Contractació de persones desocupades amb trastorn mental greu o problemes de salut mental greu (Avalem capacitats)

Codi SIA: 3015969
Codi GUC: 24626
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(12-06-2023
23-06-2023)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La concessió de subvencions a entitats locals de la Comunitat Valenciana que disposen de SASEM actiu des del 31 de desembre de 2022, per a la contractació de persones desocupades amb trastorn mental greu o problemes de salut mental greu.

Requisits

Requisits

Disposar d'un SASEM (Servei d'Atenció i Seguiment per a la malaltia Mental) actiu des d'almenys el 31 de desembre de 2022.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les entitats locals, o les seues entitats dependents o vinculades que exercisquen competències en matèria d'ocupació, que disposen d'un SASEM (Servei d'Atenció i Seguiment per a la malaltia Mental) actiu des d'almenys el 31 de desembre de 2022. La relació d'aquestes entitats, ordenades per major nombre de persones desocupades en el seu corresponent àmbit geogràfic, segons l'estadística de desocupació del mes de març de 2023. En cap cas podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats en les quals concórrega alguna de les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà del 12 al 23 de juny de 2023, tots dos inclusivament (DOGV núm. 9604 de 26 de maig de 2023).

Formularis i documentació

4. El tràmit telemàtic de presentació de la sol·licitud permetrà que l'entitat sol·licitant: a) Indique el nombre de persones a contractar. b) Identifique el compte bancari en la qual LABORA ha d'efectuar el pagament de la subvenció. Si es tracta d'un nou compte, l'entitat haurà d'haver-la donat d'alta prèviament a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte denominat “Procediment per a tramitar les altes i baixes de les domiciliacions bancàries” (https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648&version=amp). c) Declare responsablement que no està incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària a què fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003.

Presentació

Presentació

Telemàtica
La sol·licitud (comprensiva així mateix de la documentació exigida en aquest article) es presentarà de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, a través del procediment habilitat a aquest efecte denominat ETRAME 2023-“Programa de contractació de persones desocupades amb trastorn mental greu o problemes de salut mental greu”. En la web de LABORA (www.labora.gva.es/corporacions-locals-mancomunitats-diputacions/foment-de-l-ocupacio) estarà disponible la informació sobre aquesta convocatòria i s'habilitarà un accés a la seu electrònica per a formular la sol·licitud. Per a això, s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat o certificat de representant d'entitat. Així mateix, estaran disponibles els tràmits a emplenar en el procediment. Seran inadmeses aquelles sol·licituds no presentades utilitzant el procediment telemàtic ací descrit. Només podrà presentar-se una sol·licitud per entitat local, de manera que s'inadmetrà la presentada per organismes autònoms si les entitats locals a les quals estan vinculades o de les quals depenen presenten igualment sol·licitud. Si l'entitat local no presentara sol·licitud, només s'admetrà la sol·licitud de l'organisme autònom que es presente en primer lloc.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva. 2. La instrucció correspondrà a les Direccions Territorials de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. 3. L'òrgan instructor podrà recaptar dels interessats l'aportació addicional de quants documents i dades aclaridores estime necessaris per a resoldre sobre la sol·licitud presentada. 4. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes. 5. En la Subdirecció General competent en matèria d'Ocupació es constituirà un òrgan col·legiat integrat per la persona titular d'aquesta Subdirecció o persona que designe per a la seua substitució, que ho presidirà; dues vocals; i un secretari, amb veu però sense vot. Les persones que ocupen les vocalies i la secretaria seran designades per la persona titular de la Direcció General competent en matèria d'Ocupació. L'òrgan col·legiat emetrà informe on es concrete el resultat de l'avaluació efectuada. 6. A la vista de l'informe de l'òrgan col·legiat, l'òrgan instructor formularà les propostes de concessió a l'òrgan concedent.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

L'òrgan col·legiat formularà les propostes de concessió d'acord amb el següent procediment: a) Proposarà la concessió a tots els sol·licitants de 25.500 euros per a la contractació d'una persona. b) Amb la dotació sobrant proposarà la concessió de 25.500 euros addicionals a totes les entitats que hagueren sol·licitat una segona contractació. c) Si existira sobrant, procedirà d'igual manera amb el nombre successiu de contractacions sol·licitades, fins a l'esgotament de la dotació. d) Si la dotació resultara insuficient per a procedir segons el que s'estableix en els apartats b) i c), es prioritzarà a les entitats locals segons el major nombre de persones desocupades indicat en l'Annex II.

Obligacions

Obligacions

A més de les establides en l'article 14 de la Llei General de Subvencions són obligacions de les entitats beneficiàries: a) Facilitar quantes dades i informació relacionats amb la subvenció concedida els siguen requerits per LABORA. b) Avaluar i adaptar pel Servei de Prevenció de Riscos Laborals de l'administració local i en coordinació amb el SASEM el lloc de treball que ha d'ocupar la persona contractada. c) Comunicar a LABORA el detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència, així com l'acreditació d'haver ingressat, si escau, l'import corresponent a la diferència entre la quantitat justificada i la rebuda en concepte de bestreta. d) Formalitzar els contractes de treball per escrit i iniciar-los amb caràcter previ a la presentació de la justificació. e) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial corresponent; així com conservar els documents (inclosos els electrònics) que justifiquen l'aplicació dels fons rebuts, en tant pogueren ser objecte de control, sent aquests originals o còpies certificades conforme amb aquests. f) Comptabilitzar la concessió de la subvenció a través d'un codi comptable específic. g) Donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament del programa subvencionat, incloent-hi el logotip de la Generalitat Valenciana i del *SEPE en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l'activitat subvencionada. Referent a això, en la pàgina web de LABORA estarà disponible el cartell que pot ser utilitzat per a donar compliment a l'ací recollit. h) Subministrar a LABORA, previ requeriment, tota la informació que siga necessària per al compliment per aquesta de les obligacions previstes en la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

La resolució posarà fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant la Direcció General de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el jutjat contenciós administratiu competent, de conformitat amb els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

L'òrgan col·legiat formularà les propostes de concessió d'acord amb el següent procediment: a) Proposarà la concessió a tots els sol·licitants de 25.500 euros per a la contractació d'una persona. b) Amb la dotació sobrant proposarà la concessió de 25.500 euros addicionals a totes les entitats que hagueren sol·licitat una segona contractació. c) Si existira sobrant, procedirà d'igual manera amb el nombre successiu de contractacions sol·licitades, fins a l'esgotament de la dotació. d) Si la dotació resultara insuficient per a procedir segons el que s'estableix en els apartats b) i c), es prioritzarà a les entitats locals segons el major nombre de persones desocupades indicat en l'Annex II. Després de la presentació de conformitat de la documentació d'inici de les contractacions, podrà anticipar-se el pagament de fins al 70 per cent de la subvenció concedida. En el termini de dos mesos des de la finalització dels contractes, l'entitat beneficiària haurà de justificar la subvenció concedida davant la Direcció Territorial de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació. A la vista de la documentació presentada, es procedirà a la liquidació final de la subvenció concedida.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats a partir de la data final de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud s'entendrà desestimada.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa