Sol·licitud de subvencions públiques, per tramitació anticipada, destinades al finançament de les inversions del component 23, inversió 2, línia d'inversió "Ocupació dona i transversalitat de gènere", dins del Pla de recuperació, transformació i resiliència, per al Programa de suport a dones en els àmbits rural i urbà ( CID 343 ).

Codi SIA: 2799737
Codi GUC: 22134
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(17-01-2022
15-02-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquesta resolució té per objecte establir les bases reguladores i convocar les subvencions del Programa de suport a dones en els àmbits rural i urbà d'acord amb la dotació pressupostària que s'assigne a aquest fi, inclosa en el Pla de recuperació, transformació i resiliència, aprovat pel Consell de Ministres el 27 d'abril de 2021, i per la Decisió d'execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del Pla de recuperació i resiliència d'Espanya (Council Implementing Decision-CID), de 13 de juliol de 2021. Serà objecte de les subvencions regulades en la resolució l'atenció personalitzada a les dones desocupades d'àrees rurals i urbanes participants en itineraris individualitzats i personalitzats d'ocupació que combinen accions de diferent naturalesa, com ara orientació laboral, seguiment, informació, formació preferentment per a l'adquisició d'habilitats i competències digitals (almenys 35 %) i d'economia verda o transició ecològica (almenys 35 %) per a la facilitació de la inserció laboral (almenys el 20 % de les dones participants) i acompanyament en l'ocupació, i tinguen per objecte la seua capacitació i inserció laboral, en els àmbits que s'estableixen en la resolució, enfortint al mateix temps la igualtat efectiva i la no-discriminació en l'accés a l'ocupació, inscrites en els Espai Labora de la Comunitat Valenciana. Es convoca, per a l'any 2022, dins del marc del Mecanisme de recuperació i resiliència (MRR) i del Pla de recuperació, transformació i resiliència per al col·lectiu de "suport a dones en els àmbits rural i urbà", objecte de finançament mitjançant els recursos financers derivats de l'instrument europeu (Next Generation EU), un projecte de subvenció destinat a la realització de projectes integrals d'ocupació mitjançant la confecció d'itineraris individualitzats i personalitzats d'ocupació, per a dones d'àmbit rural i urbà desocupades, inscrites com a demandants d'ocupació en els Espai Labora de la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

Dones en els àmbits rural i urbà. Impacte previst: aproximadament 100 entitats beneficiàries. Quantia/pressupost: 5.030.860 €.

Requisits

Requisits

Les entitats beneficiàries hauran de complir els requisits següents: a) Tindre implantació física a la Comunitat Valenciana. En el cas d'entitats privades sense ànim de lucre, estar inscrites en el registre corresponent d'aquesta comunitat autònoma. b) No trobar-se en alguna de les circumstàncies que estableix l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei general de subvencions. Aquesta circumstància s'acreditarà amb una declaració responsable i haurà de prolongar-se durant tot el temps d'execució del programa. c) Complir la normativa sobre integració de les persones amb discapacitat, excepte les que estiguen exemptes d'aquesta obligació, d'acord amb el que estableix el Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social. Aquest requisit s'acreditarà amb una declaració responsable. d) Ser coneixedores que el finançament d'aquesta ajuda prové del Mecanisme de recuperació i resiliència de la Unió Europea, per la qual cosa assumeix totes les obligacions derivades del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència, i la resta de normes comunitàries o nacionals aplicables a aquest finançament. Aquesta circumstància s'acreditarà amb una declaració responsable.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser beneficiàries de les ajudes les entitats locals, incloent-hi les corporacions locals, els consells comarcals, les mancomunitats o les entitats territorials, així com els seus organismes autònoms i les entitats amb competències en matèria de polítiques actives d'ocupació, desenvolupament local i promoció de l'ocupació, dependents o assimilades a aquelles, la titularitat dels quals corresponga íntegrament a aquestes entitats locals o les seues corporacions, preferentment, amb una població inferior a 5.000 habitants i, si és el cas, de fins a 50.000 habitants. Aquestes entitats s'obligaran a realitzar el projecte d'inserció laboral amb dones desocupades descrit en el resolc primer de la resolució i s'asseguraran que les dones participants acaben els itineraris corresponents. També podran ser-ne beneficiaris els pactes territorials per a l'ocupació i el desenvolupament local de la Comunitat Valenciana que estiguen reconeguts per la Generalitat Valenciana. Si l'entitat beneficiària és supramunicipal o es tracta d'un acord o pacte territorial, l'àmbit d'actuació de l'entitat serà la totalitat del territori que abasta. En tot cas, els membres o les entitats associades constitutives de l'entitat beneficiària es comprometran formalment a efectuar la totalitat o una part de les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció, en nom de l'entitat mencionada i per compte d'aquesta, i tindran igualment la consideració d'entitat beneficiària si compleixen els requisits i les condicions establits en la resolució, d'acord amb el que estableix l'article 11.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (en avant, LGS). També hauran de designar un membre com a representant de l'entitat associada davant de l'Administració a l'efecte de la sol·licitud, execució i justificació de les ajudes. Només podrà presentar la sol·licitud una de les entitats subscriptores de l'instrument constitutiu de l'entitat. Per a l'admissió de la sol·licitud caldrà aportar els corresponents acords del ple de la corporació o l'òrgan representatiu de l'entitat corresponent i, si és cas, els convenis interadministratius o els documents jurídics en els quals es regulen i s'assumisquen expressament els compromisos assumits per al desenvolupament de l'objecte de les ajudes.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre TES/1121/2021, d'11 d'octubre, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques, destinades al finançament del Programa de suport a dones en els àmbits rural i urbà, en el marc del PRTR.
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Reglament del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de l'LGS.
  • Pla de recuperació, transformació i resiliència, aprovat pel Consell de Ministres, de 27 d'abril de 2021 (Pla nacional de capacitats digitals).
  • Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i format de la informació que han de proporcionar les entitats del sector públic estatal, autonòmic i local per al seguiment del compliment de fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Ordre TES/897/2021, de 19 d'agost, per la qual es distribueixen territorialment per a l'exercici econòmic 2021, per a la seua gestió per les comunitats autònomes amb competències assumides en l'àmbit laboral, crèdits finançats amb el Mecanisme de recuperació i resiliència, destinats a l'execució de projectes d'inversió, Pla Nacional de competències digitals i noves polítiques públiques per a un mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu, recollits en el Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
  • Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la COVID-19.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • RESOLUCIÓ de 22 de desembre de 2021, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es convoquen, mitjançant tramitació anticipada, les subvencions destinades al finançament de les inversions del component 23, «Noves polítiques públiques per al mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu», inversió 2 (Ocupació dona i transversalitat de gènere en les polítiques públiques de suport a l'activació per a l'ocupació), en el qual s'incardina el Programa de suport a dones en els àmbits rural i urbà, dins del Pla de recuperació, transformació i resiliència (CID 343).
  • Extracte de la Resolució de 22 de desembre de 2021, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es convoquen, mitjançant tramitació anticipada, les subvencions destinades al finançament de les inversions del component 23, «Noves polítiques públiques per al mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu», inversió 2 (Ocupació dona i transversalitat de gènere en les polítiques públiques de suport a l'activació per a l'ocupació), en el qual s'incardina el Programa de suport a dones en els àmbits rural i urbà, dins del Pla de recuperació, transformació i resiliència (CID 343).
  • CORRECCIÓ d'errors de la Resolució de 22 de desembre de 2021, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es convoquen, mitjançant tramitació anticipada, les subvencions destinades al finançament de les inversions del component 23, «Noves polítiques públiques per al mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu», inversió 2, «Ocupació dona i transversalitat de gènere en les polítiques públiques de suport a l'activació per a l'ocupació», en el qual s'incardina el Programa de suport a dones en els àmbits rural i urbà, dins del Pla de recuperació, transformació i resiliència (CID 343). DOGV núm. 9268, de 01/02/2022.
  • RESOLUCIÓ de 31 de gener de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'amplia el termini per a la presentació de sol·licituds de les subvencions convocades per la Resolució de 22 de desembre de 2021, per la qual s'aproven les bases reguladores i es convoquen subvencions destinades al Programa de suport a dones en els àmbits rural i urbà, dins del Pla de recuperació, transformació i resiliència (CID 343). DOGV núm. 9269, de 02/02/22.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de les sol·licituds de subvenció serà des del dia 17 de gener fins al 4 de febrer de 2022, els dos inclusivament, una vegada publicada la resolució en el DOGV (DOGV núm. 9245, de 29/12/2021). Ampliació del termini de presentació de sol·licituds fins al dia 15 de febrer de 2022 inclusivament. DOGV núm. 9269, de 02/02/22 Les entitats interessades han de presentar la sol·licitud per cada àmbit provincial en el qual pretenguen actuar, a través de registre electrònic, i s'han de dirigir a la corresponent direcció territorial de Labora.

Formularis i documentació

Documentació i informació que cal aportar juntament amb la sol·licitud: 1. Han de presentar una declaració responsable del compliment de totes les condicions per a l'accés a l'ajuda. 2. D'acord amb l'article 8 de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència, s'haurà d'aportar: a) El CIF de l'entitat beneficiària i el NIF/NIE de la persona que actue en representació d'aquesta. b) El nom de la persona física o la raó social de la persona jurídica. c) El domicili fiscal de la persona física o jurídica. d) Acceptació de la cessió de dades entre les administracions públiques implicades per a acomplir el que preveu la normativa europea que és aplicable i de conformitat. e) Una declaració responsable relativa al compromís de compliment dels principis transversals que estableix el PRTR i que puguen afectar l'àmbit objecte de gestió (model annex IV.C de l'ordre esmentada). 3. Compromís escrit de la concessió dels drets i els accessos necessaris per a garantir que la Comissió, l'Oficina Europea de Lluita contra el Frau (OLAF), el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats nacionals competents exercisquen les seues competències de control, d'acord amb el que preveu l'article 22.2.e del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i l'article 129.1 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol de 2018 (Reglament financer). 4. Certificat de l'acord de l'òrgan plenari o la comissió de l'entitat corresponent o un document equivalent, sobre la intenció de participar en les ajudes regulades en la present resolució i assumir els compromisos d'efectuar les activitats objecte d'aquestes ajudes, i, si és el cas, una habilitació a la persona representant de l'entitat per a fer la sol·licitud. Quan l'entitat beneficiària siga un acord o pacte territorial, haurà de presentar l'acord de l'òrgan del pacte en què estiguen representats els agents socials i econòmics. En tot cas, haurà de quedar acreditada la capacitat o els poders de la persona signatària de la sol·licitud. 5. Autorització expressa a Labora perquè puga comprovar les dades identificatives de la persona representant de l'entitat que signa la sol·licitud. Si l'entitat o el seu representant no presta el consentiment, haurà d'aportar una fotocòpia o una còpia escanejada del document nacional d'identitat. 6. Declaració responsable de no incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de l'LGS. Així com declaració responsable relativa al contingut de l'article 34.5 de l'LGS. 7. Declaració responsable sobre la sol·licitud o la recepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, provinents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, tant nacional com internacional, que tinguen per objecte finançar les activitats subvencionades per a les mateixes persones. En cas de recepció, declaració responsable de l'import i procedència de les ajudes sol·licitades o percebudes, amb l'especificació de la seua normativa reguladora. 8. En matèria de tributació, Seguretat Social i deutes per resolució de procedència de reintegrament, l'entitat haurà d'aportar la declaració responsable relativa al contingut de l'article 34.5 de l'LGS per a poder fer els pagaments relatius a aquesta subvenció. En cas de detectar-se l'incompliment d'alguna condició, serà procedent denegar o exigir el reintegrament. 9. Dades de domiciliació bancària segons el model oficial disponible a aquest efecte, i que caldrà presentar per duplicat. 10. Declaració de la persona representant de l'entitat sol·licitant de disposar de signatura electrònica avançada i adreça electrònica de contacte actualitzada i funcional. 11. Indicació d'utilització de metodologia pròpia. En cas afirmatiu, caldrà adjuntar el document descriptiu de la metodologia pròpia que s'ha d'emprar i les possibles correspondències entre les accions derivades d'aquesta metodologia i els codis que estableix l'annex III de la resolució. 12. Amb la finalitat de poder establir les prioritats corresponents en cas d'empat en el moment de presentació de les sol·licituds, es podrà aportar la documentació següent: Pla d'igualtat vigent entre dones i homes, aprovat per qualsevol administració pública o òrgan competent, visat pel corresponent centre directiu de l'Administració de la Generalitat Valenciana amb competències en matèria de dona i igualtat de gènere b) Pla sobre conciliació laboral, personal i familiar. c) Certificat sobre el percentatge de dones en els llocs o òrgans de direcció de l'entitat. d) Disposar d'un pla que active la transició ecològica i/o digital en l'actuació i l'ús dels recursos per l'entitat corresponent. 13. Projecte-memòria de les accions corresponents al projecte de subvenció sol·licitat en el qual s'indique: a) Dades identificatives de l'entitat sol·licitant. b) Àmbit territorial on l'entitat pretenga actuar, amb la indicació de si es tracta de municipis de menys de 5.000 habitants. c) Nombre de dones que sol·licita atendre. S'hi ha d'indicar quantes dones faran un itinerari individualitzat i personalitzat verd i quantes un itinerari individualitzat i personalitzat digital d'acord amb el resolc nové d'aquesta resolució. d) Previsió de les actuacions a desenvolupar en els itineraris individualitzats i personalitzats, incloses les accions formatives, en les quals s'haurà de precisar el codi, la denominació i el nombre de persones participants. També es podran fer altres accions formatives no previstes en la memòria si, durant el desenvolupament del projecte, es detecten necessitats concretes per a les persones participants. En aquest sentit, hauran d'informar la direcció territorial corresponent de les adaptacions realitzades. e) Estimació del termini de duració total del projecte. f) Pressupost estimatiu del cost del projecte total. g) Recursos humans dels quals dispose l'entitat per a la realització dels itineraris individualitzats i personalitzats d'ocupació. Nombre de persones de l'entitat a la qual es vincula la subvenció, fixes o amb contracte indefinit o, si és el cas, temporal. h) Nombre d'instal·lacions i locals de què disposa i la ubicació, amb l'especificació de la seua disponibilitat en règim de propietat, arrendament o qualsevol altra forma admesa en dret. 14. Declaració responsable d'adequació al principi de "no causar perjudici significatiu" (principi de "do no significant harm-DNSH") en el sentit establit en l'apartat 6 de l'article 2 del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, d'acord amb el formulari degudament omplit que Labora posarà a la disposició de les entitats. TS Pòlissa d'assegurances d'accident i responsabilitat civil per a totes les dones participants prèviament a l'inici dels itineraris i justificant de pagament signat electrònicament pel representant de l'entitat que incloga les cobertures de defunció per accident, invalidesa total o parcial, assistència sanitària equivalent a assegurança escolar i cobertura d'accident "in itinere". En cas de no haver formalitzat la pòlissa, es remetrà la carta de garanties de l'assegurança en les mateixes condicions descrites anteriorment, sense perjudici de l'obligació de presentar la pòlissa en el moment en què siga subscrita. 16. Les direccions territorials de Labora podran recaptar de l'entitat sol·licitant l'aportació addicional d'altres documents o dades aclaridores que estimen necessaris per a resoldre sobre la seua sol·licitud. A més, la resolució exigeix: 17. Ser coneixedores que el finançament d'aquesta ajuda prové del Mecanisme de recuperació i resiliència de la Unió Europea, per la qual cosa assumeix totes les obligacions derivades del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència, i la resta de normes comunitàries o nacionals aplicables a aquest finançament. Aquesta circumstància s'acreditarà amb una declaració responsable.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La presentació telemàtica de les sol·licituds es realitzarà a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d';on es podrà accedir al tràmit de presentació de sol·licituds a ajudes de Labora, o de la web www.labora.gva.es, a través de l';enllaç ";Sol·licitud telemàtica";. En el lloc web de Labora es podran descarregar els impresos normalitzats a omplir que hagen d';adjuntar-se a la sol·licitud. Per a fer-ho, l';entitat sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d';entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). 2. En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s';actue en representació d';una persona jurídica, haurà d';estar inscrita prèviament en el Registre de representants de caràcter voluntari davant de la Generalitat Valenciana per a fer tràmits per via telemàtica. Aquest registre es troba en el lloc web de l';Agència Valenciana de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Si la tramitació electrònica de la subvenció han de dur-la a terme persones diferents de la representant de l';entitat, aquesta última haurà d';inscriure-les en el Registre de representants de l';Agència de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV). 3. El termini per a la presentació de les sol·licituds de subvenció serà des del dia 17 de gener de 2022 fins al 4 de febrer de 2022, els dos inclusivament, una vegada publicada la present resolució en el DOGV. Les sol·licituds presentades fora del termini previst seran inadmeses. 4. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits establits en la resolució, o no s';adjunte la documentació que, d';acord amb aquesta, resulte exigible, d';acord amb el que preveu l';article 68 de la LPACAP, es requerirà l';entitat sol·licitant perquè en el termini de 10 dies hàbils esmene la falta o adjunte els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seua petició, amb una resolució prèvia que es dictarà en els termes que preveu l';article 21 de la llei esmentada. - El procediment de concessió de les subvencions a les quals es refereix aquesta resolució de convocatòria es tramitarà en règim de concurrència competitiva. - Les sol·licituds s';instruiran i les ajudes es concediran tenint en compte l';ordre de presentació en cada àmbit provincial, fins que s';esgote el crèdit. - La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials de Labora de cada província, a l';efecte de valorar les sol·licituds i la documentació presentades i fer la proposta de concessió. - El termini màxim per a resoldre per LABORA serà de TRES mesos comptats des de l';endemà al de la data de presentació de la sol·licitud. Una vegada transcorregut el termini esmentat sense que s';haja notificat cap resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre';s desestimada. - Les resolucions que es dicten es notificaran a les entitats interessades en els termes que preveu la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú. - La resolució de concessió d';ajudes ha de contindre, com a mínim: *Identificació de l';entitat beneficiària. *Objectius previstos respecte de les dones participants que cal atendre i inserir, i respecte de les competències i ocupacions verdes i digitals. *Àmbit territorial de desenvolupament dels itineraris. *Nombre total de dones participants (dones que realitzaran l';itinerari orientat a competències verdes i dones que realitzaran l';itinerari en competències digitals). *Quantia de la subvenció que s';ha d';atorgar, distingint la destinada a finançar l';atenció a les dones participants al costat del mòdul econòmic aplicable a aquest efecte, així com el mòdul addicional per cada dona atesa que aconseguisca la consideració d';inserida. *S';identificarà el finançament pel marc MRR de la UE, si la resolució és de concessió. *Qualsevol altra especificació que s';estime oportuna. - Una vegada recaiguda la resolució de concessió, l';entitat beneficiària podrà sol·licitar, de manera motivada i amb caràcter excepcional, la modificació. La sol·licitud de modificació haurà de fonamentar-se en circumstàncies sobrevingudes després de la resolució i durant el termini d';execució de l';activitat subvencionada per a cada entitat beneficiària. -Termini d';execució: 1. Els itineraris individualitzats i personalitzats d';ocupació tindran una duració màxima de 8 mesos. 2. El programa regulat en aquesta resolució haurà de finalitzar, com a màxim, en el tercer trimestre de l';any 2023. La justificació de l';execució de les actuacions subvencionades haurà d';haver-se presentat amb anterioritat al 30 de novembre del 2023.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- El procediment de concessió de les subvencions a les quals es refereix aquesta resolució de convocatòria es tramitarà en règim de concurrència competitiva. - Les sol·licituds s'instruiran i les ajudes es concediran tenint en compte l'ordre de presentació en cada àmbit provincial, fins que s'esgote el crèdit. - La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials de Labora de cada província, a l'efecte de valorar les sol·licituds i la documentació presentades i fer la proposta de concessió. - El termini màxim per a resoldre per LABORA serà de TRES mesos comptats des de l'endemà de la data de presentació de la sol·licitud. Una vegada transcorregut el termini esmentat sense que s'haja notificat cap resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada. - Les resolucions que es dicten es notificaran a les entitats interessades en els termes que preveu la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú. - La resolució de concessió d'ajudes ha de contindre, com a mínim: *Identificació de l'entitat beneficiària. *Objectius previstos respecte de les participants que cal atendre i inserir, i respecte de les competències i ocupacions verdes i digitals. *Àmbit territorial de desenvolupament dels itineraris. *Nombre total de persones participants (dones que realitzaran l'itinerari orientat a competències verdes i dones que realitzaran l'itinerari en competències digitals). *Quantia de la subvenció que s'atorgarà, distingint la destinada a finançar l'atenció a les dones participants al costat del mòdul econòmic aplicable a aquest efecte, així com el mòdul addicional per cada participant atesa que aconseguisca la consideració d'inserida. *S'identificarà el finançament pel marc MRR de la UE, si la resolució és de concessió. *Qualsevol altra especificació que s'estime oportuna. - Una vegada recaiguda la resolució de concessió, l'entitat beneficiària podrà sol·licitar, de manera motivada i amb caràcter excepcional, la modificació. La sol·licitud de modificació haurà de fonamentar-se en circumstàncies sobrevingudes després de la resolució i durant el termini d'execució de l'activitat subvencionada per a cada entitat beneficiària. - Termini d'execució: 1. Els itineraris individualitzats i personalitzats d'ocupació tindran una duració màxima de 8 mesos. 2. El programa regulat en aquesta resolució haurà de finalitzar, com a màxim, en el tercer trimestre de l'any 2023. La justificació de l'execució de les actuacions subvencionades haurà d'haver-se presentat amb anterioritat al 30 de novembre del 2023.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Les resolucions de concessió es dictaran per l'ordre de presentació de les sol·licituds, per concurrència competitiva fins a l'esgotament del crèdit.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

A més de les que estableixen els articles 13 i 14 de l'LGS i la resta de normativa aplicable, són obligacions de les entitats beneficiàries les següents: 1. Dur a terme l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció. 2. Portar compte separat de la subvenció concedida. 3. Hauran de conservar els documents justificatius, les dades estadístiques i la resta de documentació concernents al finançament de les presents ajudes, així com els registres i documents, en format electrònic i per un període de 5 anys des que s'abone el saldo de l'operació financera, o per un període de 3 anys quan l'import de la subvenció siga inferior a 60.000 euros, en els termes que preveu l'article 132 de l'esmentat Reglament (UE Euratom) 2018/1046. 4. Disposar d'adreça electrònica habilitada per a la tramitació dels expedients de subvenció. 5. No percebre cap quantitat per part de les persones destinatàries de les accions d'orientació i formació. 6. Les entitats beneficiàries hauran de donar visibilitat a l'origen dels fons rebuts, de manera que en la documentació i els mitjans de difusió de les seues accions hauran de fer constar "finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU" per a les actuacions finançades amb les subvencions regulades en aquesta resolució. Hauran de complir també les obligacions de publicitat imposades per la normativa europea, nacional i de la Comunitat Valenciana que siga aplicable. Per a la qual cosa han d'incorporar logos i emblemes de cada una en qualsevol mitjà de difusió que s'utilitze de l'annex II de la resolució (material, cartelleria, fullets, pàgina web...). 7. Mecanitzar en les aplicacions informàtiques que Labora posarà a la disposició de les entitats beneficiàries les accions d'orientació i les de formació. Termini de 10 dies des de la seua realització per a les accions d'orientació i 10 dies des de l'inici de les accions formatives. 8. Les accions d'orientació de l'itinerari podran executar-se amb metodologia pròpia, que haurà d'aprovar Labora. 9. Elaborar un expedient individual per a cada una de les persones participants d'acord amb el que estableix la resolució. 10. Actuar amb transparència i promoure-la mitjançant la publicitat i difusió de la informació i activitat pública mitjançant diferents canals, especialment a través d'Internet. 11. En tota informació o publicitat referida a l'activitat o objecte de la subvenció, s'utilitzarà llenguatge inclusiu. 12. Comunicar a l'òrgan instructor l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a finançar les mateixes activitats i finalitats subvencionades en la resolució. L'entitat no haurà de rebre altres ajudes o subvencions amb càrrec al pressupost de la UE per a la realització o execució d'activitats idèntiques a les subvencionades per aquesta resolució (absència de doble finançament amb càrrec als pressupostos de la UE). 13. Complir amb la normativa de protecció de dades de caràcter personal. 14. Respondre de la correcta aplicació i justificació de la subvenció concedida. 15. Subscriure una pòlissa d'assegurança d'accident i responsabilitat civil, amb caràcter previ a l'inici dels itineraris. 16. Reintegrar els fons percebuts d'acord amb el que estableix l'article 37 de l'LGS i la resolució. 17. Relacionar-se amb l'Administració a través dels corresponents mitjans electrònics o telemàtics. 18. Posar en coneixement de les empreses que la comunicació dels contractes que resulten del present programa, a través de l'aplicació Contrat@ a l'Espai Labora que corresponga, han de fer constar la indicació "Programa d'ocupació dona rural i urbana. Mecanisme de recuperació i resiliència" en el model existent a aquest efecte. 19. Comunicar i certificar amb caràcter mensual, a la direcció territorial corresponent de Labora, l'evolució periòdica de les dades que permeten el compliment de les fites i els objectius corresponents. 20. Aplicar mesures per a evitar el frau, la corrupció i els conflictes d'interessos a l'hora d'aplicar les subvencions rebudes al finançament de projectes i actuacions. 21. Complir les obligacions derivades de l'etiquetatge digital (etiqueta 108-Suport al desenvolupament de les capacitats digitals) i verda (etiqueta 01-Contribució a les competències i ocupacions verdes). 22. Sotmetre's als controls dels òrgans de control i fiscalització de la Comissió Europea. 23. Garantir el ple compliment del principi de «no causar perjudici significatiu» (principi «do no significant harm-DNSH») d'acord amb el que preveu el Pla de recuperació, transformació i resiliència (declaració responsable). 24. Incloure les seues dades en una base dades única, d'acord amb el que assenyala l'article 22.2.d del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021. 25. Abonar les beques i ajudes que corresponguen a les persones participants. 26. Declarar que no es troba en cap de les circumstàncies que preveu l'article 34.5 de l'LGS. 27. Qualsevol altra establida en la normativa vigent.

Observacions

Observacions

Les resolucions de concessió d'ajudes esgotaran la via administrativa, i contra aquestes podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu davant de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la notificació de la resolució, d'acord amb el que estableixen els articles 8.3 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa o, potestativament, un recurs de reposició davant de l'òrgan que va dictar la resolució en el termini d'un mes, que es computarà en els termes establits anteriorment, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen exercitar-ne, si és el cas, qualsevol altre que consideren procedent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

El règim de concessió i justificació de les ajudes s'efectua a través de MÒDULS, d'acord amb el que estableixen els articles 76 a 79 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per l'RD 887/2006, de 21 de juliol, a l'efecte de determinar l'import de la subvenció i justificar-lo. Els mòduls establits en la resolució constitueixen el cost unitari per dona participant que complete o finalitze l'itinerari individualitzat i personalitzat que se li haja dissenyat. S'estableix com a MÒDULS de la quantia de la subvenció el següent: 1. El mòdul o cost unitari per dona atesa d'acord amb el concepte establit en la present resolució serà de 1.715 euros, i s'aplicarà als costos directes i indirectes (per exemple, els relatius a despeses de materials, tècnics, de publicitat, formació del personal que atén les dones participants i altres relatius a la consecució dels itineraris) de l'entitat beneficiària. 2. A la quantitat esmentada en l'apartat anterior caldrà addicionar una quantia de 2.500 euros que es percebrà per dona inserida en el mercat de treball, tant per compte d'altri com per compte propi, que prèviament tinguera la condició d'atesa. 3. Quant a les dones inserides en el mercat de treball i, a l'efecte d'abonar les quantitats econòmiques addicionals incloses en l'apartat b, només se subvencionarà el 20 % de les dones que aconseguisquen inserir-s'hi. 4. Com a incentiu a la participació, s'hi estableix un sistema de beques i ajudes a cada persona participant que finalitze amb èxit el seu itinerari individualitzat i personalitzat. L'entitat beneficiària haurà d'abonar, a compte de la quantia percebuda en concepte de mòdul per dona atesa, un import de fins a 515 euros per persona, que es podrà abonar d'acord amb el que estableixen els paràgrafs següents. a) Beca: les dones destinatàries dels itineraris podran rebre, per l'assistència a les diferents actuacions que componen l'itinerari, sempre que la duració de l'activitat siga de quatre hores diàries o més, una beca de nou euros diaris (9,00 euros). b) Ajuda al transport públic: les dones participants en els projectes percebran una ajuda al transport públic per al desplaçament, per un import màxim d'un euro amb cinquanta cèntims (1,50 euros) per dia d'assistència. c) Ajuda de transport en vehicle propi, amb caràcter excepcional, en els supòsits assenyalats en el resolc huité, punt 4.2.1. Aquesta ajuda serà de dènou cèntims d'euro (0,19 euros) per quilòmetre. d) Ajuda a la conciliació: les dones desocupades que participen en els itineraris integrats podran rebre una ajuda per un import de 14,12 euros per dia d'assistència, per a conciliar la realització de l'itinerari amb la cura de filles i fills menors de 12 anys o de familiars dependents fins al segon grau. e) La suma dels conceptes anteriors no podrà superar l'import de 515 € per dona. La corresponent resolució de concessió determinarà la quantia de la subvenció per a cada entitat beneficiària en funció del nombre de dones que calga atendre, els objectius d'inserció previstos i el mòdul econòmic corresponent. Les entitats beneficiàries podran sol·licitar una BESTRETA de la subvenció de fins al 50 % de l'ajuda concedida, sense perjudici que una norma posterior amb rang de llei preveja la possibilitat de modificar aquest percentatge. Causes de reintegrament o revocació: 1. Donarà lloc a l'obligació de reintegrar els fons percebuts, d'acord amb el que preveu la normativa aplicable, l'incompliment dels principis i les obligacions, les fites, els objectius, el calendari o qualsevol altre aspecte relacionat amb la normativa del Pla de recuperació, transformació i resiliència i amb el que estableix el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, així com la resta de normativa de la Unió Europea que siga aplicable, en particular, l'incompliment del principi de "no causar perjudici significatiu" (principi de "do no significant harm-DNSH"). 2. L'incompliment per part del beneficiari del que estableix la resolució de concessió, així com la resolució i altres disposicions aplicables en matèria de subvencions, en particular, l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, donaran lloc, a la vista de la naturalesa i les causes de l'incompliment, a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com a l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde la procedència del reintegrament d'aquesta. 3. Aquesta obligació de reintegrar les quantitats percebudes serà igualment aplicable en cas d'incompliment de fites i objectius, de calendari o de qualsevol altre aspecte relacionat amb la normativa del Pla de recuperació, transformació i resiliència, d'acord amb el que preveu l'article 7, regla setena, de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2021, i l'article 37.4 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre. En tot cas, l'incompliment dels objectius d'inserció compromesos donarà lloc a l'obligació del reintegrament total o parcial de la subvenció percebuda i de l'interés de demora corresponent des de l'abonament. Si la contractació de les dones participants és inferior al 25 % del compromís d'inserció adquirit, el reintegrament serà total. I si es troben entre el 25 % i el percentatge d'inserció exigit en la resolució de concessió, el reintegrament serà proporcional al percentatge de l'incompliment. Així mateix, quan no es complisca el principi de "no causar un perjudici significatiu" en el sentit de l'article 17 del Reglament (UE) 2020/852, correspondrà reintegrar íntegrament la subvenció percebuda, més els interessos de demora, des del moment del pagament fins a la data en què s'acorde el reintegrament. En el cas d'incompliments parcials, l'òrgan competent determinarà la quantitat que haja de reintegrar el beneficiari responent al principi de proporcionalitat en funció dels costos justificats i les actuacions acreditades, en el supòsit d'incompliment de l'obligació de contractar durant el període previst inicialment o de la manera establida, llevat que puga constituir causa de reintegrament total. Sense perjudici del que preveu l'LGS en matèria d'infraccions i sancions administratives, seran causes específiques per a declarar la pèrdua total del dret al cobrament de la subvenció concedida i, si és el cas, de reintegrament d'aquesta, les següents: a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides per a rebre-la o ocultant les que ho haurien impedit. b) Incompliment de la finalitat per a la qual va ser concedida la subvenció, o de les condicions exigides per a concedir-la. c) Percepció, per part de l'entitat beneficiària, de qualsevol quantitat econòmica o preu procedent de les persones participants. d) Qualsevol altre motiu que perjudique el fi últim pel qual s'ha concedit la subvenció. e) L'obstaculització de les actuacions de seguiment i control que duga a terme Labora o l'incompliment de les obligacions d'informació de dades. Si, a conseqüència de la tramitació dels expedients de subvenció, es detecta alguna de les infraccions que tipifica el títol IV de l'LGS, se seguirà el procediment que estableix l'article 177 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. També serà aplicable el que es disposa en el text refós de la Llei d'infraccions i sancions en l'ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 de maig.

Termini màxim

Termini màxim

1. Les resolucions que es dicten es notificaran a les entitats interessades en els termes que preveu la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la direcció general de Labora competent en matèria d'orientació i intermediació laboral o l'òrgan que en tinga atribuïda la competència per delegació. 2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució que siga procedent serà de TRES mesos a comptar de l'endemà de la data de presentació de la sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat cap resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, d'acord amb el que preveu l'article 25.5 de l'LGS. 3. Les resolucions se sotmetran al règim de publicitat previst en la normativa sobre transparència i bon govern quan complisquen els requisits quantitatius previstos en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana. 4. Les resolucions de concessió d'ajudes esgotaran la via administrativa i contra aquestes es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la notificació de la resolució.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la direcció general de Labora competent en matèria d'orientació i intermediació laboral o l'òrgan que tinga atribuïda la competència per delegació.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

1. Si, a conseqüència de la tramitació dels expedients de subvenció, es detecta alguna de les infraccions que tipifica el títol IV de l'LGS, se seguirà el procediment que estableix l'article 177 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. 2. També serà aplicable el que es disposa en el text refós de la Llei d'infraccions i sancions en l'ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 de maig.