Sol·licitud d'ajuda i pagament de les actuacions de la persona mediadora designada pel Centre de Mediació de la Comunitat Valenciana en les sessions informatives i en els procediments de mediació intrajudicial realitzades en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Codi SIA: 2410148
Codi GUC: 21640
Organisme: Conselleria de Justícia i Interior
Termini de sol·licitud: TANCAT
(24-03-2023
31-01-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Presentar la sol·licitud d'ajuda destinades a sufragar les següents actuacions professionals realitzades en un procediment de mediació intrajudicial, per la persona mediadora designada pel Centre de Mediació de la Comunitat Valenciana: a) Sessions d'un procediment de mediació intrajudicial, una vegada finalitzat, incloses la sessió o sessions informatives realitzades, respecte de la part o parts que tinguen reconegut el dret a la mediació gratuïta. b) Sessió o sessions informatives sense posterior celebració d'un procediment de mediació intrajudicial, respecte de la part o parts que tinguen reconegut el dret a la mediació gratuïta.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Persones mediadores que hagen sigut designades, segons el que es disposa en la disposició transitòria segona del Decret 55/2021, de 23 d'abril, del Consell, pel Centre de Mediació de la Comunitat Valenciana, dels sistemes de torns existents en les respectives audiències provincials de la Comunitat Valenciana, per a la realització d'actuacions de mediació intrajudicial, quan almenys una de les parts tinga reconegut el dret a la mediació gratuïta.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà d'1 mes a comptar: a) Des de l'endemà de la finalització del procediment de mediació intrajudicial, o des de l'endemà d'aquell en el qual finalitze l'última sessió informativa, en aquells supòsits en els quals després de la realització d'esta no s'haja celebrat el procediment de mediació intrajudicial. b) Des de l'endemà de la publicació de la Resolució de 16/03/2023, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública (actual Conselleria de Justícia i Interior segons estableix el Decret 10/2023, de 19 de juliol del President de la Generalitat), per la qual es convoquen per a l'exercici 2023 ajudes destinades a compensar les actuacions de la persona mediadora en les sessions informatives i en els procediments de mediació intrajudicial realitzades en l'àmbit de la Comunitat Valenciana en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en aquells casos en els quals els procediments de mediació intrajudicial, o l'última sessió informativa en el cas que no s'haguera celebrat procediment de mediació intrajudicial, hagueren finalitzat en el període comprés entre els dies 1 de gener de 2023 i el 23 de març de 2023, tots dos inclusivament.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La sol·licitud es presentarà exclusivament de manera telemàtica a través del present tràmit: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=21640&version=amp La sol·licitud haurà d'acompanyar-se de la documentació justificativa següent: a) Còpia del document acreditatiu de la derivació judicial per a dur a terme la mediació intrajudicial. b) Còpia del document que acredite la realització de la sessió o sessions informatives realitzades. c) Còpia del document remés a l'òrgan judicial sobre el resultat de la sessió o sessions informatives. d) Còpia de l'acta de la sessió inicial de constitució. e) Còpia de l'acta de la sessió final. f) Còpia del document remés a l'òrgan judicial sobre el resultat de la mediació intrajudicial. La persona mediadora haurà d'aportar la referida documentació justificativa quan aquesta no es trobe en poder del Centre de Mediació de la Comunitat Valenciana. En aquells supòsits en els quals després de la celebració de la sessió informativa les parts en conflicte decidisquen no mediar, en aquest cas només aportarà la documentació continguda en els apartats a, b i c. g) Imprés normalitzat de domiciliació bancària signat electrònicament El sol·licitant té, així mateix, la possibilitat de realitzar el tràmit d'alta, modificació i baixa de les dades bancàries electrònicament a través del següent enllaç, en virtut del que es disposa en l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat (DOGV núm. 9324 de 25/04/2022). https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648&version=amp En el formulari de sol·licitud que s'emplene en línia, hauran de marcar-se les caselles corresponents a la declaració responsable de la persona mediadora, a l'efecte d'acreditar els extrems previstos en el resolc sisé de la Resolució de 16/03/2023, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública (actual Conselleria de Justícia i Interior), per la qual es convoquen per a l'exercici 2023 ajudes destinades a compensar les actuacions de la persona mediadora en les sessions informatives i en els procediments de mediació intrajudicial realitzades en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Igualment, haurà d'autoritzar-se al Centre de Mediació perquè aquest obtinga directament dels òrgans administratius corresponents l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. No obstant això, es podrà denegar aquest consentiment, si així s'assenyala expressament en l'autorització. En aquest supòsit, hauran d'aportar els corresponents certificats emesos per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Conselleria competent en matèria d'Hisenda i la Tresoreria General de la Seguretat Social, d'estar al corrent en l'emplene de les obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Centre de Mediació de la Comunitat Valenciana

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA DE L'AJUDA La quantia econòmica destinada a sufragar les actuacions de cada persona mediadora sol·licitant es determinarà de conformitat amb els criteris establits en l'article 46 del Decret 55/2021, podent-se distingir els següents suposats: 1. En els procediments de mediació intrajudicial finalitzats: a) L'import de la subvenció es calcularà per cada procediment i part que tinga reconegut el dret a la mediació gratuïta intrajudicial i comprendrà totes les actuacions relacionades amb aquest, que inclouen la sessió o sessions informatives. b) L'import de la subvenció es correspondrà amb els mòduls i imports previstos en l'annex II del Decret 55/2021. c) L'import que resulte de l'aplicació del mòdul corresponent es multiplicarà pel nombre de parts que tinga reconegut el dret a la mediació gratuïta intrajudicial, no podent ser el factor multiplicador superior a tres per a cada procediment de mediació. d) En cap cas, l'import de la subvenció resultant dels càlculs previstos en els apartats anteriors podrà ser superior a la part proporcional, en funció del nombre de parts, del cost de la mediació fixat per la persona mediadora en la sessió informativa i en l'acta de la sessió inicial constitutiva, d'acord amb l'exigit en els articles 34 i 35.1 de la Llei 24/2018, de 5 de desembre, de la Generalitat, de mediació de la Comunitat Valenciana. 2. En els casos en què únicament s'hagen celebrat una o diverses sessions informatives, sense posterior celebració d'un procediment de mediació intrajudicial: a) L'import de la subvenció es calcularà sobre la base del mòdul indicat en l'annex II del Decret 55/2021, per la sessió o sessions informatives realitzades, en funció del nombre de parts que tinguen reconegut el dret a la mediació gratuïta intrajudicial. A l'efecte d'aquest càlcul, ni el nombre de parts amb dret a la mediació gratuïta intrajudicial ni el nombre de sessions pot excedir de tres. b) En cap cas es podrà percebre per les sessions informatives realitzades, un import superior al triple de la quantitat prevista en l'annex II per a aquesta sessió, siguen quantes foren les celebrades i les parts que hagen participat. c) En tot cas, l'import de la subvenció que puga percebre la persona mediadora per aquestes sessions informatives, respecte de la part o parts que tinguen reconegut el dret a la mediació gratuïta intrajudicial, serà la quantia que resulte dels càlculs previstos en els apartats anteriors, sense que la mateixa puga ser superior a la part proporcional, en funció del nombre de parts, del cost fixat per aquella, d'acord amb l'exigit en l'article 34 de la Llei 24/2018.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Centre de Mediació de la Comunitat Valenciana

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Possibilitar l'aportació de documentació per via telemàtica a un expedient de sol·licitud de subvenció obert en la Direcció General d'Atenció a les Víctimes. L'aportació es pot realitzar: - A conseqüència d'un requeriment (d'esmena o d'un altre tipus) - Per iniciativa de la persona interessada (voluntàriament o per determinar-ho així la normativa aplicable a l'expedient de què es tracte).

Termini

Termini

Si s'ha rebut un requeriment (d'esmena o d'un altre tipus), la documentació haurà d'aportar-se en el termini que la Conselleria haja establit en aquest requeriment. En un altre cas, l'aportació es podrà realitzar en qualsevol moment del procediment anterior a la resolució de l'expedient, sempre que no s'haja arxivat l'expedient.