Sol·licitud de concert del servei de suport a l'emancipació i autonomia personal de joves extutelats/ades que hagen arribat a la majoria d'edat.

Codi SIA: 1996558
Codi GUC: 19731
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(29-10-2021
29-11-2021)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte del concert és el Servei de Suport a l'Emancipació i Autonomia Personal de joves extutelats/ades que hagen arribat a la majoria d'edat. Aquest servei es defineix com el recurs destinat a coordinar i impulsar el procés de suport i orientació, en el període de transició a la vida independent i autònoma de la població jove que, a causa de la seua situació de vulnerabilitat i dependència, requereix una atenció especialitzada d'acompanyament i seguiment.

Observacions

Observacions

CRITERIS DE SELECCIÓ Els criteris de selecció i valoració d'entitats s'efectuarà d'acord amb els criteris establits en la convocatòria següents: a) Els anys d'experiència acreditada en la prestació de serveis dirigits a la infància i adolescència: 22 punts. b) La qualitat del servei objecte del concert: 26 punts. c) El treball desenvolupat en l'àmbit comunitari i el grau d'inserció de l'entitat, centre o servei en el territori, desenvolupant accions i programes en col·laboració amb altres centres i serveis socials, culturals, sanitaris, d'ocupació, municipals o de la Generalitat: 22 punts. d) Les bones pràctiques socials i de gestió de personal, en relació amb les clàusules socials de creació d'ocupació per a persones amb dificultats, plans d'igualtat entre dones i homes, i altres de caràcter social, especialment establides en l'execució de les prestacions objecte de l'acció concertada: 20 punts. e) Implantació de processos de participació i decisió de les persones usuàries en els plans de centres o serveis i en els seus projectes de vida: 10 punts OBLIGACIONS Sense perjudici de les obligacions establides en les normes aplicables, són obligacions de les entitats titulars de centres i serveis concertats les obligacions específiques següents: a) Posar a la disposició de la Generalitat el servei o el centre previst en el concert, així com admetre en el servei o centre totes les persones usuàries que se li designen pels òrgans competents. b) Mantindre els requisits i les ràtios de personal en relació amb les prestacions i el nombre de persones ateses, segons es determina en la tipologia de cada recurs en els annexos de la convocatòria, durant el període de vigència del concert. c) Prestar el servei gratuïtament a les persones, de manera que no pot percebre cap quantitat que, directament o indirectament, supose una contrapartida econòmica pels serveis objecte del concert. d) Fer constar en la seua documentació i en la seua publicitat, al costat de la denominació de l'entitat, centre o servei, la condició de centre o servei concertat, integrat en el Sistema Públic Valencià de Serveis Socials. A aquest efecte, d'acord amb la disposició addicional novena del Decret 181/2017, han de fer constar en la seua documentació i en la seua publicitat la condició de centre o servei concertat, en el termini màxim de quinze dies des de la formalització del concert social; i, igualment, els centres la totalitat de places dels quals estiguen subjectes al règim d'acord d'acció concertada han de fer constar en la seua denominació i en la seua publicitat la condició de centre concertat, i tenen el termini màxim de quaranta-cinc dies des de la formalització del concert social per a fer constar aquesta circumstància i modificar, si escau, la seua retolació i publicitat exterior. e) Complir, en tot moment, les condicions tècniques a les quals se subjecta el concert i mantindre els nivells de qualitat en la prestació assistencial. f) Adoptar les mesures adequades per a establir un sistema intern àgil de recepció, seguiment i resolució de les queixes i reclamacions que puguen presentar les persones usuàries. g) Complir i seguir les instruccions i directrius tècniques que formulen els òrgans competents de la Conselleria per al desenvolupament de l'activitat i garantir l'adequada prestació del servei. h) Disposar d'un òrgan de participació conforme a les indicacions establides en els annexos de la convocatòria. 2. Com a condicions tècniques obligatòries, l'entitat concertant té les obligacions de: a) Subscriure una pòlissa d'assegurances que cobrisca la responsabilitat civil resultant de les accions del seu personal i de les persones usuàries del centre o servei, així com les contingències derivades de lesió o defunció d'aquest personal i persones usuàries en cas d'accident o com a conseqüència de la prestació del servei, amb un mínim de 30.000 euros per defunció i de 60.000 euros per a invalidesa per sinistre, sense que hi haja cap limitació per anualitat de l'assegurança, conforme estableix la disposició addicional huitena del Decret 181/2017. b) Desenvolupar les actuacions de control i seguiment de les actuacions concertades, amb la finalitat de garantir en tot moment la qualitat del servei. c) Adoptar totes les mesures necessàries per a complir amb les obligacions de protecció de dades de les persones usuàries i per a garantir el deure de reserva del seu personal, d'acord amb el que preveu l'article 13.3 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d'enjudiciament civil. 3. Igualment, les entitats estan obligades a complir amb la legislació laboral vigent i les obligacions que comporta el conveni col·lectiu aplicable. 4. Així mateix, estan obligades a facilitar la funció inspectora per part dels serveis d'inspecció de Serveis Socials i assumir les actuacions de control financer que corresponga a la Intervenció General de la Generalitat.

Requisits

Requisits

a) Estar degudament inscrites en l'àrea d'atenció corresponent a infància i adolescència en el Registre general de titulars d'activitats, de serveis i de centres de serveis socials de la conselleria competent en matèria de serveis socials. b) Disposar de l'acreditació administrativa exigida per la normativa sectorial. c) Trobar-se al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social. d) Disposar el centre o servei d'autorització de funcionament, segons la normativa general de serveis socials i la normativa sectorial, o estar en disposició d'obtindre-la amb anterioritat a la data de resolució d'aquesta convocatòria. En tot cas, en el moment de l'adjudicació del concert, l'entitat ha de disposar de l'autorització de funcionament. En el cas dels serveis d'acció concertada de la present convocatòria que no disposen de normativa sectorial aplicable, han de presentar, juntament amb la seua sol·licitud, una declaració responsable per la qual es comprometen a complir tots els requisits de funcionament exigits en l'annex tècnic de la present convocatòria. (annex VI). e) Acreditar o estar en condicions de disposar d'un certificat de qualitat del centre o servei. En el cas de no disposar d'aquest certificat, l'entitat haurà de presentar una declaració responsable, en els termes que preveu la disposició transitòria cinquena del Decret 181/2017. En tot cas, haurà d'acreditar-se abans de la pròrroga corresponent. f) En el cas dels centres, han d'acreditar la titularitat del centre o la disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior al de la vigència del concert, així com l'autorització de l'entitat o persona titular del local on està situat el centre i mantindre-la durant tot l'acord d'acció concertada, exceptuant el que disposa l'article 24 del Decret 181/2017. g) No incórrer en les prohibicions que estableix l'article 8 del Decret 181/2017 per a concertar amb l'Administració. h) Compromís de comunicar els canvis en la titularitat o autoritzacions del centre objecte del concert i qualsevol trasllat o modificació substancial que afecte la naturalesa del concert.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran sol·licitar el concert entitats d'iniciativa social que complisquen els requisits per a accedir al règim d'acció concertada i per a actuar com a institucions col·laboradores en l'àmbit de la infància i l'adolescència. D'acord amb l'article 180 de la Llei 26/2018, poden ser entitats col·laboradores en l'execució de mesures de justícia juvenil i la protecció de la infància i l'adolescència les associacions, fundacions, cooperatives i altres entitats sense ànim de lucre.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell, pel qual es desenvolupa l'acció concertada per a la prestació de serveis socials en l'àmbit de la Comunitat Valenciana per entitats d'iniciativa social (DOCV núm. 8197, de 23.12.2017).
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02.10.2015).
  • RESOLUCIÓ de 22 d'octubre de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen els acords d'acció concertada en matèria de serveis socials en el sector d'infància i adolescència per a l'any 2021 (DOGV 9204 / 28.10.2021)
  • CORRECCIÓ d'errors de la Resolució de 22 d'octubre de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen els acords d'acció concertada en matèria de serveis socials sector d'infància i adolescència per a l'any 2021. (DOGV 9213 / 11.11.2021)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds de la present convocatòria serà d'un mes, a partir de l'endemà al de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana DOGV núm. 9204 / 28.10.2021. (Termini del 29 d'octubre al 29 de novembre de 2021)

Formularis documentació

a) Sol·licitud de participació en el concert social, segons l'annex IV. b) Certificat acreditatiu de l'acord adoptat per l'òrgan competent de l'entitat en el qual s'autoritze el representant legal a participar en el procediment de selecció i la sol·licitud del concert social (apartat E de l'annex IV). b) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal i autonòmica, i de les obligacions amb la Seguretat Social, en cas que no autoritzen la consulta interactiva d'aquesta documentació. (Apartat F de l'annex IV). d) Declaració responsable de l'entitat de no estar incursa en cap causa de prohibició per a concertar. (Apartat G de l'annex IV). e) Memòria tècnica de funcionament del servei i activitats del centre. f) Llista de professionals i personal d'atenció directa amb què compta el servei, amb la indicació del nom i els cognoms dels seus components, el lloc de treball, la titulació, l'habilitació, l'homologació o la certificació de les capacitats professionals i formació adequada per a l'acompliment de les tasques que realitza, el tipus de relació laboral que tenen amb l'entitat titular, l'antiguitat, el nombre d'hores diàries o setmanals de dedicació de cada un i les funcions que realitzen. En el cas que es tracte de serveis o centres de nova creació, s'aportarà un compromís de contractació del personal requerit per al correcte funcionament d'aquest recurs, per a la qual cosa ha d'aportar la documentació prèviament indicada en el termini d'un mes després de la formalització de l'acord d'acció concertada, així com una adscripció dels mitjans necessaris. g) Declaracions responsables corresponents a les clàusules socials. h) Declaració responsable subscrita pel representant de l'entitat del fet que tot el personal que presta el servei, com que exerceix professió, ofici i activitat que implica contacte habitual amb persones menors d'edat, compleix el requisit que preveu l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, relatiu al fet de no haver sigut condemnat per sentència ferma en els delictes indicats en aquests preceptes. En el cas que un treballador o treballadora de manera sobrevinguda incomplisca aquesta obligació, l'entitat l'haurà de substituir de manera immediata. i) Escriptura o document de constitució, de modificació, estatuts o acte fundacional, en què faça constar la finalitat de l'entitat. j) Certificat acreditatiu d'experiència en l'atenció a persones, gestió de centres o serveis, dins del sector de la infància i adolescència, així com la resta de la documentació acreditativa de la resta de requisits que es tenen en compte en el barem. k) Certificat de qualitat del centre o servei, expedit en data anterior a la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Les entitats que no puguen acreditar el requisit esmentat han de presentar una declaració responsable en què es comprometen a complir el que estableix la disposició transitòria cinquena del Decret 181/2017.

Presentació

Presentació

Telemàtica
La presentació de sol·licituds i documentació annexa s'ha de fer de manera telemàtica, per a la qual cosa les persones i entitats interessades han d'utilitzar l'aplicació dissenyada i que estarà disponible en el catàleg de serveis públics interactius de la Generalitat a través de la seu electrònica portal https://sede.gva.es, apartat «Serveis en línia», d'acord amb l'article 14.1 Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics. Tal com disposa l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en aquest cas es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'ha realitzat l'esmena.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La tramitació d'aquest procediment, la seua sol·licitud, l'exercici dels drets i les obligacions, així com l'esmena de la sol·licitud, es faran per mitjans telemàtics. El procediment de tramitació consta dels passos següents: 1. Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. 2. Instrucció de l'expedient: realització d'ofici de les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la resolució. Una vegada revisada la documentació, quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, no s'haja presentat la sol·licitud per mitjans electrònics o no es presente amb la documentació preceptiva, l'òrgan d'instrucció requerirà l'entitat sol·licitant perquè, de conformitat amb el que exigeix la llei i les disposicions de desplegament, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa en el termini de 10 dies hàbils, es considerarà que ha desistit de la seua petició, prèvia resolució que s'haurà de dictar en els termes que preveu la legislació de procediment administratiu comú. 3. Proposta de resolució de la Comissió d'Avaluació, òrgan competent per a resoldre. 4. Resolució de concessió o denegació de concert social.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Els criteris de selecció i valoració d'entitats s'efectuarà d'acord amb els criteris establits en la convocatòria següents: 1) Els anys d'experiència acreditada en la prestació de serveis dirigits a la infància i adolescència: 22 punts. 2) La continuïtat en l'atenció en relació amb la qualitat prestada: 26 punts. 3) La continuïtat en l'atenció es valorarà d'acord amb els criteris establits, segons l'annex de condicions tècniques al qual s'opte, amb un màxim de 20 punts. 4) El treball desenvolupat en l'àmbit comunitari i el grau d'inserció de l'entitat, centre o servei en el territori desenvolupant accions i programes en col·laboració amb altres centres i serveis socials, culturals, sanitaris, d'ocupació, municipals o de la Generalitat. 22 punts. 5) Les bones pràctiques socials i de gestió de personal, en relació amb les clàusules socials de creació d'ocupació per a persones amb dificultats, plans d'igualtat entre dones i homes, i altres de caràcter social, especialment establides en l'execució de les prestacions objecte de l'acció concertada: 20. 6) Implantació de processos de participació i decisió de les persones usuàries en els plans de centres o serveis i en els seus projectes de vida: 10 punts.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Direcció General d'Infància i Adolescència.

Obligacions

Obligacions

Sense perjudici de les obligacions que estableixen les normes aplicables, són obligacions de les entitats titulars dels centres i serveis concertats les següents obligacions específiques com a conseqüència de l'acord d'acció concertada i formalització del concert: a) Posar a la disposició de la Generalitat el servei o el centre previst en el concert, així com admetre en el servei o centre totes les persones usuàries que li designen els òrgans competents. b) Mantindre els requisits i les ràtios de personal en relació amb les prestacions i el nombre de persones ateses, segons es determina en la tipologia de cada recurs en els annexos de la convocatòria, durant el període de vigència del concert. c) Prestar el servei gratuïtament a les persones, de manera que no pot percebre cap quantitat que, directament o indirectament, supose una contrapartida econòmica pels serveis objecte del concert. d) Fer constar en la seua documentació i en la seua publicitat, al costat de la denominació de l'entitat, centre o servei, la condició de centre o servei concertat, integrat en el Sistema Públic Valencià de Serveis Socials. A aquest efecte, d'acord amb la disposició addicional novena del Decret 181/2017, han de fer constar en la seua documentació i en la seua publicitat la condició de centre o servei concertat, en el termini màxim de quinze dies des de la formalització del concert social; i, igualment, els centres la totalitat de places dels quals estiguen subjectes al règim d'acord d'acció concertada han de fer constar en la seua denominació i en la seua publicitat la condició de centre concertat, i tenen el termini màxim de quaranta-cinc dies des de la formalització del concert social per a fer constar aquesta circumstància i modificar, si escau, la seua retolació i publicitat exterior. e) Complir, en tot moment, les condicions tècniques a les quals se subjecta el concert i mantindre els nivells de qualitat en la prestació assistencial. f) Adoptar les mesures adequades per a establir un sistema intern àgil de recepció, seguiment i resolució de les queixes i reclamacions que puguen presentar les persones usuàries. g) Complir i seguir les instruccions i directrius tècniques que formulen els òrgans competents de la Conselleria per al desenvolupament de l'activitat i garantir l'adequada prestació del servei. h) Disposar d'un òrgan de participació d'acord amb les indicacions que estableixen els annexos tècnics de la convocatòria. i) Tindre almenys la meitat del personal d'atenció directa de la plantilla del centre amb una relació contractual de caràcter indefinit. 2. L'entitat concertant té les següents condicions tècniques obligatòries: a) Subscriure una pòlissa d'assegurances que cobrisca la responsabilitat civil resultant de les accions del seu personal i de les persones usuàries del centre o servei, així com les contingències derivades de lesió o defunció d'aquest personal i persones usuàries en cas d'accident o com a conseqüència de la prestació del servei, amb un mínim de 30.000 euros per defunció i de 60.000 euros per a invalidesa per sinistre, sense que hi haja cap limitació per anualitat de l'assegurança, segons estableix la disposició addicional huitena del Decret 181/2017. b) Desenvolupar les actuacions de control i seguiment de les actuacions concertades que s'estipulen en l'article 31 d'aquesta disposició amb la finalitat de garantir en tot moment la qualitat del servei. c) Adoptar totes les mesures necessàries per a complir amb les obligacions de protecció de dades de les persones usuàries i per a garantir el deure de reserva del seu personal, d'acord amb el que preveu l'article 13.3 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d'enjudiciament civil. d) S'haurà de comunicar immediatament, en el termini màxim de 24 hores, per qualsevol mitjà escrit o telemàtic, qualsevol incidència greu esdevinguda durant l'estada de la persona en el centre o servei, si serà l'òrgan competent de l'administració concertant la secció corresponent de la direcció territorial. 3. Igualment, les entitats estan obligades a complir amb la legislació laboral vigent i les obligacions que comporta el conveni col·lectiu sectorial autonòmic aplicable vigent. 4. Així mateix, estan obligades a facilitar la funció inspectora per part dels serveis d'inspecció de serveis socials i assumir les actuacions de control financer que corresponga a la Intervenció General de la Generalitat.

Observacions

Observacions

La resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació o bé, directament, un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà d'aquesta publicació, de conformitat amb el que disposa l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que s'hi puga interposar qualsevol altre que es considere pertinent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

L'import del concert per a la gestió del servei de suport a l'emancipació i l'autonomia personal de joves extutelats/ades que hagen arribat a la majoria d'edat s'efectuarà d'acord amb el mòdul econòmic establit en l'annex corresponent al servei en la convocatòria. PAGAMENT El règim del pagament del concert s'efectuarà mitjançant transferència bancària al compte designat per l'entitat concertada, a mes vençut, amb el previ document justificatiu de la correcta prestació del servei concertat.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar serà de sis mesos a comptar de la de publicació de la convocatòria. Una vegada transcorregut el termini abans esmentat, sense que s'haja notificat cap resolució expressa, han d'entendre's desestimades les sol·licituds formulades per les entitats participants en el procediment de concertació, per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La persona que ocupe el lloc de director/a general de Gestió i Organització del Sistema, per delegació de la persona titular de la Conselleria.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

L'incompliment greu o reiterat de les obligacions per part de l'entitat concertada del servei podrà donar lloc a la resolució o extinció del concert, sense perjudici de les responsabilitats administratives, civils o penals en les quals s'haja pogut incórrer d'acord amb el que preveuen els articles 43 i 44 del Decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell, pel qual es desplega l'acció concertada per a la prestació de serveis socials en l'àmbit de la Comunitat Valenciana per entitats d'iniciativa social.