Sol·licitud d'informe d'adequació al lloc de treball per la contractació de persones amb discapacitat

Codi SIA: 2300721
Codi GUC: 20836
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

S'estableix la via procedimental perquè les entitats ocupadores, interessades a accedir a les subvencions destinades al foment de l'ocupació de persones amb diversitat funcional o discapacitat sol·liciten la tramitació dels informes relatius a l'adequació de llocs de treball.

Observacions

Observacions

L'informe d'adequació del lloc de treball per a persones amb discapacitat té caràcter preceptiu per a beneficiar-se de les mesures de foment destinades a promoure la contractació de persones amb discapacitat en l'àmbit de l'ocupació protegida i de l'ocupació ordinària. La valoració es realitza d'acord amb el Marc teòric de valoració, orientació i inserció laboral de persones amb discapacitat. Mètode "Estrella", validat per l'IMSERSO (Conselleria Tècnica de Barems). Document, maig de 2006.

Requisits

Requisits

Poden sol·licitar l'informe les empreses ordinàries i centres especials d'ocupació amb les condicions següents: - que desenvolupen la seua activitat en centres de treball situats en territori de la Comunitat Valenciana - que hagen contractat persones amb diversitat funcional - que tinguen previst sol·licitar les ajudes convocades pel Consell per al foment de l'ocupació de persones amb diversitat funcional o discapacitat que es regulen en la normativa vigent.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran sol·licitar aquest informe: - Centres especials d'ocupació - Empreses ordinàries

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 271/2019, de 27 de desembre, del Consell, d'aprovació de les bases reguladores de la concessió directa de subvencions destinades al foment de l'ocupació de persones amb diversitat funcional o discapacitat en centres especials d'ocupació i enclavaments laborals, i convocatòria per a 2020.
  • Reial decret 1451/1983, d'11 de maig, pel qual, en compliment del que preveu la Llei 13/1982, de 7 d'abril, es regula l'ocupació selectiva i les mesures de foment de l'ocupació dels treballadors amb discapacitat.
  • Reial decret 1368/1985, de 17 de juliol, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial de les persones amb discapacitat que treballen en els centres especials d'ocupació, modificat per Reial decret 427/1999, de 12 de març.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Obert tot l'any.

Formularis i documentació

Es requereix: - Còpia de l'autorització de la persona treballadora contractada per a la cessió de les dades personals i de salut a la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. - Còpia de la resolució de l'I.N.S. S., en cas de pensionistes d'incapacitat permanent. - Còpia del certificat de discapacitat, en cas que haja sigut expedit en una altra Comunitat Autònoma.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Per a accedir a la sol·licitud telemàtica, és necessari un certificat de representant d'entitat. Així mateix, cal inscriure's prèviament en el Registre de representants de l'ACCV (Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana) o bé del RAE (Registre electrònic d'apoderaments) de l'Administració general de l'Estat. La notificació i el requeriment, en cas de ser necessari, es realitzarà via telemàtica a l'adreça electrònica que s'indica en la sol·licitud.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La sol·licitud d'informe d'adequació al lloc de treball per la contractació de persones amb discapacitat, es presentarà exclusivament per via telemàtica. 1. Verificació de dades de la sol·licitud i, en el seu cas, ampliació de les dades presentades. 2. Valoració de l'adequació del lloc de treball. 3. Emissió de l'Informe d'adequació al lloc de treball

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Centre de Valoració i Orientació de Discapacitat d'Alacant Centre de Valoració i Orientació de Discapacitat de Castelló Centre de Valoració i Orientació de Discapacitat de València

Observacions

Observacions

Revisió: En cas d'informe desfavorable, l'entitat ocupadora podrà dirigir-se al Servei Valencià d'Ocupació i Formació (Labora) perquè, acreditant noves circumstàncies i/o presentació de documentació complementària, es puga sol·licitar la seua revisió pel Centre de Valoració i Orientació, que podrà emetre un nou pronunciament o ratificar-se en el seu informe.

Termini màxim

Termini màxim

No s'emet Resolució El termini màxim per a l'emissió de l'informe serà de quinze dies, a comptar des de la data d'entrada de la sol·licitud d'informe en el corresponent registre telemàtic. Perquè faça efecte aquest termini, la Fitxa que ve incorporada en la sol·licitud haurà d'estar completa en tots els seus apartats, suspenent-se en un altre cas el termini d'emissió, a partir de la data del requeriment per a la seua esmena. En l'informe constarà el pronunciament sobre l'adequació al lloc, que podrà tindre caràcter favorable o desfavorable.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa