EBETAE 2022. Incentius a les empreses, microempreses i persones emprenedores que participen en els projectes dirigits a col·lectius especialment vulnerables (eix 1), emprenedoria i microempreses (eix 2). - Sede electronica
EBETAE 2022. Incentius a les empreses, microempreses i persones emprenedores que participen en els projectes dirigits a col·lectius especialment vulnerables (eix 1), emprenedoria i microempreses (eix 2).
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud:
TANCAT
(03-05-2022
–
15-11-2022)
Informació bàsica
Formularis
Sol·licitud
Tramitació
Resolució
Mostrar tot
Ocultar tot
Informació bàsica
Què és i per a què serveix?
Què és i per a què serveix?
Concessió directa de subvencions a:
1. Empreses, microempreses i persones treballadores autònomes que hagen sigut captades per les entitats a les quals fa referència l'annex 2 del Decret 48/2022, de 29 d'abril, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores i concessió directa de quatre subvencions per al desenvolupament de projectes pilot dirigits a joves, mitjançant actuacions dins dels projectes de «col·lectius especialment vulnerables» i dels projectes d'«emprenedoria i microempreses» inclosos en la inversió 4, Nous projectes territorials per al reequilibri i l'equitat del Pla de recuperació, transformació i resiliència, component 23, Noves polítiques públiques per a un mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu, d'acord amb el que estableix el Reial decret 902/2021, de 19 d'octubre, pel qual es regula la concessió directa de subvencions destinades al finançament del desenvolupament d'actuacions de la inversió Nous projectes territorials per al reequilibri i l'equitat, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència, per a col·laborar en el desenvolupament de competències professionals de persones joves (eix I).
2. Microempreses i persones treballadores autònomes que hagen sigut captades per les entitats a les quals fa referència l'annex 2 del decret indicat per a fomentar l'adopció de plans de transformació o millora (eix II).
Observacions
Observacions
DESTINATARIS I BENEFICIARIS FINALS DE L'ACCIÓ:
Destinataris: empreses, microempreses, autònoms i persones pertanyents a "col·lectius especialment vulnerables".
Beneficiaris: empreses, microempreses i autònoms.
IMPACTE PREVIST (nombre de beneficiaris previstos): 166 empreses, microempreses o persones emprenedores, EIX 1, i 200 microempreses i persones emprenedores, EIX 2.
QUANTIA/PRESSUPOST: 757.700 euros (dels quals 157.700 euros corresponen a l'EIX I i 600.000 euros corresponen a l'EIX II).
¡
Requisits
Requisits
La concessió de la subvenció requerirà haver participat en alguna de les actuacions dutes a terme per les entitats col·laboradores descrites en l'annex 2 del Decret 48/2022 i haver sigut captada, bé per comprometre's per a participar en el desenvolupament de competències professionals de persones joves, bé per comprometre's a adoptar alguna mesura encaminada a facilitar la seua transformació productiva, en particular cap a una economia verda i digital, o bé perquè han adquirit els dos compromisos.
Qui pot sol·licitar-ho?
Qui pot sol·licitar-ho?
Podran ser beneficiàries d'aquestes subvencions les empreses, persones emprenedores i microempreses captades per les entitats col·laboradores descrites en l'annex 2 del Decret 48/2022, de 29 d'abril, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores i concessió directa de quatre subvencions per al desenvolupament de projectes pilot dirigits a joves, mitjançant actuacions dins dels projectes de «col·lectius especialment vulnerables» i dels projectes d'«emprenedoria i microempreses» inclosos en la inversió 4, «Nous projectes territorials per al reequilibri i l'equitat del Pla de recuperació, transformació i resiliència, component 23, «Noves polítiques públiques per a un mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu», d'acord amb el que estableix el Reial decret 902/2021, de 19 d'octubre, pel qual es regula la concessió directa de subvencions destinades al finançament del desenvolupament d'actuacions de la inversió «Nous projectes territorials per al reequilibri i l'equitat», en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència», per haver manifestat algun dels compromisos següents:
a) Col·laborar en el desenvolupament de competències professionals de persones joves participants en les activitats de l'EIX I, en el cas d'empreses, persones emprenedores i microempreses.
b) Adoptar alguna mesura encaminada a l'enfortiment de les seues capacitats, a crear noves ocupacions i/o a facilitar la seua transformació productiva, en particular cap a una economia verda i/o digital (EIX II), en el cas de persones emprenedores i microempreses.
No podran obtindre la condició de beneficiàries les persones que concórreguen en alguna de les prohibicions que preveuen els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Normativa del procediment
Normativa del procediment
- Decret 48/2022, de 29 d'abril, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores i concessió directa de quatre subvencions per al desenvolupament de projectes pilot dirigits a joves, per mitjà d'actuacions dins dels projectes de "col·lectius especialment vulnerables" i dels projectes d'"emprenedoria i microempreses" inclosos en la inversió 4, "Nous projectes territorials per al reequilibri i l'equitat", del Pla de recuperació, transformació i resiliència, component 23, "Noves polítiques públiques per a un mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu", d'acord amb el que estableix el Reial decret 902/2021, de 19 d'octubre, pel qual es regula la concessió directa de subvencions destinades al finançament del desenvolupament d'actuacions de la inversió "Nous projectes territorials per al reequilibri i l'equitat", en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Dubtes sobre la tramitació telemàtica
Formularis documentació
Sol·licitud
- MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA
- ANNEX EBETAE
- DECLARACIÓ ARTÍCLE 34.5 LLEI 38/2003 GENERAL DE SUBVENCIONS
- MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE EL COMPLIMENT DEL PRINCIPI DE NO PERJUDICI SIGNIFICATIU ALS SIS OBJECTIUS MEDIAMBIENTALS (DNSH) EN EL SENTIT DE L'ARTICLE 17 DEL REGLAMENT (UE) 2020/852
- DECLARACIÓ DE CESSIÓ I TRACTAMENT DE DADES EN RELACIÓ AMB L'EXECUCIÓ D'ACTUACIONS DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILIÈNCIA (PRTR)
- DECLARACIÓ DE COMPROMIS EN RELACIÓ AMB L'EXECUCIÓ D'ACTUACIONS DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILIÈNCIA (PRTR)
- COMPROMÍS DEL SOL·LICITANT
- DECLARACIÓ RESPONSABLE
Termini
Termini
El termini per a sol·licitar aquestes subvencions es va iniciar el 3 de maig de 2022 i finalitza el 15 de novembre de 2022.
Formularis documentació
Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud.
a) Model normalitzat de domiciliació bancària en model normalitzat (disponible en la web de l'ajuda).
b) Declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o el mateix fet subvencionable o, si no se n'ha obtingut cap, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) 1407/2013, de la Comissió. (Inclosos en la sol·licitud de la subvenció)
c) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides a la persona sol·licitant durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs, segons el model normalitzat (inclosa en l'annex EBETAE disponible en la web de l'ajuda).
d) Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària ni per a ser receptora del pagament a què fa referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 (inclosa en la sol·licitud de la subvenció) i l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003, segons model normalitzat (disponible en la web de l'ajuda).
e) Certificat emés per alguna de les entitats col·laboradores a les quals fa referència l'annex 2 del Decret 48/2022, que acredite l'eix o els eixos en què ha participat la persona o entitat sol·licitant i els compromisos adquirits (model EMP0595E que ha d'haver d'entregar l'entitat col·laboradora al sol·licitant d'aquesta subvenció).
f) Declaració responsable de la persona o entitat sol·licitant relativa als compromisos adquirits i indicats en el certificat al qual fa referència la lletra anterior, en model normalitzat (disponible en la web de l'ajuda).
g) Compromís en model normalitzat de posar en marxa alguna de les iniciatives resultants del Pla individualitzat, en concordança amb el certificat emés per les entitats col·laboradores al qual fa referència l'apartat anterior (disponible en la web de l'ajuda).
h) Declaració responsable sobre el compliment del principi de no causar perjudici significatiu als sis objectius mediambientals (DNSH), en el sentit de l'article 17 del Reglament (UE) 2020/852, en model normalitzat (disponible en la web de l'ajuda).
i) Declaració de cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), en model normalitzat (disponible en la web de l'ajuda).
j) Declaració de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), en model normalitzat (disponible en la web de l'ajuda).
k) Declaració responsable d'estar al corrent en les obligacions tributàries i de Seguretat Social (inclosa en l'annex EBETAE).
l) Declaració d'absència de conflicte d'interessos (disponible en la web de l'ajuda).
Impresos associats
- MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA
- ANNEX EBETAE
- DECLARACIÓ ARTÍCLE 34.5 LLEI 38/2003 GENERAL DE SUBVENCIONS
- MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE EL COMPLIMENT DEL PRINCIPI DE NO PERJUDICI SIGNIFICATIU ALS SIS OBJECTIUS MEDIAMBIENTALS (DNSH) EN EL SENTIT DE L'ARTICLE 17 DEL REGLAMENT (UE) 2020/852
- DECLARACIÓ DE CESSIÓ I TRACTAMENT DE DADES EN RELACIÓ AMB L'EXECUCIÓ D'ACTUACIONS DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILIÈNCIA (PRTR)
- DECLARACIÓ DE COMPROMIS EN RELACIÓ AMB L'EXECUCIÓ D'ACTUACIONS DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILIÈNCIA (PRTR)
- COMPROMÍS DEL SOL·LICITANT
- DECLARACIÓ RESPONSABLE
Presentació
Presentació
Telemàtica
La sol·licitud (que ha d'incloure, així mateix, la documentació exigida en l'apartat següent) s'ha de presentar de forma telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana, a través del procediment habilitat a aquest efecte: EBETAE 2022. Incentius a les empreses, microempreses i persones emprenedores que participen en els projectes dirigits a col·lectius especialment vulnerables (eix 1), emprenedoria i microempreses (eix 2).
Per a fer la tramitació telemàtica, s'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física) admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/). Si la sol·licitud es presenta telemàticament per un representant, aquest ha d'estar prèviament autoritzat a través del Registre de representants: https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/
Enllaços
Enllaços
- El tràmit per a donar d'alta un nou compte bancari, modificar-la o donar-la de baixa es pot realitzar telemàticament, consulte: PROPER. Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat:
- Aportació de documentació a un expedient obert del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (només per a ajudes/subvencions).
- Per a qualsevol informació addicional (normativa, notes aclaridores, descàrrega de models, etc.), es pot consultar la convocatòria en l'apartat d'ajudes al foment d'ocupació de la web de LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació.
- Informació per la tramitació telemàtica.
- Inscripció en el Registre de representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV).
Procés de tramitació
Procés de tramitació
La instrucció del procediment correspondrà a l'oficina BETA o al departament que, si és el cas, siga designat per la persona titular de la Direcció General de LABORA o l'òrgan en què aquesta delegue.
Examinades les sol·licituds, s'emetrà un informe en què es farà constar que es compleixen els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes i es formularà la proposta de concessió a l'òrgan competent per a resoldre.
La concessió de la subvenció, fins a esgotar el crèdit disponible, s'efectuarà en funció de la data de sol·licitud si la totalitat de la documentació es presenta correctament en el moment de sol·licitar la subvenció, però si la sol·licitud no es presenta completa en el moment d'efectuar la sol·licitud de la subvenció, la data en funció de la qual es concedirà la subvenció serà aquella en la qual s'haja presentat efectivament, completa i correcta, la documentació exigida.
La competència per a resoldre sobre les sol·licituds presentades correspon a la persona titular de la Direcció General de LABORA o l'òrgan en què aquesta delegue.
La resolució de concessió determinarà la quantia concedida i incorporarà, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què haja de subjectar-se la persona o entitat beneficiària.
Òrgans de tramitació
Òrgans de tramitació
La instrucció del procediment correspondrà a l'oficina Beta o al departament que, si és el cas, siga designat per la persona titular de la Direcció General de LABORA o l'òrgan en què aquesta delegue.
- LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Av. NAVARRO REVERTER, 2
46004 - València/Valencia
Obligacions
Obligacions
A més del que disposa l'article 14 de la Llei general de subvencions, són obligacions de les persones beneficiàries:
a) Facilitar totes les dades i tota la informació, en qüestions relacionades amb les subvencions concedides, que li requerisca LABORA.
b) Comunicar a LABORA qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.
c) Acreditar la realització de l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajuda, així com el compliment dels requisits i de les condicions que determinen aquesta concessió.
d) Com que aquestes ajudes estan cofinançades pel Mecanisme de recuperació i resiliència, la documentació justificativa (inclosos els documents electrònics) s'ha de conservar durant un període de tres anys a partir del pagament del saldo, tal com defineix l'article 132 del Reglament financer al qual es remet l'article 22.2.f del
Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència.
e) A l'efecte de difusió pública, com que les ajudes són cofinançades pel Mecanisme de recuperació i resiliència, el beneficiari estarà subjecte a les normes d'informació, comunicació i publicitat que estableix el Reglament (UE) núm. 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021. Entre aquestes normes, cal destacar que els perceptors d'aquests fons han de fer esment de l'origen d'aquest finançament i vetlar per donar-li visibilitat, fins i tot, quan siga procedent, mitjançant l'emblema de la Unió i una declaració de finançament adequat que indique «Finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU».
f) Les entitats beneficiàries han de donar visibilitat a l'origen dels fons rebuts, de manera que en la documentació i els mitjans de difusió de les seues accions han de fer constar «Finançat per la Unió Europea-Next Generation EU».
g) Hauran de complir les obligacions de publicitat imposades per la normativa nacional i de la Unió Europea que hi siguen aplicables. Així mateix, hi haurà constància escrita dins de les actuacions de comunicació del Pla de recuperació, transformació i resiliència, finançat amb Fons Next Generation EU, que les persones destinatàries finals del finançament reconeixen l'origen dels fons i es garanteix la visibilitat del finançament de la Unió Europea.
h) Complir les obligacions de transparència i en matèria de publicitat activa, de conformitat amb el que disposa l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i l'article 3 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, pel qual es desplega la Llei 2/2015, de 2 d'abril, sense perjudici de les obligacions que estableix l'article 14 de la Llei general de subvencions i la resta de legislació aplicable:
La difusió de la informació que estableix aquesta obligació s'ha de fer a través de la seua pàgina web durant tot el període d'execució de l'ajuda, o bé a través de la plataforma TEP - Transparència entitats privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en https://gvaoberta.gva.es/va/tep.
Observacions
Observacions
La resolució de concessió posarà fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que dicta la resolució recorreguda en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del corresponent jutjat contenciós administratiu de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Quantia i cobrament
Quantia i cobrament
L'import de la subvenció es determinarà en funció dels compromisos adquirits per la persona sol·licitant, de manera que:
- Si ha sigut captada per les entitats col·laboradores esmentades per a participar en el Programa integrat de formació, acompanyament i experiència laboral per a joves vulnerables: l'import de la subvenció ascendirà a 950 per cada jove amb el qual col·labore en el desenvolupament d'aquestes competències, que es finançarà a càrrec de l'eix I, «Col·lectius especialment vulnerables».
- Si ha sigut captada per les entitats col·laboradores esmentades per haver manifestat el compromís d'adoptar alguna mesura encaminada a facilitar la seua transformació productiva: l'import de la subvenció ascendirà a 3.000 , que es finançarà amb càrrec a l'eix II, «Microempreses i persones emprenedores».
- Si ha sigut captada per als dos compromisos indicats: l'import de l'ajuda serà el resultat d'acumular-se les ajudes anteriors.
La liquidació i el pagament de les ajudes s'efectuarà una vegada justificat el compliment dels requisits amb la documentació presentada juntament amb la sol·licitud i la comprovació feta d'ofici.
L'import de l'ajuda s'entregarà d'una sola vegada després que es dicte la resolució de concessió.
Termini màxim
Termini màxim
El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de 3 mesos des de l'entrada de la sol·licitud en la seu electrònica de la Generalitat. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat ni notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud s'entendrà desestimada.
Òrgans resolució
Òrgans resolució
- LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Av. NAVARRO REVERTER, 2
46004 - València/Valencia
Esgota via administrativa
Esgota via administrativa
Sí