Subvencions destinades a la integració sociolaboral de persones treballadores en situació o risc d'exclusió social, en empreses d'inserció de la Comunitat Valenciana, com a pas previ a la seua inserció definitiva en el mercat ordinari de treball.

Codi SIA: 2856097
Codi GUC: 22201
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(01-09-2022
15-09-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Per mitjà d'aquesta resolució, es convoquen, per a l'exercici 2022, les ajudes regulades en l'Ordre 20/2018, de 14 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades a la integració sociolaboral de persones treballadores en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció i en empreses ordinàries de treball (DOGV núm. 8425, de 16 de novembre). Són subvencions per a l'exercici 2022, que té l'objecte de promoure i facilitar la integració sociolaboral de persones en situació o risc d'exclusió social dins de les empreses d'inserció l'activitat de les quals es desenvolupe a la Comunitat Valenciana. Les entitats que podran ser beneficiàries de les ajudes, sempre que complisquen amb els requisits establits en l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores i en la normativa aplicable, són les empreses d'inserció que desenvolupen la seua activitat a la Comunitat Valenciana i que, una vegada hagen sigut qualificades amb caràcter definitiu per Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació, contracten persones en situació o risc d'exclusió social. En concret, amb aquest programa se subvenciona: La creació o manteniment de llocs de treball ocupats per persones en situació o risc d'exclusió social. El finançament dels costos salarials i de Seguretat Social derivats de la contractació de personal tècnic de suport sociolaboral en empreses i inserció. El finançament dels costos salarials i de Seguretat social derivats de la contractació de personal de suport a l'activitat productiva en empreses d'inserció. El finançament de despeses corrents per a la posada en marxa de les empreses d'inserció. La gerència d'empreses d'inserció.

Observacions

Observacions

Destinataris i beneficiaris finals de l'acció: persones en situació o risc d'exclusió social a la Comunitat Valenciana contractats en empreses d'inserció. Impacte previst: 100 persones treballadores en empreses d'inserció. Quantia/pressupost: 1.200.000 € destinats a empreses d'inserció qualificades i inscrites en el registre administratiu CV, excepte ajuda creació, 50.000 €. Per a la creació de nous llocs de treball vinculats a inversió fixa en les empreses d'inserció qualificades i inscrites en el registre administratiu de la CV.

Requisits

Requisits

Requisits generals de les entitats beneficiàries: a) Estar qualificades i inscrites, amb caràcter definitiu, en el Registre d'Empreses d'Inserció de la Comunitat Valenciana, i desenvolupar la seua activitat a la Comunitat Valenciana. b) Haver complit amb totes i cada una de les obligacions derivades de la qualificació com a empresa d'inserció. c) Disposar en plantilla de personal tècnic de suport sociolaboral i de suport a l'activitat productiva per a atendre la plantilla en situació o risc d'exclusió social. Requisits específics: PERSONES EN SITUACIÓ O RISC D'EXCLUSIÓ SOCIAL: a) Les persones treballadores en situació o risc d'exclusió social incloses en algun dels col·lectius que s'indiquen en l'article 4 de la Llei 1/2007, de 5 de febrer, en relació amb el que disposa l'article 2 de la Llei 44/2007, de 13 de desembre. b) Contractes o relació laboral equivalent en el cas de cooperatives, vinculats a un lloc de treball d'inserció, amb un itinerari d'inserció d'acord amb el que estableix la Llei 1/2007, de 5 de febrer, en relació amb el que disposa la Llei 44/2007, de 13 de desembre. c) Subscripció d'un acord d'incorporació sociolaboral i un itinerari d'inserció, per a la qual cosa resulta obligatòria la realització d'un itinerari d'inserció durant tot el període de contractació del personal en situació o risc d'exclusió social. d) La persona treballadora ha de desenvolupar un itinerari inicial mínim de sis mesos amb una duració màxima de tres anys, amb caràcter general. PERSONAL TÈCNIC DE SUPORT SOCIOLABORAL: El personal tècnic de suport sociolaboral ha de tindre una titulació de grau mitjà o superior, en l'àmbit universitari o de la Formació Professional, preferentment en Treball Social, Psicologia, Educació Social o Integració Social, i, a més, una experiència prèvia, d'almenys sis mesos, en activitats d'integració laboral de persones en situació o risc d'exclusió social, que el capacite per a la realització de les funcions pròpies del lloc. PERSONAL DE SUPORT A L'ACTIVITAT PRODUCTIVA: Perquè els llocs de treball resulten subvencionables, el personal de suport a l'activitat productiva ha de tindre experiència o formació en el camp professional en què es desenvolupe l'activitat productiva de l'empresa d'inserció.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les empreses d'inserció que desenvolupen la seua activitat a la Comunitat Valenciana i que, una vegada hagen sigut qualificades amb caràcter definitiu per Labora, contracten persones treballadores en situació o risc d'exclusió social.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 1/2007, de 5 de febrer, de la Generalitat, per la qual es regulen les empreses d'inserció per a fomentar la inclusió social a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 5447, de 09/02/07).
  • Llei 44/2007, de 13 de desembre, per a la regulació del règim de les empreses d'inserció (BOE núm. 299, de 14/12/07).
  • Decret 81/2009, de 12 de juny, del Consell, pel qual es dicten normes de desplegament per a la qualificació, el registre i el foment de les empreses d'inserció a la Comunitat Valenciana (DOCV núm. 6036, de 16/06/09).
  • Ordre 20/2018, de 14 de novembre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades a la integració sociolaboral de treballadors en situació o risc d'exclusió social en empreses d'inserció i en empreses ordinàries de treball (DOGV núm. 8425, de 16.11.2018).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Els terminis de presentació de sol·licituds per a l'exercici 2022 són els següents: Les sol·licituds d'ajudes, destinades a finançar els costos salarials de persones en situació o risc d'exclusió social, de personal tècnic de suport sociolaboral en empreses d'inserció, de personal de suport a l'activitat productiva i de gerents, així com a finançar les despeses corrents per a la posada en marxa de les empreses d'inserció, s'han de presentar-se en els terminis següents: a) Primer termini: del dia 1 al dia 15 de març de 2022, els dos inclusivament, es presentaran les sol·licituds d'ajudes per a finançar parcialment els costos salarials del personal corresponent als mesos de gener a juny, inclosa la paga extra de juny, i les despeses corrents corresponents als mesos de gener a juny de 2022. b) Segon termini: del dia 1 al dia 15 de setembre de 2022, els dos inclusivament, es presentaran les sol·licituds d'ajudes per a finançar parcialment els costos salarials del personal, corresponent als mesos de juliol a desembre, inclosa la paga extra de desembre i les despeses corrents corresponents als mesos de juliol a desembre de 2022. Quan l'empresa d'inserció no haja obtingut la qualificació definitiva amb anterioritat als terminis referits en els apartats anteriors d'aquest article, el termini per a la presentació de sol·licituds corresponents serà d'un mes des d'aquesta qualificació, i el termini màxim per a la petició d'aquestes ajudes serà el 31 d'octubre de 2022.

Formularis i documentació

1. Les sol·licituds s'han d'acompanyar de la següent documentació general, signada electrònicament i presentada per mitjans telemàtics, sense perjudici de la documentació específica que s'establisca per a cada programa: a) Acreditació de la representació legal de la persona que presenta la sol·licitud d'ajuda, llevat que aquesta representació ja estiga implícita en la sol·licitud o conste presentada anteriorment. b) Dades de domiciliació bancària, segons el model facilitat a aquest efecte, excepte si s'ha presentat amb anterioritat davant de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació, i no ha experimentat cap variació; en aquest cas, s'ha d'indicar el compte en què s'ha d'efectuar l'ingrés i s'ha d'especificar, en tot cas, a quina ajuda correspon. En el cas de presentació de dades de domiciliació bancària noves, s'ha d'aportar un certificat de l'entitat bancària acreditatiu de la titularitat del compte. c) Declaració responsable subscrita per la persona representant legal del fet que l'entitat beneficiària no incorre en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària de subvencions i, en concret, que no es troba en el supòsit de l'article 13.2, apartat g, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Aquesta declaració consta inclosa en la mateixa sol·licitud general de subvencions. d) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o l'exempció d'aquesta obligació, en model normalitzat. e) Declaració responsable acreditativa que l'empresa beneficiària no es troba incursa en cap de les causes d'exclusió incloses en la disposició addicional tercera de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores, en model normalitzat. f) Declaració responsable sobre altres ajudes rebudes o sol·licitades per als mateixos costos subvencionables o el mateix fet subvencionable. Aquesta declaració consta inclosa en la mateixa sol·licitud general de subvencions. g) Pla d'igualtat, degudament visat per la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere o l'òrgan competent per a l'avaluació i validació d'aquest, i en vigor, o, en defecte d'això, declaració responsable, en model normalitzat, de no estar subjecte a l'obligació que per a això estableix l'article 45 de l'LO 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, modificat pel Reial decret llei 6/2019, de mesures urgents per a garantia de la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en el treball i l'ocupació. h) Declaració responsable de la persona representant legal de l'entitat sol·licitant de les ajudes acreditativa que ha informat les persones de les quals aporta dades o documentació, dels aspectes següents: · La comunicació d'aquestes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment. · La possibilitat que l'Administració faça consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres aspectes, la veracitat d'aquestes. · Del dret d'oposició que l'assisteix al fet que l'Administració tracte les seues dades, cas en què haurà de comunicar aquesta oposició a l'Administració als efectes oportuns. Així mateix, en el cas que aquesta consulta requerisca per llei una autorització de la persona les dades de la qual es consultaran, l'entitat sol·licitant de les ajudes disposa d'aquesta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment. Aquesta declaració consta inclosa en la mateixa sol·licitud general de subvencions. 2. La presentació de la sol·licitud comportarà l'autorització de la sol·licitant perquè Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació obtinga directament l'acreditació de les seues dades d'identitat, en cas de persona física, i de la representació legal, en el cas de persona jurídica, així com del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social, que preveu l'article 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, de manera que no és necessari aportar les corresponents certificacions ni la documentació identificativa. No obstant això, la persona sol·licitant o la representant legal podrà denegar o revocar aquest consentiment efectuant una comunicació escrita a Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació en aquest sentit. En aquest cas, s'ha de presentar la documentació identificativa de la persona sol·licitant, així com els certificats originals positius de la Tresoreria General de la Seguretat Social, acreditatius del fet d'estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social. Quant a l'acreditació d'estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries, d'acord amb l'art. 18 del Reglament de la Llei general de subvencions, la persona sol·licitant podrà autoritzar expressament Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació per a l'obtenció directa d'aquesta informació, autorització que consta en la mateixa sol·licitud general de subvencions. A falta d'aquesta autorització expressa, hauran de presentar els certificats originals positius de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de l'Institut Valencià d'Administració Tributària. 1. Documentació específica: 1. Documentació específica per a la subvenció destinada a la creació o el manteniment de llocs de treball ocupats per persones en situació o risc d'exclusió social. a) Llista, en model normalitzat, del personal en situació o risc d'exclusió social, pel qual se sol·licita la subvenció, en què s'han d'incloure tots els treballadors que estiguen o hagen estat d'alta en l'entitat en els dos primers mesos de cada semestre, així com la previsió de noves contractacions, pròrrogues o modificacions de jornada previstes durant la resta del semestre. b) Per al personal l'activitat del qual en l'empresa d'inserció s'inicie en el semestre, o s'haja iniciat anteriorment, però no haguera resultat subvencionada, s'ha d'aportar Primer. Còpia del contracte o els contractes de treball subscrits amb persones en situació o risc d'exclusió social, i de les pròrrogues, si escau. Segon. Acord d'incorporació sociolaboral presentat i inscrit com a annex al contracte inicial i a cada una de les seues pròrrogues, subscrit per la persona representant legal de l'empresa d'inserció i la persona treballadora, en què consten les obligacions que les parts assumeixen en el desenvolupament de l'itinerari personal d'inserció. Tercer. Itinerari d'inserció inicialment subscrit, juntament amb el contracte, signat pels serveis socials, generals o especialitzats. Quart. Comunicat d'alta del personal contractat en la Seguretat Social i/o informe consulta general de treballadors e-SIL, acreditatiu. Cinqué. Acreditació de la situació de risc o exclusió social, mitjançant la presentació del corresponent informe dels serveis socials, generals o especialitzats, de les administracions públiques, d'acord amb el que estableix l'article 4 de la Llei 1/2007, de 5 de febrer. Aquesta acreditació ha de tindre una antiguitat màxima de sis mesos en relació amb la data de la contractació inicial. c) Per al personal que tinga una relació laboral amb l'empresa d'inserció i aquesta s'haja iniciat amb anterioritat al semestre, i haguera resultat subvencionada, si és el cas, comunicats de variació de dades en Seguretat Social, còpia de les pròrrogues o de les modificacions de jornada, subscrites per l'entitat i per la persona treballadora. 2. Documentació específica per a la subvenció per a finançar els costos salarials i de Seguretat Social derivats de la contractació de personal tècnic de suport sociolaboral en empreses d'inserció. a) Llista del personal tècnic de suport sociolaboral amb la indicació del cost salarial de cada una de les persones, en model normalitzat. b) Llista nominal de personal tècnic de suport sociolaboral amb la indicació del personal en situació o risc d'exclusió social a qui atenen durant el període objecte de justificació, en model normalitzat. c) Per al personal l'activitat del qual en l'empresa d'inserció s'inicie en el semestre, o s'haja iniciat anteriorment, però no haguera resultat subvencionat, s'ha d'aportar: Primer. Còpia del contracte o els contractes de treball subscrits amb el personal tècnic de suport sociolaboral, i de les pròrrogues, si és el cas. Segon. Comunicats d'alta en la Seguretat Social del personal de suport sociolaboral. Tercer. Documentació acreditativa de la titulació exigida per l'article 23 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores del personal de suport i currículum acreditatiu de l'experiència. d) Per al personal que tinga una relació laboral amb la promotora de l'empresa d'inserció que s'haja iniciat amb anterioritat, si és el cas, comunicats de variació de dades en la Seguretat Social, còpia de les pròrrogues o de les modificacions de jornada subscrites per l'entitat i per la persona treballadora. 3. Documentació específica per a la subvenció per a finançar els costos salarials i de Seguretat Social derivats de la contractació de personal de suport a l'activitat productiva en empreses d'inserció. a) Llista del personal tècnic de suport a l'activitat productiva amb indicació del cost salarial de cada una de les persones, en model normalitzat. b) Llista nominal de personal tècnic de suport a l'activitat productiva amb la indicació del personal en situació o risc d'exclusió social que atenen durant el període objecte de justificació, en model normalitzat. c) Per al personal l'activitat del qual en l'empresa d'inserció s'inicie en el semestre, o s'haja iniciat anteriorment, però no haguera resultat subvencionat, s'ha d'aportar: Primer. Còpia del contracte o els contractes de treball subscrits amb el personal de suport a l'activitat productiva, i de les pròrrogues, si és el cas. Segon. Comunicats d'alta en Seguretat Social del personal de suport a l'activitat productiva. Tercer. Documentació acreditativa de l'experiència o la formació exigida per l'article 23 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores del personal de suport i currículum acreditatiu de l'experiència. d) Per al personal que haja iniciat la relació laboral amb l'empresa en exercicis anteriors, si és el cas, comunicats de variació de dades en Seguretat Social, còpia de les pròrrogues o de les modificacions de jornada, subscrites per l'entitat i per la persona treballadora. 4. Documentació específica del programa de subvenció per a finançar despeses corrents per a la posada en marxa de les empreses d'inserció. a) Model normalitzat de la relació de despeses per les quals se sol·licita l'ajuda. b) Pressupostos o factures proforma de les despeses per les quals se sol·licita l'ajuda. 5. Documentació específica de la subvenció a la gerència d'empreses d'inserció. a) Per al personal l'activitat del qual en l'empresa d'inserció s'inicie en el semestre, o s'haja iniciat anteriorment, però no haguera resultat subvencionat, s'ha d'aportar: a) Còpia del contracte o els contractes de treball subscrits amb la persona que exercisca la gerència, i de les pròrrogues, si escau. b) Comunicats d'alta en Seguretat Social de la persona que exercisca la gerència de l'empresa d'inserció. c) Informe, en model de normalitzat, del cost salarial de la persona que exercisca la gerència. d) Per al personal que tinga una relació laboral amb la promotora de l'empresa d'inserció que s'haja iniciat amb anterioritat, si és el cas, comunicats de variació de dades en la Seguretat Social, còpia de les pròrrogues o de les modificacions de jornada subscrites per l'entitat i per la persona treballadora.

Presentació

Presentació

Presencial
Les sol·licituds s'han de presentar de manera telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://sede.gva.es), a través del procediment habilitat a aquest efecte, o bé a través de la web de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació (http://www.labora.gva.es/va/entitats/busque-ajudes-subvencions/empreses-d-insercio), en l'enllaç a la seu electrònica que hi ha associat a cada ajuda publicada. Per a això, s'ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut de representant d'entitat (persones jurídiques), bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), en el supòsit de persones autoritzades en el Registre de representants.
Telemàtica
Les sol·licituds s';han de presentar de manera telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://sede.gva.es), a través del procediment habilitat a aquest efecte, o bé a través de la web de Labora Servei Valencià d';Ocupació i Formació http://www.labora.gva.es/va/entitats/busque-ajudes-subvencions/empreses-d-insercio, en l';enllaç a la seu electrònica que hi ha associat a cada ajuda publicada. Per a això, s';ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut de representant d';entitat (persones jurídiques), bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), en el supòsit de persones autoritzades en el Registre de representants. La presentació de la sol·licitud comportarà l';autorització de la sol·licitant perquè Labora Servei Valencià d';Ocupació i Formació obtinga directament l';acreditació de les seues dades d';identitat, en cas de persona física, i de la representació legal, en el cas de persona jurídica, així com del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social, que preveu l';article 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, de manera que no és necessari aportar les corresponents certificacions ni la documentació identificativa. No obstant això, la persona sol·licitant o la representant legal podrà denegar o revocar aquest consentiment efectuant una comunicació escrita a Labora Servei Valencià d';Ocupació i Formació en aquest sentit. En aquest supòsit, s';ha de presentar la documentació identificativa de la persona sol·licitant, així com els certificats originals positius de la Tresoreria General de la Seguretat Social, acreditatius del fet d';estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social. Quant a l';acreditació d';estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries, d';acord amb l';art. 18 del Reglament de la Llei general de subvencions, la persona sol·licitant podrà autoritzar expressament Labora Servei Valencià d';Ocupació i Formació per a l';obtenció directa d';aquesta informació, autorització que consta en la mateixa sol·licitud general de subvencions. A falta d';aquesta autorització expressa, hauran de presentar els certificats originals positius de l';Agència Estatal de l';Administració Tributària i de l';Institut Valencià d';Administració Tributària. La formulació de la sol·licitud per part de la persona interessada per a accedir als beneficis d';aquesta convocatòria suposa l';acceptació de la subvenció per part de l';entitat sol·licitant d';aquesta, així com de les obligacions que se';n deriven, sense perjudici dels drets al desistiment i a la renúncia que les interessades i els interessats puguen exercitar. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon a la Subdirecció General d';Ocupació del SERVEF de Labora Servei Valencià d';Ocupació i Formació. Una vegada examinades les sol·licituds, l';òrgan instructor emetrà un informe en què farà constar que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes. Una vegada instruïts els expedients, s';han de remetre a la Comissió de Valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds i emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat d';aquesta avaluació. L';òrgan instructor, a la vista de l';expedient i de l';informe de l';òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució. La competència per a conéixer i resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la direcció general del SERVEF de Labora Servei Valencià d';Ocupació i Formació, excepte les delegacions efectuades. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució que siga procedent serà de tres mesos, a comptar de l';endemà de l';entrada de la sol·licitud en qualsevol dels registres de la Generalitat. Transcorregut el termini anterior sense que s';haja dictat i notificat cap resolució expressa, la sol·licitud s';entendrà desestimada per silenci administratiu, d';acord amb el que preveu la legislació del procediment administratiu comú.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa es tindrà en compte com a únic criteri la data i l'hora de presentació telemàtica de les sol·licituds i la resta de documentació, tant general com específica, exigida en la convocatòria. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits o no s'acompanye de la documentació necessària, es requerirà l'interessat perquè en el termini que s'indique esmene la falta o presente els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que ha desistit, prèvia resolució expressa i notificació d'aquesta. La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a la Subdirecció General d'Ocupació, que podrà recaptar de la persona sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que estime necessàries per a resoldre sobre la sol·licitud presentada. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor remetrà un informe en què farà constar que les entitats beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes. Una vegada instruïts els expedients, s'han de remetre a la Comissió de Valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds i emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat d'aquesta avaluació. La composició de la Comissió de Valoració serà la següent: - Presidència: la persona titular de la Subdirecció General de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació amb competències en matèria d'ocupació o persona funcionària que designe per a la seua substitució, amb rang mínim de prefectura de servei. - Secretaria: la persona titular del servei amb competències en matèria d'ocupació protegida o una funcionària o funcionari que designe per a la seua substitució. - Vocalia: una persona que siga funcionària del servei amb competències en matèria d'ocupació protegida, que designarà la persona titular d'aquest. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà la proposta de resolució.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

La concessió d'aquestes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, per a la qual cosa es tindrà en compte, com a únic criteri, la data i l'hora de presentació de les sol·licituds i la resta de documentació exigida en la convocatòria corresponent.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

La instrucció del procediment correspondrà a la Subdirecció General d'Ocupació del Servei Valencià d'Ocupació i Formació. Una vegada examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà un informe en què farà constar que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes. Una vegada instruïts els expedients, s'han de remetre a la Comissió de Valoració, que procedirà a avaluar les sol·licituds i emetrà un informe en el qual es concretarà el resultat d'aquesta avaluació.

Obligacions

Obligacions

OBLIGACIONS GENERALS: A més de les obligacions que preveu l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i altres normes d'aplicació general, les entitats beneficiàries han de complir el següent: 1. Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els casos previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, en relació amb el que s'estableix en els articles 91 a 93 del Reglament de la llei esmentada, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE 176, de 25 de juliol), i amb el que s'estableix en l'article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV 7464, 12 de febrer). 2. Acreditar, abans de dictar-se la proposta de concessió i de pagament, que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions. 3. Comunicar a tot el personal en situació o risc d'exclusió social la cessió de dades al SERVEF relatives a la seua situació d'exclusió social, amb l'únic objecte d'obtindre subvencions per a promoure la seua integració sociolaboral. 4. Fer constar el seu caràcter d'empresa d'inserció qualificada pel SERVEF, mitjançant el corresponent cartell indicador, col·locat en lloc visible, en cada un dels centres de treball propis situats a la Comunitat Valenciana. 5. Acreditar el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb diversitat funcional, o l'exempció d'aquesta obligació, de conformitat amb el que disposa l'article 7 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat Valenciana, sobre l'Estatut de les persones amb discapacitat (DOGV 4479, 11 d'abril). 6. Comunicar al SERVEF qualsevol canvi produït respecte de la qualificació del projecte empresarial com a empresa d'inserció, en el termini màxim d'un mes des que es produïsca. 7. Comunicar al SERVEF les reduccions de jornada o les baixes en la Seguretat Social del personal per al qual s'haja sol·licitat subvenció, en el termini màxim d'un mes des que es produïsquen. 8. Complir les obligacions de transparència que estableix la legislació bàsica, de conformitat amb el que disposa l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana (DOGV 7500, 8 d'abril), en cas que l'entitat perceba, durant el període d'un any, ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros, o quan almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o de subvenció pública, sempre que arriben, com a mínim, a la quantitat de 5.000 euros. Sense perjudici de l'anterior, qualsevol entitat beneficiària que perceba, durant el període d'un any, ajudes o subvencions de l'Administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per un import superior a 10.000 euros, ha de donar l'adequada publicitat, per a la qual cosa ha d'indicar, almenys, l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, l'activitat, la inversió o l'actuació subvencionada. La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En el cas que no es dispose de pàgina web en què es puga fer aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat. 9. A l'efecte de control, les entitats beneficiàries de les subvencions, d'acord amb l'article 8 de la Decisió de la Comissió de 20 de desembre de 2011, han de registrar i recopilar tota la informació relativa a les subvencions, i han de mantindre els registres durant un mínim de deu anys des que acabe el període d'atribució. OBLIGACIONS ESPECÍFIQUES 1. La realització d'un itinerari d'inserció durant tot el període de contractació del personal en situació o risc d'exclusió social. 2. Desenvolupament d'un itinerari mínim en els sis mesos inicials respecte del màxim de tres anys durant els quals, amb caràcter general, puga estendre's l'itinerari d'inserció, per a cada treballador i treballadora en situació o risc d'exclusió social. No es considerarà incomplida l'obligació de manteniment de l'itinerari mínim de sis mesos a què fa referència el paràgraf anterior quan la baixa en l'empresa d'inserció es produïsca per la contractació del personal en empresa ordinària, mitjançant la subscripció d'un contracte de duració mínima de 3 mesos, formalitzat abans que transcórreguen 30 dies del cessament en l'empresa d'inserció, i sempre que s'aporte un document subscrit per la persona legal representant de l'empresa contractant, per la persona legal representant de l'empresa d'inserció i pel treballador o la treballadora contractada, en el qual conste que la contractació s'ha produït com a resultat de la tasca realitzada per l'empresa d'inserció, i que el personal tècnic de suport sociolaboral continue realitzant un seguiment per a consolidar la inserció, fins a completar un itinerari de sis mesos. 3. Una vegada complit l'itinerari inicial de sis mesos, el cessament d'un treballador o treballadora produït amb anterioritat al compliment dels períodes subvencionats, donarà lloc a la denegació o revocació de l'ajuda, segons el cas, total o parcial. La revocació es farà de manera proporcional, en el supòsit de cessament per causa no imputable a l'empresa, o de forma total, en qualsevol altre cas.

Observacions

Observacions

La resolució de concessió o denegació de les subvencions sol·licitades posarà fi a la via administrativa, i contra aquesta es podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la notificació, davant del jutjat contenciós administratiu de la corresponent província, d'acord amb el que estableixen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, un recurs de reposició davant de la persona titular de la Direcció General de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació en el termini d'un mes, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això, sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre recurs dels que preveu la legislació vigent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

Per a l'exercici 2020, les quanties d'ajudes corresponents a les accions subvencionables són: 1. Subvencions destinades a la creació o el manteniment de llocs de treball de persones en situació o risc d'exclusió social: ajuda consistent en una quantia equivalent al 90 % del salari mínim interprofessional vigent en l'exercici 2022, inclosa la part proporcional de dues pagues extraordinàries, per la creació o el manteniment del lloc d'una persona treballadora a jornada completa pel període màxim de gener a desembre de 2022, i sempre que aquesta contractació estiga vinculada al desenvolupament d'un itinerari personalitzat d'inserció. L'ajuda serà proporcional per a contractes inferiors a un any o a una jornada parcial, segons la jornada mínima que estableix l'article 20 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores. 2. Subvenció per a finançar les despeses salarials i de Seguretat Social derivades de la contractació de personal tècnic de suport sociolaboral en empreses d'inserció: fins a 3.500 euros anuals (1.750 euros semestrals) per cada persona treballadora en situació o risc d'exclusió social, contractada durant el període entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2022, sempre que es complisca amb els requisits de l'article 23 i amb les ràtios mínimes que estableix l'apartat 3 de l'article 24 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores. En cap cas l'ajuda podrà superar el 100 % del cost salarial real del personal tècnic de suport sociolaboral en l'empresa d'inserció. 3. Subvenció per a finançar les despeses salarials i de Seguretat Social derivades de la contractació de personal de suport a l'activitat productiva: fins a 2.500 euros anuals (1.250 euros semestrals) per cada persona treballadora en situació o risc d'exclusió social contractada a jornada completa durant el període entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2022, sempre que es complisca amb els requisits de l'article 27 i amb les ràtios mínimes que estableix l'apartat 3 de l'article 28 de l'ordre per la qual s'estableixen les bases reguladores. En el cas de jornades a temps parcial o de durada inferior a dotze mesos, la subvenció es reduirà de manera proporcional. En cap cas, l'ajuda podrà superar el 100 % del cost salarial real del personal de suport a l'activitat productiva en l'empresa d'inserció. 4. Subvenció per a finançar despeses corrents per a la posada en marxa de les empreses d'inserció, corresponents a despeses realitzades i pagades durant l'exercici 2022, que es podran gaudir des de la data de qualificació definitiva, durant els tres primers anys de funcionament: fins al 50 % del cost del servei prestat, sense que el total de l'ajuda supere la quantitat de 500 euros anuals per cada persona en situació o risc d'exclusió, contractada en l'empresa d'inserció en la data de sol·licitud de l'ajuda. 5. Subvenció a la gerència d'empreses d'inserció: el 50 % de l'SMI corresponent a l'exercici 2022, inclosa la part proporcional de dues pagues extraordinàries, per la contractació a jornada completa durant tot el període subvencionable de la persona que exercisca la gerència. Quan es tracte de contractacions a temps parcial, la quantia màxima que es percebrà serà proporcional a la de la jornada.

Termini màxim

Termini màxim

La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la direcció general de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació, o l'òrgan en què aquesta delegue. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de tres mesos, a comptar de l'endemà de l'entrada de la sol·licitud en el Registre telemàtic de la Generalitat, en aplicació de tràmit d'urgència, llevat que, si es tracta de fons la distribució dels quals es fa a través d'una conferència sectorial, la concessió de les subvencions estiga condicionada a l'emissió del corresponent certificat de distribució de crèdits per part del SEPE, cas en què el termini de tres mesos es comptarà a partir de l'obtenció d'aquest certificat. Transcorregut el termini anterior, sense que s'haja dictat cap resolució expressa, la pretensió s'entendrà desestimada per silenci administratiu, d'acord amb el que preveu la legislació vigent del procediment administratiu comú. La resolució de concessió de les ajudes, degudament motivada, fixarà expressament la quantia concedida i incorporarà, si escau, les condicions, obligacions i determinacions accessòries a què s'haja de subjectar el beneficiari d'aquesta, amb la notificació a les persones interessades en els termes previstos en la legislació del procediment administratiu comú.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Vista la proposta de l'òrgan instructor, la persona titular de la direcció general competent en matèria d'ocupació dictarà la resolució que siga procedent per delegació del director general de Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

El que disposen els apartats anteriors serà aplicable, sense perjudici de la possible qualificació dels fets com a infracció administrativa i incoació del procediment sancionador, d'acord amb els articles 52 i següents de la Llei 38/2003, i els articles 173 i següents de la Llei 1/2015, en relació amb el que estableix l'article 19 bis del text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost (BOE núm. 189, de 8 d'agost). De conformitat amb l'article 35 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, el compliment del que disposa l'apartat 8 de l'article 6 de l'Ordre 20/2018, de 14 de novembre, per la qual s'estableixen les bases reguladores de subvencions destinades a la integració sociolaboral de persones treballadores en situació o risc d'exclusió social, podrà comportar el reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, previ procediment sancionador que se sotmetrà al que disposa el títol III de la Llei 2/2015, de 2 d'abril.