord amb les competències següents:
    1. Gestió tecnològica: La gestió, l'administració i la modificació de la Seu Electrònica de la Generalitat correspon a la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública , Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions que té assignades les competències horitzontals de la Generalitat en matèria d'Administració electrònica.
    2. Gestió de continguts: cada conselleria o organisme de l'Administració de la Generalitat gestiona els continguts específics del seu àmbit de competències. Cada departament serà responsable de la integritat, veracitat i actualització de la informació i els serveis fets públics a través d'Internet.
  5. La seu electrònica de la Generalitat està accessible en valencià i castellà.
  6. Els canals d'accés als servicis disponibles en la seu són, a més de l'electrònic, els següents:
    1. L'accés a través d'atenció presencial es farà en les Oficines PROP d'atenció al públic, de la Generalitat, per mitjà dels sistemes d'atenció existents en les oficines esmentades.
    2. L'accés en el cas d'atenció telefònica es farà a través del telèfon d'atenció al ciutadà 012 o 963866000(+ info).

Text tràmit general DXP

Sol·licitud general d'iniciació i tramitació TELEMÀTICA de procediments - Tràmits a utilitzar EXCLUSIVAMENT quan no existisca un específic en la Seu electrònica de la Generalitat

Estos tràmitsTELEMÀTICS de sol·licitud general poden utilitzar-se pels interessats quan, havent-hi un model normalitzat de sol·licitud per a la presentació presencial, els interessats vulguen o hagen de presentar-la de manera electrònica (article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre) i encara no s'haja habilitat un procediment electrònic específic per a això.

Si hi ha un procediment específic de presentació telemàtica necessàriament caldrà utilitzar esta via per a relacionar-se amb l'Administració.

Aviso acceso certificado

 

Si no ha trobat la resposta a la seua pregunta, pot traslladar les seues qüestions sobre aspectes funcionals o tècnics a través dels formularis d'ajuda disponibles en: https://sede.gva.es/ajuda/suport

.

 

Parada programada dimarts 25/01/2022 de 16:00h a 19:00h

Per tasques de manteniment no estarà disponible la Seu Electrònica de la Generalitat ni els serveis que ofereix,  dimarts 25/01/2022 de 16:00h a 19:00h. Disculpen les molèsties.

Incidència tècnica 18/01/2022 entre les 12:30h i les 15:15h

El 18/01/2022, entre les 12:30h i les 15:15h s'ha produït una incidència tècnica no planificada que ha impedit la presentació electrònica de sol·licituds a través del registre electrònic general, l'accés a la carpeta ciutadana i a les notificacions.

Texto superior formulario problemas técnicos

Per favor revise prèviament el llistat de preguntes freqüents

Li recordem que també té a la seua disposició un tràmit de proves que li permetrà familiaritzar-se amb la tramitació i comprovar prèviament el seu equip

Si el seu incident està relacionat amb l'accés a través d'un certificat digital verifique prèviament la seua validesa a través de la pàgina http://valide.redsara.es/valide/inicio.html i adjunte captura.

Contacta Generalitat en red

La seua  pregunta o suggerència ha sigut enviada correctament. Gràcies per la seua col·laboració.

Sellos de Organo

La Generalitat Valenciana autentica la seua actuació administrativa automatitzada a través de segells electrònics  vinculats als seus òrgans administratius.

S' entén per actuació administrativa automatitzada, qualsevol acte o actuación realitzada íntegrament a través de mitjans electrònics per una Administració Pública en el marc d' un procediment administratiu i en la que no haja intervingut de forma directa un empleat públic. 

Podrà verificar la validesa dels certificats utilitzats en l' àmbit de la Generalitat Valenciana, a través de la plataforma VALIDe que oferis el Ministeri d' Hisenda i Funció Pública. 

A continuació es relaciona la llista actualitzada de segells electrònics utilitzats per la Generalitat Valenciana per a la identificació i autenticació de l' exercici de la seua competència en actuacions administratives automatitzades:

 

 

 

 

 

 

 

Problemes tècnics durant la tramitació

Consultes relatives a problemes tècnics durant el procés de tramitació electrònica.

Accedir al formulari de problemes tècnics

 

Suport funcional

Consultes relatives a informació sobre procediments.

Accedir al formulari de suport funcional

Texto cartas de servicios

Las cartas de servicios son el instrumento a través del cual los órganos, organismos y entidades de la Generalitat informan a los ciudadanos y usuarios sobre los servicios que tienen encomendados, sobre los derechos que les asisten en relación con aquellos y sobre los compromisos de calidad en su prestación. El órgano responsable de la presente sede electrónica cuenta con la siguiente carta de servicios

Contacte

Revise la llista de preguntes freqüents per a veure si pot solucionar el seu problema. En cas que continue necessitant ajuda pot enviar el seu dubte omplint un dels següents formularis:

Dimecres, 18 de Novembre, de 17:30 a 19:00 hores. Intervencions tècniques en la plataforma de tramitació telemàtica i components relacionats

Dimecres, 18 de Novembre, de 17:30 a 19:00 hores, realització de l' actualització del sistema de tramitació telemàtica que produirà pèrdua de servici en la franja horaria indicada, per tant es recomana provar a partir de les 19:00 hores.

Disculpen les molèsties

Intervenció programada de manteniment en la seu electrònica