Justificació de subvencions de la Direcció General de Qualitat Democràtica, Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern, concedides a entitats i associacions sense ànim de lucre i ajuntaments i mancomunitats de la Comunitat Valenciana, per a la realització d'actuacions sobre exhumació i identificació de víctimes desaparegudes durant la Guerra Civil i la dictadura en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, durant els exercicis 2021 i 2022.

Codi SIA: 2447465
Codi GUC: 21950
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(01-01-2022
02-11-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Aquest tràmit permet aportar, per via telemàtica, els documents justificatius que s'exigeixen en els articles 13 i 15 de l'ORDRE 2/2020, de 22 de setembre, de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions destinades a actuacions sobre exhumació i identificació de víctimes desaparegudes durant la Guerra Civil i la dictadura (DOGV núm. 8914, de 28.09.2020), en relació amb l'apartat tretzé de la Resolució de 23 de desembre de 2020, de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual es convoca la concessió de subvencions durant els exercicis 2021-2022, destinades a actuacions sobre exhumació i identificació de víctimes desaparegudes durant la Guerra Civil i la dictadura (DOGV núm. 8985, de 29.12.2021).

Requisits

Requisits

Per a poder aportar documentació a través d'aquest tràmit telemàtic, s'han de complir els requisits següents: 1. Haver resultat beneficiari d'aquestes ajudes per la Resolució de la consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, de 15 de juliol de 2021 (DOGV núm. 9130, de 19.07.2021), que ha sigut objecte de correcció d'errors (DOGV núm. 9140, de 02.08.2021). 2. Disposar de signatura electrònica avançada basada en un certificat reconegut, segons el que disposa el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana, expedit per la Generalitat o qualsevol altre prestador de serveis de certificació amb el qual la Generalitat haja subscrit el conveni oportú. Més informació en https://sede.gva.es/va/sede_certificados (vegeu l'enllaç directe en aquest mateix tràmit). - Us recomanem que comproveu la validesa del certificat en l'adreça següent: https://valide.redsara.es/valide/inicio.html?lang=cat Si no supereu la validació del certificat, heu de posar-vos en contacte amb l'organisme emissor d'aquest.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Entitats i associacions sense ànim de lucre de la Comunitat valenciana, així com entitats locals de la Comunitat Valenciana, que hagen resultat beneficiàries d'una subvenció per Resolució de 15 de juliol de 2021, de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual es concedeixen subvencions per a l'exercici 2021 i 2022 destinades a la realització d'actuacions sobre exhumació i identificació de víctimes desaparegudes durant la Guerra Civil i la dictadura, en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Obligacions de les entitats beneficiàries: les entitats beneficiàries d'aquestes ajudes hauran de complir les obligacions que es detallen en l'article 13 de l'Ordre 1/2020, de 22 de setembre. Així mateix, i d'acord amb el resolc onzé de la Resolució de 23 de desembre de 2020, per la qual es convoquen aquestes subvencions, hauran d'obtindre amb caràcter previ a l'execució de les diferents actuacions subvencionables els permisos, les llicències i les autoritzacions preceptives.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini màxim per a presentar la justificació de la subvenció finalitzarà el 2 de novembre de 2022. (Resolc tretzé resolució de 23 de desembre de 2020, per la qual es convoquen aquestes subvencions. DOGV núm. 8985 de 29.12.2020).

Formularis documentació

1. Per a fer la justificació de la subvenció, s'ha d'aportar la documentació següent: Amb caràcter general, la justificació del beneficiari ha d'adoptar la forma de COMPTE JUSTIFICATIU en els termes i amb el contingut que preveu l'article 72 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que ha de contindre la documentació que es detalla en l'article 15 de l'ordre 2/2020, això és: a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció amb la indicació dels aspectes següents, degudament subscrita per la persona responsable de l'actuació o les actuacions realitzades, que, en el cas que l'entitat beneficiària siga un ajuntament o una mancomunitat, haurà de ser la persona titular de la presidència de la mancomunitat de municipis o de l'alcaldia presidència de l'ajuntament, i que haurà de contindre: Entitat. Títol del projecte. Contingut previst del projecte. Localització del projecte. Període d'execució. Resum econòmic. Si és el cas, modificacions autoritzades, amb l'explicació de la seua necessitat. Metodologia utilitzada. Actuacions realitzades. Objectius previstos, quantificats en la mesura que siga possible. Resultats obtinguts, quantificats i valorats. Desviacions respecte dels objectius previstos i la seua justificació. Conclusions. b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades que, en el cas que l'entitat beneficiària siga una entitat local, haurà d'estar certificada i signada pel secretari o la secretària, o pel secretari interventor o secretària interventora de l'entitat local interessada, amb el vistiplau del seu president o presidenta, i que ha de contindre: Una llista classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb la indicació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i, si és el cas, la data de pagament. Una llista detallada d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència. Els tres pressupostos que, en aplicació de l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, haja d'haver sol·licitat el beneficiari. Si és el cas, la carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats, així com dels interessos que se'n deriven. 2. Quan la subvenció concedida tinga un import inferior a 60.000 euros, podrà justificar-se l'activitat subvencionada mitjançant la presentació d'un compte justificatiu simplificat a què es refereix l'article 75 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, que contindrà la informació següent: a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb la indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, degudament subscrita per la persona responsable de l'actuació o les actuacions realitzades, que, en el cas que l'entitat beneficiària siga un ajuntament o una mancomunitat, ha de ser la persona titular de la presidència de la mancomunitat de municipis o de l'alcaldia presidència de l'ajuntament. b) Una llista classificada de les despeses i inversions de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament que, en el cas que l'entitat beneficiària siga una entitat local, ha d'estar certificada i signada pel secretari o la secretària, o pel secretari interventor o la secretària interventora de l'entitat local interessada, amb el vistiplau del seu president o presidenta. Sense perjudici de l'anterior, quan l'entitat beneficiària siga una entitat o una associació sense ànim de lucre de la Comunitat Valenciana, haurà d'aportar les factures de les despeses realitzades, degudament formalitzades en els termes que estableix la normativa que regule les obligacions de facturació o document de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil o amb eficàcia administrativa. c) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb la indicació de l'import i la procedència. d) Si és el cas, una carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats així com dels interessos derivats d'aquests. Es durà a terme un control administratiu a posteriori de la realització de l'activitat subvencionada a través d'un mostreig aleatori de la totalitat de les ajudes concedides amb la finalitat de comprovar la veracitat de les dades consignades en la documentació presentada. e) Acreditació, en el cas que l'entitat beneficiària siga una entitat local, d'haver presentat el compte general aprovat a la Sindicatura de Comptes, d'acord amb el que preveu l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana. f) No obstant això, amb caràcter previ al pagament de la subvenció, l'entitat beneficiària haurà de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, i aportar una declaració responsable de no ser deutora per resolució de procediment de reintegrament de subvencions. Respecte de la presentació d'aquesta documentació, és recomanable que, en primer lloc, reunisca tots els documents que cal presentar i els guarde electrònicament en l'ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit electrònic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o signats que es presenten telemàticament s'han d'enviar en format PDF i han d'incorporar les signatures digitals de les persones o entitats que els subscriguen. Per a això, l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV) ofereix un servei gratuït de signatura de documents PDF.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- L'aportació de documentació mitjançant aquest tràmit NOMÉS es pot fer TELEMÀTICAMENT. Fent clic en l'enllaç directe que figura en l'apartat "Tramitar amb certificat electrònic" o bé en l'enllaç "Tramitar amb certificat" (que figura de color roig a l'inici d'aquest tràmit de la Guia Prop), accedireu al tràmit telemàtic, que us permetrà omplir el formulari web de sol·licitud de pagament, annexar a continuació la documentació que se sol·licita i realitzar la presentació telemàtica de tot això, amb la qual cosa obtindreu el corresponent justificant de registre (que també estarà disponible en l'àrea personal de la persona sol·licitant, a la qual es pot accedir des de la web de la Generalitat: Web de la Generalitat > Àrea personal, o des de la vostra seu electrònica: Web de la Generalitat > Seu electrònica > Accés a l'àrea personal. Una vegada omplida la sol·licitud de pagament, es validarà i, a continuació, s'adjuntaran els documents electrònics que hàgeu d'aportar. - Finalment, una vegada realitzat l'enviament, es registrarà d'entrada per mitjà del registre telemàtic i podreu imprimir-ne una còpia. - La documentació aportada s'incorporarà a l'expedient obert, i serà analitzada pel personal de la conselleria competent en aquesta matèria, que procedirà en conseqüència.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

La documentació la rebrà l'òrgan instructor.

Obligacions

Obligacions

Les entitats beneficiàries d'aquestes ajudes han de complir les obligacions que estableix l'article 13 de l'Ordre 2/2020, de 22 de setembre.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa